ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Ιούλη 2008
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΜΕ
Καταδικάζει την κερδοσκοπική ασυδοσία

Η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ με αγανάκτηση καταγγέλλει και καταδικάζει τις δημοτικές παρατάξεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ του Δημοτικού Συμβουλίου της Κέρκυρας, οι οποίες σε πρόσφατη συνεδρίαση συναποφάσισαν την εκχώρηση της Ακρόπολης του Φρουρίου της Κέρκυρας, για 50 χρόνια στην Τράπεζα Πειραιώς.

Ετσι, μετά και την ανάλογη εκχώρηση της Ακρόπολης Ιτς Καλέ του κάστρου των Ιωαννίνων στην ίδια τράπεζα που έγινε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, τώρα και η Ακρόπολη της Κέρκυρας γίνεται βορά στην κερδοσκοπική ασυδοσία του τραπεζικού κεφαλαίου.

Θυμίζουμε ότι στον παραπάνω όμιλο ο Δήμος Κέρκυρας ανέθεσε και τη δημιουργία Μουσείου Τυπογραφίας, που αφού κατασκευαστεί από το υστέρημα των εργαζομένων, μέσω του Δ' ΚΠΣ - τη λειτουργία και διαχείρισή του θα έχει ο όμιλος, με πιθανές χρήσεις και του περιβάλλοντος χώρου του. Θυμίζουμε, επίσης, ότι τα κέρδη της Τράπεζας Πειραιώς το 2007 ήταν 700.000.000 ευρώ.

Κάθετα αντίθετη στην απόφαση της πλειοψηφίας είναι η δημοτική παράταξη ΑΔΗΚ, καταγγέλλοντας στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την εφαρμογή της δικομματικής πολιτικής από τους εκλεγμένους τους στην ΤΑ, με την παράδοση στο κεφάλαιο δημόσιων εκτάσεων και της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, και την εμπορευματοποίηση κάθε κοινωνικής και πολιτιστικής δραστηριότητας.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την πλήρη στήριξη και «προικοδότηση» των πολυεθνικών και των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, από το δικομματισμό της πλουτοκρατίας και τους συμμάχους του και μέσω της πολιτιστικής κληρονομιάς και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Στόχος τους είναι, με τη λεγόμενη εταιρική κοινωνική ευθύνη, η αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου και, παράλληλα, ο «εξαγνισμός» του και η προβολή του ως «λάτρη» του πολιτισμού.

«Τεράστιες πολιτικές ευθύνες», επισημαίνει το ΠΑΜΕ, «για αυτές τις εκχωρήσεις έχουν τα κόμματα του δικομματισμού, που ψήφισαν και υλοποιούν, κατ' επιταγή και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το αντιπολιτισμικό θεσμικό πλαίσιο (ν.2557/97), εκχωρώντας και το "νόμο" τους την πολιτιστική κληρονομιά στις πολυεθνικές και στους ισχυρούς πολιτιστικούς ομίλους. Η εργατική τάξη της χώρας μας και όχι μόνο της Κέρκυρας να καταδικάσει με τους αγώνες της και με τη ψήφο της αυτά τα κόμματα και τις δημοτικές δυνάμεις τους, για να σταματήσει η πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας να γίνεται εμπόρευμα».

Επίκαιρες ... «Φοίνισσες»

Τις ευριπιδικές «Φοίνισσες» θα παρουσιάσει (25, 26/7) στην Επίδαυρο το «Αμφι-Θέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου. Το έργο, γραμμένο γύρω στο 409 π.Χ. μετά τη συντριβή της Αθήνας στη Σικελία, αποτελεί μια ακόμη αντιπολεμική κραυγή διαμαρτυρίας του Ευριπίδη. Η τραγωδία είναι μια «πινακοθήκη» όλων των προσώπων του Θηβαϊκού Κύκλου (Ιοκάστη, Οιδίπους, Αντιγόνη, Κρέων, Τειρεσίας, Ετεοκλής, Πολυνείκης κ.λπ.). Ο Χορός αποτελείται από γυναίκες της Φοινίκης που έφτασαν στη Θήβα, προκειμένου να πάνε στο ναό του Απόλλωνα, στους Δελφούς. Παρά τους παλαιούς δεσμούς Φοινίκης και Θηβών, νιώθουν μετανάστριες, εγκλωβισμένες λόγω του πολέμου.

Για να προβληθεί η διαχρονικότητα του επίκαιρου ευριπιδικού μηνύματος, χωρίς αλλοίωση του κειμένου, η δράση τοποθετήθηκε σ' ένα χώρο «απειλητικό». Ενα απόμερο σιδηροδρομικό σταθμό - τόπο αναχώρησης αγαπημένων για το μέτωπο και άφιξης ιταμών εισβολέων, ενώ τα πρόσωπα φορούν σύγχρονα κοστούμια.

Εκτός του αντιπολεμικού μηνύματος ο Ευριπίδης συνθέτει και εκπληκτικούς χαρακτήρες, που εναλλάσσονται με λυρικές εξάρσεις του Χορού, με συναρπαστική δράση, αλλά και με «υπόγειο» σαρκασμό.

Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης. Σκηνοθεσία: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος. Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Πάτσας. Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος, Μουσική Διδασκαλία: Γιάννης Αναστασόπουλος. Φωτισμοί: Ανδρέας Σινάνος. Παίζουν: Αντιγόνη Βαλάκου, Πέτρος Φυσσούν, Στέφανος Κυριακίδης, Κώστας Αθανασόπουλος, Σπύρος Μαβίδης, Τζίνη Παπαδοπούλου, Θανάσης Κουρλαμπάς, Δημήτρης Παπανικολάου, Νικόλας Παπαγιάννης, Κωνσταντίνος Φάμης, Γεωργία Καλλέργη, Λένα Μαραβέα, Πόπη Λυμπεροπούλου, Αγγελική Πέτκου, Αγγελική Πετροπετσιώτη, Ελίνα Μάλαμα, κ.ά.

Συναυλίες της Συμφωνικής Ορχήστρας Βενεζουέλας

Την πρώτη περιοδεία της στην Ελλάδα πραγματοποιεί η Συμφωνική Ορχήστρα της Βενεζουέλας, ένα σπουδαίο συμφωνικό σύνολο, το οποίο επί 78 χρόνια αναδεικνύει τη μουσική κληρονομιά της Βενεζουέλας, αλλά και δημιουργίες του παγκόσμιου μουσικού πολιτισμού. Υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Angelo Pagliuca θα εμφανιστεί στις 21/7 στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας, στις 23/7 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 24/7 στο Κατράκειο της Νίκαιας και στις 26/7 στην Καισαριανή. Οι τέσσερις συναυλίες της, με ελεύθερη είσοδο, είναι αφιερωμένες στα 225 χρόνια από τη γέννηση του Σιμόν Μπολιβάρ και έχουν ως θέμα τη «Διάσωση του Περιβάλλοντος και Προστασία του Νερού». Το πρόγραμμα που θα ερμηνεύσει η 100μελής Ορχήστρα περιλαμβάνει έργα συμφωνικής μουσικής των Castellanos Evencio, Antonio Lauro, Pablo Herrero, Aaron Copland αλλά και Ελλήνων συνθετών. Το συναυλιακό ταξίδι της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βενεζουέλας στη χώρα μας αποτελεί συνέχεια των εμφανίσεών της στη γειτονική Ιταλία, όπου πραγματοποίησε πέντε παραστάσεις (μεταξύ αυτών και στο χώρο της Santa Maria Degli Angeli). H συναυλία της στις 24/7 (9μμ), στο «Κατράκειο» θέατρο αποτελεί συνδιοργάνωση της πρεσβείας της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας της Βενεζουέλας και του Δήμου Νίκαιας. Χορηγός επικοινωνίας είναι η τηλεόραση και το ραδιόφωνο του «902».

«Ξεχασμένα πορτρέτα»

Εκδήλωση - έκθεση προς τιμήν του ζωγράφου Γιώργου Ρέτσα διοργανώνει το τοπικό τμήμα Αλιβερίου της Εταιρείας Ευβοϊκών Σπουδών, υπό την αιγίδα του Δήμου Ταμυνέων. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί αύριο (9 μ.μ.) στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλιβερίου. Συμμετέχει τοπική ρεμπέτικη κομπανία, ενώ έργα ζωγραφικής του δημιουργού, με θέμα «Ξεχασμένα πορτρέτα», θα εκτεθούν από 18 μέχρι 28/7, στο Λιμεναρχείο.

Ο Γ. Ρέτσας γεννήθηκε στο Γαβαλά Ευβοίας. Από μικρός ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. Εκανε ελεύθερες σπουδές κοντά στον αγιογράφο Χριστόφορο Τάσκο. Αργότερα στράφηκε στη ζωγραφική, που με συνέπεια υπηρετεί μέχρι σήμερα. Κινούμενος στο χώρο της παραστατικής ζωγραφικής, δίνει έργα που υμνούν την ειρήνη, τη φύση, τον άνθρωπο. Με την ίδια ελευθερία, δουλεύει και το ψηφιδωτό, τον πωρόλιθο και την πέτρα Καρύστου, όταν φιλοτεχνεί τις ανάγλυφες και ολόγλυφες γλυπτικές συνθέσεις. Η έκθεση λειτουργεί καθημερινά από τις 8-11 μ.μ.

Συναυλιακή διαδρομή

Τραγούδια από την τελευταία του δισκογραφική δουλειά «Ψωμί και εφημερίδα» και επιλογές από προηγούμενους δίσκους του, παραδοσιακά της Κρήτης και αγαπημένα κομμάτια σύγχρονων και παλαιότερων συναδέλφων του ερμηνεύει ο Μίλτος Πασχαλίδης, στη σημερινή συναυλία του (9μμ), στο θέατρο «Αττικού Αλσους», στο Γαλάτσι. Μαζί του, ο συνθέτης και στιχουργός Κώστας Λειβαδάς σ' ένα μείγμα ροκ διαθέσεων με λυρικές αναφορές και η Φρόσω Στυλιανού. Η είσοδος στη συναυλία είναι ελεύθερη. Στη συνέχεια ο Μ. Πασχαλίδης θα εμφανιστεί: 20/7 Ικαρία, 2-3/8 Ανώγεια, μαζί με τους Βασίλη Σκουλά και Γεράσιμο Ανδρεάτο, 5/8 Κολυμπάρι Χανίων (επίσης, με τους Σκουλά-Ανδρεάτο), 7/8 Πράμαντα Τζουμέρκων με τον Γιώργο Μεράντζα, 9/8 Λίμνη Πλαστήρα, 15/8 Παξοί, 21/8 Νιγρίτα Σερρών, 23/8 «Cult bar», στη Λούτσα.

Εικαστική απώλεια

«Εφυγε» το περασμένο Σάββατο και κηδεύτηκε προχθές στη γενέτειρά του, τον Πύργο Ηλείας, ο ζωγράφος Δανιήλ (Παναγόπουλος). Από τους σημαντικούς καλλιτέχνες της γενιάς του '60, έζησε από κοντά τα ανατρεπτικά κινήματα της μεταπολεμικής πρωτοπορίας στην Ευρώπη, ενώ μοίρασε τη ζωή του μεταξύ Παρισιού και Αθήνας. Γεννημένος το 1924, εγκατέλειψε την Ιατρική Σχολή και σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, στο εργαστήριο του Κωνσταντίνου Παρθένη. Το 1954 έφυγε με υποτροφία για το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε για πολλά χρόνια. Ο Δανιήλ και ο Νίκος Κεσσανλής βρέθηκαν στο Παρίσι τα χρόνια της γέννησης του γαλλικού νεορεαλισμού, συνδέθηκαν με τον θεωρητικό Πιερ Ρεστανί και μαζί με τον Βλάσση Κανιάρη συμμετείχαν στην έκθεση «Τρεις προτάσεις για μια νέα ελληνική γλυπτική», που πραγματοποιήθηκε το 1964 στο φουαγιέ της όπερας Λα Φενίτσε, στο πλαίσιο της Μπιενάλε. Η γνωστότερη σειρά έργων του είναι τα «Μαύρα κουτιά». Κοινά χαρτοκιβώτια του εμπορίου αποτέλεσαν, σχεδόν για μία δεκαετία (1960 - 1970), αποκλειστικό χώρο των εικαστικών του αναζητήσεων.

ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΚΙΝΟΥ για τους «Ολυμπιονίκες της Γλυπτικής», ο Αντώνης Μυρωδιάς τιμήθηκε με το Χρυσό Ολυμπιακό Μετάλλιο, η Αγγέλικα Κοροβέση απέσπασε ένα από τα ασημένια μετάλλια και η Χρύσα Βαθιανάκη, τιμητική διάκριση. Στο διαγωνισμό υποβλήθηκαν 2.433 προτάσεις από καλλιτέχνες 82 χωρών. Το γλυπτό του Αν. Μυρωδιά (ύψος 6.50 μέτρα) θα φιλοξενηθεί στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις της πόλης, ενώ ήδη ένα μεγάλο γλυπτό του ίδιου καλλιτέχνη από γρανίτη, είναι τοποθετημένο στο Ολυμπιακό πάρκο μετά από επιλογή του δήμου του Πεκίνου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ