ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
METΡΟ
Φτηνό κατά την κυβέρνηση το εισιτήριο!

Δεν εξασφαλίζεται ο κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών, κατήγγειλε με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης

Για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους του ΜΕΤΡΟ καθορίστηκε το εισιτήριό του στις 250 δραχμές, ισχυρίστηκε ούτε λίγο ούτε πολύ χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης!

Το θέμα έφερε στη Βουλή, με Επίκαιρη Ερώτησή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και ο Τ. Μαντέλης στην απάντησή του έφτασε στο σημείο να εμφανίσει ως... χαμηλή την τιμή του εισιτηρίου του ΜΕΤΡΟ. Είπε συγκεκριμένα ότι με τις 250 δραχμές ο πολίτης μπορεί να χρησιμοποιεί το σύνολο και των δύο γραμμών (ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ), ενώ ισχυρίστηκε ότι με τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών «ο πολύς κόσμος διευκολύνεται πάρα πολύ και οικονομικά».

«Κάθε άλλο παρά τον κοινωνικό χαρακτήρα των μαζικών μέσων μεταφοράς σκοπεύει να εξασφαλίσει η κυβέρνηση», είπε στην τοποθέτησή του ο Μπ. Αγγουράκης, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο προϋποθέτει τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης του μεταφορικού έργου και ενός ενιαίου και φτηνού εισιτηρίου. Ζήτησε, η κάρτα απεριόριστων διαδρομών να μείνει στις 5.000 δραχμές και είπε ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο, που να τεκμηριώνει ότι το λειτουργικό κόστος είναι τόσο υψηλό που να απαιτεί εισιτήριο 250 δραχμές. Τόνισε, μάλιστα, ότι η τιμή του εισιτηρίου του ΜΕΤΡΟ συμπαρασύρει ήδη προς τα πάνω και τις τιμές των άλλων μέσων μεταφοράς.

Οσον αφορά αυτό καθεαυτό το έργο ο Μπ. Αγγουράκης τόνισε ότι είναι ένα έργο που «δυστυχώς έχει γίνει με τις προδιαγραφές και υπερβάσεις του μεγάλου πολυεθνικού κεφαλαίου. Ξεκίνησε με 160 δισ. δραχμές, πληρώσαμε ήδη 713 δισ. και ζητούν οι κοινοπραξίες άλλα 45 δισ. για το 1/3 του έργου».

Τέλος, κατήγγειλε την απόλυση 11 οικοδόμων από την «Ολυμπιακό Μετρό» και ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημιουργία ενιαίου φορέα ΗΣΑΠ- ΜΕΤΡΟ, όπως ζητάνε οι εργαζόμενοι.

Ο Τ. Μαντέλης, στη δευτερολογία του, ισχυρίστηκε ότι ο ενιαίος φορέας υπάρχει ήδη και αυτήν τη στιγμή το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ βρίσκεται κάτω από το συντονισμό και το συνολικό σχεδιασμό του ΟΑΣΑ, κάτι βέβαια που μόνο ο ίδιος βλέπει...

Συνεχίζονται οι φιέστες!

Στο μεταξύ, αν νόμιζε κανείς ότι οι προεκλογικού τύπου φιέστες, που οργάνωνε επί καθημερινής βάσης η κυβέρνηση στο μισοτελειωμένο μετρό, σταμάτησαν με τα εγκαίνιά του, είστε γελασμένοι. Χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης, διοργάνωσε άλλη μία, καλώντας στελέχη του αθλητισμού (παράγοντες και αθλητές) και εκπροσώπους συνδέσμων στο μητροπολιτικό σταθμό του Συντάγματος.

Ως πρόσχημα αυτή τη φορά εφευρέθηκε η... προσπάθεια «Συμφώνου Σεβασμού και Προστασίας» του έργου απ' όλους τους φιλάθλους. Στην πραγματικότητα, όμως, ο ΥΠΕΧΩΔΕ ανακάλυψε άλλον έναν τρόπο για προβολή, γνωρίζοντας την απήχηση του αθλητισμού. Κι αυτό γιατί κανείς σκεπτόμενος άνθρωπος δεν πιστεύει πως περιθωριακές συμπεριφορές αλλάζουν μ' ευχολόγια και υποσχέσεις. Παιδεία και διαμόρφωση κοινωνικής συμπεριφοράς δε γίνεται με κουβέντες, ξεναγήσεις και φυλλάδια...

Μεγαλοσυμφέροντα φρενάρουν τον προαστιακό

Στη δίνη αντικρουόμενων συμφερόντων βρίσκεται ακόμα ένα μεγάλο έργο. Αυτή τη φορά «θύμα» του κρυφού, αλλά και ανοιχτού, πολέμου αυτών των συμφερόντων, είναι το έργο της κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου και ειδικότερα στο τμήμα Αθήνας - Σπάτων ύψους 39 δισ. δραχμών.Ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης είναι να ανοίξει το δρόμο της ιδιωτικοποίησής του προαστιακού, αναθέτοντας την κατασκευή του έργου πακέτο με την εκμετάλλευσή του σε ιδιώτες για 35 ολόκληρα χρόνια.

Η πρόσληψη του οικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου του ΟΣΕ για το έργο, εξελίσσεται σε μάχη διαπλεκομένων, που φτάνει μέχρι τις παρυφές της πολιτικής εξουσίας. Ετσι, ο σχετικός διαγωνισμός για την πρόσληψη αυτού του συμβούλου, ο οποίος εν πολλοίς θα καθορίσει και τους κατασκευαστές - εκμεταλλευτές, έχει πάρει διαστάσεις και συνταράσσει τη διοικητική ομάδα του ΟΣΕ. Ο διαγωνισμός περιπλέκεται ακόμη πιο πολύ, γιατί το έργο σχετίζεται με την κατασκευή της λεωφόρου Σταυρού - Ελευσίνας και τις σχετικές ρήτρες που έχει υπογράψει η κυβέρνηση, με την κοινοπραξία «Αττική Οδός» για την αποκλειστική σύνδεση του νέου αεροδρομίου με την Αθήνα.

Στο διαγωνισμό υπέβαλαν προσφορές τρεις κοινοπραξίες με επικεφαλής τις τράπεζες Mitsubishi, Fuji, και HSBC και από εκεί άρχισαν ενστάσεις και τριβές που ακόμα και όταν άνοιξαν οι προσφορές δεν έγινε δυνατή η επιλογή του συμβούλου από τις αρμόδιες επιτροπές και το ΔΣ του ΟΣΕ, που φέρεται να έχει διχαστεί. Μάλιστα, στα μέσα Νοέμβρη και ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Ι. Μουρμούρης δήλωνε σε συνέντευξη Τύπου, ότι η κατασκευή του έργου θα γίνει από την «Αττική Οδό» κατ' ανάθεση και ότι η επιλογή του συμβούλου ήταν θέμα ολίγων ημερών, η παρέμβαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, αλλά και οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, έδειξαν ότι η κυβέρνηση επιδίωκε προσωρινά τουλάχιστον, να «παγώσει» την υπόθεση. Είτε επειδή η κυβέρνηση δεν ήθελε να αφήσει ανοιχτό ακόμα ένα μέτωπο που μύριζε σκάνδαλο, είτε γιατί δεν είχε εξασφαλιστεί η απαραίτητη «συναίνεση» ανάμεσα στους μνηστήρες του έργου, οι αποφάσεις αναβλήθηκαν για το καινούριο έτος.

Στις τελευταίες συνεδριάσεις του ΔΣ του ΟΣΕ, οι οποίες έγιναν μέσα σε κλίμα αντιπαραθέσεων και καταγγελιών για παράνομες αναθέσεις που αφορούσαν άλλα έργα, δεν έγινε δυνατή η επιλογή του συμβούλου. Ενδεικτικό του κλίματος και των συγκρούσεων που επικρατούν είναι και η προχτεσινή συνεδρίαση, που πέραν του ζητήματος που έχει προκύψει με την κοινοπραξία της Fuji και αν πλέον μπορεί να θεωρείται υποψήφια του διαγωνισμού, μέλη του χαρακτήρισαν απαράδεκτες τις διαδικασίες, αφού ο διευθύνων σύμβουλος έχει υπογράψει σύμβαση με την Mitsubishi από τον Μάη του 1998, με την οποία την προσέλαβε ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο.

Ολα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν ακόμα μια φορά ότι και τα έργα του σιδηροδρόμου, που στην επόμενη πενταετία θα αγγίξουν το ένα τρισεκατομμύριο δραχμές, με ευθύνη της κυβέρνησης μπήκαν για τα καλά στο τούνελ των μεγαλοσυμφερόντων.

Αντιδρά η ΠΟΣ για το πόρισμα του δυστυχήματος

Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) προκάλεσε το πόρισμα του ΟΣΕ, σύμφωνα με το οποίο οι ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στη Χαλκίδα τον περασμένο Νοέμβρη - όπως είχε αποκαλύψει και ο «Ρ» - φορτώνονται στους τρεις νεκρούς σιδηροδρομικούς. Υπενθυμίζεται ότι στις 17 Νοέμβρη 1999 αμαξοστοιχία του ΟΣΕ, που έκανε το δρομολόγιο Οινόη - Χαλκίδα, παρέσυρε και σκότωσε τους εργατοτεχνίτες Χρήστο Ζορμπά, Νίκο Σταδιάτη και Νίκο Σιμητικόπουλο την ώρα που εκτελούσαν εργασίες συντήρησης της γραμμής.

Σε χτεσινή της ανακοίνωση η ΠΟΣ υπογραμμίζει ότι ο τρόπος που αντιμετώπισε ο ΟΣΕ το δυστύχημα δείχνει μια προσπάθεια να «κλείσει» την υπόθεση και όχι ν' ανοίξει μια ουσιαστική συζήτηση γύρω από τα ζητήματα ασφάλειας και λειτουργίας του σιδηροδρόμου . Σημειώνει, επίσης, πως αν και παρήλθε ένα μεγάλο διάστημα μετά το δυστύχημα, ο ΟΣΕ δεν έχει προβεί σε καμιά επίσημη ανακοίνωση και πως ενημερώθηκε για το πόρισμα, μόνο ύστερα από δική της αίτηση προς τον ΟΣΕ. Ειδικότερα για το πόρισμα, το οποίο χρεώνει ευθύνες στον αρχιτεχνίτη Χρήστο Ζορμπά, γιατί «θα έπρεπε να έχει δώσει εντολή να μην εργάζεται το συνεργείο του και να είναι σε ασφαλή θέση εκτός γραμμής...», η ΠΟΣ παρατηρεί:

  • Η διοίκηση του ΟΣΕ φαίνεται να επιλέγει τον «εύκολο δρόμο» μετάθεσης των ευθυνών στα ίδια τα θύματα. Δυστυχώς, παρά το τραγικό συμβάν, δεν κάνει καμία αναφορά στα θέματα που άπτονται της ασφάλειας των εργαζομένων, όπως μέσα ατομικής προστασίας, σήμανσης και επικοινωνίας, οργάνωσης εργασίας και εκπαίδευσης προσωπικού.
  • Δεν αναζητήθηκαν οι βαθύτερες αιτίες του συμβάντος και οι λόγοι των παραλείψεων με βάση τα όσα προβλέπουν οι κανονισμοί ασφάλειας της εργασίας.
  • Στο πόρισμα δεν εξετάζεται το ζήτημα των κανονισμών εργασίας, αν και συντάχθηκαν τη δεκαετία του 1930 και το κατά πόσο αυτοί οι κανονισμοί ανταποκρίνονται στις σημερινές συνθήκες λειτουργίας. Με δυο λόγια, στην αυτοπροστασία αρχίζουν και τελειώνουν όλα τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ.

Η Ομοσπονδία καλεί τη διοίκηση του ΟΣΕ να ασχοληθεί πιο αποφασιστικά με τα ζητήματα ασφάλειας των εργαζομένων και να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα ασφάλειας, που ν' ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες εργασίας και εκμετάλλευσης του δικτύου.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΜΔΥΔΑΣ ΣΤΙΣ 7 ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ
Αγωνιστικό κάλεσμα της «Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας»

Αγωνιστικό κάλεσμα προς όλους τους μηχανικούς που εργάζονται στο δημόσιο να την υπερψηφίσουν στις εκλογές της ΕΜΔΥΔΑΣ, που γίνονται τη Δευτέρα 7 Φλεβάρη, απευθύνει η «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Μηχανικών».

«Συναδέλφισσα, συνάδελφε μηχανικέ του δημοσίου - τονίζεται στο κάλεσμα - αν θέλεις:

  • Να σπάσεις την υπάρχουσα λογική των επιδομάτων και να διεκδικήσεις ουσιαστικές αυξήσεις με γνήσια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας,
  • Να σου λένε την αλήθεια, ότι δηλαδή ξεχάστηκε η Ομόφωνη Απόφαση του Α` Τακτικού Συνεδρίου της Ομοσπονδίας, που καθόριζε το πλαίσιο των διεκδικήσεων του κλάδου,
  • Συνέπεια και συνέχεια στον αγώνα να εφαρμοστεί η πιο πάνω απόφαση και να αποτραπεί η με ταχύτατους ρυθμούς ιδιωτικοποίηση του δημοσίου,

Στήριξε με την ψήφο σου τη "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Μηχανικών"».

Να σημειώσουμε ότι οι εκλογές της ΕΜΔΥΔΑΣ στην Αθήνα θα γίνουν στο Γενικό Χημείο του Κράτους (Τσόχα 16 - Αμπελόκηποι) από τις 8 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, ενώ για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος απαιτείται αστυνομική ταυτότητα και βιβλιάριο υγείας.

Το ψηφοδέλτιο

Οι υποψήφιοι της «Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Μηχανικών» για το ΔΣ της ΕΜΔΥΔΑΣ Αττικής και αντιπρόσωποι για την Ομοσπονδία είναι οι εξής:

Θωμάς Βασιλείου Μ. Μ. (υπουργείο Γεωργίας), Γεώργιος Γεωργαράκος Π. Μ. (Νομαρχία Αθήνας), Ηλίας Γεωργαράκος Π. Μ. (Δήμος Αθήνας), Χαράλαμπος Ζαφείρης Π. Μ. (ΥΠΕΧΩΔΕ), Χαράλαμπος Ζιώγας Π. Μ. (ΕΣΔΚΝΑ), Παναγιώτης Κουμουνδούρος Α. Μ. (Δήμος Ελληνικού), Ιωάννης Λαζόγκας Η. Μ. (ΥΠΕΧΩΔΕ), Χρήστος Λεμπέσης Π. Μ. (Δήμος Καλλιθέας), Σπύρος Μαγγίνας Α. Μ. (Δήμος Καματερού), Χάρις Μπαμπίρη Π. Μ. (Δήμος Πειραιά), Ηλίας Μπλέτας Η. Μ. (Δήμος Ανω Λιοσίων), Γεώργιος Ντομουχτζής Μ. Μ. (ΥΒΕΤ), Ιωάννα Παλούμπα Α. Μ. (ΥΠΕΧΩΔΕ), Ευριπίδης Παπαβασιλείου Μ. Μ. (Δήμος Ηλιούπολης), Αγγελική Πρεκετέ Α. Μ. (Δήμος Περάματος), Αργυρή Σιώτα Π. Μ. (ΤΥ Πανεπιστημίου Αθηνών), Κωνσταντίνος Σκλιάς Α. Μ. (ΕΟΤ), Δημήτριος Τσιρλίδης Η. Μ. (υπουργείο Γεωργίας), Βασίλης Τσοκανάς Π. Μ. (ΥΠΕΧΩΔΕ) και Θεόδωρος Χαμαλίδης Α.Τ.Μ. (Δήμος Ζεφυρίου).

Για την Εξελεγκτική Επιτροπή οι: Κωνσταντίνος Κονταργύρης Π. Μ. (Δήμος Ηλιούπολης) και Βασίλης Σγουραμάνης Π. Μ. (ΓΓΑ).

Ολομέλεια «Πανεπιστημονικής Μηχανικών»

Αύριο Σάββατο 5 Φλεβάρη θα γίνει ολομέλεια της «Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μηχανικών» με θέμα «Εκλογές στο ΤΕΕ και τους Συλλόγους - Κατάρτιση ψηφοδελτίων». Η ολομέλεια θα πραγματοποιηθεί στις 10.30 π.μ. στο ΤΕΕ (Καρ. Σερβίας 4, 5ος όροφος).

Στο σταθμό «Ειρήνη» αντί της Κηφισιάς, θα τερματίζει από τις 10 μ.μ. σήμερα, αύριο και μεθαύριο Κυριακή ο «ηλεκτρικός σιδηρόδρομος», λόγω έργων αναβάθμισης στο σταθμό της Κηφισιάς.

Οπως ανακοίνωσαν οι ΗΣΑΠ, η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από την «Ειρήνη» στην Κηφισιά και αντίστροφα, θα γίνεται με τοπικούς συρμούς ανά 15 λεπτά της ώρας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ