Η είσοδος θα γίνεται με αγορά λαχνού, ώστε να συμβάλουμε, ταυτόχρονα, στην οικονομική εξόρμηση του ΠΑΜΕ. Το ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα να συμβάλουν για τη συμμετοχή στην παράσταση των εργαζομένων, των νέων, των γυναικών, των ανέργων.
Η μετάφραση (από τα γερμανικά), η σκηνοθεσία, η μουσική έγινε από εργάτες για εργάτες. Οι συντελεστές και ερμηνευτές της παράστασης είναι συναγωνιστές κάθε ηλικίας, οι οποίοι μέσα στον ταξικό αγώνα συμπεριλαμβάνουν και την πολιτιστική πρόταση του ΠΑΜΕ.
Ετσι, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων ενέκρινε αλλαγές στην κήρυξη, αλλαγές που επαναπροσδιορίζουν και τους όρους χρήσης. Αλλαξε τον ολικό χαρακτηρισμό ως μνημείου του 1979, κράτησε την αποκλειστική χρήση ως μουσείου του κυρίως ανακτόρου και προχώρησε σε αλλαγές χρήσης στα υπόλοιπα κτίρια, όπως το κτίριο του Βαρόνου, από το οποίο χαρακτήρισε ως μνημείο μόνο το κέλυφος, ώστε εσωτερικά να μπορούν να γίνουν αλλαγές για να χρησιμοποιηθεί π.χ. ως εστιατόριο.
Το «Αχίλλειο» σχεδίασαν οι Ιταλοί αρχιτέκτονες Ραφαέλε Καρίτο και Αντόνιο Λάντι, το 1890, με δαπάνη της αυτοκράτειρας Ελισάβετ της Αυστρίας, η οποία έδωσε στο κτίριο το όνομα του Αχιλλέα, διακοσμώντας τον περίβολο με αγάλματα εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική μυθολογία. Η Ελισάβετ δολοφονήθηκε το 1898. Το 1904 (ή το 1907) ο αυτοκράτορας της Γερμανίας Γουλιέλμος Β΄ αγόρασε το «Αχίλλειο» και συνέχισε να το χρησιμοποιεί ως θερινή κατοικία. Τη δεκαετία του 1960 χρησιμοποιήθηκε σαν καζίνο, ενώ στο κράτος πέρασε το 1982 και λίγα χρόνια μετά κατευθείαν στον ΕΟΤ.
Για την ιστορία πάντως, στο μητρώο ακινήτων της ΕΤΑ ΑΕ ανήκει μόνο η «εδαφική έκταση επί της οποίας βρίσκεται το ΑΧΙΛΛΕΙΟ Ανάκτορο» και όχι το ίδιο το συγκρότημα...
Η πρώτη έκδοση είναι ένα τριαντασέλιδο λεύκωμα, με τίτλο «Φωτογραφικό Αρχείο», που περιλαμβάνει πολλές άγνωστες και σπάνιες φωτογραφίες (και πολύ καλά αποτυπωμένες) από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, αλλά και της Μακεδονίας, για την εισβολή της φασιστικής Ιταλίας, την κατοχή, την ΕΑΜική Αντίσταση, την απελευθέρωση, την ιμπεριαλιστική επέμβαση των Αγγλων «συμμάχων». Οι φωτογραφίες κατατάσσονται με τα εξής κεφάλαια: Αλβανικό Μέτωπο, Κατοχή - Πείνα, Αντίσταση, Ολοκαυτώματα, Ανεφοδιασμός του ΕΛΑΣ, ΠΕΕΑ, Οι σύμμαχοι και η ΠΕΕΑ, Η μάχη της σοδειάς, Στρατιωτική εκπαίδευση, Ιατρική περίθαλψη, Οι σαμποτέρ του ΕΛΑΣ και το πυροβολικό, Αντίσταση και Πολιτισμός, Απελευθέρωση, Ο Τύπος στην Κατοχή (πραγματικά Μέσα Ενημέρωσης), Ο Τύπος της Αντίστασης στη Βόρεια Ελλάδα.
Η άλλη έκδοση του Παραρτήματος είναι ένα cd με τίτλο «29 Αντάρτικα Τραγούδια - (Συλλογή της ΠΕΑΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας)», το οποίο συνοδεύεται και με βιβλιαράκι που περιέχει τους στίχους των τραγουδιών, σε πολλά από τα οποία (για όσα είναι γνωστά) παρατίθενται και στοιχεία για τους στίχους, τη μουσική, την ερμηνεία, κλπ. Το cd εικονογραφείται με φωτογραφία αντάρτη του ΕΛΑΣ, από το λεύκωμα της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ «Πολεμάμε και τραγουδάμε».
Τέλος, να σημειώσουμε και μια άλλη πρωτοβουλία του προέδρου του Παραρτήματος, Κώστα Σαπρανίδη. Ο λόγος για τη διάσωση και αποτύπωση των στίχων του ύμνου της «Κομμουνιστικής Διεθνούς», όπως τον τραγουδούσαν, την περίοδο της Οχτωβριανής Επανάστασης, οι Ελληνοπόντιοι του Καυκάσου, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στο κόμμα των μπολσεβίκων. «Στα χωριά του Κιλκίς, Βέροιας, Κατερίνης, Κοζάνης κ.ά., όπου είχαν εγκατασταθεί πολλοί Καυκάσιοι και Πόντιοι, από τον πρώτο χρόνο της κατοχής, μαζί με τα αντάρτικα τραγούδια, μάθαμε και τη "Διεθνή" μόνο στα ποντιακά. Αργότερα μάθαμε ότι υπάρχει και στα ελληνικά. Το θυμηθήκαμε και το γράψαμε οι: Κώστας Σαπρανίδης, Ηλίας Σαπρανίδης, Αργύρης Διζογλίδης και ο αξέχαστος σύντροφος και φίλος μας Νίκος Παπαδόπουλος», αναφέρει σε σημείωμά του, κάτω από τους στίχους, ο πρόεδρος του παραρτήματος.
Οσο οι «σωτήρες» παίζουν το παιχνίδι τους για τις δικές μας ζωές, εμείς δηλώνουμε «παρών»... στέλνουμε τα δικά μας χαιρετίσματα... κρατάμε την ουσία... ονειρευόμαστε και δηλώνουμε με βεβαιότητα πως το ...παιχνίδι παίζεται ακόμα. Με αυτή τη διάθεση ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου αναζητά την αλήθεια μέσα στα τραγούδια, δίνει ρυθμό στις ανησυχίες, μας παρασύρει σε υπέροχες μουσικές διαδρομές, ηλεκτρικές και μελωδικές. Μετά από 20 χρόνια, ο μεγάλος Ελληνας ρόκερ, με εξαίρετους μουσικούς, θα βρεθεί για μία μόνο συναυλία (2/7, 9μμ), στην Κοζάνη (Γήπεδο Κοζάνης). Μαζί του τραγουδά η δυναμική Τάνια Κικίδη. Τη συναυλία συνδιοργανώνουν ο Οργανισμός Πολιτισμού του Δήμου, ο σύλλογος εθελοντών αιμοδοτών Κοζάνης «Γέφυρα ζωής» και οι «Αναζητητές θεάτρου».
Το Εθνικό Θέατρο ανακοίνωσε ότι η αυριανή παράσταση της Παιδικής Σκηνής του, στο θέατρο «Ρεματιάς» του Χαλανδρίου, με το έργο «Παραμύθι χωρίς όνομα» δεν θα πραγματοποιηθεί.
Αναβάλλεται για τις 11/7 η προγραμματισμένη για σήμερα συναυλία του Σωκράτη Μάλαμα στο Θέατρο του Λυκαβηττού, λόγω της γενικής απεργίας και της συμπαράστασης του καλλιτέχνη στη γενική διαμαρτυρία. Η προπώληση συνεχίζεται κανονικά στα «Public», «Iανός» και ηλεκτρονικά στο www.ticketservices.gr. Οσοι επιθυμούν επιστροφή εισιτηρίων, μπορούν να τα εξαργυρώσουν ανήμερα της συναυλίας (11/7), στα ταμεία του θεάτρου.
Οι δημοφιλείς «Tiger Lillies» παρουσιάζουν το «Freakshow» (29/6-2/7), στο «Badminton». Το γνωστό και αγαπητό στο ελληνικό κοινό λονδρέζικο συγκρότημα με το ανατρεπτικό «Freakshow» «διηγείται» νέες μελαγχολικές ιστορίες που πηγάζουν από τα «καταγώγια» της ανθρώπινης ψυχής και του περιθωρίου. Μια παράσταση, βγαλμένη από ένα εφιαλτικό παραμύθι, με σπάνιους και αλλόκοτους χαρακτήρες, από τους πολυσυζητημένους μουσικούς Μάρτιν Ζακ, Αντριαν Στάουτ και Αντριαν Χουτζ, θεατρίνους και ακροβάτες.