Οι λιλιπούτειοι θεατές γεύτηκαν υπέροχα, ευρηματικά κείμενα, που χαρακτηρίζονται από χιούμορ, ευαισθησία, φαντασία, φρεσκάδα σκέψης, αλληγορική και χειμαρρώδη γλώσσα. Ακολούθησαν τη Χαρά και το απίθανο ζωάκι Γκουντούν στη συναρπαστική τους περιπέτεια για να βρουν το κόκκινο βότσαλο («Η Χαρά και το Γκουντούν - Το κόκκινο βότσαλο»)... Εμαθαν την ιστορία του αγίου της αγάπης και του εθίμου που κάνει τα παιδιά να κρεμάνε τις κάλτσες τους για να γεμίσουν χριστουγεννιάτικα δώρα («Οι κάλτσες με τα δώρα»)... Αναζήτησαν τα Χριστούγεννα μαζί με τη Νιάνια και την οικογένειά της («Πού πήγαν τα Χριστούγεννα;») και με τον Θέμο είπαν το δικό τους «όχι» στην κυριαρχία της τηλεόρασης («Πάλι τηλεόραση, Θέμο;»). Τα παιδιά καταχειροκρότησαν τους ηθοποιούς και πολλά ανέβηκαν στη σκηνή για να ψάλλουν κάλαντα και να τραγουδήσουν.
«Συρτάκι και τζατζίκι»!!! χαρακτήρισε το διάσημο παγκοσμίως έργο του Μίκη Θεοδωράκη ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Λυρικής Σκηνής, Στ. Λαζαρίδης
Θυμίζουμε ότι το μπαλέτο «Ζορμπάς» ήταν παραγγελία του διάσημου Φεστιβάλ της Βερόνας (1988) και έκτοτε παίχτηκε (σε μορφή μπαλέτου ή συμφωνική) από όπερες και ορχήστρες σε όλο τον κόσμο. Η πιο πρόσφατη συμφωνική εκτέλεση του έργου έγινε στη «Μετροπόλιταν Οπερα» της Ν. Υόρκης με την Ορχήστρα και Χορωδία του Μόντρεαλ, σε διεύθυνση του Charles Dutoit. Κυκλοφόρησε σε CD με τους ίδιους συντελεστές και με συμμετοχή της Ορχήστρας «Φιλαρμόνια» του Λονδίνου (δισκογραφική «Decca») και επιλέχθηκε από τους μουσικοκριτικούς της εφημερίδας «Νιου Γιορκ Τάιμς» μεταξύ των 20 καλύτερων συμφωνικών έργων του 2003!
Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι μουσικοί, τεχνικοί και υπάλληλοι της Λαϊκής Ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης», τονίζουν ότι «η υπαναχώρηση του ΥΠΠΟ από την ανειλημμένη και υπογεγραμμένη υποχρέωσή του θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της ίδιας της ορχήστρας και δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά σχετικά με την αντίληψη του αρμόδιου για την πολιτιστική πολιτική της Ελλάδας υπουργείου για το έργο του συνθέτη». Οι εργαζόμενοι στην ορχήστρα διεκδικούν «την πάγια μέχρι πριν 3 χρόνια κρατική επιχορήγηση όχι ως κρατικό "μποναμά", αλλά ως αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας που διαφυλάσσει, περιφρουρεί και αναπτύσσει τον πολιτισμό. Εάν ήρθε η ώρα να "πληρώσουμε" επειδή επιλέξαμε τον όμορφο δρόμο της μουσικής του Μίκη Θεοδωράκη... είμαστε έτοιμοι να πληρώσουμε και να αποδεχτούμε ότι "δυστυχώς επτωχεύσαμεν", καθώς ζούμε σε μια χώρα που θεωρεί τον Πολιτισμό, τη Γλώσσα και την Παιδεία έννοιες χρεοκοπημένες».
Το βιβλίο του Στέργιου Αποστόλου «Η συμβολή της Νάουσας στην Εθνική Αντίσταση 1941 - 1944», παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσαν η ΠΕΑΕΑ και ο Σύλλογος Απογόνων και Φίλων της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ, στις 15/12, στη Νάουσα.
Ο ιστορικός - συγγραφέας Γιώργος Τεμεκενίδης σημείωσε πως το βιβλίο αποτελεί μια τεκμηριωμένη καταγραφή όσων έγιναν στην περιοχή. Αξιοποιεί πηγές και πληροφορίες για τη δράση του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, των κατοίκων της Νάουσας, τη γεμάτη αυταπάρνηση προσφορά των κομμουνιστών πατριωτών. Μεταξύ άλλων, αναφέρεται στην πείνα και στην εξαθλίωση του λαού, στις κινητοποιήσεις των μαθητών, στις απεργίες και κινητοποιήσεις των εργατών στις βιομηχανικές μονάδες της πόλης. Καταγράφει τα πρώτα σκιρτήματα και τη δημιουργία των πρώτων αντάρτικων ομάδων και τον ηρωισμό των ανταρτών του 16ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ, με καπετάνιο των Ναουσαίο Γιώργο Ερυθριάδη.
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρόεδρος της ΠΟΑΟ, συγγραφέας - δημοσιογράφος, Γιώργης Μωραΐτης, ο οποίος, μιλώντας για το βιβλίο, ανέφερε πως δίνει τη μάχη της αποκατάστασης της Εθνικής Αντίστασης κι αυτό βοηθάει τους αγώνες, προσφέρει θάρρος και δύναμη για να γίνουν τα οράματα πραγματικότητα και να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση. Ο συγγραφέας Σ. Αποστόλου εξέφρασε την ικανοποίησή του, που κατόρθωσε να διασώσει και να παραδώσει στις ερχόμενες γενιές ένα πολύτιμο κομμάτι της ιστορίας της Νάουσας.
Η έκθεση, που παρουσιάστηκε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, αποτελεί συλλογική εργασία, υπό τη γενική εποπτεία και το συντονισμό της διευθύντριας Μαρίνας Λαμπράκη - Πλάκα. Συνεργάστηκαν οι επιμελήτριες: Ολγα Μεντζαφού, που είχε και την επιμέλεια του μνημειώδους καταλόγου 450 σελίδων, Εφη Αγαθονίκου, Μαρία Κατσανάκη, Μαριλένα Κασιμάτη, Ναυσικά Λιτσαρδοπούλου, Λίνα Τσίκουτα.
Εκτός λειτουργίας βρίσκονται τρία από τα πέντε μουσεία του Δήμου Λάρισας, εξαιτίας της προκλητικής αδιαφορίας της κυβέρνησης και των Δημοτικών Αρχών (της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία χρόνια), που δεν προχωρούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αξιοποίησή τους. Πρόκειται για τα Μουσεία Λαϊκής Παράδοσης, Εθνικής Αντίστασης και «Ιπποκράτη», που, αν και σ' αυτά εκτίθενται σημαντικά αντικείμενα, παραμένουν κλειστά, αφού δε διατίθενται τ' αναγκαία κονδύλια για τη λειτουργία τους. Και όπως φαίνεται, η σημερινή Δημοτική Αρχή (επανεκλέχτηκε με τη στήριξη της ΝΔ) δεν είναι διατεθειμένη να τα ανοίξει, συνεχίζοντας τη φθίνουσα πολιτιστική πορεία στην οποία καταδικάζει την πόλη, αντίστροφα από την πολιτιστική άνθησή της επί δημαρχίας του αείμνηστου κομμουνιστή Αριστείδη Λαμπρούλη.
Τις αυθαίρετες παρεμβάσεις της Μητρόπολης Ελασσόνας, στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδας Λιβαδίου, με αποτέλεσμα ν' αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του βυζαντινού μνημείου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Λιβαδιωτών Θεσσαλονίκης, με αφορμή την υπό εξέλιξη διερεύνηση της υπόθεσης από την Εισαγγελία Λάρισας. Η Μητρόπολη προχώρησε παράνομα στην κατεδάφιση της τοξωτής κιονοστοιχίας του μνημείου, χωρίς να δοθεί σχετική άδεια από την αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία. Αξίζει να σημειωθεί ότι γι' αυτές τις καταστροφικές παρεμβάσεις, καθώς και για άλλες παρόμοιες, που έγιναν σε άλλα βυζαντινά μνημεία της περιοχής, η 7η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Λάρισας υπέβαλε, πριν λίγες μέρες, μηνύσεις κατ' αγνώστων.