«Την έντονη ανησυχία τους και την αντίδρασή τους στο ενδεχόμενο κατάργησης του νόμου 2557/97 για την ενιαία τιμή βιβλίου - την πώληση δηλαδή κάθε βιβλίου των τελευταίων δύο χρόνων στην ίδια τιμή - έχουν διατυπώσει πολλοί επίσημοι φορείς που σχετίζονται με το βιβλίο.
Το μέτρο αυτό, σε περίπτωση που εφαρμοστεί, εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους για το ποιοτικό βιβλίο - το οποίο δεν εντάσσεται από την "αγορά" στην κατηγορία των "ευπώλητων" βιβλίων (bestsellers) - και κατ' επέκταση για τους "μικρούς" και "μεσαίους" εκδοτικούς οίκους και βιβλιοπωλεία, που κατά κανόνα εκδίδουν και διαθέτουν ποιοτικά βιβλία.
Ο νόμος αυτός, όπως και αντίστοιχοι που ισχύουν σε σειρά άλλων χωρών, αποτελεί μια, έστω και αδύναμη, "ασπίδα" προστασίας των μικρών, ανεξάρτητων βιβλιοπωλείων και εκδοτικών οίκων απέναντι στις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, αλυσίδες βιβλιοπωλείων και μεγάλα εκδοτικά μονοπώλια, τα οποία είναι σε θέση να καθορίζουν τις τιμές των βιβλίων με αποκλειστικό κριτήριο τη μέγιστη κερδοφορία. Μια κατάσταση που οδηγεί - μέσα από διάφορα παιχνίδια με τις τιμές - στην πώληση κυρίως των αποκαλούμενων bestsellers, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συγγραφική και μεταφραστική δραστηριότητα, τις επανεκδόσεις και τη συγγραφή νέων έργων.
Με άλλα λόγια, η κατάργηση της ενιαίας τιμής βιβλίου οδηγεί στη συγκεντροποίηση του βιβλίου σε μονοπωλιακούς ομίλους που θα εκδίδουν μόνον ό,τι αυτοί αποφασίζουν με κριτήριο το εμπορικό κέρδος και σε ανεξέλεγκτες τιμές. Στρέφεται όχι μόνον κατά των ανεξάρτητων εκδοτικών οίκων, που αποθαρρύνονται έτσι από την έκδοση ποιοτικού βιβλίου, αλλά προπαντός κατά της πολύπλευρης μόρφωσης του αναγνώστη.
Εξαιτίας αυτών των κρίσιμων συνεπειών άλλες χώρες που έχουν ήδη δρομολογήσει την κατάργηση της ενιαίας τιμής βιβλίου υποχρεώνονται σήμερα να επανεξετάσουν την επαναφορά της».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό:
«Η τέχνη δεν αλλάζει τον κόσμο αλλά μπορεί να τον κάνει καλύτερο, να του μιλήσει για τις ουσιαστικές αξίες, με τις οποίες αξίζει να ζήσουμε», λέει ο Θάνος Μικρούτσικος και συνεχίζει: «Το κατακερματισμένο "εμείς" δεν βγάζει πουθενά», έτσι και στις κρίσιμες στιγμές η ουσία έβγαινε από τη συλλογικότητα και οι συσπειρωμένες παρέες έγραφαν ιστορία.
Τα μουσικά έργα του Θάνου Μικρούτσικου, από «Τα Πολιτικά τραγούδια» έως τη «Μουσική πράξη στον Brecht» και από τον «Σταυρό του Νότου» και το «Εμπάργκο» έως του «Αιώνα την Παράγκα» και τον «Αμλετ της Σελήνης» είχαν πολλαπλούς στόχους και χιλιάδες αποδέκτες, ανιχνεύοντας λογοτεχνικά, ποιητικά, θεατρικά κείμενα, άνοιγαν νέους δρόμους στην ψυχαγωγία, στην παιδεία και στην πεμπτουσία της μουσικής εντέλει.
Μαζί τους: Θύμιος Παπαδόπουλος (πνευστά, ενορχηστρώσεις). Ακης Κατσουπάκης (πιάνο, ενορχηστρώσεις). Ακης Γαβαλάς (τύμπανα). Γιάννης Γρυπαίος (μπάσο). Βαγγέλης Μαχαίρας (μπουζούκι). Κώστας Μιχαλός (κιθάρα). Επιμέλεια ήχου: Γιώργος Κορρές. Ωρα έναρξης: 10.30 μ.μ.
Συνεχίζεται για λίγες ακόμα μέρες - έως τις 12 Γενάρη - η μεγαλύτερη έκθεση χαρακτικών της Βάσως Κατράκη, που το έργο της εικονογράφησε την αγωνιώδη πορεία του ελληνικού λαού στη δύσκολη μεταπολεμική περίοδο. 150 έργα της σημαντικότερης Ελληνίδας χαράκτριας με θέμα την Κατοχή, τον Εμφύλιο και τη Δικτατορία, δίπλα στα περίφημα βότσαλα από τη Γυάρο που απεικονίζουν ανθρώπους του μόχθου και απλοϊκές γυναίκες στη λιμνοθάλασσα του Αιτωλικού, φιλοξενούνται στο ισόγειο και το 2ο όροφο του Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ. Η έκθεση «Βάσω Κατράκη: σε Λευκό και Μαύρο» πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Μουσείο «Βάσω Κατράκη, Κέντρο Χαρακτικών Τεχνών» και εντάσσεται στο πλαίσιο της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.