Νομαρχιακή Επιτροπή Εβρου του ΚΚΕ: «Ηθικός αυτουργός οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις»
ICON |
Πρόκειται για ανθρώπους που έδιωξαν από τις εστίες τους οι ιμπεριαλιστικές βόμβες και εκμετάλλευση για να τους ρίξουν στα δίχτυα του δολοφονικού δουλεμπορικού κυκλώματος, με αποτέλεσμα αντί «για μια θέση στον ήλιο» να βρουν τραγικό θάνατο.
Ο 13ος νεκρός εντοπίστηκε στη Γλυφάδα Ροδόπης. Στην πλειοψηφία τους οι μετανάστες ήταν νεαρής ηλικίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Λιμενικού, πιθανόν να επέβαιναν σε δουλεμπορικό σκάφος το οποίο να βυθίστηκε ανήμερα της Πρωτοχρονιάς λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας που επικρατούσε, χωρίς μέχρι και χτες να έχει εντοπιστεί κάτι. Ωστόσο, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να έχασαν την ζωή τους στα φουσκωμένα νερά του Εβρου και να τους κατεβάζει το ποτάμι στη θάλασσα.
Στο μεταξύ την περασμένη Τρίτη, στην περιοχή «Μαυρόκανθος» του Δήμου Φερών, εντοπίστηκαν άλλα δύο πτώματα ανδρών, που επίσης εικάζεται ότι ήταν μετανάστες, οι οποίοι πέθαναν πιθανότατα από παθολογικά αίτια κατά την προσπάθειά τους να περάσουν πεζή σε ελληνικό έδαφος, προερχόμενοι από την Τουρκία. Οι σοροί τους μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης για νεκροψία και νεκροτομή.
Με αφορμή την τραγωδία στο θρακικό πέλαγος, η Νομαρχιακή Επιτροπή Εβρου του ΚΚΕ επισημαίνει σε ανακοίνωσή της:
«Ηθικός αυτουργός για τα εκατοντάδες θύματα των μεταναστών, στην πλειοψηφία τους νέοι άνθρωποι, που καθημερινά πνίγονται στη θάλασσα, στα ποτάμια ή κομματιάζονται στα ναρκοπέδια, είναι η πολιτική των ιμπεριαλιστικών χωρών κυρίως των ΗΠΑ και της ΕΕ. Με τις επεμβάσεις τους σε ξένες χώρες, με τη λεηλασία των πλουτοπαραγωγικών τους πηγών, την υπερεκμετάλλευση των λαών, τη στήριξη αυταρχικών καθεστώτων, τις πολεμικές συγκρούσεις, εξαναγκάζουν τους λαούς απελπισμένοι να εγκαταλείπουν τις πατρογονικές εστίες τους και μέσα από μύριες περιπέτειες και κινδύνους να αναζητούν για τις οικογένειές τους στον "ήλιο μοίρα". Στη συνέχεια διαχειρίζονται το μεταναστευτικό πρόβλημα σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Ανοίγουν τους δρόμους στους μετανάστες όταν χρειάζονται φτηνά εργατικά χέρια και τους πνίγουν στις θάλασσες και τα ποτάμια όταν δεν τους χρειάζονται, όπως τώρα με την κρίση.
Η ΝΕ Εβρου του ΚΚΕ, ξεκινώντας από τη θέση ότι οι οικονομικοί μετανάστες και οι πολιτικοί πρόσφυγες είναι θύματα των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων, ότι είναι άνθρωποι που έχουν την ανάγκη μας, που κυνηγημένοι μας χτυπούν την πόρτα και ζητούν τη βοήθειά μας:
Μέχρι αργά χτες το βράδυ απολογούνταν οι τρεις από τους πέντε αστυνομικούς (οι δύο ειδικοί φρουροί και ο υπαστυνόμος β') του Αστυνομικού Τμήματος Ακρόπολης που κατηγορούνται για τον ξυλοδαρμό του Χιλιανού μετανάστη και για κατάχρηση εξουσίας. Η υπόθεση αφορά στην κακοποίηση του μετανάστη την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Μετά την ολοκλήρωση των απολογιών τους, ανακριτής και εισαγγελέας αποφάσισαν την προφυλάκιση ενός ειδικού φρουρού ενώ αφέθηκαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους ο υπαστυνόμος β' και ο άλλος ειδικός φρουρός.
Οι δύο άλλοι αστυνομικοί που κατηγορούνταν για άμεση συνεργία σε κακοποίηση έχουν απολογηθεί στη 2η ανακρίτρια και έχουν αφεθεί ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατηγορούμενοι υποστήριξαν ότι δεν αντιλήφθηκαν το βασανισμό του κρατουμένου, αλλά νόμιζαν ότι οι συνάδελφοί τους τον χτυπούσαν γιατί εκείνος αποπειράθηκε να αποδράσει από το τμήμα και αντιστάθηκε όταν προσπάθησαν να του φορέσουν χειροπέδες.
Να υπογραμμίσουμε, τέλος, ότι ο Χιλιανός μετανάστης νοσηλεύεται με πολλαπλές θλαστικές κακώσεις στο σώμα και στα κάτω άκρα, τα οποία δεν μπορεί να κινήσει. Επίσης, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση, παρουσιάζει οξεία νεφρική ανεπάρκεια λόγω της μυικής καταστροφής, «από πολλαπλές πλήξεις, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και επιμήκης ράβδος». Οπως σημειώνεται στην έκθεση, «το αποτύπωμα δε του οργάνου εμφανίζεται στο αριστερό πλάγιο και δεξιό πρόσθιο θωρακικό τοίχωμα, στην πρόσθια επιφάνεια του αριστερού μηρού και πολλαπλώς στο οπίσθιο θωρακικό αποτύπωμα».
Τουλάχιστον για πέντε μήνες ακόμα, μέχρι τον ερχόμενο Ιούνη, αποφάσισαν κυβέρνηση και διοικήσεις ΟΑΣΑ και ΗΣΑΠ να παρατείνουν τις... εφιαλτικές μετακινήσεις 600.000 επιβατών, που χρησιμοποιούν καθημερινά τον «ηλεκτρικό σιδηρόδρομο». Χωρίς να ανακοινωθεί επίσημα, ανανεώθηκε έως τον Ιούνη του 2010 η σύμβαση με την κατασκευάστρια εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», που έχει αναλάβει τα έργα αναβάθμισης του δικτύου. Η αρχική σύμβαση, με προϋπολογισμό περίπου 100 εκατ. ευρώ, προέβλεπε αποπεράτωση των έργων μέσα στο μήνα που διανύουμε, αλλά σχεδόν ένα χρόνο μετά, ακόμα δεν έχει εκτελεστεί ούτε το 50% των έργων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, με αυτούς τους ρυθμούς, κρίνεται πολύ αισιόδοξη η πρόβλεψη για ολοκλήρωση των έργων μέχρι τον ερχόμενο Ιούνη. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι το πιθανότερο είναι να υπάρξει και άλλη παράταση της σύμβασης και φυσικά κάθε παράταση συνοδεύεται και με πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις. Επιβαρύνσεις που θα «πέσουν στις πλάτες» του ελληνικού λαού, καθώς το έργο συγχρηματοδοτείται από εθνικά και κοινοτικά κονδύλια.
Στο μεταξύ, από αύριο Σάββατο αρχίζουν πάλι οι εργασίες στο δίκτυο του «ηλεκτρικού», που είχαν διακοπεί για λίγες μέρες πριν τις γιορτές. Οπως ανακοινώθηκε από τον ΗΣΑΠ, από αύριο έως και την ερχόμενη Δευτέρα θα τεθούν εκτός λειτουργίας οι σταθμοί σε Μοσχάτο, Καλλιθέα, Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, ΚΑΤ και Κηφισιά. Ο δε σταθμός του Μοσχάτου θα παραμείνει κλειστός έως και την 1η Απρίλη 2010. Υπενθυμίζεται ότι εδώ και καιρό, εκτός λειτουργίας βρίσκεται ο σταθμός στα Ανω Πατήσια, στο ρεύμα καθόδου προς Πειραιά.
Τα έργα έχουν ως επακόλουθο τη μείωση των δρομολογίων πάνω από 50%, αλλά και τον τριπλασιασμό των χρόνων διέλευσης των συρμών από τους σταθμούς. Πριν αρχίσουν τα έργα κυκλοφορούσαν 33 συρμοί, σήμερα κυκλοφορούν μόνο 16. Η διέλευση των τρένων από τους σταθμούς ήταν κάθε 2,5 - 3 λεπτά και σήμερα είναι κάθε 8 λεπτά. Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά διαρκούσε 50 λεπτά, ενώ σήμερα πολλές φορές αγγίζει και τη 1,5 ώρα!
Η ουσία είναι ότι για την - από κάθε άποψη - απαράδεκτη και εξοργιστική λειτουργία του «ηλεκτρικού», την αποκλειστική ευθύνη φέρουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, μαζί με τις διορισμένες διοικήσεις σε ΟΑΣΑ και ΗΣΑΠ, καθώς δεν πήραν και εξακολουθούν να μην παίρνουν, κανένα ουσιαστικό μέτρο για να βελτιώσουν τις συνθήκες μετακίνησης των επιβατών.