ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Σεπτέμβρη 1996
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Υπουργείο... Ανεργίας

Στα "επιτεύγματα" της τριετίας του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τη δημιουργία ενός νέου... υπουργείου σχετικού με την απασχόληση, γέννημα των καιρών, αλλά και της πολιτικής που με... τόλμη και διορατικότητα εφάρμοσε αυτά τα χρόνια η κυβέρνηση. Το περιβόητο υπουργείο... Ανεργίας. Το υπουργείο που δηλώνει με συνέπεια "αναρμόδιο" να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των εκατοντάδων εργαζομένων που έχουν απευθυνθεί σ' αυτό προκειμένου να προστατευτούν από την εργοδοτική αυθαιρεσία. Το υπερ - υπουργείο που για όλους έχει μια αρνητική απάντηση, μια υπεκφυγή, ένα "σήκωμα των ώμων".

Ηταν το Γενάρη του 1995, όταν οι εργάτες της "ΦΙΛΙΚΩΠΛΑΣΤ" ζήτησαν τη συνδρομή του υπουργείου Εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα που τους όφειλαν οι εργοδότες από το Μάρτη του 1994. Ο τότε υπουργός Εργασίας, Ι. Σκουλαρίκης, αποδέχεται αρχικά τους ισχυρισμούς των εργοδοτών, οι οποίοι δεν κατέβαλαν τα δεδουλευμένα επικαλούμενοι μια σκανδαλώδη δικαστική απόφαση. Αργότερα εκφράζει την "αγανάκτησή" του γι' αυτή τη μεθόδευση και δεσμεύεται ότι θα προωθήσει νομοθετική ρύθμιση που θα αποτρέπει τέτοια περιστατικά σε βάρος των εργαζομένων στο μέλλον. Φυσικά δεν υπήρξε ποτέ τέτοια ρύθμιση.

Αργότερα ο υπουργός "λογικεύτηκε". Στις 100 εργαζόμενες της "ΣΕΞ ΑΠΗΛ", τις οποίες ο εργοδότης παράτησε απλήρωτες, ο Ι. Σκουλαρίκης είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα και τις παρέπεμψε στην Αστυνομία. Πράγματι η Αστυνομία τις επισκέφθηκε μια μέρα, όταν ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να κάνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Εργασίας. Οταν ο ιδιοκτήτης της "ΑΛΜΠΑ" έκλεισε την επιχείρηση για να την αγοράσει αργότερα ο γιος του με άλλη επωνυμία, ενώ οι εργαζόμενοι έμειναν απλήρωτοι και χωρίς δουλιά, το υπουργείο Εργασίας σήκωσε για άλλη μια φορά ψηλά τα χέρια. Οταν οι εργαζόμενες της επιχείρησης "ΦΟΥΣΤΕΡΗΣ" διεκδίκησαν κι αυτές τα δεδουλευμένα τους, το υπουργείο δεν "τις απογοήτευσε". Για άλλη μια φορά δεν έκανε τίποτα, πέρα από το να δώσει ένα επίδομα κι αυτό με χίλιες δυσκολίες και ύστερα από έντονη πίεση των εργαζομένων. Οταν η επιχείρηση "Κ. Δραγούνης" πέταξε στο δρόμο 24 εργαζόμενους και χρησιμοποίησε την Αστυνομία σαν ιδιωτική ασφάλεια, ο υφυπουργός Εργασίας, Λ. Κανελλόπουλος, πάλι δεν έκανε τίποτα, πέρα από το να φροντίσει για τον περιορισμό της αστυνομικής... παρουσίας. Οταν οι εργάτες του ΜΕΤΡΟ πήγαν να διαμαρτυρηθούν για τις διαθεσιμότητες, ο Ε. Γιαννόπουλος έδωσε "ρέστα" λέγοντάς τους ότι "εδώ είμαστε για την ανεργία" και ότι το υπουργείο Ανάπτυξης είναι αρμόδιο για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας!

Αποκτήσαμε λοιπόν και υπουργείο... Ανεργίας, ίσως το πιο συνεπές υπουργείο απέναντι στο έργο που έχει αναλάβει. Οποιος λοιπόν θέλει τέτοιου είδους "υπουργεία", όποιος αναζητά τη συνέπεια στην άρνηση, όποιος εργαζόμενος αναζητά τις κλειστές πόρτες των αναρμόδιων αρμόδιων, έχει την ευκαιρία στις 22 του Σεπτέμβρη να τους ψηφίσει.

Γ. Φ.

Μετροπόντικες τέλος;

Συμβατικές μεθόδους συνέχισης του έργου προκρίνει τώρα η "Αττικό Μετρό", πράγμα που θα στοιχίσει 300 δισ. παραπάνω και νέα καθυστέρηση, ενώ η "Ολυμπιακό Μετρό" εκβιάζει για επιπλέον 175 δισ.! Κατάληψη του εργοταξίου της Ομόνοιας χτες από τους εργαζόμενους, στάσεις εργασίας σήμερα

Μετροπόντικες τέλος!Είναι άχρηστοι, ανακάλυψαν αιφνιδίως οι υπεύθυνοι της δημόσιας εταιρίας, "Αττικό Μετρό",που επιβλέπει το έργο κατασκευής του μετρό Αθήνας και σύμφωνα με πληροφορίες, προκρίνουν συμβατικές μεθόδους συνέχισης του έργου, κάτι που θα σημάνει υπέρβαση του συνολικού κόστους κατασκευής κατά 300 δισ. δραχμές!Το μεγάλο "φαγοπότι" σε βάρος του ελληνικού λαού δεν έχει όρια, καθώς - πέρα από το επιπλέον κόστος των συμβατικών "λύσεων" - η κατασκευάστρια κοινοπραξία εκβιάζει και για έξτρα αποζημίωση, ύψους 175 δισ. δραχμών. Το έργο παραμένει "παγωμένο" και θα παραμένει επ' αόριστον. Ετσι, μετά τις διαθεσιμότητες που έκανε η κοινοπραξία, οι υπεργολάβοι απειλούν τώρα, με 150 απολύσεις.

Σε συμβολική κατάληψη (μιας και ήδη δε λειτουργεί) του εργοταξίου της Ομόνοιας προχώρησαν από χτες στις 8 το πρωί, οι εργαζόμενοι στο μετρό, ενώ σήμερα συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, με τετράωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια και πικετοφορίες σ' όλη την Αθήνα.

Οι πολυδιαφημισμένοι μετροπόντικες, λόγω της ιδιαιτερότητας του εδάφους της Αθήνας (σαθρότητα σε ορισμένα σημεία, υπόγεια πηγάδια σε άλλα) δεν αποτελούν κατάλληλη μέθοδο για τη διάνοιξη σήραγγας, αποφάνθηκαν - σύμφωνα με πληροφορίες - οι υπεύθυνοι της "Αττικό Μετρό" και αποφάσισαν να προχωρήσουν πλέον, με τις λεγόμενες συμβατικές μεθόδους, δηλαδή με απλά μηχανήματα. Γεγονός που θα σημάνει μια νέα μεγάλη καθυστέρηση για την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου. Ηδη έχει σημειωθεί καθυστέρηση 36 μηνών, ενώ το "πάγωμα" των κύριων εργασιών εδώ και ενάμιση μήνα θα σημάνει, έτσι και αλλιώς επιπλέον καθυστέρηση.

Να σημειώσουμε ότι απ' το '81 ακόμα είχαν γίνει γεωλογικές έρευνες και μελέτες που στοίχισαν πολλά δισ. δραχμές, αλλά ποτέ δεν πάρθηκαν υπόψη. Αντίθετα, προτιμήθηκαν οι μετροπόντικες και η άφιξή τους συνοδεύτηκε με τυμπανοκρουσίες. Περίπου ένα χρόνο έχει σταματήσει ο πρώτος μετροπόντικας στην οδό Αγ. Κωσταντίνου λόγω της σαθρότητας του εδάφους εκεί. Δύο μήνες είναι σταματημένος ο δεύτερος μετροπόντικας στην Ερμού, λόγω του ότι "έπεσε" σε υπόγεια πηγάδια.

Ποιος είναι, αλήθεια, σ' όλα αυτά ο ρόλος της αμερικάνικης εταιρίας - τεχνικού συμβούλου, ΜΠΕΧΤΕΛ,στο "βάλτωμα" του έργου, όταν, σύμφωνα με πληροφορίες πληρώνεται με βάση το 2% του κάθε φορά προϋπολογισμού του έργου και άρα έχει συμφέρον απ' τις καθυστερήσεις και τη συνεχή αύξηση του συνολικού κόστους;

Τεράστιες πάντως είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης και ιδιαίτερα του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,ο οποίος στη συνάντησή του με συνδικαλιστές οικοδόμους παραδέχτηκε τον ρόλο της ΜΠΕΧΤΕΛ, αλλά δικαιολογήθηκε ότι "μας την επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση"!

Το κόστος του έργου έχει εκτιναχτεί ήδη απ' τα 250 δισ. δρχ. που ήταν αρχικά στο 1 τρισ. δραχμές και έπεται συνέχεια. Η κοινοπραξία έχει πάρει "πανωπροίκια" 75 δισ. δραχμών, διεκδικεί μέσω διεθνών δικαστηρίων άλλα 55 δισ. δρχ. και εκβιάζει τώρα για άλλα 175!

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο πρόεδρος του Παραρτήματος στο μετρό, Γ. Συνοδινός,σημείωσε: "Εμείς οι εργαζόμενοι δηλώνουμε ότι ο αγώνας μας θα συνεχιστεί μέχρι την οριστική λύση των προβλημάτων στο έργο. Δηλώνουμε επίσης ότι δε θα αφήσουμε να μας χρησιμοποιήσει κανένας για τα οικονομικά ή πολιτικά συμφέροντά του".

Ντ. Ν.

Από το ""εκλογικό κέντρο μετρό Αθήνας""

Από το "εκλογικό κέντρο μετρό Αθήνας"

Στάση εργασίας στη "ΜΙΣΚΟ"

Προειδοποιητική δίωρη στάση εργασίας πραγματοποιούν σήμερα, από τις 10π. μ - 12 μ., οι εργαζόμενοι της μακαρονοβιομηχανίας "ΜΙΣΚΟ" στην Πάτρα, αντιδρώντας στις απολύσεις 40 συναδέλφων τους, που ανακοίνωσε η εταιρία. Οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν με στάσεις εργασίας, ως την επόμενη βδομάδα και ανάλογα με τις απαντήσεις της εταιρίας, θα αποφασίσουν για τις παραπέρα ενέργειές τους. Το κύριο αίτημά τους είναι να διευρυνθεί η παραγωγική βάση του εργοστασίου και να παράγονται όλα τα προϊόντα με τη φίρμα "ΜΙΣΚΟ", στην Πάτρα.

Η εταιρία - που αγοράστηκε το 1991 από την πολυεθνική BARRILA - προσπάθησε να δικαιολογήσει τις απολύσεις, επικαλούμενη την αντικατάσταση γραμμών παραγωγής με μια νέα, καθώς και τον ανταγωνισμό, που επιβάλλει τη μείωση του κόστους εργασίας...

Με ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ καταγγέλλει τις ομαδικές απολύσεις και εκφράζει τη συμπαράστασή της στις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων, προκειμένου να αποτραπούν οι "μεθοδεύσεις της εργοδοσίας". Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, οι απολύσεις είναι "ενταγμένες σε σχέδιο συρρίκνωσης της παραγωγής του εργοστασίου και την προσπάθεια της πολυεθνικής να καλύψει την ελληνική αγορά με προϊόντα που κατασκευάζονται στην Ιταλία καθώς και με παραγγελίες φασόν". Τέλος, η ΓΣΕΕ, καλεί τους αρμοδίους να παρέμβουν και να σταματήσουν τις απολύσεις.

Συμπαράσταση στους απολυμένους της ΕΣΥΕ

Τη συμπαράστασή του στο "δίκαιο αγώνα των απολυμένων της Στατιστικής Υπηρεσίας", εκφράζει σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Αθήνας,το οποίο καλεί την ΕΣΥΕ να υλοποιήσει τις δικαστικές αποφάσεις και να προχωρήσει στην επαναπρόσληψη των εργαζομένων.

Να θυμίσουμε ότι οι 96 απολυμένοι πραγματοποιούν κατάληψη στο κτίριο της ΕΣΥΕ, στην οδό Ακαδημίας, αντιδρώντας στην άρνηση του δημοσίου να τους επαναπροσλάβει, παρά τις αντίθετες δικαστικές αποφάσεις.

Απλήρωτο το πλήρωμα στο "Παναγία Παξών"

Την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, για την κάλυψη των δικαιωμάτων των εργαζόμενων στο πλοίο "Παναγία Παξών",καθώς επίσης και για τον έλεγχο των όρων κάτω από τους οποίους χορηγήθηκε άδεια σκοπιμότητας στο πλοίο, ζητάνε τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ,σε κοινή ανακοίνωσή τους.

Στην ανακοίνωση τονίζεται: "Οι εργαζόμενοι έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους από τους διαχειριστές του πλοίου, οι οποίοι δεν τους καταβάλλουν από καιρό δεδουλευμένες αποδοχές, δεν εξασφαλίζουν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και δεν καλύπτουν βασικές ανάγκες επιβίωσης, στερώντας τους ακόμα ψωμί και νερό".

Τα δύο Σωματεία καταγγέλλουν τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στο χώρο των ακτοπλοϊκών και τουριστικών πλοίων, ενώ σημειώνουν ότι είναι "απαράδεκτο να αναπαράγονται συνεχώς τέτοια φαινόμενα στο λιμάνι του Πειραιά, από ανθρώπους μάλιστα στους οποίους χορηγήθηκε υποστήριξη από το πιστωτικό σύστημα της χώρας".

Συνελεύσεις

Σε εκλογοαπολογιστική συνέλευση προχωρά σήμερα το Παράρτημα Εργαζομένων στο μετρό, του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας,στις 4.30 το απόγευμα στα γραφεία του Συνδικάτου.

Εκλογοαπολογιστική συνέλευση πραγματοποιεί επίσης σήμερα στις 6.30μμ στα γραφεία του (Δεκελείας 42) το Παράρτημα Μενιδίου.

Το Παράρτημα Χαλανδρίου έχει συνέλευση την επόμενη Τετάρτη, 25 Σεπτέμβρη, στις 6.30μμ, στην αίθουσα παλαιού δημαρχείου, στην οδό Μεσολογγίου 2.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ