Τρία άρθρα που υποβαθμίζουν ακόμη περισσότερο το αρχαιολογικό έργο και τη θέση των εργαζομένων στον πολιτισμό, προς όφελος του κεφαλαίου στις κατασκευές, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο... για τον κινηματογράφο.
Το ΥΠΠΟΤ «με τις πράξεις αυτές δεν διασφαλίζει κανέναν εργαζόμενό του, αντίθετα στρέφεται εναντίον τους. Επεμβαίνει ακόμη και στη διάρκεια των συμβάσεων εργασίας που οικονομικά καλύπτονται από τον ιδιώτη, προστατεύοντας τους εργολάβους και τις κατασκευαστικές (...) Η φύση της ανασκαφικής εργασίας επιβάλλει τη γνώση του εκάστοτε ανασκαφικού χώρου. Τυχόν εναλλαγή των εργαζομένων ανά 8 μήνες, είτε πρόκειται για ανειδίκευτους εργάτες, είτε για επιστημονικό προσωπικό, θα έχει ολέθριες επιπτώσεις (...)».
Με το άρθρο 43 νομοθετείται το «μνημόνιο» μεταξύ του ΥΠΠΟΤ και του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τις αρχαιολογικές εργασίες στα μεγάλα δημόσια έργα. Το «κακόφημο Μνημόνιο δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια μονομερή απόφαση που περιορίζει ασφυκτικά την αρχαιολογική εργασία προς όφελος των εργολάβων στα μεγάλα δημόσια έργα» (...) Η βαθιά υπόκλιση της ηγεσίας του ΥΠΠΟΤ στις κατασκευαστικές και στους εργολάβους, η αγωνία του, δυστυχώς, σε βάρος της αρχαιολογίας, να μην υπάρξει η παραμικρή καθυστέρηση στην πρόοδο των μεγάλων έργων, εκφράζεται σε όλο της το μεγαλείο και στις διατυπώσεις του άρθρου 43 (...)».
Στο άρθρο 44 προβλέπεται η σύνταξη «Εκθεσης Αναλυτικής Αρχαιολογικής Τεκμηρίωσης κατά την αρχική φάση των τεχνικών μελετών» στα μεγάλα έργα. Οι Εφορείες Αρχαιοτήτων και οι Υπηρεσίες Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Εργων, «σε συνεργασία, υποτίθεται, με τις εργολήπτριες εταιρείες, έχουν στη διάθεσή τους έως 60 ημέρες, ανεξάρτητα από την έκταση του Δημόσιου Εργου, για να συνθέσουν μια πλήρη επιστημονική παρουσίαση για τις ύποπτες για αρχαιολογικά ευρήματα περιοχές, που "μπαίνουν στα πόδια" των μεγάλων έργων».
Ομως, «η προστασία των μνημείων Πολιτισμού δεν μπορεί να λαμβάνει ημερομηνία λήξης, υπό την πίεση της βιασύνης των κατασκευαστών, δεν μπορεί να προσεγγίζεται με στεγνούς οικονομίστικους όρους, υπό την οπτική γωνία της τσέπης των αναδόχων και μεγαλοεργολάβων (...)».
Ο Μποστ δημιούργησε ένα εντελώς προσωπικό αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος ως σκιτσογράφος, κειμενογράφος, θεατρικός συγγραφέας και ζωγράφος. Ενα από τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου του είναι η γλώσσα και η σκόπιμη ανορθογραφία των κειμένων του. Ο ίδιος πίστευε και έλεγε πως γελοιοποιώντας την καθαρεύουσα, ίσως, μπορέσει να βοηθήσει στην ταχύτερη καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας. Η σάτιρά του στόχευε, κυρίως, τον μικροαστό Ελληνα των μεταπολεμικών δεκαετιών, τον καθωσπρεπισμό, την ημιμάθεια, το νεοπλουτισμό, την ξενομανία, τις έντονες ταξικές αντιθέσεις της μεταπολεμικής Ελλάδας και την ελληνική πολιτική ζωή.
Στην εκδήλωση (14/12, 8.30μμ), εκτός του Θανάση Παπαγεωργίου που έχει την επιμέλεια της εκδήλωσης και της Λήδας Πρωτοψάλτη, συμμετέχουν οι ηθοποιοί της «Στοάς» Νίκη Χαντζίδου, Ευδοκία Σουβατζή, Εύα Καμινάρη, οι συνεργάτες των έργων του Μποστ: Σοφία Φιλιππίδου, Παύλος Ορκόπουλος, Μαρία Αλβανού, Μαρία Τσιμά, Γιάννης Αναστασάκης, Φαίδων Καστρής, ο γιος του Γιάννης Μποσταντζόγλου, ο Βασίλης Δημητρίου (συνθέτης των τραγουδιών όλων των έργων του Μποστ που ανέβασε η «Στοά») και ο Νότης Μαυρουδής, που μελοποίησε ένα τραγούδι σε στίχους του τιμώμενου συγγραφέα.
Χαιρετισμούς θα απευθύνουν η Εταιρία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων, ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, οι ποιητές Γιάννης Βαρβέρης και Γιάννης Κοντός, ο συγγραφέας Πάρις Τακόπουλος. Είσοδος ελεύθερη, αλλά με προηγούμενη κράτηση στο τηλέφωνο του θεάτρου.
-- «Σύγχρονη Εποχή»: Ι. Β. Στάλιν «Απαντα - (τόμος 16)» (ο εκδοτικός οίκος συνεχίζει την επανέκδοση των εξαντλημένων «Απάντων» του Στάλιν. Προηγήθηκε η έκδοση του 14ου, 15ου και η επανέκδοση του 13ου τόμου. Θα ακολουθήσει η έκδοση του 12ου τόμου, και με αντίστροφη αρίθμηση, από τον 11ο έως τον 1ο, η έκδοση όλων των τόμων. Ο 16ος τόμος περιέχει κείμενα γραμμένα από το Φλεβάρη του 1946 μέχρι το Μάρτη του 1953, που καλύπτουν όλη τη μεταπολεμική περίοδο ανασυγκρότησης της ΕΣΣΔ, μέχρι το θάνατο του ηγέτη της).
-- Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ: «Επεσαν για τη Ζωή (Ηρωες - μάρτυρες λαϊκών απελευθερωτικών αγώνων. Τόμος έβδομος Γ')» (Η πολύτομη αυτή έκδοση, γνωστή και ως «Μαρτυρολόγιο», αφορά σε πεσόντες - ανά την Ελλάδα - αγωνιστές της ΕΑΜικής Αντίστασης και του ΔΣΕ. Ο νέος τόμος αναφέρεται σε πεσόντες - ατομικά και μαζικά - σε μάχες, σε οικογενειακά ολοκαυτώματα, σε εκτελεστικά αποσπάσματα, δολοφονημένοι από παρακρατικούς κλπ. στα χρόνια του εμφυλίου πολέμου).