ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις για το ξεπούλημα

Η «Golden Aviation», του Σταμάτη Ρέστη, κρίθηκε ως «προτιμητέος επενδυτής»

Τον όμιλο «Golden Aviation», του Σταμάτη Ρέστη, που είχε απορριφθεί από την προηγούμενη διαδικασία, επέλεξε τελικά η κυβέρνηση αυτή τη φορά ως τον πιο φερέγγυο αγοραστή της νέας «Ολυμπιακής Αεροπορίας»!

Σύμφωνα με χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελή, από τις Βρυξέλλες, η κυβέρνηση έκανε αποδεκτή την εισήγηση του «συμβούλου ιδιωτικοποίησης» (τράπεζες Εθνική, Εμπορική και «Alpha») για την έναρξη διαπραγματεύσεων με τον όμιλο του Στ. Ρέστη. Ωστόσο, δεν αποκλείστηκε κανένας από τους υπόλοιπους πέντε υποψήφιους αγοραστές της νέας ΟΑ που υπέβαλαν τελικά προσφορές. Απλώς ο «σύμβουλος» έκρινε «συμβατές» τις οικονομικές προσφορές της «Golden Aviation» και της «Aegean Airlines» του Θ. Βασιλάκη, που είναι ανταγωνίστρια σήμερα εταιρία προς την ΟΑ! Οι διαπραγματεύσεις με τον αποκαλούμενο «προτιμητέο επενδυτή» θα αρχίσουν άμεσα και θα ολοκληρωθούν σε δύο μήνες. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει οριστική συμφωνία, τότε ο «σύμβουλος» της κυβέρνησης θα αρχίσει διαπραγματεύσεις με τον δεύτερο όμιλο, του Θ. Βασιλάκη.

Σημειώνεται ότι το «όραμα» της κυβέρνησης για τη νέα ΟΑ του ιδιώτη αφορά σε μια μικρή περιφερειακή εταιρία, χωρίς υπερατλαντικό δίκτυο, με στόλο 17 αεροσκαφών, από τα 47 που έχει σήμερα η ΟΑ και 1.800 εργαζόμενους, από τους 4.500 μόνιμους και άλλους 3.000 εποχικούς που απασχολεί σήμερα. Αυτή τη μικρή εταιρία, με αμιγώς πτητικό έργο, χωρίς τις άλλες δραστηριότητες, ξεπουλά σ' αυτή τη φάση η κυβέρνηση, ενώ, σύμφωνα με το σχέδιο που έχει εκπονήσει, θα επακολουθήσει το ξεπούλημα και των υπόλοιπων κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ομίλου (τεχνική διεύθυνση, υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης, ηλεκτρονική κράτηση θέσεων, διοικητική υποστήριξη κλπ.).

Τις αποκαλυπτικές δηλώσεις για το μέλλον της ΟΑ έκανε χτες από τις Βρυξέλλες ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών, λέγοντας ότι «όχημα» της νέας ΟΑ, που θα έχει μετοχικό κεφάλαιο περίπου 50 δισ. δρχ., θα αποτελέσουν οι «Μακεδονικές Αερογραμμές». Δηλαδή, η θυγατρική εταιρία της ΟΑ σήμερα, που δραστηριοποιείται με τρία αεροπλάνα στον τομέα των ναυλωμένων πτήσεων (τσάρτερ).

Σημειώνεται επίσης ότι ο δεύτερος «προτιμητέος» αγοραστής της ΟΑ, η ανταγωνίστρια «Aegean Airlines», του Θεόδωρου Βασιλάκη, είναι αυτή που έχει καταγγείλει την κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για «παράνομη χρηματοδότηση» της ΟΑ. Καταγγελία που αξιοποιεί σήμερα η Κομισιόν και ετοιμάζεται να επιβάλει στην ΟΑ χρηματικό πρόστιμο πολλών δισ. δρχ.

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στην ΟΑ, αντιδρώντας στο σχέδιο της κυβέρνησης για το ξεπούλημα της εταιρίας, έχουν προγραμματίσει για μεθαύριο, Δευτέρα, με πρωτοβουλία της ΟΣΠΑ, 4ωρη στάση εργασίας, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ., με ταυτόχρονη συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στην οδό Βασ. Σοφίας.

ΠΑΡΑΛΙΑ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα έργα

Αύριο Κυριακή και ώρα 11 π.μ., η κινητοποίηση που διοργανώνει η Επιτροπή Αγώνα Φορέων και Κατοίκων του Ελληνικού

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας, ενάντια στην κοπή εκατοντάδων δέντρων, διοργανώνει αύριο Κυριακή και ώρα 11 το πρωί, η Επιτροπή Αγώνα Φορέων και Κατοίκων του Ελληνικού. Σύμφωνα με την Επιτροπή, κατόπιν απόφασης της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου και του Δασάρχη Πειραιά, θα κοπούν στην παραλία Ελληνικού, όπου κατασκευάζεται το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας, 400 δέντρα, άλλα 320 πρόκειται να μεταφυτευτούν, ενώ 593 θάμνοι θα ξεριζωθούν, οι περισσότεροι των οποίων έχουν ανάπτυξη δέντρων.

Χθες, η Επιτροπή Αγώνα, συναντήθηκε με την Ειδική Υπηρεσία Ολυμπιακών Εργων, η οποία και επιβλέπει τα έργα στον Αγιο Κοσμά. Σύμφωνα με τον Χρ. Κορτζίδη, δημοτικό σύμβουλο Ελληνικού με τη «Δημοτική Συνεργασία» και μέλος της Επιτροπής Αγώνα, η Υπηρεσία, ισχυρίστηκε πως θα κοπούν τελικά λιγότερα δέντρα, διότι, η αρχική μελέτη αναθεωρήθηκε. «Πρόκειται για παρελκυστική τακτική και δυστυχώς, δεν μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη», τόνισε στο «Ρ» ο Χρ. Κορτζίδης.

Η διοίκηση του Δήμου Ελληνικού, από την πλευρά της, αρχικά δήλωσε άγνοια των σχεδίων. Στην πορεία, όμως, αν και αποδέχτηκε πως δεν πρέπει να κοπούν τα δέντρα «στην πράξη δεν προχώρησε σε συγκεκριμένες ενέργειες, παρά μόνο κάτω από δικές μας πιέσεις», επισήμανε ο Χρ. Κορτζίδης.

Από τη μια η στάση της διοίκησης και από την άλλη η παρελκυστική τακτική της Υπηρεσίας που ελέγχει την υλοποίηση των Εργων, απλά, συμπληρώνουν την περιβαλλοντική καταστροφή, η οποία δεν είναι η μόνη που συντελείται στην περιοχή. Η άλλη, είναι η τσιμεντοποίηση της παραλίας και η κατασκευή τεράστιας μαρίνας στον Αγ. Κοσμά, η οποία μεταολυμπιακά θα χρησιμοποιείται ως λιμάνι για σκάφη αναψυχής.

Γιορτές χωρίς επιδόματα πρόνοιας

Γιορτές χωρίς επιδόματα ενδέχεται να κάνουν χιλιάδες δικαιούχοι της Πρόνοιας στο Νομό Λάρισας, εξαιτίας των συνεχών περικοπών κονδυλίων από την κυβέρνηση προς τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Οι περικοπές από τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του 2002 ανέρχονται, σχεδόν, στα 500 εκατομμύρια δραχμές και αφορούν σε λειτουργικές δαπάνες, έργα και προνοιακά επιδόματα. Βεβαίως, όσο και αν σήμερα η Νομαρχιακή Αρχή παραδέχεται ότι το πρόβλημα υφίσταται, όλο το προηγούμενο διάστημα δεν αντέδρασε σ' αυτές τις περικοπές, εξαιτίας των οποίων έχουν ανασταλεί όλες οι πληρωμές για προμήθεια γραφικής ύλης και μια σειρά άλλες οικονομικές υποχρεώσεις της Νομαρχίας.

ΔΗΜΟΣ ΣΥΚΕΩΝ
Αυξήσεις τελών 9%!

Η πρώτη απόφαση του δημάρχου Σίμου Δανιηλίδη και της διοίκησης του Δήμου Συκεών, μετά τις εκλογές, είναι η αύξηση των δημοτικών τελών κατά 9%!

Με τη φορομπηχτική αυτή πολιτική, ο δήμαρχος και η παράταξή του θέλησαν προφανώς να ευχαριστήσουν τους δημότες που τους εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Συνεργασία για τις Συκιές», με επικεφαλής τον Θεόδωρο Αποστολίδη. Η παράταξη ενημερώνει τους δημότες Συκεών ότι ο Θ. Αποστολίδης και οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης πρότειναν το πάγωμα της νέας αυτής φορολόγησης. Ο δήμαρχος, φυσικά, και η πλειοψηφούσα παράταξη απέρριψαν την πρόταση.

Εμείς θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε το λαό των Συκεών, τονίζει η ανακοίνωση της «Συνεργασίας για τις Συκιές», για όλα τα σημαντικά θέματα που μας αφορούν, για να κατανοήσουν όλοι, και αυτοί που επέλεξαν τη σημερινή διοίκηση, το πόσο ακατάλληλη και επικίνδυνη για το Δήμο είναι η διοίκηση αυτή.

«ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ»
Καμία αύξηση στα δημοτικά τέλη!

Να ανακληθεί η απόφαση αύξησης των δημοτικών τελών κατά 8%, απαιτεί η «Δημοτική Συνεργασία» από τη Δημοτική Αρχή Λάρισας. Εκτιμώντας, δε, ότι αυτή η απόφαση δεν πρέπει να θεωρηθεί ως τετελεσμένο γεγονός, διοργανώνει σύσκεψη για τον συντονισμό της αγωνιστικής δράσης των φορέων και των δημοτών της Λάρισας, τη Δευτέρα, στις 8 μ.μ. στο ξενοδοχείο «ΜΕΤΡΟΠΟΛ». Στη σύσκεψη καλεί να συμμετάσχουν τα Διοικητικά Συμβούλια των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργατοϋπαλλήλων, των ΕΒΕ, των Συνοικιακών Συμβουλίων και άλλων φορέων.

Σε ανακοίνωσή της, χαρακτηρίζει την απόφαση απαράδεκτη, «τη στιγμή που στους μισθούς - ημερομίσθια δίνονται αυξήσεις 2% - 3%, ο επίσημος πληθωρισμός είναι σ' αυτά τα επίπεδα, ενώ είναι γνωστό ότι η πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών δέχεται συνεχή πλήγματα από τις συνεχείς ανατιμήσεις σε όλα, σχεδόν, τα καταναλωτικά αγαθά και τις υπηρεσίες».

Η «Δημοτική Συνεργασία» επισημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνει καμία απολύτως αύξηση των δημοτικών τελών για το 2003 και τονίζει ότι το θέμα δεν αφορά μόνο την παράταξη που διαφωνεί μ' αυτήν την πολιτική, αλλά τη συντριπτική πλειοψηφία των Λαρισαίων. «Η Δημοτική Αρχή - υπογραμμίζει - αντί να διεκδικήσει αυτά τα χρήματα από την κυβέρνηση, επιβάλλει αύξηση 8% στα δημοτικά τέλη, επιβαρύνοντας εκ νέου τα λαϊκά στρώματα της πόλης, που υποφέρουν από την αντιλαϊκή πολιτική. Αποδεικνύει στην πράξη ότι η λογική και η πρακτική της είναι φορομπηχτική, υλοποιώντας την κατεύθυνση της κυβέρνησης και της ΕΕ, ότι για κάθε υπηρεσία που θα παρέχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα πρέπει να πληρώνεται από τους δημότες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ