ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Μάη 2005
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Παρεμβάσεις με φόντο την ιδιωτικοποίηση

Με μέτρα - «ασπιρίνες» προσπαθεί να λύσει η κυβέρνηση το κυκλοφοριακό αδιέξοδο της πρωτεύουσας που δημιουργεί η πολιτική της

Οι στάσεις αλλάζουν, οι προθέσεις της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών παραμένουν...
Οι στάσεις αλλάζουν, οι προθέσεις της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών παραμένουν...
Συνεχίζοντας τη συγκοινωνιακή πολιτική των προκατόχων της, η κυβέρνηση της ΝΔ, ανακοίνωσε χτες ανούσιες παρεμβάσεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, οι οποίες σε καμιά περίπτωση δε δίνουν ουσιαστικές λύσεις στα σημαντικά συγκοινωνιακά - κυκλοφοριακά προβλήματα του Λεκανοπεδίου.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προωθεί μέτρα με απώτερο στόχο τη σταδιακή εκχώρηση των συγκοινωνιακών φιλέτων στους ιδιώτες. Συγκεκριμένα, με νομοσχέδιο που προετοιμάζει εδώ και μήνες, προβλέπεται η εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στους δήμους και μέσω αυτών σε ιδιώτες, με την επιβολή τσουχτερού εισιτηρίου ή ακόμα και ειδικού τέλους.

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, και της διοίκησης του ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο του «Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη», που επαγγέλθηκε η κυβέρνηση της ΝΔ, αρχίζει σταδιακά η αναδιάταξη των αφετηριών των αστικών λεωφορείων, που βρίσκονται στην οδό Ακαδημίας, ενώ παράλληλα προωθούνται και τροποποιήσεις στο δίκτυο των λεωφορειακών γραμμών. Ο Μ. Λιάπης, μάλιστα, για να δώσει έμφαση στις εξαγγελίες, έκανε λόγο για «δύσκολο εγχείρημα», το οποίο θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη μέχρι τον επόμενο μήνα και η δεύτερη τον ερχόμενο Οκτώβρη. Σημειώνεται ότι στην περιοχή της Ακαδημίας υπάρχουν σήμερα 35 αφετηρίες λεωφορείων, εκ των οποίων θα παραμείνουν οκτώ, όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ.

Πάντως, οι όποιοι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, γίνονται ερήμην των εργαζομένων σε αυτές, ενώ διαπνέονται από τη λογική που είχαν και οι σχεδιασμοί επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Μια λογική που δεν έχει στο κέντρο της τον κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών, ούτε τον εργαζόμενο και τις σύγχρονες ανάγκες του. Αντίθετα, η πολιτική που ακολουθείται χρόνια τώρα και στον τομέα των συγκοινωνιών, είναι η σκανδαλώδης πριμοδότηση στο ΙΧ και τις οδικές μεταφορές. Τεράστια ποσά δαπανώνται σε οδικά έργα, σε σύγκριση με αυτά που δαπανώνται για την υποδομή και τον εκσυγχρονισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ). Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να περικόψει κατά 50 εκατ. ευρώ την επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για το 2005 και κατά 150 εκατ. ευρώ το 2006. Είναι προφανές δηλαδή ότι και η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών.

Το συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, αλλά και των άλλων μεγαλουπόλεων, είναι πολυσύνθετο και έχει πολιτικές αφετηρίες και αίτια. Οσο η επικρατούσα πολιτική εξυπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο, όχι μόνο δε λύνει, αλλά αντίθετα προκαλεί και αναπαράγει τα ίδια προβλήματα πιο οξυμένα. Για τη λύση του συγκοινωνιακού - κυκλοφοριακού προβλήματος, απαιτείται μια άλλη πολιτική, που στο επίκεντρό της θα έχει τον εργαζόμενο και τις σύγχρονες ανάγκες του και όχι τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ
Θύματα του ιμπεριαλιστικού πολέμου

Ανακοίνωση - κάλεσμα της Αχτιδικής Επιτροπής Λήμνου του ΚΚΕ για ενίσχυση του αντιιμπεριαλιστικού κινήματος

Με αφορμή τις σημερινές εκδηλώσεις που διοργανώνονται από τη Νομαρχία Λέσβου και το Επαρχείο Λήμνου στη μνήμη των νεκρών αλλοδαπών στρατιωτών που σκοτώθηκαν στην εκστρατεία της Καλλίπολης το 1915 και ενταφιάστηκαν σε νεκροταφεία του Μούδρου και του Πορτιανού, η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της επισημαίνει τα εξής:

«Η εκστρατεία της Καλλίπολης ήταν ένα μέρος του πρώτου παγκόσμιου ιμπεριαλιστικού πολέμου που έγινε στην ουσία για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ευρωπαϊκού και αμερικανικού κεφαλαίου και οι νεκροί, στη μνήμη των οποίων γίνονται οι σημερινές εκδηλώσεις, ήταν παιδιά που στάλθηκαν μακριά από τις οικογένειές τους και τις πατρίδες τους για να σκοτωθούν για ξένα συμφέροντα και να ενταφιαστούν σε ξένη γη.

Η Λήμνος και ο κόλπος του Μούδρου παραχωρήθηκαν ως στρατιωτική βάση από την τότε ελληνική κυβέρνηση στις δυνάμεις της ΑΝΤΑΝΤ για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους, στα πλαίσια μιας υποτελούς στα ξένα συμφέροντα πολιτικής, μιας πολιτικής που λίγα χρόνια αργότερα οδήγησε τη χώρα μας στην τραγωδία της μικρασιατικής καταστροφής.

Η ίδια πολιτική συνεχίστηκε να ασκείται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Εξαιτίας αυτής της πολιτικής και για χάρη των συμφερόντων των Αγγλων ιμπεριαλιστών και του τότε αρχηγού τους του Τσόρτσιλ, οδηγήθηκε η χώρα μας στον εμφύλιο, εξαιτίας αυτής της πολιτικής δέθηκε η χώρα μας στο "άρμα" της "σύγχρονης ΑΝΤΑΝΤ", του ΝΑΤΟ, δηλαδή εδώ και δεκαετίες, με συνέπειες οδυνηρές για τη χώρα και το λαό μας. Θρηνήσαμε νεκρούς στην Κορέα και τη Σομαλία και οδηγηθήκαμε στην περιπέτεια της επτάχρονης δικτατορίας.

Σήμερα η κυβέρνηση παραχώρησε και παραχωρεί ξανά εδάφη της χώρας μας στις δυνάμεις του ΝΑΤΟ για να απειλήσουν την ειρήνη στα Βαλκάνια και στέλνει ξανά φαντάρους έξω από τα σύνορα της χώρας μας, μέχρι και το μακρινό Αφγανιστάν, αγνοώντας επιδεικτικά την ιστορία αυτού του τόπου.

Καλούμε το λημνιακό λαό να τιμήσει τη μνήμη των νεκρών της Καλλίπολης ενώνοντας τη φωνή του με όλο τον ελληνικό λαό και τους λαούς των Βαλκανίων και να ενισχύσει το αντιιμπεριαλιστικό κίνημα με στόχο την αποχώρηση του ΝΑΤΟ από την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, την εθνική ανεξαρτησία, την αυτοδιάθεση και την ειρηνική συνεργασία των λαών των Βαλκανίων».

ΛΑΡΙΣΑ
Καταδικάστηκαν δουλέμποροι

Ποινές φυλάκισης που φτάνουν τα 10 χρόνια και χρηματικά πρόστιμα επέβαλε το απόγευμα το Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας στους δουλέμπορους που μετέφεραν από την Τουρκία στην Ελλάδα 91 λαθρομετανάστες με νταλίκα και συνελήφθησαν την περασμένη Τρίτη από συνοριοφύλακες στην Ελασσόνα.

Συγκεκριμένα, επιβλήθηκαν στον οδηγό της νταλίκας Χαλίλ Καραμπουλούτ ποινή φυλάκισης 9 ετών και 7 μηνών καθώς και χρηματικό πρόστιμο 106.000 ευρώ για παράνομη προώθηση λαθρομεταναστών στη χώρα και στον Ιρακινό υπήκοο Καρίμπι Μπαζάνι, 23 ετών, που συνόδευε τους λαθρομετανάστες κρυμμένος ανάμεσά τους, ποινή φυλάκισης 4 ετών και 9 μηνών και χρηματικό πρόστιμο 14.400 ευρώ. Οι ποινές μετατράπηκαν σε 4,40 ευρώ την ημέρα, αλλά η έφεσή τους ορίστηκε να μην έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα. Οι δύο καταδικασθέντες δήλωσαν αδυναμία να εξαγοράσουν τις ποινές τους και οδηγήθηκαν στη φυλακή, ενώ το φορτηγό τους κατασχέθηκε.

Υπενθυμίζουμε ότι οι 91 λαθρομετανάστες κρατούνται στα τμήματα συνοριοφυλάκων σε Ελασσόνα, Ιτέα και Λάρισα.

ΒΟΛΟΣ
Συνεχίζεται η δίκη

Με τις καταθέσεις του πραγματογνώμονα Θ. Βαγενά και του Δ. Κεραμέα, πρώην διευθυντή της επιχείρησης «ΑΚΡΙΤΑΣ ΑΕ», ιδιοκτήτριας της φονικής νταλίκας που «έκοψε» τη ζωή των είκοσι ένα μαθητών από το Μακρυχώρι Ημαθίας, τον Απρίλη του 2003, στα Τέμπη, συνεχίστηκε χτες η δίκη για την υπόθεση στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του δημαρχείου Βόλου.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής στη δίκη κατέθεσαν οι γονείς, αλλά και συμμαθητές των παιδιών που σκοτώθηκαν στο τροχαίο, όπως επίσης και ο οδηγός του μοιραίου λεωφορείου του ΚΤΕΛ. Στο εδώλιο κάθονται οι Δημήτρης Ντόλας, οδηγός της νταλίκας, Φώτης Καβελίδης, συνιδιοκτήτης της εταιρίας «Ακρίτας ΑΕ» και υπεύθυνος φόρτωσης, Αναστάσιος Καμέας, συνιδιοκτήτης της εταιρίας, Δημήτρης Χαμπούρης, γενικός διευθυντής, Πολυχρόνης Δαρδαμπούνης, διευθυντής του εργοστασίου και Μωυσής Αλεξάκης, προϊστάμενος βάρδιας του εργοστασίου της ίδιας εταιρίας κατηγορούμενοι για ανθρωποκτονίες κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή και για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών με ενδεχόμενο δόλο.

Τραγικός θάνατος 4χρονου

Κηδεύτηκε, χτες το απόγευμα, σε κλίμα οδύνης ο 4χρονος Γιώργος Μωυσίδης, στον Απιδεώνα Αχαΐας, ο οποίος παρασύρθηκε, κατά λάθος, από τις ρόδες του τρακτέρ που οδηγούσε ο 36χρονος πατέρας του Ιωάννης Μωυσίδης. Το τραγικό περιστατικό έγινε προχτές το απόγευμα όταν ο μικρός Γιώργος πετάχτηκε στο δρόμο, μπροστά από το σπίτι τους, προκειμένου να χαιρετίσει τον πατέρα του ο οποίος εκείνη τη στιγμή έφευγε με το τρακτέρ για το χωράφι. Ο άτυχος πατέρας, παρότι σταμάτησε αμέσως το τρακτέρ, δεν κατάφερε να αποτρέψει το μοιραίο, καθώς ο μικρός τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι από τη σύγκρουση. Ο 4χρονος ξεψύχησε κατά τη μεταφορά του στο Κέντρο Υγείας της Κάτω Αχαγιάς, όπου οι γιατροί διέγνωσαν το θάνατό του.

Ανθρώπινο πτώμα βρέθηκε μέσα στο χώρο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας προχτές στις 7 το πρωί. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ασφαλείας Θεσσαλονίκης πρόκειται για αυτοκτονία λογιστή που εργαζόταν σε διάφορες εταιρίες. Οι αρχές υποθέτουν ότι ο άτυχος λογιστής πήδηξε από τον 6ο όροφο του κτιρίου, καθώς στον όροφο αυτό βρέθηκε ο χαρτοφύλακας και άλλα προσωπικά αντικείμενά του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ