ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Μάη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Προετοιμάζει το έδαφος για επιπλέον φορολογία των δημοτών

Αν και κοινή ομολογία ήταν ότι τα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ, σε ένα ρεσιτάλ συμβιβασμού, δεν άρθρωσε λέξη για αγωνιστική διεκδίκηση των οφειλομένων από την κεντρική διοίκηση. Παρά μόνον αρκέστηκε στο να ζητήσει λίγα περισσότερα ψίχουλα σε σχέση με πέρυσι...

Η επιδρομή στην τσέπη των δημοτών είναι η λύση που πριμοδοτεί η ηγεσία της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) για το ξεπέρασμα της οικονομικής ανέχειας, στην οποία έχει περιέλθει η συντριπτική πλειοψηφία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) της χώρας, καθώς 1 στους 4 - σύμφωνα με ισχυρισμούς των αιρετών - έχει χρέη 12.000.000 ευρώ.

Στο όνομα δήθεν της οικονομικής αυτοτέλειας και αυτοδυναμίας του θεσμού από την κεντρική εξουσία, η ΚΕΔΚΕ, στη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, παρουσίασε μια θολή εισήγηση - στο πλαίσιο της συζήτησης με το υπουργείο Οικονομικών για τη φορολογική μεταρρύθμιση - για την ενοποίηση μιας σειράς φόρων και τελών σε έναν ενιαίο φόρο επιτηδεύματος, που θα εισπράττεται από τους δήμους, ενισχύοντας έτσι την έμμεση φορολογία των δημοτών. Παράλληλα, η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ παρουσίασε τα οικονομικά της αιτήματα για το 2003 προς την κυβέρνηση, με τα οποία αποδέχεται ουσιαστικά την παρακράτηση των θεσμοθετημένων υπέρ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πόρων.

Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, είναι προφανές ότι καλλιεργείται η αντίληψη της φορολογίας των δημοτών ως το μόνο μέσο για την άρση του οικονομικού αδιεξόδου, το οποίο δημιούργησε η κυβέρνηση χρηματοδοτώντας τους δήμους με μόλις το 2,5% του κρατικού προϋπολογισμού και αποδέχτηκε η ηγεσία της ΚΕΔΚΕ, αρνούμενη να διεκδικήσει πόρους. Ακόμη και χθες, όταν όλοι ομολογούσαν το αδιέξοδο, καμία απόφαση για αγωνιστική διεκδίκηση πόρων δεν πάρθηκε, αλλά αποφασίστηκε να ζητηθεί από τον πρωθυπουργό συνάντηση και από τα κοινοβουλευτικά κόμματα να ασκήσουν έλεγχο για το ύψος των παρακρατηθέντων πόρων, τα οποία ίσως διεκδικήσουν και δικαστικά.

Την ίδια ώρα, οι υπολογισμοί της αρμόδιας επιτροπής της ΚΕΔΚΕ, για τα χρήματα που πρέπει να αποδοθούν φέτος στους δήμους, είναι πολύ πιο πίσω ακόμη και από αυτά που έχουν εγγραφεί υπέρ της ΤΑ στον κρατικό προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα, η ΚΕΔΚΕ ζητά να της δοθούν επιπλέον 350.000.000 ευρώ σε σχέση με πέρσι για τη χρηματοδότηση μιας σειράς κοινωνικών αρμοδιοτήτων που μεταφέρθηκαν στους δήμους, χωρίς τους αντίστοιχους πόρους, όπως προβλέπει το ίδιο το Σύνταγμα που η κυβέρνηση ψήφισε. Το υπουργείο Οικονομικών δίνει μόνον 120.000.000 ευρώ. Η ΚΕΔΚΕ ζητά για το 2003 επιπλέον 30.000.000 ευρώ για τους παιδικούς σταθμούς, 17.000.000 ευρώ για τη φύλαξη σχολικών κτιρίων και άλλα 20.000.000 ευρώ για τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης. Σύμφωνα με την ΚΕΔΚΕ, οι δαπάνες για τη λειτουργία των αρμοδιοτήτων αυτών ανέρχονται στα 200.000.000 ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 150 αφορούν λειτουργικά έξοδα, όπως μισθοδοσία, πριμ παραγωγικότητας και επιδόματα εργαζομένων. Τέλος, η ΚΕΔΚΕ ζητά επιπλέον 1.000.000 ευρώ για τη λειτουργία της δημοτικής Αστυνομίας.

Ενδεικτική των μειωμένων απαιτήσεων της ΚΕΔΚΕ ήταν η τοποθέτηση του δημάρχου Καρδίτσας, Χρήστου Τέγου, ο οποίος σημείωσε ότι «η κυβέρνηση πρέπει να αποδώσει στην ΤΑ τουλάχιστον όσα έχουν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ εμείς οι ίδιοι κάνουμε εκπτώσεις». Ο ίδιος, με συγκεκριμένα στοιχεία, υπογράμμισε πως η παρακράτηση των πόρων υπέρ της ΤΑ, για το 2003 φτάνει τα 393,8 δισ. δραχμές. Η παρακράτηση για φέτος από το ΦΕΦΝΠ φτάνει τα 260,5 δισ. δραχμές, ενώ 11 δισ. δραχμές παρακρατούνται από τον φόρο επί των τόκων καταθέσεων. Το δε σύνολο των απωλειών από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχεται στα 218,8 δισ. δραχμές. Ακολούθως, ο Χρ. Τέγος «αναρωτήθηκε»: «Τόσο δύσκολο είναι να υπολογιστούν τα παρακρατημένα;». Και σημείωσε ότι η συνάντηση με τον Κ. Σημίτη και η δικαστική διεκδίκηση των πόρων δε λύνουν το πρόβλημα, προτρέποντας σε ισχυρή αγωνιστική απόφαση από την ΚΕΔΚΕ.

Μήνυμα αντίστασης από τους μηχανικούς

Με τη χτεσινή παντεχνική κινητοποίηση απαίτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου για τις μελέτες που επιχειρεί τη βίαιη ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων

Με συγκεντρώσεις στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις κορυφώθηκε χτες η παντεχνική κινητοποίηση των μηχανικών που ζητούν την απόσυρση του απαράδεκτου νομοσχεδίου για τις μελέτες που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή. Παράλληλα, οι μηχανικοί έστειλαν ένα συνολικό μήνυμα αντίστασης προς την κυβερνητική πολιτική που βασίζεται στη λογική ενίσχυσης των κερδών των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και της μείωσης των αποδοχών, αλλά και των άλλων δικαιωμάτων και κατακτήσεων, των εργαζομένων και των μικροεπαγγελματιών.

Στην Αθήνα η συγκέντρωση, που διοργάνωσε το ΤΕΕ, έγινε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με τη συμμετοχή μηχανικών του δημοσίου, η Ομοσπονδία των οποίων είχε κηρύξει 24ωρη απεργία, και μηχανικών εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και τα δημόσια έργα. Το παρών έδωσαν εκπρόσωποι των κλαδικών συλλόγων των μηχανικών, των Πολυτεχνικών Σχολών και των εργοληπτικών οργανώσεων, πλην αυτής των μεγαλοεργολάβων. Κατά την ομιλία του ο Α' Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ Γ. Αλαβάνος επισήμανε ότι τα τελευταία χρόνια επιχειρείται μια βίαιη αλλαγή στις συνθήκες εργασίας των μηχανικών. «Επιδιώκεται - πρόσθεσε - μέσα σε συνθήκες διάλυσης της δημόσιας διοίκησης, του μελετητικού και εργοληπτικού δυναμικού, ο αποπροσανατολισμός και η υποβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ επιχειρείται να περιέλθει ο έλεγχος και η παραγωγή των δημοσίων και ιδιωτικών έργων σε ελάχιστους οικονομικούς παράγοντες».

«Τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση - τονίζει σε ανακοίνωσή της η "Πανεπιστημονική" Μηχανικών - θα δώσουν νέο ισχυρό χτύπημα με τεράστιες τεχνικο-οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Η απόκρουση αυτής της επίθεσης δεν μπορεί επομένως να γίνει με εκκλήσεις στη δημοκρατικότητα και τη φερεγγυότητα των πολιτικών δυνάμεων που τη δρομολογούν και την υποστηρίζουν. Αντίθετα, προϋπόθεση νικηφόρας για τους εργαζόμενους έκβασης, είναι η πολιτική τους αποδυνάμωση. Η ανατροπή των πολιτικών συσχετισμών υπέρ των δυνάμεων που αντιπαλεύουν τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό».

Στο μεταξύ η κυβέρνηση και το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ συνεχίζουν την αδιάλλακτη στάση τους όσον αφορά το νομοσχέδιο. Σε προχτεσινή συνάντηση με εκπροσώπους του ΤΕΕ αρνήθηκαν να το αποσύρουν και να το αναμορφώσουν με βάση τις προτάσεις των μηχανικών. Το μόνο που δέχτηκαν - προφανώς εξυπηρετώντας την παρελκυστική τους τακτική - είναι η συγκρότηση μιας κοινής επιτροπής που θα επεξεργαστεί τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο. Τροποποιήσεις, όμως, που δεν πρόκειται να ανατρέπουν τη βασική του φιλοσοφία.

Στη Θεσσαλονίκη

Σε συμβολικό αποκλεισμό του κτιρίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη προχώρησαν χτες το πρωί οι μηχανικοί της Θεσσαλονίκης και γενικότερα των νομών της Βόρειας Ελλάδας, συμμετέχοντας στην παντεχνική απεργία, που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ), σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς συλλόγους του κλάδου.

Στις ράγες ξανά το τρενάκι του Πηλίου

Σφυρίζει ξανά από το περασμένο Σάββατο το τρενάκι του Πηλίου, εκτελώντας δρομολόγια στη διαδρομή Ανω Λεχώνια - Μηλιές.

Ο «Μουτζούρης», όπως είναι γνωστό το τρενάκι του Πηλίου, θα λειτουργεί μόνο τα Σαββατοκύριακα, με αναχωρήσεις στις 11.30 π.μ. από το σταθμό Ανω Λεχωνίων και στις 4.30 μ.μ. από το σταθμό Μηλεών. Η απόσταση από τα Ανω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, μήκους 15 χλμ., διανύεται με μέγιστη ταχύτητα 20 χλμ. την ώρα, σε 90 λεπτά και ενδιάμεση στάση 15 λεπτών στην Ανω Γατζέα.

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι 12,90 ευρώ και 8.50 ευρώ για παιδιά ηλικίας 4 -12 ετών. Για ομαδική μεταφορά, ο ΟΣΕ όρισε τη μίσθωση του τρένου, στα 710,20 ευρώ τις καθημερινές και στα 968,50 ευρώ τις Κυριακές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ