ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Απρίλη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Επιτροπή αγώνα συγκρότησαν οι ιδιοκτήτες ταξί

Στόχος, η αγωνιστική αντίδραση στα κυβερνητικά μέτρα που οδηγούν τον κλάδο σε συρρίκνωση και μαρασμό

Αρχή του τέλους του επαγγέλματος του ταξιτζή θα αποτελέσει η ίδρυση των εταιριών ταξί
Αρχή του τέλους του επαγγέλματος του ταξιτζή θα αποτελέσει η ίδρυση των εταιριών ταξί
Τη συγκρότηση επιτροπής αγώνα, με σκοπό την αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων στα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα του κλάδου, αλλά και την υπεράσπιση του επαγγέλματός τους, που οδηγείται σε αφανισμό, αποφάσισαν σε πρόσφατη συγκέντρωσή τους πολλοί επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί.

Η συγκέντρωση, που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο «Περοκέ», με πρωτοβουλία μελών του ΔΣ του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) που διαφωνούν με το σχέδιο ίδρυσης εταιριών ταξί, ήταν μαζική και ιδιαίτερα δυναμική, ενώ κοινή πεποίθηση όλων ήταν ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αδράνειας, την ώρα που ο κλάδος οδεύει με μαθηματική ακρίβεια σε συρρίκνωση και μαρασμό.

Να σημειωθεί ότι η συγκέντρωση αποφασίστηκε όταν είχε γίνει πλέον ολοφάνερο ότι οι πλειοψηφίες του ΣΑΤΑ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) όχι μόνο δεν έκαναν την παραμικρή ενέργεια να ενημερώσουν τον κλάδο και να προετοιμάσουν την αντίστασή του ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης, αλλά ουσιαστικά συμφωνούν και μάλιστα διευκολύνουν την προώθηση των εταιριών ταξί.

Οι συγκεντρωμένοι ιδιοκτήτες ταξί στηλίτευσαν τις συμβιβασμένες ηγεσίες του ΣΑΤΑ και της ΠΟΕΙΑΤΑ, που έχουν οδηγήσει τον κλάδο σε αδράνεια, ενώ παράλληλα κατήγγειλαν την ενορχηστρωμένη επιχείρηση δυσφήμισης των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί από την κυβέρνηση, με σκοπό να εξασφαλίσει συμμάχους στην κοινή γνώμη και έτσι να διαμορφώσει το κατάλληλο κλίμα, για να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο - τερατούργημα, για την ίδρυση ΑΕ ταξί.

Επισημαίνεται ότι η Επιτροπή Αγώνα είναι ανοιχτή για κάθε αυτοκινητιστή ταξί που θέλει να πάρει ενεργά μέρος στην από 'δω και πέρα αγωνιστική διεκδίκηση λύσεων και την υπεράσπιση του κλάδου.

Για την καλύτερη ενημέρωση του κλάδου, αλλά και για τον προγραμματισμό της δράσης το επόμενο διάστημα, η Επιτροπή Αγώνα καλεί τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί σε νέα συγκέντρωση, στις 22 Απρίλη 2001, ώρα 11 π.μ., στην αίθουσα του Σωματείου των Φορτηγών (Πέτρας και Ιωαννίνων στον Κολωνό).

Την Επιτροπή Αγώνα απαρτίζουν οι: Π. Μαυρίκης και Χρ. Πάνου, μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΑ, Α. Γκίτσης, μέλος του ΔΣ Σωματείου Λάρισας, Τ. Πάντος, μέλος ΔΣ Ομοσπονδίας Πάτρας, Χ. Λαμπρόπουλος και Σ. Παπαδημουλάς, μέλη του ΔΣ Ραδιοταξί Ελλάς, Π. Τσανουδάκης, πρώην μέλος ΔΣ ΓΕΣΑΕ και Ομοσπονδίας Ταξί, Μ. Βαρσαμής, πρώην μέλος ΔΣ ΣΑΤΑ, Χ. Κλιγκόπουλος, Π. Πανταζόπουλος, Γ. Πετρούλιας, Σ. Γκέκας,Μ. Γιαννακάκης, Δ. Τσιτσιρής, Γ. Σπύρου, Σ. Κύρκος και Γ. Κεφάλας.

Στο μεταξύ, σε ανακοίνωσή της η Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία (ΕΠΣ), υπογραμμίζει ότι το νομοσχέδιο για τις ανώνυμες εταιρίες ταξί δεν πρέπει να περάσει, καταγγέλλει το προεδρείο του ΣΑΤΑ που αγκαλιά με την κυβέρνηση οδηγούν τον κλάδο στην καταστροφή και ζητά την παραίτησή του.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της παράταξης, με την ίδρυση εταιριών ταξί: Το ταξί θα γίνει κουπόνι μετοχής και οι ιδιοκτήτες θα γίνουν οδηγοί (υπάλληλοι). Με την είσοδο στην ΑΕ, το 50% των ταξί γίνεται αυτόματα πάγιο κεφάλαιο κίνησης της εταιρίας. Θα μειωθούν 20% τα ταξί από τις υπάρχουσες άδειες. Στα πέντε χρόνια θα έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για την είσοδο του μεγάλου κεφαλαίου, διαμορφώνοντας μονοπωλιακή λειτουργία των ταξί υπέρ των οικονομικά ισχυρών. Το κόστος ίδρυσης εταιρίας ταξί ανέρχεται σε 100 εκατ. δρχ., που υπολογίζεται ο φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίων.


ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΑΣ
Σε ιδιώτες η καθαριότητα πλατειών

Σε ιδιώτες προτίθεται να αναθέσει η Δημοτική Αρχή Πάτρας τη συντήρηση των πλατειών και κοινόχρηστων χώρων, απαξιώνοντας έτσι την υπηρεσία πρασίνου. Την απόφαση έλαβε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου την περασμένη Δευτέρα και καταψήφισαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

Η διοίκηση του δήμου αποφάσισε να παραχωρήσει 103 πλατείες σε εργολάβο, μετά από διαγωνισμό που θα προκηρύξει η Αναπτυξιακή Δημοτική Επιχείρηση Πάτρας (ΑΔΕΠ). Οι εργαζόμενοι του Δήμου αντέδρασαν σε αυτή την προοπτική, με στάση εργασίας και απαίτησαν την ανάκληση της σχετικής απόφασης. Ωστόσο, η διοίκηση του σωματείου (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΣΕΑΜ) παρέκαμψε την πρόταση της παράταξης της ΕΣΑΚ που πρότεινε 24ωρες κυλιόμενες απεργίες, καθημερινές διαδηλώσεις και κατάληψη του δημαρχείου μέχρι να αναγκαστεί η Δημοτική Αρχή να πάρει πίσω την απόφαση.

Αυτή η προοπτική αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα στις εργασιακές σχέσεις στο Δήμο Πάτρας. Ηδη από την περασμένη βδομάδα, οι εργαζόμενοι στη Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης και Αποχέτευσης Πάτρας (ΔΕΥΑΠ) δουλεύουν και το Σάββατο, μετά από απόφαση της Δημοτικής Αρχής. Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ καταγγέλλει το Δήμο Πάτρας ότι προχώρησε «στην εφαρμογή του αντεργατικού τερατουργήματος, που πρόσφατα ψήφισε η κυβέρνηση, που χτυπά το πενθήμερο, το οχτάωρο, πιλοτικά στη ΔΕΥΑΠ και αργότερα σε όλους τους εργασιακούς χώρους».

Καλεί τους εργαζόμενους να μη νομιμοποιήσουν την εντατικοποίηση της δουλιάς, το χτύπημα του σταθερού ημερήσιου ωραρίου, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και το ραγιαδισμό, όπως τους καλούν η Δημοτική Αρχή και οι ξεπουλημένες ηγεσίες στο συνδικαλιστικό κίνημα. Στην κατεύθυνση αυτή η παράταξη της ΕΣΑΚ θα προχωρήσει στη σύσταση Επιτροπής Αγώνα, ώστε να ακυρωθούν στην πράξη οι αντεργατικές επιλογές της κυβέρνησης, στις οποίες συμμορφώνεται και η Δημοτική Αρχή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ