ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Ιούλη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Απόφαση - φραγμός στην άναρχη δόμηση στα νησιά

Απαγορεύεται με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) κάθε επέκταση των ρυμοτομικών σχεδίων στους οικισμούς των μικρών νησιών, αν δεν υπάρξει προηγουμένως ο χωροταξικός σχεδιασμός ολόκληρου του νησιού. Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο με αυτή την απόφαση βάζει φραγμό στη μέχρι τώρα άναρχη και αλόγιστη δόμηση των νησιών, που είχε ως αποτέλεσμα να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας των νησιών.

Αν ληφθεί υπόψη ότι καμία κυβέρνηση δεν προχώρησε σε χωροταξικό σχεδιασμό για τα νησιά, παρόλο που αυτό προβλεπόταν από το Σύνταγμα του 1975, διαφαίνεται η σημασία αυτής της απόφασης. Το ΣτΕ επισημαίνει ότι μόνο σε μία περίπτωση επιτρέπεται η επέκταση του ρυμοτομικού σχεδίου των νησιών και αυτό όταν υπαγορεύεται από την ομαλή δημογραφική εξέλιξη του μόνιμου πληθυσμού του νησιού και όχι για τουριστικούς λόγους ή από την αύξηση των ημιμόνιμων (για έξι μήνες) κατοίκων.Σύμφωνα με το ΣτΕ, επιβάλλεται βιώσιμη και ήπια ανάπτυξη των νησιών μέσα από χωροταξικούς σχεδιασμούς και δεν μπορεί να ενθαρρύνεται η άναρχη και άγρια ανάπτυξη που οδηγούν στην απώλεια του φυσικού κεφαλαίου και των φυσικών πόρων.

Μάλιστα, το ΣτΕ αναφέρει ότι θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ο χωροταξικός σχεδιασμός των μικρών νησιών εδώ και πολλά χρόνια, βάσει των συνταγματικών επιταγών και στα πλαίσια του κοινοτικού προγράμματος "Envireg".

Συγκεκριμένα, το ΣτΕ επέστρεψε ως παράνομο στο ΥΠΕΧΩΔΕ σχέδιο προεδρικού διατάγματος (αριθ. πρακτικού 292/1997), που αφορούσε την έγκριση πολεοδομικής μελέτης του οικισμού Νάουσα στην Πάρο.

Τέλος, στην απόφαση του Ε Τμήματος του ΣτΕ περιγράφεται με τα μελανότερα χρώματα η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ελληνικά νησιά. Κάτω από την πίεση των τυφλών νόμων της αγοράς, επισημαίνει το ΣτΕ, η πραγματική κατάσταση στα μικρά νησιά αλλοιώνεται ραγδαία, το φυσικό περιβάλλον κατασπαταλιέται και το παραδοσιακό νησιωτικό περιβάλλον υφίσταται ανεπανόρθωτη ζημιά.

Ιδιαίτερα, μεγάλη ζημιά, κατά το ΣτΕ, προκαλούν οι άγριες πιέσεις από την τουριστική ανάπτυξη και η ζήτηση δεύτερης κατοικίας, με αποτέλεσμα να γίνεται αλόγιστη και εκτός σχεδίου δόμηση στα νησιά.

ΚΗΔΕΙΕΣ

Τον αγαπημένο μας σύζυγο και πατέρα

ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΑ

ομότιμο καθηγητή Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

κηδεύουμε σήμερα Παρασκευή 4.7.97 και ώρα 6.30 μ.μ. από τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Κηφισιάς.

Η σύζυγος: Αννα

Ο υιός: Φίλιππος.

***

Την πολυαγαπημένη μας θεία

ΑΝΝΑ ΚΑΛΑΓΑΝΗ - ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

κηδεύουμε σήμερα Παρασκευή 4.7.97 και ώρα 11.30 π.μ. από τον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Νέας Σμύρνης.

Τα ανίψια: Μιχάλης και Ρεβέκκα Καλαγάνη, Αννα και Νίκος Μήτσουρας, Μαρία - Κέλλυ Καλαγάνη.

Οι λοιποί συγγενείς

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ

Τελούμε τρισάγιο μνημόσυνο την Κυριακή 6.7.97 και ώρα 10.30 π.μ. εις τον τάφο της εις το Νεκροταφείο Αγίας Παρασκευής Τσακός υπέρ αναπαύσεως της ψυχής της πολυαγαπημένης μας μητέρας και γιαγιάς

ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΗΜΟΥ

Τα παιδιά, τα εγγόνια.

Ποινές για ρύπανση του Ευβοϊκού

Φυλάκιση πέντε και δέκα μηνών, αντίστοιχα, επέβαλε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Χαλκίδας στους υπεύθυνους των βιομηχανιών "Τσιμέντα Χαλκίδας" και "Ναυπηγεία Αυλίδας", για ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη λειτουργία τους και τη μη λήψη μέτρων για την αποτροπή της.

Την αναφορά είχε υποβάλει από το 1992 ο Σύλλογος Περιβάλλοντος Βαθέως Αυλίδας, που συνοδευόταν και από ανάλυση του θαλασσινού νερού. Αφορμή στάθηκαν διάφορες δερματικές παθήσεις που παρουσιάστηκαν σε λουόμενους κατοίκους της κοινότητας. Στην αναφορά περιλαμβάνονταν και δυο χημικές βιομηχανίες "Χεκστ" και "Ιντερκέμ", οι υπεύθυνοι των οποίων, όμως, αθωώθηκαν από το δικαστήριο, ενώ έρευνα - μελέτη ομάδας, υπό τον πανεπιστημιακό καθηγητή, Σ. Λεοντάρη, απέδειξε ότι το σημαντικότερο μερίδιο ρύπανσης προέρχεται από τις πιο πάνω τέσσερις βιομηχανίες.

Μεγάλη πυρκαγιά βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι χτες το βράδυ στην Κοινότητα Κοκκινοφωλιάς, στη θέση Μακρολίβαδο στην Εύβοια. Η φωτιά ξεκίνησε στις 3.30 το μεσημέρι και έκαιγε πευκόφυτη περιοχή.

Στην κατάσβεσή της συμμετείχαν δυο πυροσβεστικά αεροπλάνα και δυνάμεις του Δασαρχείου Ιστιαίας. Το έργο της πυρόσβεσης όμως ήταν δύσκολο, λόγω των ισχυρών ανέμων που φυσούσαν.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Πιο τσουχτερά τα εισιτήρια εσωτερικού

Αυξάνονται μέχρι και 20% από την ερχόμενη Δευτέρα, 7 Ιούλη 1997, οι ναύλοι εσωτερικού της "Ολυμπιακής Αεροπορίας".

Την απόφαση πήρε χτες το ΔΣ της εταιρίας, ενώ στην ανακοίνωση που εκδόθηκε αναφέρεται ότι μεσοσταθμικά η αύξηση στα εισιτήρια είναι 7% και επιβάλλεται μετά από δύο χρόνια σταθερού ναύλου στις πτήσεις εσωτερικού, αφού συνεκτιμήθηκαν οι αυξήσεις στα καύσιμα (43%), στο λειτουργικό κόστος (4%) και στο δείκτη τιμών καταναλωτή (14%), καθώς, επίσης, και το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι αεροπορικοί ναύλοι είναι χαμηλότεροι από τους ναύλους πρώτης θέσης στα πλοία και τα τρένα.

Επί της ουσίας, οι αυξήσεις στα εισιτήρια της ΟΑ κυμαίνονται από 9% μέχρι 11%, ενώ σε ορισμένους προορισμούς φτάνουν στο 20% (Αθήνα - Μήλος, Κάρπαθος - Κάσος).

Το ΔΣ της ΟΑ αποφάσισε, επίσης, και εκπτώσεις, που κυμαίνονται από 20% μέχρι 40% για παιδιά 2 - 12 ετών, νέους 12 - 24 ετών, ηλικιωμένους άνω των 60 ετών, τριμελή και άνω οικογένεια κ.ά. Με τις εκπτώσεις αυτές οι αρμόδιοι της ΟΑ υπολογίζουν τη μεσοσταθμική αύξηση 7%, η οποία, όμως, είναι μεγαλύτερη, τουλάχιστον κατά 3% ποσοστιαίες μονάδες.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με τις νέες τιμές, το αεροπορικό ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα κοστίζει (οικονομική θέση) 18.600 δρχ., από 17.600 δρχ., συν 3.000 δρχ. που είναι το "σπατόσημο" για όλες τις πτήσεις εσωτερικού.

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιούλη 1997 αυξήθηκαν από 75 σε 100 δρχ. τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών και τα ταχυδρομικά τέλη μέχρι 25%.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ