ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Ιούλη 2004
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Απαγορεύεται η είσοδος στους συνδικαλιστές!

Εξω οι συνδικαλιστές, μέσα οι πράκτορες. Αυτή αποδεικνύεται πως είναι η αντίληψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας μέσα από σχετική εγκύκλιο που απέστειλε στα λιμεναρχεία στις 8 Ιούλη, με αφορμή τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας που τίθενται σε ισχύ από την 1η Αυγούστου για το λιμάνι του Πειραιά, με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες και απώτερο σκοπό την περιστολή των ατομικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την εγκύκλιο, επιτρέπεται η είσοδος στο λιμάνι στους αρχιπλοιάρχους των ναυτιλιακών εταιριών, στους αρχιμηχανικούς, στους ναυτιλιακούς πράκτορες, σε υπαλλήλους του ΟΤΕ, της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ, των ΕΛΤΑ, σε μέλη συνεργείων επισκευής πλοίων και συναφών εταιριών και εξαιρούνται οι συνδικαλιστές!

Βέβαια, αυτές τις προθέσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης που σήμερα οι ίδιοι εγγράφως τις επιβεβαιώνουν, έγκαιρα τις έχουν καταγγείλει τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». «Οι εργαζόμενοι, προειδοποίησαν χτες με δηλώσεις τους εκπρόσωποι των δύο σωματείων, με τον αγώνα τους θα αντισταθούν και δε θα επιτρέψουν να υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια».

Αξίζει, βέβαια, να σημειώσουμε πως σήμερα ολόκληρο το λιμάνι από το Κερατσίνι μέχρι και την Ακτή Ξαβέρη, όπου καταπλέουν τα κρουαζιερόπλοια, είναι σιδερόφραχτο, ενώ οι θεόρατες σιδερένιες πύλες ανοίγουν με ηλεκτρονικό μηχανισμό! Κατά μήκος της σιδερένιας περίφραξης έχουν εγκατασταθεί καλωδιώσεις, ενισχυμένες με αισθητήρες, που ενεργοποιούνται μόλις κάποιος πλησιάσει το τείχος.

Στις πέντε εισόδους του λιμανιού έχουν εγκατασταθεί ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα ανίχνευσης. Ταυτόχρονα, ψηφιακές κάμερες, που ήδη βρίσκονται στις θέσεις τους κατά μήκος του λιμανιού, θα ελέγχουν την κίνηση μέσα, αλλά και έξω από το λιμάνι και θα μεταφέρουν εικόνα και ήχο στα Κέντρα Επιχειρήσεων που θα βρίσκονται στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Μέχρι και η υποβρύχια κίνηση θα ελέγχεται εξονυχιστικά από την εγκατάσταση υπερσύγχρονων ραντάρ.

Σε αυτά έρχονται να συμπληρωθούν οι ομάδες των βατραχανθρώπων που ήδη αλωνίζουν το λιμάνι, αλλά και οι «δυνάμεις» των ιδιωτικών εταιριών «σεκιούριτι», τις οποίες το υπουργείο έχει χαρακτηρίσει ως...«οργανισμούς» και ήδη έχει υπογράψει με δεκάδες τέτοιες εταιρίες σχετικές συμβάσεις. Κι όλα αυτά υπό τον έλεγχο των Αμερικανών πρακτόρων που βρίσκονται παντού και στους οποίους βέβαια η κυβέρνηση παρέχει κάθε διευκόλυνση για να παρακολουθούν τους Ελληνες πολίτες. Από την άλλη απαγορεύει στο λιμάνι την είσοδο των συνδικαλιστών...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ Γ. ΣΟΥΦΛΙΑ
Εμφάνιση... προεκλογικού τύπου χωρίς κορδέλες

Για το Σεπτέμβρη παραπέμπεται τελικά η ψήφιση του περιβόητου νομοσχεδίου του ΥΠΕΧΩΔΕ, που περιλαμβάνει το σύστημα της μειοδοσίας στις αναθέσεις των δημοσίων έργων και που οι περισσότερες διατάξεις του εντάσσονται στο πλέγμα μέτρων της σημερινής κυβέρνησης με βασική επιδίωξη ένα νέο γύρο συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης στον κατασκευαστικό κλάδο.

Σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, ο διάλογος με το ΤΕΕ και τις εργοληπτικές οργανώσεις για το νομοσχέδιο θα παραταθεί μέχρι τις 10 Αυγούστου, ενώ στόχος είναι να έχει ψηφιστεί γύρω στις 10 Σεπτέμβρη. Πάντως, ο υπουργός απέκλεισε επαναφορά του περιβόητου «μαθηματικού τύπου» ακόμη και στα μικρότερα έργα.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέχρι τέλος Αυγούστου θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για τις μελέτες δημοσίων έργων, που θα δοθεί για διάλογο στους φορείς των τεχνικών, με στόχο να ψηφιστεί έως τις αρχές Οκτώβρη.

Ο Γ. Σουφλιάς στη συνέχεια - και σαν να βρίσκεται σε... προεκλογική περίοδο - παρέθεσε κατάλογο των έργων που θα παραδοθούν έως τις 12 Αυγούστου και συγκεκριμένα:

  • Σήμερα θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η Λεωφόρος Κύμης - Κόμβος Κηφισού.
  • Το Σαββατοκύριακο οι σταθμοί του μετρό στο Χαλάνδρι και τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
  • Τη Δευτέρα η Μαραθώνια Διαδρομή και η Μαραθώνια Αφετηρία και το Δημοσιογραφικό Χωριό του Αγίου Ανδρέα.
  • Στις 29 Ιούλη θα παραδοθεί η διαδρομή της Κακιάς Σκάλας προς Κόρινθο, ενώ η διαδρομή από Κόρινθο προς Αθήνα θα παραδοθεί το Δεκέμβρη (ως τότε θα χρησιμοποιείται ο υπάρχων παλιός δρόμος, ολόκληρος προς αυτήν την κατεύθυνση).
  • Τις πρώτες μέρες του Αυγούστου θα παραδοθεί ο σταθμός του μετρό Αγιος Αντώνιος στο Περιστέρι.
  • Στις 12 Αυγούστου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, με το «τσουχτερό», βέβαια, διόδιο 9 με 10 ευρώ για τα ΙΧ.
Φταίνε οι προηγούμενοι

«Για όλα φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση»! Αυτή ήταν η μόνιμη επωδός του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ σχετικά με την παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωδικαστήριο για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός σχετικά με το θέμα της λάσπης από το βιολογικό καθαρισμό της Ψυττάλειας δήλωσε ότι δεν κατασκευάστηκε μονάδα αποξήρανσης, παρότι προβλεπόταν και παρότι το έργο του βιολογικού καθαρισμού είχε υπέρβαση κόστους κατά 60 με 70%. Τώρα - πρόσθεσε - θα χρειαστεί να κατασκευαστεί η μονάδα αυτή μόνο από εθνικούς πόρους και θα στοιχίσει 30 με 35 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια και έως τότε τους 300 και παραπάνω τόνους λάσπης που παράγονται καθημερινά θα τους διαχειρίζονται με ημίμετρα που θα αποφασιστούν εντός των ημερών.

Σχετικά με τα επικίνδυνα απόβλητα, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι δεν έχει γίνει τίποτε για τη διαχείρισή τους, ακόμη και μετά την καταδίκη της χώρας το 2003 από το Ευρωδικαστήριο. Υπάρχει γενικότερα, δήλωσε τέλος, τρομερή καθυστέρηση στο θέμα της εναρμόνισης των κοινοτικών οδηγιών για το περιβάλλον με την ελληνική νομοθεσία και ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει γρήγορα μια τέτοια εναρμόνιση και για την εφαρμογή του ανήθικου και αναποτελεσματικού μέτρου της εμπορίας των ρύπων.

ΝΑΥΠΛΙΟ
Οι κάτοικοι έδιωξαν τον καταπατητή

Την έντονη αντίδραση των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Ναυπλίου προκάλεσε χτες η προσπάθεια του ιδιώτη Δημήτρη Ξενάκη να καταπατήσει την παραλία Καραθώνα της Αργολίδας, μήκους 1,5 χιλιομέτρων, με την κατασκευή ιδιόκτητων εγκαταστάσεων.

Μόλις έγινε αντιληπτή η προσπάθεια καταπάτησης της παραλίας από τον εν λόγω ιδιώτη, πλήθος κόσμου μαζεύτηκε στην περιοχή, αμφισβητώντας στην πράξη τη σύμβαση που ο ίδιος επικαλέστηκε ότι υπέγραψε με την εταιρία «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα» μέσω προγράμματος με την προκλητική επωνυμία «Στολίδια Στην Αμμο», για προσωπική «αξιοποίηση» της παραλίας, και απομάκρυναν όσα υλικά είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει, προκειμένου να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της παραλίας.

Λίγο αργότερα και αφού ο πολύς κόσμος είχε απομακρυνθεί από την παραλία, η αστυνομία συνέλαβε το δήμαρχο Ναυπλίου, Παναγιώτη Αναγνωσταρά, και τρεις δημοτικούς συμβούλους με τις κατηγορίες της ηθικής αυτουργίας σε διέγερση και της αυτοδικίας. Αργά χτες το βράδυ, οι τέσσερις κατηγορούμενοι αναμενόταν να παρουσιαστούν στον εισαγγελέα Ναυπλίου.

Οι κάτοικοι διαμήνυσαν με τη σειρά τους πως δε θα επιτρέψουν σε καμία περίπτωση να ιδιωτικοποιηθεί η πιο ελκυστική παραλία του νομού.

Προσφυγή της ΕΥΔΑΠ για την Ψυττάλεια

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε η ΕΥΔΑΠ για το θέμα που προέκυψε με τη λάσπη της Ψυττάλειας. Η ΕΥΔΑΠ ζητάει να ακυρωθεί η απόφαση του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων του Νομού Αττικής, ο οποίος δεν επιτρέπει στη χωματερή Ανω Λιοσίων να δέχεται τη λάσπη της Ψυττάλειας.

Στην προσφυγή της, η ΕΥΔΑΠ αναφέρει ότι η απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΕΣΔΚΝΑ είναι παράνομη, αντισυνταγματική και αντίθετη με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και πως λήφθηκε κατά κατάχρηση της εξουσίας.

Για τους ισχυρισμούς αυτούς, η ΕΥΔΑΠ σημειώνει ότι δεν μπορούν οι νομάρχες να λαμβάνουν αποφάσεις για χωροταξικές και πολεοδομικές αρμοδιότητες από τότε που έγιναν αιρετή αρχή. Δηλαδή, κατά την ΕΥΔΑΠ, ο ΕΣΔΚΝΑ ενήργησε πέραν των ορίων των αρμοδιοτήτων του.

ΤΑΞΙ
Ολυμπιακό «καπέλο» 3 ευρώ

Ειδικό... Ολυμπιακό «καπέλο» 3 ευρώ, θα πληρώνουν όσοι κυκλοφορούν με ταξί στην περίοδο τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων. Με απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, από 13 Αυγούστου μέχρι τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων, ένας μεγάλος αριθμός ταξί θα εισπράττει από τους επιβάτες πρόσθετο κόμιστρο 3 ευρώ, για τη μετάβασή τους από και προς τους χώρους τέλεσης των Αγώνων.

Αν και ο υφυπουργός Μεταφορών διευκρίνισε χτες, με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικό σταθμό, πως το επιπλέον κόμιστρο θα μπορούν να εισπράττουν μόνο οι οδηγοί ταξί που θα φέρουν ειδικό σήμα, το πιθανότερο είναι ότι το «καπέλο» των 3 ευρώ θα γενικευτεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ