ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /32
ΝΕΟΛΑΙΑ
Να ρίξουμε τον «σπόρο» της αμφισβήτησης για τον αντιδραστικό χαρακτήρα της ΕΕ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τις δράσεις στα σχολεία με αφορμή τα 40 χρόνια από την προσχώρηση της χώρας στην ΕΕ

Με μια επείγουσα επιστολή, το υπουργείο Παιδείας κάλεσε όλα τα σχολεία της χώρας να αφιερώσουν δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες, από τη Δευτέρα 20 Δεκέμβρη έως την Τετάρτη 22 Δεκέμβρη, «προκειμένου να ενημερωθούν οι μαθητές», «για την αλληλεγγύη, τη συνεργασία και το κοινό αξιακό σύστημα που συνθέτουν το ευρωπαϊκό κεκτημένο», με αφορμή τα 40 χρόνια από την προσχώρηση της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση (τότε ΕΟΚ).

Σχολιάζοντας τις δράσεις εξωραϊσμού της ΕΕ στα σχολεία, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σημειώνει: «Ως "αλληλεγγύη" το υπουργείο μάλλον εννοεί τους 9 ιμπεριαλιστικούς πολέμους που συμμετείχε η Ευρωπαϊκή Ενωση τα τελευταία 20 χρόνια και είχαν ως αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς και εκατομμύρια πρόσφυγες.

Ως "συνεργασία", το υπουργείο μάλλον εννοεί τα μνημόνια διαρκείας, που συνθλίβουν τα δικαιώματά μας στην Υγεία, την Παιδεία, την Πρόνοια, τον αθλητισμό, τον πολιτισμό κ.λπ.

Ως "κοινό αξιακό σύστημα" τους 113 εκατ. ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας σε όλη την ΕΕ, τους 16,6 εκατ. ανέργους, τους 4,1 εκατ. άστεγους, το 10,2% των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο, αλλά και τη "δημοκρατία" της στήριξης ένοπλων φασιστικών - ναζιστικών δυνάμεων, του αντικομμουνισμού, της καταστολής, του αίσχους της Μόριας, των δημοψηφισμάτων - παρωδία που μέσα σε μια νύχτα οι ηγέτες της ΕΕ αλλάζουν το αποτέλεσμά τους κ.λπ.

Καλούμε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, να αξιοποιήσουν αυτές τις διδακτικές ώρες (όπου επιλεγούν από τους Συλλόγους διδασκόντων), για να ρίξουν τον "σπόρο" της αμφισβήτησης, να θέσουν ερωτήματα που θα πυροδοτήσουν τον προβληματισμό σε κάθε τάξη για τον επικίνδυνο ρόλο και αντιδραστικό χαρακτήρα της ΕΕ, να μετατρέψουν αυτές τις μέρες σε μέρες διεκδίκησης και αγώνα για τις σύγχρονες ανάγκες της νέας γενιάς, για μόρφωση - δουλειά - ζωή με δικαιώματα.

ΥΓ. Πάντως, αν ήθελαν οι μαθητές να συζητήσουν συλλογικά, να κάνουν συνέλευση, κινητοποίηση ή οποιαδήποτε δράση διεκδίκησης ενός ασφαλούς και καλύτερου σχολείου, το υπουργείο Παιδείας σίγουρα θα θυμόταν ότι "δεν γίνεται να χάνονται διδακτικές ώρες"...», καταλήγει η ανακοίνωση.

Να προστατέψουμε τους μαθητές μας από τη διαστρέβλωση

Στους εκπαιδευτικούς απευθύνεται η ΤΟ Εκπαιδευτικών της Κομματικής Οργάνωσης Αττικής του ΚΚΕ, τονίζοντας σχετικά:

«Για μια ακόμα φορά, εμείς οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να προστατέψουμε τους μαθητές μας από τη διαστρέβλωση της πραγματικότητας, από την παραχάραξη της Ιστορίας!

Καλούμαστε να πρωτοστατήσουμε ώστε οι μαθητές μας να μάθουν να αναζητούν την αλήθεια, να διαμορφώσουν κριτήριο το οποίο να βασίζεται στην αντικειμενική πραγματικότητα, στην ιστορική αλήθεια και τα συμπεράσματα από αυτήν!

Καλούμαστε να τους εμφυσήσουμε με αξίες και ιδανικά τα οποία αντιστοιχούν σε μια ζωή αξιοπρεπή, με δικαιώματα, και ταυτόχρονα καλλιεργούν και προσδοκίες για μια ολοένα και καλύτερη ζωή! (...)

Τι κοινό έχουν η συνεργασία και η συντροφικότητα που προσπαθούμε να μάθουμε στα παιδιά μας με τη "συνεργασία" ανάμεσα στα κράτη - μέλη της ΕΕ; Μια συνεργασία που δεν έχει άλλα όρια πέρα από το ποιος και αν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Μια συνεργασία που μεταφράζεται σε στήριξη ακόμα και σε φασιστικές κυβερνήσεις, τύπου Ορμπαν!».

Το ΚΚΕ καλεί κάθε εκπαιδευτικό «να σταθεί στο πλάι των μαθητών του! Για να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, μαθητές - γονείς - καθηγητές, ένα σχολείο που να μορφώνει, με σύγχρονο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, επαρκή εκπαιδευτικό προσωπικό! Να διεκδικήσουμε ζωή με δικαιώματα, με βάση τα επιτεύγματα και τις δυνατότητες του 21ου αιώνα!».

Ενισχύθηκε η ΔΗΠΑΚ στο Συνέδριο των πανεπιστημιακών

Σημαντικά ενισχυμένη βγήκε η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ από το 15ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ που διεξήχθη από 17 έως 19 Δεκέμβρη στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ. Το ψηφοδέλτιο της ΔΗΠΑΚ συγκέντρωσε 25 ψήφους (από 17 το 2019) και αναδείχθηκε 3η δύναμη καταλαμβάνοντας έτσι 4 έδρες (έναντι 3 το 2019) στη Διοικούσα Επιτροπή, και μάλιστα από την πρώτη κατανομή.

Οι υπόλοιπες παρατάξεις έλαβαν: «Συνεργασία Πανεπιστημιακών» 11 έδρες, «Συσπείρωση» 7, «Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης» (ΚΙΠΑΝ) 3, «Ενωτική Πρωτοβουλία» 2, «Αριστερή Μεταρρύθμιση» (ΑΡΜΕ) 2, «Συνάντηση Πανεπιστημιακών Δασκάλων» 2, «Πανεπιστημιακή Ανεξάρτητη Κίνηση» 1, «Περιφερειακός Συνασπισμός Καθηγητών» 1.

Η ΔΗΠΑΚ είχε έγκαιρα επισημάνει πως ο υβριδικός τρόπος που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή του Συνεδρίου, δηλαδή η «δυνατότητα» συμμετοχής είτε εξ αποστάσεως με τηλεδιάσκεψη ή επιτόπου με φυσική παρουσία, θα ενίσχυε τον εκφυλισμό των διαδικασιών ποια καλλιεργείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια στα συνέδρια της ΠΟΣΔΕΠ.

Επιτόπου στη Φιλοσοφική, στον φυσικό χώρο διεξαγωγής του Συνεδρίου, βρέθηκαν από την πρώτη μέρα του Συνεδρίου οι αντιπρόσωποι της ΔΗΠΑΚ, συμμετέχοντας ενεργά με παρεμβάσεις πάνω στα φλέγοντα ζητήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, μετρημένους κυριολεκτικά στα δάχτυλα, η πλειοψηφία των υπόλοιπων συνέδρων «συμμετείχαν» διαδικτυακά μέσω τηλεδιάσκεψης στις εργασίες του Συνεδρίου. Με την εξ αποστάσεως «συμμετοχή» να μεγιστοποιείται μόνο κατά τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες! Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε ο τρόπος λήξης του Συνεδρίου που έγινε από τους διαχειριστές των ηλεκτρονικών μέσων με αυθαίρετη διακοπή των εξ αποστάσεως συνδέσεων. Αυτό ενώ εξελισσόταν η διαδικασία συζήτησης/ψηφοφορίας των ψηφισμάτων που είχαν κατατεθεί!

Οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της ΔΗΠΑΚ εκπροσώπησαν το μαχόμενο επιστημονικό δυναμικό στα ΑΕΙ συγκροτημένα, με τεκμηριωμένες θέσεις και παρεμβάσεις σε όλα τα κρίσιμα ζητήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και του πανεπιστημιακού κινήματος. Η συγκροτημένη παρουσία της ΔΗΠΑΚ εκτιμήθηκε θετικά και αποτέλεσε την ελπίδα απέναντι στην εικόνα διάλυσης των υπόλοιπων αντιπροσωπειών.

Οι αντιπρόσωποι της ΔΗΠΑΚ έφτασαν μέχρι το Συνέδριο δίνοντας πρώτα τη μάχη στους συλλόγους τους, ενάντια στη λογική της παραίτησης, της συναλλαγής, του συντεχνιασμού, του εναγκαλισμού του συνδικαλισμού με διοικητικές ή κυβερνητικές θέσεις, διεκδικώντας την ένταξη στους συλλόγους όλων των διδασκόντων στα ΑΕΙ, ανεξάρτητα από το εργασιακό τους καθεστώς. Το πολύ καλό εκλογικό αποτέλεσμα της ΔΗΠΑΚ αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον και δείχνει τον δρόμο για την ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος και στον χώρο του ΔΕΠ.

ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Νέες πιέσεις και απειλές από το υπουργείο Παιδείας
  • Με νέα εγκύκλιο καλούνται τα σχολεία που δεν κατέθεσαν εκθέσεις να δώσουν ...εξηγήσεις
  • Σωματεία εκπαιδευτικών ζητούν απόσυρση της εγκυκλίου

Με νέα εγκύκλιο προς τα σχολεία που δεν ανάρτησαν είτε την αποτίμηση της περασμένης χρονιάς είτε τον προγραμματισμό της φετινής, όπως προβλέπονται στη διαδικασία της «αξιολόγησης» βάσει του νέου νόμου, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει την προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που δίνουν τη μάχη ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων και απαξίωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μέσα από την αντιδραστική αξιολόγηση.

Πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών καταγγέλλουν πως «το ΥΠΑΙΘ απέστειλε πίνακες σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) της χώρας με τα σχολεία που δεν ανάρτησαν είτε την αποτίμηση της περσινής σχολικής χρονιάς είτε τον προγραμματισμό της φετινής. Την ίδια στιγμή, ζητάει από τους διευθυντές/ντριες και προϊσταμένους/ες των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων να αιτιολογήσουν τους λόγους που δεν ανάρτησαν τα κείμενα και επιπλέον να αποστείλουν τα πρακτικά των Συλλόγων Διδασκόντων απευθείας στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ! Τέλος, απαιτεί από τις ΠΔΕ να αποστείλουν στο ΥΠΑΙΘ όλα τα έγγραφα με βάση τα οποία ορίστηκαν οι συγκεκριμένοι διευθυντές/ντριες και προϊστάμενοι/ες, προφανώς για να ενεργοποιήσει τις τιμωρητικές διατάξεις του ν. 4823/2021».

Τα παραπάνω σημειώνουν σε αποφάσεις τους οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης», «Σωκράτης», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Αργύριος Μοσχίδης» ζητώντας να αποσυρθεί εδώ και τώρα η απαράδεκτη εγκύκλιος που υπογράφεται από τον γγ του υπουργείου, να σταματήσει κάθε διαδικασία στοχοποίησης συναδέλφων, κάθε προπαρασκευαστική διαδικασία επιβολής ποινών. Καλούν παράλληλα το υπουργείο «αντί να απειλεί και να τρομοκρατεί», «να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, με τη θωράκισή τους από την πανδημία και όχι να τα μετατρέπει σε εστίες υπερμετάδοσης. Να καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικούς, να πάρει μέτρα για σχολικές υποδομές πριν θρηνήσουμε θύματα, να ασχοληθεί με μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα που οξύνονται και ξεσπούν βίαια μέσα στα σχολεία».

Τα εκπαιδευτικά σωματεία παράλληλα καλούν τα ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ να πάρουν θέση απέναντι στο νέο αυταρχικό κρεσέντο του υπουργείου και να αναλάβουν τις ευθύνες τους για συνέχιση και κλιμάκωση της πάλης και την προκήρυξη νέας απεργίας - αποχής.

Ανοιχτή η συζήτηση για τα πανεπιστήμια, εντός του αντιδραστικού πλαισίου

Ολοκληρώθηκε το Σάββατο η 98η Σύνοδος Πρυτάνεων παρουσία της υπουργού Παιδείας

INTIME NEWS

Με την παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας ολοκληρώθηκε το Σάββατο, στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, η 98η Σύνοδος Πρυτάνεων, ενώ η πόλη παρέμενε ουσιαστικά αποκλεισμένη από την Αστυνομία στις κεντρικές αρτηρίες προκαλώντας ταλαιπωρία και αγανάκτηση στους κατοίκους.

Τον απαράδεκτο αποκλεισμό της πόλης κατήγγειλαν με ανακοινώσεις τους οι Οργανώσεις Λαυρεωτικής του ΚΚΕ και της ΚΝΕ και το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου.

Στη Σύνοδο, η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, ζήτησε από τους πρυτάνεις προτάσεις για νέα αναμόρφωση του χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, επισημαίνοντάς τους να λάβουν υπόψη τις... ανάγκες της πραγματικής οικονομίας και το τοπίο που διαμόρφωσε η αντιδραστική Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Αναφορικά με το προσωπικό των ΑΕΙ, η υπουργός ισχυρίστηκε ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια οι προσλήψεις είναι περισσότερες από τις αποχωρήσεις, παραγνωρίζοντας ωστόσο τις τεράστιες απώλειες προσωπικού των ιδρυμάτων την τελευταία δεκαετία, που σε καμιά περίπτωση δεν ισοσκελίζονται αν η αναλογία προσλήψεων προς αποχωρήσεις σήμερα είναι 1/1, όπως είπε η υπουργός. Επιπλέον η Σύνοδος επισήμανε ότι «η υποστελέχωση σε προσωπικό άλλων κατηγοριών, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικών απαιτεί άμεση αντιμετώπιση».

Συζήτηση έγινε και για τα νέα κριτήρια κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ΑΕΙ, στα οποία οι πρυτάνεις έχουν εντοπίσει μια σειρά προβλήματα και κενά.

Η υπουργός στάθηκε και στο θέμα της διεθνοποίησης των ελληνικών ΑΕΙ, με αναφορές στις συνεργασίες τους με ευρωπαϊκά και άλλα πανεπιστήμια, ενώ οι πρυτάνεις ζήτησαν διεύρυνση του θεσμικού πλαισίου για εκπόνηση ξενόγλωσσων προγραμμάτων και απόδοση τίτλων σπουδών.

Παράλληλα, η περαιτέρω ενδυνάμωση των συνεργιών με πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι ένα από τα στοιχεία που θα ενταχθούν στον νέο νόμο - πλαίσιο για τα ΑΕΙ που επίκειται, όπως είπε η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξή της, προσθέτοντας πως ο νέος νόμος θα φέρει επίσης προγράμματα σπουδών με μαθήματα επιλογής από διαφορετικά τμήματα, διευκόλυνση ερευνητικών συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα, αναμόρφωση των εκλεκτορικών σωμάτων κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ