Το ΣτΕ τάχτηκε υπέρ της υπογειοποίησης του προαστιακού, δεχόμενο την προσφυγή της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» και κατοίκων των Σεπολίων
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο Σπύρος Χαλβατζής, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της «Αγωνιστικής Αριστερής Οικολογικής Συμπαράταξης για την Αθήνα», ο «Εξωραϊστικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος "Αναγέννηση"» και κάτοικοι των Σεπολίων, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση κατά το σκέλος που σχεδιαζόταν η κατασκευή επίγειας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρουφ μέχρι τις Τρεις Γέφυρες.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου έκανε δεκτή την προσφυγή, διαπιστώνοντας πλημμέλεια εκ μέρους της διοίκησης στην εξέταση εναλλακτικών λύσεων, όπως είναι η υπογειοποίηση του έργου, κάτι που υποστήριζαν και οι προσφεύγοντες. Οπως επισημαίνεται στο σκεπτικό της απόφασης, η «επίκληση οικονομικών και τεχνικών λόγων δεν αποτελεί επαρκή αιτιολόγηση του αποκλεισμού της βέλτιστης, από περιβαλλοντικής πλευράς και κατ' αρχήν εφικτής τεχνικής λύσης της υπογειοποίησης».
Παράλληλα, το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι ο χαρακτηρισμός του έργου ως μεσοπρόθεσμης στόχευσης που θα καλύψει τις ανάγκες εκσυγχρονισμού του συγκεκριμένου τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου έως το 2015, δεν απαλλάσσει τους αρμόδιους από την ευθύνη που τους αναλογεί, καθώς οι εκτεταμένες παρεμβάσεις (ανισόπεδοι κόμβοι κλπ.) θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία της περιοχής, αποκόβοντας τις δυτικές συνοικίες, λόγω της επίγειας γραμμής. Τέλος, το ΣτΕ προσθέτει ότι έχουν εκλείψει πλέον οι λόγοι του επείγοντος λόγω Ολυμπιάδας, ώστε να δικαιολογείται η επιλογή της μη υπογειοποίησης.
Ετσι, αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επιχείρησαν με δόλο να κατασκευάσουν άρον - άρον και με πρόχειρους τεχνικούς σχεδιασμούς την επίγεια προαστιακή γραμμή, με αποκλειστικό σκοπό να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων, αδιαφορώντας παντελώς για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων της Δυτικής Αττικής.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο αυτό είχε εμφανιστεί ως η Β΄ ενδιάμεση φάση που ήταν δήθεν απαραίτητη εξαιτίας της Ολυμπιάδας, ενώ στην τελική Γ΄ φάση προβλεπόταν η υπογειοποίηση των γραμμών μέχρι το 2015! Βέβαια, οι κάτοικοι της περιοχής δεν πιστεύουν αυτές τις μεθοδεύσεις, καθώς είναι σίγουρο πως αν πραγματοποιηθεί ο επίγειος σιδηρόδρομος, πολύ δύσκολα θα αλλάξει.
Από την πλευρά του, ο Σπ. Χαλβατζής, μιλώντας στον «Ρ» για την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ τόνισε ότι «συνεχίζουμε τον αγώνα. Και πλέον - πρόσθεσε - είναι ανάγκη ο Δήμος της Αθήνας και οι αρμόδιες αρχές να πάρουν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα, για να σταματήσουν άμεσα όλα τα έργα, ώστε να μη δημιουργούνται αρνητικά τετελεσμένα γεγονότα».
Αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις των συλλόγων και των κατοίκων της περιοχής, επισήμανε ότι «η κινητοποίηση του λαού έφερε το πρώτο θετικό αποτέλεσμα».
Στην προσπάθεια ποινικοποίησης της αντίστασης του λαού αναφέρθηκε σε συνάντηση που είχε χτες το μεσημέρι με τον πρόεδρο και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ο δημοτικός σύμβουλος Αγάπιος Σαχίνης. Οπως τόνισε, «διανύουμε μια περίοδο κατά την οποία τα δημοκρατικά δικαιώματα, που με τόσες θυσίες και αγώνες έχει κατακτήσει ο ελληνικός λαός, αλλά και άλλοι λαοί του κόσμου, αμφισβητούνται. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ζήσει μια συνεχή συρρίκνωση των λαϊκών ελευθεριών».
Η συνάντηση αυτή έγινε με αφορμή τη δίκη στην οποία σύρεται ο Αγάπιος Σαχίνης γιατί εξέφρασε την αντίθεση της δημοτικής παράταξης «ΘεσσαλοΝΙΚΗ Τώρα» στην τοποθέτηση καμερών και την ηλεκτρονική παρακολούθηση του λαού της πόλης. «Θα πρέπει να μας απαντήσουν οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές και το αρμόδιο υπουργείο γιατί οι κάμερες που τοποθετήθηκαν με την ευκαιρία της Συνόδου, που έγινε στη Θεσσαλονίκη, συνεχίζουν να παρακολουθούν τους πολίτες;», σημείωσε.
Πρόσθεσε ότι η δημοτική παράταξη «ΘεσσαλοΝΙΚΗ Τώρα» πιστεύει ότι η δίωξη αυτή συνιστά ευθεία απειλή προς όσους αγωνίζονται για να μην περάσει ο εκσυγχρονισμός του φακελώματος, προς όσους διεκδικούν και δεν υποτάσσονται, προς εκείνους που επιμένουν να υπερασπίζονται τις κατακτήσεις του λαού.
Τον Αγάπιο Σαχίνη συνόδευε κλιμάκιο της δημοτικής παράταξης, ο δημοτικός σύμβουλος Κ. Δρούτσας, καθώς και ο γραμματέας του ΕΚΘ και στέλεχος του ΠΑΜΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος.
Σήμερα ο Αγάπιος Σαχίνης, επικεφαλής κλιμακίου, θα επισκεφθεί την ΕΣΗΕΜ-Θ.
Ο «Μηχανισμός των Αντικυθήρων» είναι ένας από τους σπανιότερους και πλέον σύνθετους μηχανισμούς που διασώθηκαν από την αρχαία Ελλάδα. Πρόκειται για ένα αστρονομικό όργανο μεγάλης ακρίβειας, ουσιαστικά για έναν μηχανικό υπολογιστή, που προσδιορίζει τις κινήσεις του Ηλιου και της Σελήνης. Τη συσκευή ανέσυραν σφουγγαράδες από τη Σύμη το 1901, βουτώντας στην περιοχή αρχαίου ναυαγίου ανοιχτά των Αντικυθήρων. Θεωρείται ότι κατασκευάστηκε το 80 π.Χ., πιθανότατα στη Ρόδο από τη Σχολή του Ποσειδωνίου ή από τον Ρόδιο αστρονόμο Γέμινο. Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων παρέμεινε επί 1.300 χρόνια η πιο πολύπλοκη μηχανή που εφηύρε ο άνθρωπος, ως τη στιγμή δηλαδή που οι Αραβες κατασκεύασαν κάτι ανάλογο.
Επί δεκαετίες οι επιστήμονες που μελετούσαν το αντικείμενο, δυσκολεύονταν να κατανοήσουν τη λειτουργία του και να καταλήξουν σε συμπεράσματα, επειδή τα υπολείμματα του μηχανισμού ήταν πολύ οξειδωμένα και γι' αυτό αδύνατο να αποσυναρμολογηθούν και οι χαραγμένες σ' αυτό ελληνικές φράσεις, λέξεις και σύμβολα πολύ δύσκολο να διαβαστούν.
Την κατηγορηματική της αντίθεση στην αύξηση των δημοτικών τελών κατά 3,7% που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, εκφράζει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ), η οποία θυμίζει ότι τα δημοτικά τέλη έχουν ήδη αυξηθεί τα τελευταία χρόνια κατά 97%. «Υπενθυμίζουμε ότι οι επαγγελματίες δεν επιβαρύνονται μόνο με τα τέλη, αλλά αντιμετωπίζουν και τη δυσβάσταχτη δημοτική φορολογία του 2% και του 5%», επισημαίνει η ΟΒΣΑ στην ανακοίνωσή της, ενώ δηλώνει ότι θέση της είναι η μείωση των δημοτικών τελών και η κατάργηση της δημοτικής φορολογίας.
«Τα μικρά μαγαζιά και οι βιοτεχνίες - τονίζεται στην ανακοίνωση - βρίσκονται σε απελπιστική κατάσταση, εξαιτίας του άνισου ανταγωνισμού τους με τα πολυκαταστήματα που τους παίρνουν τη δουλιά, της μείωσης του εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων, του άδικου φορολογικού συστήματος, των υψηλών ενοικίων, των υψηλών ασφαλίστρων κλπ.».
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει και την επιβολή παρκομέτρων, με τα οποία επιβαρύνονται οι ίδιοι και τα λαϊκά στρώματα. Θεωρεί ότι ο δήμος πρέπει να δημιουργήσει χώρους δωρεάν στάθμευσης και να διεκδικήσει καλές και φτηνές δημόσιες συγκοινωνίες. Η ΟΒΣΑ καλεί το Δημοτικό Συμβούλιο να αναθεωρήσει τις αποφάσεις του και να διεκδικήσει αυτά που χρωστάει το κράτος στο δήμο.