ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Γενάρη 2007
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Απροκάλυπτη εκδούλευση στους εφοπλιστές

Το ΥΕΝ βάφτισε «οχηματαγωγό» ένα από τα πλοία της ΑΝΕΚ, προκειμένου να δρομολογηθεί με λιγότερο προσωπικό από εκείνο που απαιτείται για τα επιβατηγά - οχηματαγωγά

Η εύνοια των ακτοπλόων εφοπλιστών (όπως της εταιρείας ΑΝΕΚ) από την κυβέρνηση βγάζει μάτι

ICON

Η εύνοια των ακτοπλόων εφοπλιστών (όπως της εταιρείας ΑΝΕΚ) από την κυβέρνηση βγάζει μάτι
Δεν έχει πάτο η πολιτική εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων που ακολουθεί με κάθε τρόπο, μετά την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και αυτή της ΝΔ. Οπως προκύπτει από συγκεκριμένα στοιχεία, ταυτόχρονα με τα εκτρωματικά μέτρα που νομοθετούνται και οδηγούν στον αφανισμό του ναυτεργατικού δυναμικού με συγκροτημένα δικαιώματα από τα ποντοπόρα πλοία, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με πολύμορφες μεθοδεύσεις ο διωγμός ναυτεργατών από πλοία κάθε κατηγορίας. Το ΥΕΝ και προσωπικά ο υπουργός Μ. Κεφαλογιάννης, προκειμένου να εξυπηρετήσει τους εφοπλιστές, φτάνει στο σημείο να παραβιάσει ακόμα και αυτή τη φιλοεφοπλιστική νομοθεσία για τις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, εκδίδοντας άδειες σε επιβατηγά πλοία να ταξιδεύουν με ειδική σύνθεση, δηλαδή μειωμένο αριθμό πληρώματος!

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» της ΑΝΕΚ, του εφοπλιστή Βαρδινογιάννη. Η νέα σύνθεση που του έχουν εγκρίνει προβλέπει 72 ναυτεργάτες πλήρωμα από 84 που είχε σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία να σημειωθεί ότι είναι πολύ κάτω από τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων. Παράλληλα, δημιουργούνται τεράστια κενά και στην ασφάλεια του πλοίου, με απρόβλεπτες συνέπειες τόσο για το πλήρωμα, όσο και για τους επιβάτες στην περίπτωση που το πλοίο βρεθεί σε κίνδυνο.

Επίθεση σε συνδικαλιστές

Το πλοίο έχει δρομολογηθεί στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία και το έχουν χαρακτηρίσει ως ...οχηματαγωγό, όταν μπροστά στα μάτια των λιμενικών μεταφέρει εκατοντάδες επιβάτες! Ομως, το πράγμα δε σταματάει εδώ. Το περασμένο Σάββατο 13 Γενάρη, ο Α` γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Π. Τσουτσούλης και ο γραμματέας του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Θ. Παπάς, στη διάρκεια περιοδείας τους στο λιμάνι της Πάτρας, αφού κατήγγειλαν στο Λιμεναρχείο την παρανομία στο «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», όταν στη συνέχεια προσπάθησαν να εισέλθουν στο πλοίο, δέχτηκαν την επίθεση του πράκτορα της ΑΝΕΚ στην Πάτρα και άλλων 5 τραμπούκων του Βαρδινογιάννη. Προπηλακίστηκαν από τους τραμπούκους με την πλήρη ανοχή, αν όχι και στήριξη, των λιμενικών που ήταν παρόντες! Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, σύμφωνα με καταγγελία που έχουν εκδώσει τα δύο ναυτεργατικά σωματεία, χάρη στην ψυχραιμία των συνδικαλιστών και την αποφασιστική παρέμβαση μελών του πληρώματος.

Οπως καταγγέλλουν τα δύο σωματεία, «με τον τρόπο αυτό η ΑΝΕΚ προσπάθησε να αποφύγει τον έλεγχο για την παράνομη άδεια που πήρε από το ΥΕΝ και τις Λιμενικές Αρχές» για το πλοίο της. «Παρόμοιες μεθόδους - συνεχίζουν - η ΑΝΕΚ έχει χρησιμοποιήσει και στο πρόσφατο παρελθόν σε άλλα πλοία της».

Πολιτικές οι ευθύνες

Τα δύο σωματεία τονίζουν ότι ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία «είναι απόρροια της πολιτικής στήριξης των εφοπλιστικών συμφερόντων που ακολουθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και η προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, που επέβαλαν και διατηρούν και την πολιτική επιστράτευση». Καταγγέλλουν τη στάση του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του, που για να προωθήσουν αυτήν την πολιτική φτάνουν μέχρι και να «ανέχονται και να υποθάλπουν μεθόδους που θυμίζουν υπόκοσμο, για να εμποδίσουν τη δράση των σωματείων μας και να τρομοκρατήσουν τους ναυτεργάτες». Προειδοποιούν ότι τέτοιες ενέργειες δεν «πιάνουν» στο ταξικό ναυτεργατικό κίνημα και τονίζουν ότι οι ναυτεργάτες έχουν την εμπειρία και τη δύναμη να τις αποκρούσουν και να δυναμώσουν τους αγώνες τους.

ΥΕΝ ΓΙΑ ΠΟΝΤΟΠΟΡΑ
Βιομηχανία ευνοϊκών εγκριτικών πράξεων

Μετά την εταιρεία «ΜΙΝΕΡΒΑ», σε είκοσι ακόμα πλοία μειώνεται η οργανική σύνθεση και ανοίγει ο δρόμος για εισφοροαπαλλαγές

Με ταχύτατο ρυθμό συνεχίζεται ο αποδεκατισμός των Ελλήνων ναυτεργατών με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα από τα ποντοπόρα πλοία και η παράλληλη απαλλαγή των εφοπλιστών από τις ασφαλιστικές τους εισφορές προς το ΝΑΤ. Μετά την υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στις 22 Δεκέμβρη για τη μείωση της οργανικής σύνθεσης του νεότευκτου πλοίου της εταιρείας «ΜΙΝΕΡΒΑ» (το θέμα παρουσιάστηκε στο χθεσινό φύλλο του «Ρ»), με βάση το νόμο 2687/53 των εγκριτικών πράξεων, όπως αποκαλύπτεται, έχουν εκδοθεί άλλες τέσσερις υπουργικές αποφάσεις στις 28 και 29 Δεκέμβρη που αφορούν στη μείωση της οργανικής σύνθεσης 20 συνολικά ποντοπόρων πλοίων!

Ειδικότερα, οι υπουργικές αποφάσεις που δημοσιεύονται στα ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1877 και 1878 στις 28 Δεκέμβρη αφορούν 8 και 9 πλοία, αντίστοιχα, του εφοπλιστή Λικιαρδόπουλου, ενώ οι αποφάσεις που δημοσιεύονται στα ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1882 και 1899 στις 29 Δεκέμβρη αφορούν, η πρώτη δύο νεότευκτα πλοία των εταιρειών «Fortune» και «Faith Triumph SA» και η δεύτερη ένα επίσης νεότευκτο πλοίο της εταιρείας «Euronav N.V». Σε αυτές τις 4 εγκριτικές πράξεις, ο αριθμός του πληρώματος των Ελλήνων καθορίζεται σε 10 ναυτεργάτες, δηλαδή δε διαφέρει από παλιότερες υπουργικές Αποφάσεις εγκριτικών πράξεων. Ωστόσο, στις παραγράφους που αφορούν τις ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών, με φράσεις του τύπου «όπου αυτές προβλέπονται» και άλλες, προετοιμάζεται το έδαφος για την απαλλαγή τους.

Να σημειωθεί ότι ακόμα και αυτός ο αριθμός των 10 περίπου Ελλήνων ναυτεργατών που προβλέπουν οι 4 εγκριτικές πράξεις για τα 20 πλοία είναι επισφαλής, αφού η υπουργική απόφαση για το πλοίο της εταιρείας «ΜΙΝΕΡΒΑ», η οποία προβλέπει 6 Ελληνες ναυτεργάτες, δημιουργεί «νομικό προηγούμενο» και μπορεί ανά πάσα ώρα να εφαρμοστεί, μόλις τεθεί σχετική αίτηση «για τροποποίηση της εγκριτικής πράξης» από εφοπλιστή.

Ληστρική η πολιτική σε βάρος του ΝΑΤ

Επίκαιρη Ερώτηση για τα τεράστια ελλείμματα κατέθεσε η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη

Τη διαλυτική κατάσταση στην οποία η αντιασφαλιστική πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ έχει καταδικάσει τα ταμεία του ΝΑΤ και τις αρνητικές συνέπειες που αυτή εγκυμονεί για τους ναυτεργάτες καταγγέλλει το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας η βουλευτής του Κόμματος Ελπίδα Παντελάκη.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του προϋπολογισμού του ΝΑΤ, το οργανικό έλλειμμα του Ταμείου είναι 1.050.491.251 ευρώ και η κρατική επιχορήγηση που προβλέπεται είναι 925.000.000 ευρώ. Το έλλειμμα ύψους 125.491.251 ευρώ δεν αναφέρεται πώς θα καλυφθεί, ενώ «ειδικά το Κεφάλαιο Επικουρικής Ασφάλισης Ναυτεργατών παρουσιάζει οργανικό έλλειμμα 99.432.868 ευρώ και όπως αναφέρεται "το ταμειακό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει το ΚΕΑΝ είναι πασιφανές"», ενώ είναι χαρακτηριστικό πως «"κρίνεται άκρως επιτακτική η ανάγκη για εξεύρεση λύσης, προκειμένου να καταβληθούν οι συντάξεις απρόσκοπτα κατά το έτος 2007"».

Στην Επίκαιρη Ερώτηση υπογραμμίζεται πως εδώ και πολλά χρόνια, η αντεργατική πολιτική ΝΔ - ΠΑΣΟΚ οδηγεί σε μείωση των ναυτεργατών που έχουν συγκροτημένα δικαιώματα, «στερώντας το ΝΑΤ από τους φυσικούς του αιμοδότες και διογκώνοντας τα ελλείμματά του». Ενώ την ίδια στιγμή, «προκάλυπτα χαρίζονται βεβαιωμένες οφειλές των εφοπλιστών και θεσπίζονται για λογαριασμό τους συνεχώς νέα προνόμια, όπως η απαλλαγή τους από τις ασφαλιστικές εισφορές, την ίδια στιγμή που τα κέρδη τους απογειώνονται, ενώ οι ναυτεργάτες βιώνουν την απλήρωτη και "μαύρη εργασία", τα επιδόματα ντροπής, τις συντάξεις "ψίχουλα" και τα παρασιτικά δουλεμπορικά κυκλώματα».

Ερωτάται ο υπουργός «ποια μέτρα θα πάρει για την πλήρη κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ - ΚΑΑΝ - ΚΕΑΝ με κρατική επιχορήγηση για την απρόσκοπτη καταβολή των συντάξεων και επιδομάτων και την απόδοση στο ΝΑΤ όλων των οφειλόμενων από τους εργοδότες εφοπλιστές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ