ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 29 Νοέμβρη 2024
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Βροντοφώναξαν ΟΧΙ στα σχέδια για αγωγούς που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή του λαού

Δυναμική διαμαρτυρία την περασμένη Τρίτη στο υπουργείο Μεταφορών

Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών πραγματοποίησαν την Τρίτη το απόγευμα εκπρόσωποι σωματείων και μαζικών φορέων από το Θριάσιο, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στα σχέδια κυβέρνησης, Περιφέρειας και ομίλου «Hellenic Energy» (ΕΛΠΕ) για την επίγεια χάραξη του Προαστιακού Δυτικής Αττικής και την εγκατάσταση αγωγών. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκαν ο Χρήστος Τσοκάνης, βουλευτής του ΚΚΕ και πρόεδρος της Ενωσης ΕΒΕ Ασπροπύργου, ο Γιώργος Τάτσης, περιφερειακός σύμβουλος Αττικής εκλεγμένος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και ο Κώστας Κώνστας, δημοτικός σύμβουλος Ελευσίνας εκλεγμένος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον υφυπουργό Β. Οικονόμου. Η συνάντηση απέβη άκαρπη. Οπως τόνισε ο Βαγγέλης Γκίνης, πρόεδρος της Ενωσης ΕΒΕ Ελευσίνας, ο υφυπουργός υπερασπίστηκε το έργο, λέγοντας ότι είναι μια πολιτική επιλογή. Κατά τον υφυπουργό, το έργο εξυπηρετεί την εθνική οικονομία, ταυτίζοντας με αυτόν τον τρόπο «το ποια είναι η δική μας ανάγκη με τις ανάγκες των ομίλων της περιοχής, τη διασφάλιση των κερδών τους αλλά και την ανάπτυξή τους (...) Φαίνεται ότι η κυβέρνηση προχωρά κανονικά. Υπεραμύνθηκε του έργου (...) Αναφέραμε τα επιχειρήματα για την αυξημένη επικινδυνότητα και κάναμε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα των αγωγών. Δεν τους αρνείται ο υφυπουργός, και εδώ μπαίνουν στο ζύγι από τη μία τα κέρδη του ομίλου, από την άλλη η δική μας η ζωή και η ασφάλεια, και φυσικά των εργαζομένων. Καταρρίπτεται δε το επιχείρημα ορισμένων ότι δεν θα υπάρχουν εμπορικά τρένα. Ο υφυπουργός το δέχεται, "για το καλό της εθνικής οικονομίας". Ταυτίζεται λοιπόν η εθνική οικονομία με τα κέρδη των ομίλων. Εμείς κάναμε ξεκάθαρο ότι θα συνεχίσουμε (...) αυτόν τον σχεδιασμό τους θα τον σταματήσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα».

Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν εκτός του Β. Γκίνη η Γλυκερία Παπαθεοδώρου, πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Ασπροπύργου (μέλους της ΟΓΕ), ο Σταύρος Χρηστίδης, μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ελευσίνας - Δυτικής Αττικής και της Γραμματείας του ΠΑΜΕ, και η Ελένη Χόνδρου, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ελευσίνας - Μάνδρας - Ασπροπύργου.

Με συνθήματα όπως «Οχι άλλη μόλυνση στην περιοχή μας, πάνω από τα κέρδη τους είναι η ζωή μας», «Τα κέρδη των ΕΛΠΕ φτάσανε 1 δισ. και εσύ μένεις αδέκαρος για να ζεσταθείς», «Κάτω από τα σπίτια μας φέρνουν αγωγό, των ΕΛΠΕ τα κέρδη έχουν οδηγό», οι συγκεντρωμένοι διαδήλωσαν κατά του συγκεκριμένου έργου, που όπως καταγγέλλουν θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα, αφού θα κόψει την Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο στη μέση και θα σταματάει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων δεκάδες φορές μέσα στη μέρα, οξύνοντας κι άλλο το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει, με χιλιάδες φορτηγά να κινούνται καθημερινά μέσα από τον οικιστικό ιστό.

Καταγγέλλουν επίσης ότι η κυβέρνηση προχωρά στο συγκεκριμένο έργο προβάλλοντας ως «τυράκι» τη δήθεν επίλυση του κυκλοφοριακού, την ίδια στιγμή που το τρένο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των ΕΛΠΕ και άλλων μονοπωλίων στην περιοχή, ενώ προϋποθέτει και τη διέλευση αγωγών κάτω από το τρένο, για τις ανάγκες και πάλι των ΕΛΠΕ. Ο λαός της περιοχής δεν τους έχει καμία εμπιστοσύνη, αφού ξέρει ότι όπου υπάρχει το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων, εκεί απουσιάζουν οι αναγκαίοι ελεγκτικοί μηχανισμοί και μέτρα ασφάλειας, πράγμα που αποδείχθηκε σε πρόσφατο τραγικό περιστατικό στη «Motor Oil», με πολλούς εργαζόμενους τραυματίες.

Υπενθυμίζεται ότι σε συγκέντρωση κατοίκων τον περασμένο Οκτώβρη είχε καταγγελθεί το έργο του επονομαζόμενου Προαστιακού Δυτικής Αττικής και των δύο υπόγειων αγωγών των ΕΛΠΕ, που θα μεταφέρουν λευκά προϊόντα όπως βενζίνη, νάφθα, κηροζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Στη μελέτη του έργου, την οποία ανέλαβε θυγατρική των ΕΛΠΕ, προβλέπεται και τρίτος αγωγός, ο οποίος θα μεταφέρει LPG. Σε μια περιοχή πολύ επιβαρυμένη από βιομηχανίες που είναι δίπλα σε σπίτια, με το έργο αυτό θα αυξηθεί κατακόρυφα ο κίνδυνος ενός Βιομηχανικού Ατυχήματος Μεγάλης Εκτασης, μιας και οι διαρροές αλλά και οι εκρήξεις σε τέτοιους αγωγούς είναι συχνές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου λειτουργεί ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα αγωγών και μόνο την περίοδο Γενάρης 2010 - Νοέμβρης 2018 σημειώθηκαν πάνω από 5.500 ατυχήματα, προκαλώντας τουλάχιστον 125 θανάτους, γύρω στους 600 τραυματισμούς, πάνω από 800 πυρκαγιές και περίπου 300 εκρήξεις. Ατυχήματα που συμβαίνουν εξαιτίας φθοράς και καταπόνησης των αγωγών, π.χ. από επαναλαμβανόμενους κραδασμούς, όπως συμβαίνει δηλαδή σε γραμμές τρένου.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σχέδιο για 1.388 κάμερες της Τροχαίας στους δρόμους

Στόχος η καταστολή τη στιγμή που δεν ενισχύονται τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς

Το σχέδιο για την εγκατάσταση 1.388 καμερών τροχαίας παρουσίασαν χτες οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι πρώτιστο μέλημά τους δήθεν είναι η προστασία της ανθρώπινης ζωής στους δρόμους. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο ότι το μέτρο αυτό έχει πρωτίστως στόχο εισπρακτικό για την πιο γρήγορη καταβολή των προστίμων μέσα από ένα διασυνδεδεμένο ψηφιακό σύστημα.

Από το καλοκαίρι του 2025, όπως ανακοινώθηκε, θα τεθούν σε λειτουργία 1.000 κάμερες του υπουργείου και άλλες 388 με ευθύνη της Περιφέρειας μέσω αναδόχων εταιρειών που θα έχουν και τη συντήρησή τους. Οι κάμερες αυτές θα καταγράφουν παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, παράνομη χρήση ΛΕΑ, οδήγηση οχήματος χωρίς ασφάλιση, κυκλοφορία οχήματος χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ. Οι κλήσεις θα βεβαιώνονται από την Τροχαία και θα αποστέλλονται στις θυρίδες των πολιτών στο gov.gr, δηλαδή και στο κινητό, ενώ ψηφιακά θα μπορεί να γίνεται και η πληρωμή αλλά και οι τυχόν ενστάσεις.

Δηλώνεται ακόμα ότι «για να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε να μη διακρίνονται οι επιβαίνοντες».

Κατά τα άλλα, ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, υποσχέθηκε καλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, υποτίθεται για να μειωθεί η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου.

Βέβαια, όλα αυτά λέγονται όταν είναι γνωστή η άθλια εικόνα των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς, που όλο και περισσότερο ιδιωτικοποιούνται, με λεωφορεία και ενοικιαζόμενα οχήματα ασυντήρητα που συχνά βγάζουν βλάβες και παίρνουν φωτιά, με συρμούς τρένων και υποδομές ασυντήρητες, με υποστελέχωση και υποχρηματόδητηση και την πολιτική τού «πάμε και όπου βγει» να δημιουργεί συνθήκες για νέα «Τέμπη» κάθε μέρα.

Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι όπως καταγγέλθηκε και στο πρόσφατα Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής από τον Γιάννη Πρωτούλη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής και περιφερειακό σύμβουλο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», μόνο για τις 388 κάμερες της Περιφέρειας θα δαπανηθεί ποσό 17 εκ. (δηλαδή η κάθε κάμερα κοστίζει 43.814) όταν επικαλούνται δυσκολίες για 4 εκατ. για μια μελέτη αντιπλημμυρικής θωράκισης.

Επομένως, πέρα από τα μεγάλα λόγια που ακούστηκαν χτες για την προστασία της ανθρώπινης ζωής μέσω των καμερών, πέραν όλων των άλλων, αυτό που στήνεται είναι και ένα πεδίο κερδοφορίας για συγκεκριμένους ομίλους, αντί να δοθούν κονδύλια για τη βελτίωση των υποδομών για έναν σχεδιασμό που θα ενισχύει και θα κάνει ασφαλή τα δημοσία Μέσα Μεταφοράς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Κούφια λόγια για πρόληψη με... 112 και κανένα ουσιαστικό μέτρο

Επίσκεψη στη Θεσσαλία πραγματοποίησε την Τρίτη ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, μπροστά στην ενδεχόμενη, βάσει μετεωρολογικών προβλέψεων, κακοκαιρία στην περιοχή τις επόμενες μέρες. Συγκεκριμένα, είχε συνάντηση στη Λάρισα με τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Δημήτρη Κουρέτα, στο επίκεντρο της οποίας ήταν η ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού απέναντι στα ενδεχόμενα έντονα καιρικά φαινόμενα. Σε μία ακόμα επικοινωνιακού τύπου περιοδεία, ο υπουργός και η περιφερειακή αρχή προσπάθησαν για άλλη μια φορά να ρίξουν στάχτη στα μάτια του πολύπαθου λαού της Θεσσαλίας σχετικά με την προετοιμασία του κρατικού μηχανισμού σε περίπτωση έντονης κακοκαιρίας. Οταν ο ίδιος ο λαός, 14 μήνες μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτέμβρη του 2023, ξέρει από πρώτο χέρι ότι κυβέρνηση και τοπικές αρχές δεν έχουν προχωρήσει κανένα αντιπλημμυρικό έργο ούτε έχουν αποκατασταθεί ζημιές που υπέστησαν αναχώματα, ρέματα σε όλη την περιοχή. Σε δηλώσεις τους, τόσο ο υπουργός Β. Κικίλιας όσο και ο περιφερειάρχης Δ. Κουρέτας επανέλαβαν αρκετές φορές το βολικό άλλοθι της «κλιματικής κρίσης» για να βγάλουν λάδι την αντιλαϊκή πολιτική την οποία υλοποιούν κυβέρνηση, δήμοι και Περιφέρειες, όπου η αντιπλημμυρική - και κάθε είδους - προστασία θεωρείται κόστος. Μάλιστα, ο Β. Κικίλιας δήλωσε πως χρειάζεται να βρέξει και να χιονίσει... όσο έχουμε ανάγκη, για να δικαιολογήσει με αυτόν τον τρόπο την ανυπαρξία αντιπυρικής θωράκισης της χώρας το περασμένο καλοκαίρι, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις συνέπειες της «κλιματικής αλλαγής» και των «ακραίων» φαινομένων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σε μια προσπάθεια να θεωρηθεί «κανονικότητα» η κάθε καταστροφή από φυσικά φαινόμενα ή τον καιρό. Ταυτόχρονα ο υπουργός προειδοποίησε τον λαό της περιοχής για ακόμη μια φορά πως θα πρέπει να είναι έτοιμος να τρέξει να σωθεί, από τη στιγμή που θα λάβει τα μηνύματα από το περιβόητο 112. Αυτή είναι η δοκιμασμένη πολιτική που υλοποιεί η κυβέρνηση, τη χειροκροτούν και οι τοπικές αρχές και αφήνει τον λαό πραγματικά ξεκρέμαστο, χωρίς υποδομές, απροστάτευτο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ