Επιβεβαιώνονται οι τάσεις στη βάση των επιχειρηματικών επιλογών για περισσότερα κέρδη, με τους εργαζόμενους «χαμένους» σε κάθε περίπτωση
Αποτελεί κοινό μυστικό, ότι η φθίνουσα πορεία ενός κλάδου αξιοποιείται από τους βιομηχάνους σαν άλλοθι, για να ζητούν - όπως και έπραξαν στην εξεταζόμενη περίοδο - να πληρώνουν οι εργαζόμενοι τα «σπασμένα». Επίσης, πολλές φορές αποδίδουν την κακή πορεία ενός κλάδου, σε «αντικειμενικές» αιτίες ή τη συγκυρία, όπως για παράδειγμα οι αυξανόμενες εισαγωγές ενδυμάτων από την Κίνα κλπ. Στην πράξη όμως προκύπτουν καταρρακωμένες βιομηχανίες και πλούσιοι βιομήχανοι που κρίνουν ότι πρέπει να διοχετεύσουν αλλού τα κεφάλαιά «τους». Στην προκειμένη περίπτωση ο δείκτης της απασχόλησης εμφανίζει μείωση ακόμη και στους περισσότερους από τους ανερχόμενους κλάδους, ακυρώνοντας και τις όποιες δικαιολογίες των βιομηχάνων που «νοιάζονται» τελευταία και για τους... άνεργους!
Η έρευνα εντοπίζει ως φθίνοντες τους εξής κλάδους: Κλωστοϋφαντουργικών υλών και προϊόντων. Χαρτιού και προϊόντων του. Ειδών δέρματος, ταξιδιού, υποδημάτων. Ηλεκτρικών μηχανών και συσκευών. Προϊόντων καπνού.
Οι κλάδοι που την ίδια περίοδο των 7 χρόνων κρίθηκαν ανερχόμενοι, είναι: Παραγωγής βασικών μετάλλων. Προϊόντων μη μεταλλικών ορυκτών. Εκδόσεων, εκτυπώσεων, αναπαραγωγής ήχου, εικόνας. Κατασκευής λοιπού εξοπλισμού μεταφορών. Συσκευών ραδιοφωνίας, τηλεόρασης, επικοινωνιών. Ιατρικών οργάνων, οργάνων ακριβείας, οπτικών. Ανακύκλωση.
Οι σχετικοί δείκτες που επιβεβαιώνουν τις διαπιστώσεις έχουν να κάνουν με τις μεταβολές στον όγκο παραγωγής, την αξία παραγωγής και την απασχόληση, σε μέσα επίπεδα στην επταετία σε συνδυασμό με την πορεία των κλάδων τουλάχιστον στα 4 από τα 7 χρόνια.
Αντίστοιχα, στους κλάδους που θεωρούνται ανερχόμενοι τα μέσα ετήσια μεγέθη διαμορφώθηκαν ως εξής:
Η τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης θα πρέπει στο εξής να αναγράφεται υποχρεωτικά, τόσο στις πινακίδες των προϊόντων που πωλούνται χύμα, όσο και στις συσκευασίες των τυποποιημένων προϊόντων. Αυτό προβλέπεται σε αγορανομική διάταξη που δημοσιοποίησε το υπουργείο Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι η τιμή πώλησης θα αναφέρεται σε τιμή ανά μονάδα μέτρησης εφόσον τα προϊόντα πωλούνται χύμα ή από ανοικτές συσκευασίες και εφόσον πρόκειται για κλειστές συσκευασίες πέρα από την τιμή της συσκευασίας θα πρέπει να αναγράφεται και η τιμή ανά μονάδα μέτρησης μετά από αναγωγή της πρώτης στη δεύτερη. Για παράδειγμα, εάν πρόκειται για συσκευασία απορρυπαντικού πέντε κιλών, εκτός από την τιμή της συγκεκριμένης συσκευασίας, θα πρέπει να αναφέρεται και η αναγόμενη τιμή του ενός κιλού.
Από τη ρύθμιση εξαιρούνται τα καταστήματα λιανικής πώλησης με μικρότερο από 50 τ.μ. εμβαδό, τα περίπτερα, τα υπαίθρια σημεία λιανικής πώλησης, τα παγωτά βάρους μέχρι 200 γραμμάρια, οι συσκευασίες προϊόντων που έτσι κι αλλιώς είναι ένα κιλό ή ένα μέτρο κλπ., τα μαγειρεμένα ή ημιμαγειρεμένα φαγητά, τα μη εδώδιμα προϊόντα βάρους κάτω από 50 γραμμάρια, ή 50 χιλιοστόλιτρα ή πάνω από 10 χιλιόγραμμα ή 10 λίτρα και τα χρώματα, βερνίκια, καλλυντικά, προϊόντα αρωματοποιίας και καλλωπισμού.
Την ανυπαρξία όρων υγιεινής και καθαριότητας κατέδειξαν εκ νέου έλεγχοι που πραγματοποίησαν Επόπτες Δημόσιας Υγείας και κτηνίατροι της Νομαρχίας Αθηνών σε όλα τα κρεοπωλεία της Βαρβακείου Αγοράς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων, που έγιναν από τη Δευτέρα μέχρι και χτες το μεσημέρι, στα περισσότερα κρεοπωλεία τόσο οι χώροι όσο και οι όροι διατήρησης των κρεάτων και των πουλερικών είναι τέτοιοι που ευνοούν την έκθεση των προϊόντων σε κάθε είδους ρυπάνσεις.
Συγκεκριμένα και ανάμεσα σε άλλα, διαπιστώθηκαν:
Στην έκθεση που συνέταξαν οι Επόπτες Υγείας προτείνεται «να ληφθούν τα απαραίτητα και ενδεικνυόμενα μέτρα ώστε να τηρούνται οι όροι υγιεινής και καθαριότητας, ιδιαίτερα στους χώρους των υπογείων, δηλαδή υδροελαιοχρωματισμός, βελτίωση δαπέδων, οροφής και απομάκρυνση άχρηστων - περιττών υλικών και αντικειμένων. Να υπάρχει δυνατότητα να κλείνει η κεντρική είσοδος της Αγοράς προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχουμε καταγράψει ως προς τα αδέσποτα ζώα».