ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Μάρτη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
Ευρωπαϊκά «πακέτα» κόντρα στις λαϊκές ανάγκες

Σε ύμνους και κραυγές για την παραπέρα τόνωση της «ανταγωνιστικότητας» και αύξηση της «επιχειρηματικότητας» με οδηγό τη στρατηγική της Λισαβόνας, επιδόθηκαν κυβερνητικοί παράγοντες στην προχθεσινή ημερίδα που οργάνωσε η Περιφέρεια Ηπείρου σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών στα Γιάννενα, σχετικά με τους στρατηγικούς στόχους και βασικούς άξονες, που θα προωθηθούν μέσα από το Δ' ΚΠΣ για την περίοδο 2007 - 2013 στην Ηπειρο.

Τόσο ο υφυπουργός Οικονομίας Γιάννης Παπαθανασίου, όσο και ο περιφερειάρχης Δημήτρης Πανοζάχος προσπάθησαν απεγνωσμένα να πείσουν για το δήθεν ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την περιοχή. Στα πλαίσιο αυτό, πρόβαλαν την ...κοσμογονία έργων και αλλαγών που συντελέστηκαν με το Γ' ΚΠΣ και υποσχέθηκαν πακτωλό χρημάτων που θα διατεθούν από το Δ' ΚΠΣ.

Τα κυβερνητικά στελέχη, ωστόσο, παριστάνουν πως δε γνωρίζουν ότι η ανισομετρία στην ανάπτυξη των περιφερειών είναι άμεσα συνυφασμένη με τον ταξικό χαρακτήρα της αντιλαϊκής οικονομικής πολιτικής που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Πολιτική για τη μεγιστοποίηση του καπιταλιστικού κέρδους σε βάρος των λαϊκών αναγκών στην οποία εντάσσονται και τα περιβόητα ευρωπαϊκά «πακέτα», μέσω των οποίων, εκτός των άλλων, προωθούν την ενσωμάτωση της οικονομίας της χώρας στις ευρωενωσιακές δομές.

Αποκαλυπτικός ο περιφερειάρχης Ηπείρου Δ. Πανοζάχος, αναφερόμενος στο πρόγραμμα του Δ' ΚΠΣ για την Ηπειρο, είπε ότι «στηρίζεται στο να εφαρμόσει τη Στρατηγική της Λισαβόνας και του Γκέτεμποργκ», με βασικό στοιχείο «να αναπτυχθεί η επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα», «βελτιώνοντας τις υποδομές προσπελασιμότητας», «επενδύοντας στο περιβάλλον και το ανθρώπινο κεφάλαιο».

Ο δε υφυπουργός Οικονομικών πρόσθεσε «την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ηπείρου», προκειμένου να «βελτιωθεί η ελκυστικότητά της και να αναδειχτεί σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών», «για ενίσχυση της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας». Ουσιαστικά, δηλαδή, πρόκριναν τη δημιουργία καλύτερων οικονομικών όρων και συνθηκών για μια Ηπειρο - κράχτη για επενδύσεις και κερδοφορία του κεφαλαίου, με την αξιοποίηση των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων.

Η πραγματικότητα...

Τα παραπάνω δεν μπορούν να κρύψουν τα σημάδια της αντεργατικής - αντιλαϊκής πολιτικής, που εντείνουν την υποβάθμιση στη ζωή των εργαζομένων των λαϊκών στρωμάτων της Ηπείρου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Περιφέρεια Ηπείρου, μία από τις πιο φτωχές περιφέρειες της Ευρώπης:

  • Η επίσημη ανεργία, στην τελευταία μέτρηση της ΕΣΥΕ για το 2007, φτάνει το 9,8%.
  • Μόνο την τελευταία πενταετία έχουν κλείσει βασικές παραγωγικές μονάδες (Κλωστήρια Πρεβέζης, Χυτήρια Ηπείρου, Εργοστάσιο ΤΟΠ στα Γιάννενα).
  • Οι απασχολούμενοι στην αγροτική παραγωγή έχουν μειωθεί κατά 5%, με την ιδιωτικοποίηση της γαλακτοβιομηχανίας «ΔΩΔΩΝΗ» να επικρέμαται.

Ταυτόχρονα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις μαραζώνουν. Μόνο την τελευταία 4ετία έκλεισαν, περίπου, 2.150 στα Γιάννενα, ενώ το μέλλον διαγράφεται δυσοίωνο με την επέλαση ισχυρών πολυεθνικών ομίλων στην περιοχή (ΦΟΥΡΛΗΣ κλπ.). Τα παραπάνω συμπληρώνονται, βεβαίως, με το καθεστώς της μερικής απασχόλησης, το όργιο της ανασφάλιστης εργασίας, την εμπορευματοποίηση Υγείας και Παιδείας, την απουσία αντιπλημμυρικών έργων και αντισεισμικής θωράκισης.

Αυτή η αντιλαϊκή επίθεση που οι εργαζόμενοι και ο λαός της Ηπείρου βιώνουν χρόνια στο πετσί τους ξεδιπλώνεται με όπλο και τα «έργα» του Δ' ΚΠΣ, που βασικό στόχο έχουν, όπως αναφέρθηκε, την ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» και «επιχειρηματικότητας». Της ανάγκης, δηλαδή, τα μονοπώλια της ΕΕ να βελτιώσουν την οικονομική τους θέση στον ανταγωνισμό που έχουν σε διεθνές επίπεδο με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα. Σε αυτήν την κατεύθυνση επισημάνθηκε η «στρατηγική θέση της Ηπείρου», που αποτελεί πύλη διόδου του κεφαλαίου στα Βαλκάνια, αλλά και τη Μέση Ανατολή, γεγονός που εξηγεί και τη δημιουργία υποδομών και οδικών δικτύων.

Δίκτυα, όπως η Εγνατία και η Ιόνια οδός, αλλά και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας - έργα αναγκαία, κατά τα άλλα, που θα έπρεπε να γίνουν προ πολλού εντασσόμενα σε μιαν άλλη πολιτική φιλολαϊκής ανάπτυξης - καλείται να τα χρυσοπληρώσει διπλά ο λαός - και για την κατασκευή και τη λειτουργία - με στόχο, όμως, να προωθηθούν οι παραπάνω στόχοι, ενώ το αναφαίρετο λαϊκό δικαίωμα για φθηνή και γρήγορη μεταφορά μετατρέπεται σε εμπόρευμα.

Οσο για την ενίσχυση της «έρευνας και καινοτομίας» που προβλήθηκε, αναδεικνύει, ακριβώς, την ανάγκη των επιχειρήσεων να συνδεθούν με αυτές, ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές. Κάτι που συνάδει με την προώθηση, μέσα από το Δ' ΚΠΣ, της «διά βίου μάθησης» και «ανάπτυξης δεξιοτήτων», που, όπως υπογράμμισε και ο υφυπουργός Οικονομικών, είναι «απαραίτητο στη σύγχρονη πλέον αγορά εργασίας να υπάρχει συνεχώς εκπαίδευση και επανεκπαίδευση»...


Σωτήρης ΖΩΤΟΣ

Ερχονται νέες αυξήσεις στα διόδια

Τα «χαράτσια» που πληρώνει ο λαός αυξάνουν την κερδοφορία των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων
Τα «χαράτσια» που πληρώνει ο λαός αυξάνουν την κερδοφορία των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων
Αυξημένα διόδια θα αρχίσουν να πληρώνουν σε λίγο διάστημα οι οδηγοί που διασχίζουν τους κεντρικούς άξονες της χώρας, καθώς αυτοί παραδίδονται, ο ένας μετά τον άλλον, στους ιδιωτικούς ομίλους, με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ. Κι αυτό παρότι ακόμη δεν έχουν αρχίσει να εκτελούνται τα κατασκευαστικά έργα! Η ακριβής αύξηση δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη από τους ομίλους, όμως οι συμβάσεις που υπογράφηκαν τους δίνουν το δικαίωμα αυτή να κυμανθεί σε πρώτη φάση γύρω στο 25%.

Ηδη, από τις 7 Γενάρη οι εισπράξεις από τους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Σχηματαρίου και Τραγάνας, πηγαίνουν στις τσέπες του ομίλου που θα κατασκευάσει την Ιόνια Οδό.

Τη Δευτέρα παραδίδονται στην ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» που θα διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Μαλιακός - Κλειδί, οι σταθμοί διοδίων Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Τεμπών και Λεπτοκαρυάς, οι οποίοι όμως πλέον θα τους λειτουργούν αμφίπλευρα και όχι μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Δηλαδή, όσοι κάνουν τη διαδρομή με επιστροφή θα πληρώνουν και στους σταθμούς που δεν πλήρωναν! Σημειώνουμε ότι μέσα στο χρόνο η ίδια κοινοπραξία θα κατασκευάσει δύο επιπλέον μετωπικούς σταθμούς διοδίων στο Μακρυχώρι και στο Κλειδί, ενώ το 2009 ο υπάρχων σταθμός διοδίων των Τεμπών θα μεταφερθεί βορειότερα στην περιοχή Πυργετού.

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να παραδοθούν στην κοινοπραξία «Μορέας» (που θα διαχειρίζεται τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη) τα διόδια στο Σπαθοβούνι και στη Νεστάνη. Στο οδικό αυτό τμήμα όταν ολοκληρωθεί το έργο θα λειτουργήσουν άλλοι 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων (Ασέα, Λεύκτρο, Καλαμάτα και Λογκανίκο) και άλλοι τρία ζεύγη πλευρικών σταθμών στις τοποθεσίες: Παραδείσια, Αρφαρά και Είσοδος Καλαμάτας).

Αξίζει να σημειωθεί ότι στους σταθμούς διοδίων, όταν ολοκληρωθούν τα έργα (τέλος του 2011) ο λαός θα πληρώνει 5 έως 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο, έναντι 1,7 λεπτά που πλήρωνε ως την άνοιξη του 2005!

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων και της Ενωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αττικής (ΕΑΥΑ), πραγματοποιήθηκε χτες στα γραφεία της Ομοσπονδίας. Κατά τη συνάντηση, το προεδρείο της ΠΟΑΣΥ ζήτησε από το ΔΣ της ΕΑΥΑ την παραίτηση του προέδρου της Γ. Μακρή, θέμα το οποίο έθεσε ως μία από τις προϋποθέσεις για να επανέλθει στην ΠΟΑΣΥ. Οπως είναι γνωστό η ΕΑΥΑ έχει διαγραφεί από την ΠΟΑΣΥ. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, τα αίτια της διαγραφής ήταν: «Η λειτουργία εταιρείας με την επωνυμία "Executive Security φύλαξη προσώπων - χώρων - αναζητήσεις - παρακολουθήσεις" από τον πρόεδρο της Ενωσης Γιάννη Μακρή, στην οποία "χρησιμοποιεί" αστυνομικούς, ειδικών, μάλιστα, αποστολών, γεγονός παράνομο, παράτυπο και αντιδεοντολογικό που εκθέτει την Αστυνομία, το συνδικαλιστικό κίνημα και τον άνθρωπο αστυνομικό».

ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ: Σε περισσότερες από 100.000 εκτρώσεις προχώρησαν 40.000 γυναίκες από τη Βόρεια Ελλάδα, την περίοδο 1985 έως 2007. Αριθμός που αντιστοιχεί σε 2,56 πιθανούς τοκετούς ανά άτομο. Το στοιχείο αυτό παρουσιάστηκε στη διάρκεια του 5ου Πανελλήνιου Ιατρικού Συνεδρίου «Οικογενειακού Προγραμματισμού», το οποίο πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη με βασικά θέματα τη Σεξουαλική Υγεία, την Αντισύλληψη και την Υπογεννητικότητα. Σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την Ελληνική Μαιευτική και Γυναικολογική Εταιρεία, ο αριθμός των εκτρώσεων μόνο για τη χρονική περίοδο Σεπτέμβρης 2004 - Σεπτέμβρης 2005 ήταν 69.690.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ - συζήτηση με θέμα «η κοινωνική αξία της μητρότητας», διοργανώνουν αύριο Κυριακή 16 Μάρτη, ο Σύλλογος Γυναικών Αλεξανδρούπολης και τα Σωματεία Εμποροϋπαλλήλων - Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Τουριστικών Επαγγελμάτων, Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας. Η εκδήλωση θα γίνει στις 7 μ.μ. στο ξενοδοχείο «Αθηνά» στην Αλεξανδρούπολη.

Επίθεση σε βάρος μετανάστριας

Λίγες μέρες μετά την υπόθεση παράνομης κράτησης 20 αλλοδαπών, στην οποία φέρονται να εμπλέκονται ένας πρώην αστυνομικός και ένας Αλγερινός, χτες, ήρθε να προστεθεί άλλο ένα κρούσμα εκμετάλλευσης μετανάστριας. Συγκεκριμένα, μία Νιγηριανή είχε καταγγείλει στην αστυνομία πως τέσσερις ομοεθνείς της, εκ των οποίων δύο γυναίκες, με σωματική και ψυχολογική βία προσπαθούσαν να την εξωθήσουν στην πορνεία.

Ομως, προχτές το απόγευμα, στο κέντρο της Αθήνας, εντοπίστηκε από τα τέσσερα άτομα που είχε καταγγείλει και δέχτηκε την επίθεσή τους, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί. Στο σημείο, έφτασαν αστυνομικοί που συνέλαβαν τις δύο γυναίκες, ενώ αναζητούνται οι δύο άνδρες που φέρονται να συμμετείχαν και στον ξυλοδαρμό του θύματος, αλλά και στην απόπειρα εξώθησης του θύματος στην πορνεία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ