Το υπουργείο Πολιτισμού σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι τα σημαντικά ευρήματα που ανελκύστηκαν ήταν τα παρακάτω:
«1) Χάλκινο τμήμα με πτυχώσεις ενδύματος, προερχόμενο από άγαλμα. 2) Χάλκινο δεξί χέρι, που σώζεται από τον ώμο μέχρι τα δάκτυλα. 3) Συσσωμάτωμα, που δημιουργήθηκε γύρω από κάποιο σιδερένιο αντικείμενο, το οποίο έχει πλήρως οξειδωθεί και έχει αφήσει το αποτύπωμά του. Στο ίδιο συσσωμάτωμα παρατηρήθηκαν εγκλωβισμένα φύλλα μολύβδου, όστρακα και κομμάτια ξύλου. Μέσα στο συσσωμάτωμα, όπως έδειξε η ραδιογραφία, υπάρχει και μία μεσόμφαλη μεταλλική φιάλη, το είδος μετάλλου της οποίας θα φανεί μετά την απελευθέρωσή της από τον επίπαγο. 4) Ορθογώνια, πρακτικώς ακέραιη πλάκα από πολύχρωμο ερυθρωπό μάρμαρο, από επίστεψη τράπεζας με περιχείλωμα στην κυρία όψη, διαστάσεων 68 εκ. x 35 εκ., πάχους 5 εκ. 5) Βρέθηκε επίσης μία ακόμα ενσφράγιστη λαβή αμφορέως, παρόμοια με δύο άλλες που είχαν βρεθεί στις παλαιότερες έρευνες».
Περαιτέρω μικροαντικείμενα, θραύσματα κεραμικής, καρφιά από το ίδιο το πλοίο, ελάσματα από την επιμολύβδωση του σκάφους, καθώς και αντικείμενα που μαρτυρούν την παρουσία της ομάδας Cousteau - ΥΠΠΕ το 1976, σημάνθηκαν ή ανελκύστηκαν. Από την ανασκαφή προέρχονται και αδιάγνωστα, με την αρχική οπτική επισκόπηση, αντικείμενα, τα οποία θα μελετηθούν στη συνέχεια για την ταύτισή τους.
Ταυτόχρονα, η ανασκαφή επεκτάθηκε σε δύο ακόμα περιοχές, όπου εντοπίστηκαν κάτω από μεγάλους λίθινους όγκους, οι οποίοι κατέληξαν στο βυθό συνεπεία κάποιου ισχυρού σεισμικού γεγονότος, θραύσματα χάλκινων και μαρμάρινων αγαλμάτων, τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο μελλοντικής έρευνας.
Με τον Μανώλη Μητσιά και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Ο Μανώλης Μητσιάς συναντιέται στη σκηνή με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, η οποία απαγγέλλει στίχους του ποιητή και τραγουδά για πρώτη φορά επί σκηνής. Ανάμεσα στα τραγούδια, θα ακουστούν κείμενα σε επιμέλεια Αγαθής Δημητρούκα.
Ενα αφιέρωμα από καρδιάς στον ποιητή των τραγουδιών και μέσα από αυτό μια ολοκάθαρη μουσική διαδρομή στην Ιστορία και τον Πολιτισμό της νεότερης Ελλάδας. Οι στίχοι του Νίκου Γκάτσου θα πλημμυρίσουν τη σκηνή του Ηρωδείου με τις μελωδίες των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Δήμου Μούτση, Λουκιανού Κηλαηδόνη και Ηλία Ανδριόπουλου. «Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα», «Ο Γιάννης ο φονιάς», «Τ΄Αστέρι του Βοριά», «Αθανασία», «Κεμάλ», «Αύριο πάλι», «Ραλλού», «Ασπρη μέρα και για μας», «Χάρτινο το Φεγγαράκι», «Αθήνα», «Ηταν καμάρι της αυγής», είναι μερικοί μόνο από τους τίτλους των τραγουδιών που θα ακουστούν.
Συντελεστές: Αχιλλέας Wastor (πιάνο), Ηρακλής Ζάκκας (μαντολίνο, μπουζούκι), Σταύρος Καβαλιεράτος (μπάσο).
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «ΔΡΟΜΩΝ» το βιβλίο του Βαγγέλη Σακάτου, με τίτλο: «Ο αφορισμός του Ανδρέα Λασκαράτου και η αμφισβήτησή του από τον πρωτοπρεσβύτερο Γ. Δ. Μεταλληνό».
Οπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου, «πρόκειται για αντίκρουση βιβλίου του πρωτοπρεσβύτερου με τον τίτλο: "ΑΠΟ ΤΗ «ΦΑΡΣΑ» ΣΤΟ «ΦΙΑΣΚΟ», Ο «αφορισμός» του Ανδρέα Λασκαράτου και η άρση του". Στο πόνημά του αυτό ο πρωτ. Γ. Δ. Μεταλληνός υποστηρίζει, ύστερα από 156 χρόνια (1856 - 2012), πως ο Λασκαράτος δεν έχει αφοριστεί προσωπικά, ως πρόσωπο, αλλά μόνο το βιβλίο του, και ότι ο ίδιος "πειράζοντας" τον αφορισμό, συμπεριέλαβε και τον εαυτό του μέσα, για λόγους αυτοδιαφήμισης, χρησιμοποιώντας εναντίον του τους χειρότερους χαρακτηρισμούς, όπως "έγκλημα εκ προμελέτης", ή ότι "ο λασκαράτειος λόγος υπερβαίνει τα όρια κάθε κριτικής. Επαρση, αυθαιρεσία, άγνοια, θρασύτητα, προ πάντων δε προκλητικότητα, όλα μαζί συμπυκνώνονται στις γραμμές του" (σελίδα 41). Ο ισχυρισμός του, που στηρίζεται σε μια χειρόγραφη φωτοτυπία, είναι τελείως αβάσιμος, διότι τόσο ο αφορισμός όσο και συνοδευτικά σε αυτόν κείμενα στρέφονται περισσότερο κατά του προσώπου του συγγραφέα, παρά του βιβλίου του (...).
Και με την ευκαιρία, γίνεται εκτενής αναφορά στους ομοιοπαθείς του Λασκαράτου Θεόφιλο Καΐρη, Εμμανουήλ Ροΐδη, Νίκο Καζαντζάκη, αλλά και τη δίκη του συγγραφέα το 1960, που δικάστηκε για την έκδοση έργου περί της καταγωγής των θρησκειών του Ανατόλ Λουνατσάρσκι, με υποκίνηση της Ιεράς Συνόδου».
Συνεχίζονται οι παραστάσεις του θεατρικού έργου «Πού είναι η μάνα σου μωρή», σε επιμέλεια κειμένου Δήμητρας Πέτρουλα, με τη Βέρα Κρούσκα και σκηνοθέτη τον Ενκε Φεζολλάρι. Παίζουν ακόμα οι Ορνέλα Λούτη και Αγάπη Παπάθανασιάδου. Για φέτος προγραμματίζονται 14 παραστάσεις στον Πολυχώρο VAULT (Μελενίκου 26, Βοτανικός), από το Σάββατο 14 Οκτώβρη έως την Κυριακή 26 Νοέμβρη. Μέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 21.00 και κάθε Κυριακή στις 19.00.
Ο Γιώργος Χρηστάκης, ο εμπνευστής, ο δημιουργός και η ψυχή της χορευτικής ομάδας «ΔΑΓΙΠΟΛΗ», που αναταράζει εδώ και καιρό τα πολιτιστικά δρώμενα, εδώ και στο εξωτερικό, ανατρέποντας στερεότυπα και προκαταλήψεις. Ο χορευτής που στροβιλίζεται στους ρυθμούς της μουσικής πάνω σε αναπηρικό αμαξίδιο, κοινωνικός ψυχολόγος και υποψήφιος διδάκτορας, είναι προσκεκλημένος της ραδιοφωνικής εκπομπής «Επί Τόπου Στροφή», την Κυριακή 8 Οκτώβρη, στις 3 το μεσημέρι, στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ. Στην εκπομπή θα συμμετέχει ο Cristian Preda, χορευτής και συνεργάτης της «ΔΑΓΙΠΟΛΗ», που θα έχει έκτακτη συμμετοχή στην παράσταση «TerrAnima», που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Οκτώβρη στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.