Στη σύντομη ομιλία του, στα εγκαίνια της έκθεσης, ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, αναφέρθηκε στην «ανάγκη να αναδειχθεί η αντίσταση ενός λαού και τα έργα αποτελούν μαρτυρία και για όσα οι δημιουργοί βίωσαν και γι' αυτά που πρόσφεραν στην εικαστική τέχνη». Για τη συνεργασία με το ΕΕΤΕ, ο δήμαρχος τόνισε πως είναι σκόπιμο να βγει στο προσκήνιο μια κρίσιμη περίοδος, από τη δικτατορία του Μεταξά έως και το 1967, μια περίοδος που, συγκεκριμένοι, επί χρόνια, ήθελαν να μένει στην αφάνεια.
Η πρόεδρος του ΕΕΤΕ, Εύα Μελά, αναφέρθηκε στους δημιουργούς, έργα των οποίων εκτίθενται στην «Αγορά Αργύρη», σημειώνοντας ότι «πρόθεση είναι όλος αυτός ο πλούτος, τα έργα / μαρτυρίες για τη σχέση των εικαστικών με τους αγώνες του λαού, να καταγραφεί και να καταστεί προσεγγίσιμος στο πλατύ κοινό». «Στην έκθεση αυτή, επισήμανε η Εύα Μελά, δε θα βρει κανείς αυτά που αναζητά σε μια ιστορική έκθεση».
Στο χώρο λειτουργεί ηλεκτρονικό αρχείο, «βάση δεδομένων» με ήδη καταγεγραμμένα 8.500 εικαστικά έργα και οπτικοακουστικό υλικό κυρίως συνεντεύξεις και αφηγήσεις αγωνιστών. Η «βάση δεδομένων» παρέχει αφενός πληροφορίες και αφετέρου τη δυνατότητα συμπλήρωσης νέων στοιχείων συνεχώς.
Στην «Αγορά Αργύρη» θα πραγματοποιούνται παράλληλες, καθημερινές προβολές ταινιών μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, ενώ την Κυριακή 3 του Μάη θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με θέμα «Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση». Η έκθεση θα ολοκληρωθεί στις 7 Μάη.
Τις παραιτήσεις τους υπέβαλαν χτες εγγράφως, στον αν. υπουργό Πολιτισμού Ν. Ξυδάκη, η πρόεδρος Μένη Λυσαρίδου και ο αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΚΘΒΕ, Φίλιππος Γράψας.
Η Μένη Λυσαρίδου, πρόεδρος του ΔΣ, στην επιστολή της αναφέρει: «Οπως γνωρίζετε, με την από 02/02/2015 επιστολή μου είχα θέσει "... στη διάθεσή σας την παραίτησή μου από τη θέση της προέδρου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, θέση που ανέλαβα την 07-06-2013, βάσει της ΥΠΑΙΘΠΑ-ΓΓΠ/ΓΔΔΥ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/82722/1365/11434/677 απόφασης του αν. υπουργού (ΦΕΚ 259/7-6-13)". Ενόψει του γεγονότος ότι παρήλθε χρονικό διάστημα δύο μηνών χωρίς να έχω κάποια επικοινωνία ή ενημέρωση, υποβάλλω με την παρούσα την οριστική και αμετάκλητη παραίτησή μου από τη θέση της προέδρου του ΔΣ του ΚΘΒΕ και από σήμερα παύω να ασκώ τα αντίστοιχα καθήκοντα. Παρακαλώ για τις σχετικές δικές σας ενέργειες».
Ενώ ο Φίλιππος Γράψας, αντιπρόεδρος, αναφέρει: «Ο λόγος για τον οποίο παραιτούμαι, είναι ότι υπό τις παρούσες συνθήκες, δε δύναμαι πλέον να ασκώ τα καθήκοντά μου. Δέχτηκα αυτή τη θέση από αγάπη και ανιδιοτέλεια, θεωρώντας ότι μπορώ να βοηθήσω το ΚΘΒΕ στο υψηλό καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό του έργο, με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία του και την προσφορά του. Το ΚΘΒΕ, όμως, χρειάζεται την αμέριστη συμπαράσταση της Πολιτείας, που καθώς αντιλαμβάνομαι, δεν την έχει. Αντιθέτως, πιστεύω ότι, τον τελευταίο καιρό, συστηματικά απαξιώνεται από την Πολιτεία. Από τη στιγμή, λοιπόν, που ήρθα να βοηθήσω και για λόγους ανεξάρτητους από μένα αδυνατώ να το πράξω, είναι περιττό να διατηρώ μια θέση χωρίς λόγο. Πολύ περισσότερο, όταν στις αγωνιώδεις ερωτήσεις των οικονομικά δοκιμαζόμενων εργαζόμενων του ΚΘΒΕ, για το δικό τους μέλλον και του Θεάτρου, δεν έχω απαντήσεις».
Η έκθεση του Χρήστου Μποκόρου «Τα στοιχειώδη» παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη από το Δεκέμβρη του 2013 μέχρι το Φλεβάρη του 2014, στη συνέχεια ταξίδεψε στο Κασκάις, έξω από τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας και στην Ερμούπολη της Σύρου το προηγούμενο καλοκαίρι. Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά έρχεται μετά την παρουσίασή της στο Αγρίνιο, γενέθλια πόλη του ζωγράφου.
Τα έργα του, ακραία παραστατικά και αληθοφανή, ζωγραφισμένα πάνω σε βιωμένες πραγματικές επιφάνειες, ξύλα ή πανιά συνήθως. Στα «Στοιχειώδη» βλέπουμε έργα ζωγραφισμένα πάνω σε μακρόστενα ξύλα από ορεινές γέφυρες. Βαθύτερη επιθυμία του ήταν αυτά τα έργα να μην είναι μόνο θέαμα αισθητικό. Θα ήθελε να απευθύνονται στην καρδιά των μετεχόντων, να ανακουφίζουν το βλέμμα στην οικειότητα της ύλης και το πέτυχε.
«Καθένα τους μια γέφυρα», σημειώνει ο Xρήστος Θ. Μποκόρος, «ένα κατόρθωμα του ανθρώπου να υπερβαίνει δυσκολίες. Η στενότητα και το μήκος των ξύλων επιλέχτηκαν για να υπενθυμίζουν τη στενότητα και το μήκος της οδού που διαβαίνουμε για να φτάσουμε στην άλλη όχθη, απέναντι. Τα πεπατημένα ξύλα ανακαλούν το πλήθος των αγνώστων που τα περπάτησαν. Πάνω τους η ζωγραφική, επιμελημένο σήμα απ' το πέρασμά μας, αντιστέκεται στη ζωή που μας δαπανά αδαπάνητη. Ζωγραφισμένοι άνθρωποι σαν κι εμάς αναπαύονται εν μέση οδώ, κοπιώντες και πεφορτισμένοι. Πάνω τους έναστρος ουρανός και κάτω η γη ανθισμένη. Στο βάθος μια πόρτα μισάνοιχτη στο φως, μας καλεί να προχωρήσουμε. Πίσω της τα ελάχιστα απαραίτητα της ζωής, λιτό γεύμα για συντροφιά, ένα στρωμένο κρεβάτι, νερό να ευπρεπιστούμε, λευκή πετσέτα, σαπούνι, ένα καθρεφτάκι να δούμε το πρόσωπό μας καθαρό κι η πόρτα μισάνοιχτη».
Ο γνωστός ηθοποιός Σταύρος Σβήγκος είναι ο καλεσμένος αυτής της ραδιοφωνικής εκπομπής «Επί τόπου "ΣΤΡΟΦΗ"», που θα μεταδοθεί σήμερα Τετάρτη, στις 6 το απόγευμα, (WebRadioStrofi). Ο συγκεκριμένος ηθοποιός που είναι εθελοντής στη «Θεραπευτική Κοινότητα», δίδαξε στα παιδιά δημιουργική γραφή και θεατρικό παιχνίδι και ήρθε αντιμέτωπος με τη σκληρή προσπάθειά τους, ομολογώντας ότι αυτή η εμπειρία ήταν γι' αυτόν πολύτιμη και ταυτόχρονα σκληρή. Κατά τη διάρκεια της εκπομπής, μιλάει με τα παιδιά της «ΣΤΡΟΦΗΣ» για ρόλους στο θέατρο και τη ζωή, για την εύθραυστη ισορροπία που βιώνει, για το ταξίδι του εσωτερισμού, για τα «θέλω» και τα «πρέπει». Θα συζητήσει για την τρέλα της μουσικής που έχει από παιδί, από την εποχή που σαν μαθητής του Μουσικού Σχολείου έπαιζε κιθάρα, ντραμς, τρομπόνι, για το πέρασμα από τα ανέφελα παιδικά του χρόνια στη ζούγκλα της σημερινής κοινωνίας.