ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 28 Οχτώβρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» ΠΟΘΑ
Καταγγέλλει την πλειοψηφία της Ομοσπονδίας για στήριξη και υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής

Την πλειοψηφία του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος (ΠΟΘΑ) για στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής καταγγέλλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία».

Στην ανακοίνωσή της η ΔΑΣ σημειώνει ανάμεσα στα άλλα:

«Δεν τους αρκεί η στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά αναλαμβάνουν και την υλοποίησή της. Μπαίνουν μπροστά για τη μετατροπή των σωματείων μας σε "μαγαζιά" υλοποίησης των πολιτικών της αγοράς. Ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους ενάντια στα συμφέροντά μας, υλοποιώντας την πολιτική της ΕΕ για επιχειρήσεις πιστοποιήσεων, αντί να παλεύουν για σύστημα δημόσιας και δωρεάν Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Ανοίγουν το δρόμο στη λογική η ασφάλεια κοινού και εργαζομένων να γίνεται προσωπική ευθύνη κατάρτισης του εκάστοτε τεχνικού. Ανοίγουν ακόμα περισσότερο τη λογική της Τέχνης ως εμπορικού προϊόντος. Νομιμοποιούν τους εργολάβους της Τέχνης λέγοντάς μας ότι η διέξοδος είναι να γίνουμε κι εμείς εργολάβοι της ανάγκης μας για επιβίωση και καλλιτεχνική έκφραση.

Αραγε, για έναν μουσικό που πλήρωσε 12 χρόνια σπουδών - λόγω έλλειψης Πανεπιστημιακής δωρεάν Εκπαίδευσης - η λύση είναι να πληρώνει κατά διαστήματα πιστοποιήσεις παιδαγωγικής επάρκειας; `Η μας συμφέρει να μεταφέρεται η ευθύνη της ασφάλειας στις αίθουσες κοινού στον εργαζόμενο που ο εργοδότης τον έχει απλήρωτο με δουλειά χωρίς σταματημό; Αραγε, οι νέοι καλλιτέχνες, που σήμερα για να εκφραστούν δημιουργούν "ομάδες" και μετά από πολλών μηνών δουλειάς κινδυνεύουν να βάλουν χρήματα κι από την τσέπη τους, θα λύσουν τα προβλήματά τους αν έχουν επιμόρφωση καλλιτεχνικού management και marketing;

Συνάδελφοι,

Αυτές τις προτάσεις μάς έφερε το προεδρείο της ΠΟΘΑ στο ΔΣ στις 24 Οκτώβρη. Γι' αυτό επέλεξαν και μια τυπική διαδικασία που είχαν αποφασίσει από πριν μεταξύ τους χωρίς καμιά ενημέρωση για το τι περιλαμβάνουν αυτά τα προγράμματα κατάρτισης και ποιους αφορούν. Εφτασαν στο σημείο, μετά από πιέσεις μας, να μας πουν ότι πρώτα θα αποφασίσουμε την υλοποίηση του προγράμματος και σε επόμενο ΔΣ θα μας ενημερώσουν για το τι αποφασίσαμε!!!

Ο ρόλος της Ομοσπονδίας δεν είναι να δίνει στην αγορά τη δυνατότητα να κερδοσκοπεί ακόμα περισσότερο με την ανάγκη μας για ολοκληρωμένες σπουδές, για ασφαλή εργασία, για δουλειά με δικαιώματα.

Καλούμε κάθε σωματείο, κάθε συνδικαλιστή και κάθε εργαζόμενο να πάρει θέση ενάντια σ' αυτή τη μεθοδευμένη προσπάθεια του προεδρείου της ΠΟΘΑ να αλλοιώσει το χαρακτήρα των σωματείων μας. Σας καλούμε να σταματήσετε όλα αυτά τα "κοράκια" της αγοράς που με το αζημίωτο θα εμπορεύονται κάθε δικαίωμα και κάθε ανάγκη μας. Σας καλούμε στον αγώνα για δημόσια και δωρεάν Πανεπιστημιακή Καλλιτεχνική Εκπαίδευση, για σύγχρονα μέτρα ασφαλείας σε αίθουσες κοινού και υπαίθριους χώρους με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας. Για χρηματοδότηση των Κρατικών Σκηνών και του Ελεύθερου Θεάτρου, που έχουν δοθεί στις αγκάλες των μεγάλων επιχειρηματιών και των εργολάβων.

Αυτός είναι ο δρόμος που καλεί η παράταξή μας και δεν είναι συμπληρωματικός με το δρόμο που έχει διαλέξει το προεδρείο της ΠΟΘΑ αλλά απέναντί του».

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ
Κατέθεσαν υπόμνημα στον υπουργό Πολιτισμού

Τρία σωματεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) και συγκεκριμένα, το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΛΣ, το Σωματείο Τεχνικού - Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού ΕΛΣ και το Σωματείο Συντελεστών Εργαζομένων εις την ΕΛΣ, κατέθεσαν υπόμνημα στον υπουργό Πολιτισμού σχετικά με τον υπό ψήφιση εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας της Λυρικής. Υπενθυμίζουμε ότι ο εσωτερικός κανονισμός πρέπει να έχει ψηφιστεί από τη Βουλή μέχρι να ξεκινήσει η μετάβαση της Λυρικής στο Κέντρο Πολιτισμού «Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος» (ΚΠΙΣΝ).

Στο υπόμνημα αναφέρονται τα εξής:

«Ενώ εδώ και 22 χρόνια, με ευθύνη των ηγεσιών του ΥΠΠΟ, δεν έχει συνταχθεί εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας της ΕΛΣ - όπως προέβλεπε ο Ν.2273/1994 - καλούμαστε τώρα, παραμονές μετάβασης του οργανισμού στο Φαληρικό Δέλτα, να νομιμοποιήσουμε με τις παρατηρήσεις μας μια διαδικασία διαβούλευσης εργαζομένων με το ΥΠΠΟ ενός απαράδεκτου σχεδίου κανονισμού, που ενώ κάνει λεπτομερή περιγραφή σε επιτελικές θέσεις (διευθυντές, αναπληρωτές διευθυντές, προϊστάμενοι) αναφέρεται ελάχιστα ή και καθόλου στις ειδικότητες που βάσει της σύμβασης με τον Νιάρχο (Ν.3785/2009) θα καλύπτονται από το ΚΠΙΣΝ (συντηρητές, φύλακες και καθαρίστριες).

Επίσης, προβλέπει θέσεις για τα σύνολα και το ανσάμπλ πολύ λιγότερες των απαιτήσεων ενός σύγχρονου Λυρικού θεάτρου ακριβώς για να διατηρεί τις ελαστικές σχέσεις εργασίας με τις συμβάσεις έργου και τις απαράδεκτα χαμηλές αμοιβές που η διοίκηση ορίζει.

Είναι ένας κανονισμός που μπορεί να μην υποχρεώνει τη διοίκηση του θεάτρου για την πιστή εφαρμογή του αλλά της δίνει το δικαίωμα να αφαιρέσει από τους εργαζόμενους κάθε εργασιακό κεκτημένο (αποδοχές εργαζομένων μέσω συλλογικών διαπραγματεύσεων). Παράλληλα, θεσμοθετεί ένα καθεστώς τρομοκρατίας και εργασιακής ανασφάλειας (ετήσιες αξιολογήσεις επιτροπών, μετά το πέρας της 5ετίας των αορίστου χρόνου).

Τέλος, εξακολουθεί να συντηρεί το διαχωρισμό εργαζομένων ΕΛΣ (ΝΠΙΔ) και μουσικών της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής (ΝΠΔΔ) και τον ενισχύει με την απαράδεχτη πρόβλεψη για μεταγενέστερη νομοθετική ρύθμιση στους μουσικούς της ΕΛΣ».

Τα τρία σωματεία διεκδικούν:

«Να επανέρθει η ΕΛΣ στο καθεστώς του ΝΠΔΔ και να εξασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του θεάτρου με ταυτόχρονη αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες για την εύρυθμη λειτουργία της.

Επίσης, ζητάμε η εκπροσώπηση των εργαζομένων στο ΔΣ της ΕΛΣ να μη γίνεται μόνο από τον εκλεγμένο της ΟΛΣ.

Τέλος, θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί λύση στην εργασιακή ομηρία που βιώνουν οι συνάδελφοί μας για πολλά χρόνια με την άμεση μετατροπή όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Παράλληλα, ζητάμε να σταματήσει η διοίκηση να χρησιμοποιεί εργολαβικά συνεργεία και ενοικιαζόμενους εργαζόμενους εταιρειών και να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό απευθείας από την ΕΛΣ».

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Συνεχίζει το επετειακό αφιέρωμα στον Σαίξπηρ

Χρονιά Σαίξπηρ η φετινή και το Εθνικό Θέατρο συνεχίζει το επετειακό αφιέρωμα στον μεγάλο ελισαβετιανό (που ξεκίνησε την προηγούμενη περίοδο με τον «Ριχάρδο Γ'» και το «Δωμάτιο του Σαίξπηρ»), ανοίγοντας την Κεντρική Σκηνή με τη «Δωδέκατη νύχτα». Ο Σαίξπηρ, όπως σε όλες τις μεγάλες δημιουργίες του, έτσι και στη «Δωδέκατη Νύχτα», πίσω από το παιχνίδισμα της περιπέτειας, της μεταμφίεσης και της γοητευτικής ποιητικής σύλληψης, επεξεργάζεται μια κοσμοθεωρία, που επαναπροσδιορίζει τις αρχετυπικές έννοιες του έρωτα, της εξουσίας και των συμβάσεων που ορίζουν τη ζωή των ανθρώπων.

Τα δίδυμα αδέρφια Βιόλα και Σεμπαστιάν ναυαγούν στις ακτές της Ιλλυρίας, μιας χώρας σχεδόν μυθικής, που δίνει την εντύπωση πως δεν προϋπάρχει, αλλά αρχίζει να ζει εκείνη τη στιγμή. Τα αδέρφια χάνονται μεταξύ τους και η Βιόλα «παρενδύεται» και γίνεται ο Σεζάριο, έτσι ώστε να αναζητήσει ανενόχλητη τον αδερφό της στον άγνωστο τόπο. Τον τόπο αυτόν, επιχειρούν να κατακτήσουν δύο αντιθετικές και μπανάλ δυνάμεις: το Πένθος, που εκπροσωπείται από την Ολίβια που αποκρούει τον Ορσίνο, και ο Ερωτας, που εκπροσωπείται από τον Ορσίνο που κυνηγάει την Ολίβια. Αυτή τους η αναμέτρηση λαμβάνει χώρα κατά το δωδεκαήμερο της ασυδοσίας, στις πλέον ακατάλληλες συνθήκες τόσο για πένθη όσο και για έρωτες: τη νύχτα που «όλα επιτρέπονται».

Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς. Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη. Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη. Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου. Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός. Σύμβουλος στη δραματουργία: Θεοδώρα Καπράλου. Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου.

Διανομή: Ορσίνο: Γιώργος Χρυσοστόμου, Ολίβια: Εύη Σαουλίδου, Βιόλα: Εμιλυ Κολιανδρή, Μαλβόλιο: Νίκος Χατζόπουλος, Σεμπάστιαν: Αρης Μπαλής, Αντριου: Μιχάλης Σαράντης, Τόμπυ: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρία: Ελίνα Ρίζου, Φέστε: Γιάννης Κλίνης, Αντόνιο: Αινείας Τσαμάτης, Φάμπιο, Κούριο, Βαλεντίν, Πλοίαρχος, Αστυνόμος: Βαγγέλης Αμπατζής, Δημήτρης Κίτσος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Σπύρος Χατζηαγγελάκης. Λήξη παραστάσεων: 8 Γενάρη 2017.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ
Μείωση εισιτηρίων, αύξηση εσόδων

Σύμφωνα με στοιχεία του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, στο οκτάμηνο του 2016 τα έσοδα από τα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων της χώρας παρουσιάζουν αύξηση κατά 55% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους, παρά τη μείωση κατά 8,5% στο πλήθος των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο σύνολο των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, τα έσοδα από τα εισιτήρια ανέρχονται σε 56.233.696 ευρώ, έναντι 36.285.350 ευρώ το 2015. Ο μήνας με την καλύτερη επίδοση ήταν ο Αύγουστος, που παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 68,2%. Συνολικά, τον Αύγουστο τα έσοδα ανήλθαν σε 13.803.308 ευρώ, έναντι 8.205.751 ευρώ που ήταν πέρσι. Ειδικά στους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας (Ακρόπολη, Θέατρο Διονύσου, Ολυμπιείο, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Κεραμεικός, Λύκειο Αριστοτέλη) η αύξηση των εσόδων έφθασε το 86% χάρη και στην αύξηση κατά 5,8% του πλήθους των εισιτηρίων με αξία.

Βέβαια, καμία έκπληξη δεν προκαλεί η αύξηση των εσόδων, αφού οι τιμές των εισιτηρίων έχουν διπλασιαστεί. Το αποκαλυπτικό είναι ότι η πολιτική που αντιμετωπίζει την πολιτιστική κληρονομιά ως εμπόρευμα και ατού στο πλαίσιο και της τουριστικής «βιομηχανίας», οδηγεί σε 8,5% λιγότερους εργαζόμενους, νέους και άνεργους να έχουν πρόσβαση σε κάποιο μουσείο ή αρχαιολογικό χώρο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ