ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Δεκέμβρη 2006
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΟΡΕΩΝ ΑΝΤΙΝΑΡΚΩΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Για τη διεκδίκηση μιας άλλης αντιναρκωτικής πολιτικής

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, προχωράει σήμερα η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Φορέων, που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του αγώνα ενάντια στην εξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες, στις 5 το απόγευμα έξω από το υπουργείο Υγείας, διεκδικώντας μιαν άλλη αντιναρκωτική πολιτική.

Να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις κεντρικές δράσεις της Συντονιστικής Επιτροπής είναι και η διοργάνωση επιστημονικής ημερίδας στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Γενάρη, με θέμα: «Προτάσεις για την Εθνική Στρατηγική Κατά των Ναρκωτικών».

Η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή - η οποία αποτελείται από το Εθνικό Συμβούλιο κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ), το Σύλλογο Εργαζομένων στα Κέντρα Πρόληψης, τους Συλλόγους Γονέων Θεραπευτικών Κοινοτήτων, την Πανελλήνια Ενωση Νοσοκομειακών Ψυχολόγων (ΠΕΝΟΨΥ), την Επιτροπή Εργαζομένων στο 18 ΑΝΩ - επισημαίνει ότι «η εξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες είναι ένα πολυπαραγοντικό κοινωνικό φαινόμενο, που έχει τα αίτιά του στην ίδια τη φύση του εκμεταλλευτικού συστήματος και που κάτω από τους συγκεκριμένους κοινωνικοοικονομικούς όρους καίει κυριολεκτικά την εργατική - λαϊκή οικογένεια. Είναι η ακραία έκφραση της αλλοτρίωσης, που διαπερνά όλο τον κοινωνικό ιστό».

Και καλεί τους εργαζόμενους, τους νέους, τους φορείς και τα σωματεία να συστρατευτούν σε ένα κοινωνικό αντιναρκωτικό κίνημα και να διεκδικήσουν, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία κεντρικού σχεδιασμού για την Πρόληψη, Θεραπεία και Κοινωνική Επανένταξη, την επεξεργασία ειδικών προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης με μακροχρόνιο χρονικό ορίζοντα, τη διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα των προγραμμάτων απεξάρτησης, τη δημιουργία «στεγνών» θεραπευτικών προγραμμάτων όσων έχει ανάγκη η χώρα.

ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Ιδιωτικοποιούνται και φέρνουν πανάκριβα διόδια

Ακάθεκτη προχωρά η κυβέρνηση της ΝΔ - υλοποιώντας σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ - στην παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, σε μια δράκα, δηλαδή, μεγάλων ντόπιων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων, που θα έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνουν οι οδηγοί πανάκριβα διόδια.

Ηδη, έχει υπογραφεί η σύμβαση για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, με την ολοκλήρωση της οποίας οι κάτοικοι θα υποχρεωθούν να πληρώνουν διόδια για μια μικρή διαδρομή μέσα στην πόλη κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού στην Αθήνα. Σήμερα το μεσημέρι, υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης για την Ιόνια Οδό, ενώ μέχρι το Μάρτη, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, θα υπογραφούν οι συμβάσεις παραχώρησης για τον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) και για τον άξονα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Πιερίας.

Χτες εξάλλου κατατέθηκαν οι τελικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, η σύμβαση για την οποία θα υπογραφεί, αν δεν υπάρξουν προσφυγές, στις αρχές του Μάη. Μετά τη συμφωνία που έγινε μεταξύ των ενδιαφερόμενων ομίλων, τελικά το έργο διεκδικούν μόνο δύο κοινοπραξίες: Η «HELENIC AUTOPISTAS», στην οποία συμμετέχουν από ελληνικής πλευράς η «ΓΕΚ ΑΕ» και η «ΤΕΡΝΑ ΑΕ», μαζί με τις ισπανικές «CINTRA SA», «DRAGADOS SA» κ.ά. και η κοινοπραξία «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ», στην οποία συμμετέχουν οι ελληνικές «Ελληνική Τεχνοδομική» - «ΤΕΒ», «ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ», «J&P ΑΒΑΞ ΑΕ» και «ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ», μαζί με τη γαλλική «VINCI» (ελέγχει το Ρίο - Αντίρριο) και τη γερμανική «Χόχτιφ» (ελέγχει το αεροδρόμιο Σπάτων.

Σημειώνεται ότι μόλις κυρωθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή - ίσως και νωρίτερα - θα αρχίσουν να αυξάνονται οι τιμές των διοδίων στην Εθνική Οδό, με προοπτική αυτές να τριπλασιαστούν έως το 2010...

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Δεν κάθονται στο εδώλιο οι πραγματικοί ένοχοι

«Λείπουν πολλοί που θα έπρεπε να είναι κατηγορούμενοι όπως ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, ο Ελληνικός Νηογνώμονας, οι εκπρόσωποι της εταιρείας, ακόμα και ο θάλαμος επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας». Με τα λόγια αυτά, ο Νικ. Κουτούφαρης, συνταξιούχος ναυτικός, που έχασε τον αδελφό του στο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», υπέδειξε τους πραγματικούς ενόχους του εγκλήματος που συντελέστηκε πριν από έξι χρόνια στη θάλασσα της Πάρου και στοίχισε τη ζωή σε 80 ανθρώπους.

Με τις συγκλονιστικές καταθέσεις συγγενών των νεκρών και ναυαγών, συνεχίστηκε χθες από το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά η δίκη για το πολύνεκρο ναυάγιο.

«Το βαπόρι ήταν ασυντήρητο. Τίποτα δε λειτούργησε εκείνο το βράδυ, τα σωστικά, η emergency (μηχανή ανάγκης), οι βάρκες, τα φώτα, ο συναγερμός, τίποτα. Δεν είχε γίνει καμία συντήρηση. Μόνο τα σαλόνια και τις καμπίνες είχαν αλλάξει. Εκεί που χρειαζόταν να ρίξουν βάρος στην ασφάλεια, δεν το ρίξανε», είπε ο Νικ. Καρίμαλης, ναυαγός που ταξίδευε για Ικαρία.

Στην κακή κατάσταση των σωσιβίων αναφέρθηκε και ο Αλμπερτ Λαζ, ναυαγός, ο οποίος εκείνο το βράδυ ταξίδευε με το «ΣΑΜΙΝΑ» για τους Λειψούς και είπε στο δικαστήριο: «Το σωσίβιο δεν ήταν σωσίβιο, ήταν ένα σακάκι. Αν δεν ήξερα μπάνιο, δε νομίζω ότι θα με κράταγε στην επιφάνεια».

Ωστόσο, ερωτηματικά προκάλεσε στους συγγενείς που παρακολουθούσαν τη δίκη η στάση του εισαγγελέα κ. Τσάγκα, ο οποίος ρωτούσε επίμονα τους μάρτυρες για το τι ευθύνη μπορεί να έχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία για τα σωσίβια, αφού, όπως είπε: «Εστω και με αυτά τα παλιά σωσίβια σώθηκαν οι ναυαγοί». Ενώ επέμεινε: «Πνίγηκε κάποιος λόγω του σωσιβίου;». Στην απάντηση του μάρτυρα Ν. Κουτούφαρη, ότι ευθύνες έχει η εταιρεία για την κατάσταση του πλοίου συνολικά, ο εισαγγελέας της έδρας αναρωτήθηκε: «Μήπως ψάχνουμε αφορμές για να χτυπήσουμε την εταιρεία;»...

ΠΕΡΑΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βλήμα σε παρτέρι σχολείου

Παλιό άσκαστο βλήμα του Πυροβολικού βρέθηκε σε παρτέρι του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περαίας, όπου φοιτούν εκατοντάδες μαθητές. Οταν εντοπίστηκε ειδοποιήθηκαν πυροτεχνουργοί του Στρατού, που ανέλαβαν την περισυλλογή του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το βλήμα μεταφέρθηκε μαζί με χώμα από παλιό πεδίο βολής, προκειμένου να γεμίσουν τα παρτέρια. Σημειώνεται ότι το σχολικό συγκρότημα κατασκευάστηκε πριν από 1,5 περίπου χρόνο. Για λόγους ασφαλείας το Σχολείο δε λειτουργεί, καθώς οι πυροτεχνουργοί με ειδικά μηχανήματα ερευνούν εξονυχιστικά όλους τους εξωτερικούς χώρους και τα παρτέρια που μπαζώθηκαν με χώματα.

Συγκρούστηκαν δύο δεξαμενόπλοια

Το πόσο διάτρητο είναι το σύστημα θαλάσσιας κυκλοφορίας για τη δήθεν ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών, αποδείχτηκε με τη σύγκρουση των δύο δεξαμενόπλοιων που έγινε χθες το πρωί στη θαλάσσια περιοχή Θεσσαλονίκης, ανοιχτά του Μεγάλου Εμβόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΕΝ, η σύγκρουση έγινε πριν τις 10 π.μ., και αποδίδεται - όπως γίνεται συνήθως - σε ...ανθρώπινο λάθος και στην πυκνή ομίχλη που επικρατούσε στην περιοχή.

Το Δ/Ξ «ΑΜΑΛΙΑ» (συμφερόντων Βαρδινογιάννη) έπλεε προς τους Αγίους Θεοδώρους με πλήρωμα 12 άτομα, όταν συγκρούστηκε με το Δ/Ξ «DIAMOND STAR» σημαίας Πορτογαλίας, που έπλεε με προορισμό την Ιταλία και πλήρωμα 15 άτομα. Τα πλοία ήταν χωρίς φορτίο. Οπως ανακοινώθηκε από το ΥΕΝ, από τη σύγκρουση δεν υπήρξε τραυματισμός των επιβαινόντων, ούτε προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ παρατηρήθηκαν μικρές υλικές ζημιές.

Τιμώντας τη ζωή

«Αυτή η προσπάθεια ήταν ο μόνος τρόπος για να τιμήσω τη ζωή μου». «Θέλω να ευχαριστήσω που ζω αυτή τη βραδιά "καθαρός"». Με αυτά τα λόγια, γιόρτασαν το στοίχημα της ζωής 161 νέοι άνθρωποι, που «καθαροί» πια είναι έτοιμοι να «αγωνιστούν και να παλέψουν για μια καλύτερη ζωή».

Ο λόγος για την τελετή αποφοίτησης για το 2006 του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων που έγινε το περασμένο Σάββατο, στο Ολυμπιακό Κέντρο Νίκαιας. Μια αποφοίτηση που αποκτά ιδιαίτερο βάρος, στις συνθήκες αναταραχής που διαμορφώνονται μέσα απ' την προώθηση αντιδραστικών αλλαγών στην πολιτική για τα ναρκωτικά. Είναι η επιβεβαίωση της ανάγκης για ένα εκτεταμένο δίκτυο Πρόληψης, Θεραπείας και Κοινωνικής Επανένταξης.

Αυτόν το δύσκολο δρόμο έχει ανάγκη η χώρα μας και πρέπει να τον προτάξουν οι κοινωνικοί φορείς.

ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΤΡΑΓΙΚΟθανατηφόρο ατύχημα έγινε προχτές Κυριακή, στις γραμμές του ΟΣΕ, στο 4ο χιλιόμετρο Δράμας - Θεσσαλονίκης, όταν ΙΧ αυτοκίνητο προσέκρουσε με τρένο σε ισόπεδη διάβαση. Το δυστύχημα έγινε στις 20.47 μ.μ., με θύμα την 60χρονη οδηγό του ΙΧ.

Τις πολιτικές ευθύνες στις κυβερνήσεις και στις τοπικές πλειοψηφίες υπογραμμίζει η ΝΑΣ, γιατί παρά την αναγκαιότητα δεν έχει ικανοποιηθεί το αίτημα για κατασκευή αερογέφυρας σε αυτή και σε άλλες επικίνδυνες σιδηροδρομικές διαβάσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ