ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 30 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διεκδικούν σύγχρονη, φτηνή και ασφαλή ακτοπλοΐα

Σήμερα στη Ρόδο, στις 6 μ.μ. συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο και πορεία στο λιμάνι. Παρέμβαση του Εργατικού Κέντρου Σάμου στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

«Επί ποδός» για φτηνές, ασφαλείς, σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, κόντρα στην αντιλαϊκή, φιλοεφοπλιστική πολιτική ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης, παραμένουν οι νησιώτες. Ενώ όλο και περισσότεροι μαζικοί νησιωτικοί φορείς συσπειρώνονται στην πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών συνδικάτων και του ΚΚΕ για τη συγκρότηση δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, βλέποντας ότι δεν μπορεί η ακτοπλοΐα να αποτελεί τσιφλίκι των εφοπλιστών. Στα πλαίσια αυτά σήμερα στις 6 το απόγευμα οι κάτοικοι της Ρόδου, με μπροστάρη το Εργατικό Κέντρο του νησιού και προβάλλοντας το διεκδικητικό πλαίσιο της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, θα συγκεντρωθούν στο κτίριο του Εργατικού Κέντρου και στη συνέχεια θα κάνουν πορεία προς το λιμάνι.

Οι κάτοικοι της Ρόδου διαμαρτύρονται, καθώς η κατάσταση στην ακτοπλοΐα, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου, έχει επιδεινώσει τα προβλήματα της περιοχής «σε μια σειρά κρίσιμους τομείς, όπως της απασχόλησης, της ταξιδιωτικής, τουριστικής και μη, κίνησης με όλες τις προεκτάσεις που αυτό έχει, της διακίνησης αγαθών και προϊόντων, της εμπέδωσης αισθήματος ασφάλειας στους κατοίκους, της ίδιας της αναπτυξιακής προοπτικής». Το ΕΚΡ χαρακτηρίζει πρόκληση το γεγονός ότι για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» οι πραγματικοί ένοχοι, εφοπλιστές και πολιτικοί τους εκπρόσωποι, μένουν ατιμώρητοι και τονίζει: «Η διοίκηση του ΕΚΡ είναι πεισμένη πως η λύση του ακτοπλοϊκού προβλήματος προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων είναι μία. Η σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, καθώς όλες οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και ως εκ τούτου πρέπει να παρέχονται από δημόσιο οργανισμό».

Στο μεταξύ επιστολή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας απέστειλε το Εργατικό Κέντρο Σάμου, με αφορμή το δημοσίευμα του «Ρ» στις 19 Ιούνη που αφορούσε τις επικίνδυνες μετασκευές στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» του εφοπλιστή Αγούδημου, που είναι παρόμοιες με αυτές του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Συγκεκριμένα κάτω από το γκαράζ του «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» και σε χώρο που θα έπρεπε να ήταν στεγανά έχουν κατασκευαστεί καμπίνες για επιβάτες!

Το ΕΚΣ με την επιστολή του ζητά από το ΥΕΝ: «Να ενημερώσετε εγγράφως εμάς και όλο το σαμιακό λαό ότι οι τέτοιου είδους παρεμβάσεις δεν επηρεάζουν την ασφάλεια του πλοίου και εάν είναι νόμιμο. Τι θα κάνετε για να προστατεύσετε τους νησιώτες και τους ναυτεργάτες απέναντι στην όποια αυθαίρετη ενέργεια των εφοπλιστών. Να δοθούν στη δημοσιότητα τα πιστοποιητικά ασφαλείας». Ενώ τονίζει ότι «η ίδια η πολιτική σας, αυτή της "απελευθέρωσης", είναι που αυξάνει την ασυδοσία των εφοπλιστών».

Πυροσβεστικά ημίμετρα για τις ανεξέλεγκτες χωματερές

Με ...πυροσβεστικού χαρακτήρα μέτρα προσπαθεί τώρα η κυβέρνηση να καταπολεμήσει τις συνέπειες από τη λειτουργία των χιλιάδων ανεξέλεγκτων χωματερών, αφού η οριστική λύση με την υλοποίηση ενός ορθολογικού σχεδιασμού διαχείρισης των απορριμμάτων έχει παραπεμφθεί στο άδηλο μέλλον.

Ετσι, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης προωθεί τροποποίηση της πυροσβεστικής διάταξης 9/2000 που αφορά στις πυρκαγιές σε ανεξέλεγκτες χωματερές, οι οποίες προβλέπουν: Τη σύσταση τριμελούς επιτροπής, που θα αποτελείται από έναν αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος, έναν της ΕΛ.ΑΣ και έναν δασολόγο ή δασοπόνο, οι οποίοι θα διενεργούν επιθεωρήσεις των χωματερών για να διαπιστωθούν αν τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα πυροπροστασίας. Η επιθεώρηση αυτή γίνεται πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και η έκθεση που θα συντάσσει η Επιτροπή θα υποβάλλεται στον οικείο Δήμο, στην αρμόδια διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας και στην αρμόδια πυροσβεστική υπηρεσία, ενώ θα κοινοποιείται και στην αρμόδια εισαγγελία.

Παράλληλα, οι Δήμοι και οι Κοινότητες καθίστανται πλήρως υπεύθυνοι και υπόλογοι σε περίπτωση πυρκαγιάς, καθώς υποχρεούνται να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλούς φύλαξης των ανεξέλεγκτων χωματερών, καθώς και να υπάρχει - τις μέρες με υψηλή επικινδυνότητα για πυρκαγιά - υδροφόρο όχημα στην περιοχή με μέριμνα του οικείου δήμου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης προβλέπονται πέραν των ποινικών κυρώσεων και πειθαρχικές, οι οποίες θα επιβάλλονται στα αιρετά όργανα των ΟΤΑ.

Σημειώνουμε ότι με βάση μελέτη που ανακοίνωσε πρόσφατα το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι ανεξέλεγκτες χωματερές που υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας είναι 2.626, εκ των οποίων 1.173 ανενεργές και 1.453 ενεργές. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε πρόγραμμα κλεισίματος και αποκατάστασης με ορίζοντα το 2008 για τις 2.031 από αυτές. Για τις υπόλοιπες 595 ανεξέλεγκτες χωματερές προβλέπεται ότι ΘΑ καταργηθούν και ΘΑ αποκατασταθούν όταν ολοκληρωθεί το σύνολο των έργων διαχείρισης απορριμμάτων στη χώρα, δηλαδή «ζήσε μαύρε μου»...

  • Την παράνομη χρησιμοποίηση των δοκίμων ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ως οδηγών σε πυροσβεστικά οχήματα, καταγγέλλει με χτεσινή της ανακοίνωση η Ενωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος. Επισημαίνει πως αυτό το γεγονός δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων και ζητά την παρέμβαση του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.
ΔΙΚΗ «ΣΑΜΙΝΑ»
Ηξεραν ότι ήταν αναξιόπλοο

Οι περιγραφές των μαρτύρων για τον εφιάλτη που έζησαν, ο αβάσταχτος πόνος για τους ανθρώπους που έχασαν και η οργή τους για το γεγονός ότι ήταν εν πλω αυτό το σαπιοκάραβο, εξακολουθούν να φορτίζουν την πολυαίθουσα του Εφετείου Αθηνών, όπου διεξάγεται η δίκη για το πολύνεκρο ναυάγιο του πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Παράλληλα, κάθε κατάθεση αποτελεί και σαφή προειδοποίηση, καθώς παρόμοια σαπιοκάραβα, τύπου «ΣΑΜΙΝΑ», εξακολουθούν να ταξιδεύουν με την κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την ευθύνη συνολικά της κυβέρνησης της ΝΔ - η οποία συνεχίζει επάξια τη φιλοεφοπλιστική πολιτική του ΠΑΣΟΚ - μεταφέροντας χιλιάδες ανθρώπινες ζωές και γεμίζοντας με χρήμα τις τσέπες των εφοπλιστών.

«Οι βάρκες ήταν κολλημένες και παρά τις προσπάθειες δεν μπορούσαν να τις κατεβάσουν στη θάλασσα. Τα σωσίβια ήταν άθλια. Μάλιστα, έσπασαν οι ιμάντες τους και έφυγαν από πάνω μας», κατέθεσε ο Νίκος Βασαλάκης, επιβάτης και λιμενικός στο επάγγελμα, ο οποίος στο ναυάγιο έχασε τη μητέρα του. «Δε θέλαμε να ταξιδέψουμε με το «ΣΑΜΙΝΑ», γιατί υπήρχαν φήμες στο νησί για κακή συντήρησή του, για κακές επισκευές που του είχαν γίνει, ότι γενικά δεν ήταν καλό καράβι», δήλωσε η Μπαφίτη Αναστασία από την Πάρο, που ταξίδευε μαζί με τον άνδρα της και το τρίχρονο παιδί της που σώθηκαν από θαύμα. Επισήμανε, μάλιστα, πως η εταιρία στην πορεία δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον.

Δε συμβάδιζαν η καλή κατάσταση του σαλονιού με τη συνολική κατάσταση του πλοίου, κατέθεσε ο Απ. Πίττακας από τον Εύδηλο της Ικαρίας, αναφέροντας πως στο νησί του πριν από το ναυάγιο «γινόταν φασαρία για το πλοίο», καθώς δεν το ήθελαν οι κάτοικοι επειδή ακριβώς ήταν αναξιόπλοο.

Η Στέλλα Τριανταφύλλου είπε πως δύο μέλη του πληρώματος είπαν στον κόσμο, που ρωτούσε τι να κάνει, πως «κι εμείς σαν κι εσάς είμαστε». «Οι πολλές μπογιές στα συρματόσχοινα, στις τροχαλίες με έβαλαν σε σκέψεις», δήλωσε ο Μιχ. Λεβογιάννης, τονίζοντας την κακή κατάσταση των σωσιβίων.

Ευθύνες στην εταιρία επέρριψε και η Ελένη Κουνδουράκη, ενώ ο φαντάρος Νικ. Μπαριάμης κατέθεσε: «Μαζί με άλλα 30 άτομα μπήκαμε σε μια βάρκα του πλοίου, αλλά αυτή δεν κατέβαινε στη θάλασσα. Κάποια συρματόσχοινα κόπηκαν, η βάρκα ταλαντευόταν στον αέρα, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι και εγώ να πέσουμε στη θάλασσα, επειδή δεν μπορούσαμε να κρατηθούμε».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ