Από τον «Ζορμπά» και το «Σέρπικο» του Μίκη Θεοδωράκη, τους «Δρόμους της φωτιάς» του Βαγγέλη Παπαθανασίου, την «Αναμπελ» και το «Ποτέ την Κυριακή» των Ξαρχάκου και Χατζιδάκι αντίστοιχα, μέχρι τραγούδια του Χιώτη, του Μωράκη, του Πλέσσα, η κιθάρα του Μανόλη Ανδρουλιδάκη μάς ταξιδεύει σε γνωστά κι αγαπημένα θέματα του ελληνικού και παγκόσμιου κινηματογράφου, με αμιγώς ελληνική μουσική. Τραγούδια που ξεπέρασαν την ιδιότητα του soundtrack, τις οσκαρικές τους βραβεύσεις και υποψηφιότητες κι όχι μόνο αναδείχτηκαν, στην πλειοψηφία τους, σε παγκόσμια αναγνωρίσιμες μελωδίες, αλλά διαχρονικά τραγουδιούνται από γενιά σε γενιά.
Ο Μανόλης Ανδρουλιδάκης συγκαταλέγεται στους κορυφαίους Ελληνες μουσικούς - ως εκ τούτου επελέγη να ηχογραφήσει ένα από τα cds της σειράς «Famous Greek Soloists» (FM Records 2016) - γνωστός για τη χρήση ιδιαίτερων και συχνά πρωτότυπων κιθαριστικών τεχνικών.
Μέρος των τραγουδιών συγκαταλέγονταν στο πρόγραμμα «Ελληνική μουσική σε έξι χορδές» που παρουσίασε τα δυο τελευταία χρόνια ο Μανόλης Ανδρουλιδάκης ανά την Ελλάδα (μετά την προηγούμενη δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Μυρτιά», σε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη).
Στη νέα συλλογή των κινηματογραφικών κομματιών, ο σολίστ επιδιώκει την πιστή απόδοση του κλίματος των μουσικών θεμάτων με διασκευές υψηλής δεξιοτεχνίας, που σε κάνουν να αναρωτιέσαι πόσα άλλα όργανα παίζουν παράλληλα με εκείνον και την κιθάρα του... Οπως ο ίδιος είχε πει μιλώντας στον «Ριζοσπάστη» την περίοδο προετοιμασίας του cd, πρόκειται για «μουσική διασκευασμένη για ένα κλασικό όργανο, με κλασικές τεχνικές και νοοτροπία, χωρίς να χάνεται ο χαρακτήρας του πρωτότυπου "λαϊκού" ή "ελαφρού" έργου. Χρησιμοποιώ κάποιες ιδιαίτερες κιθαριστικές τεχνικές, όπως το τρέμολο με τον αντίχειρα ή το tremolo apoyando, στοιχεία που θεωρώ ότι δίνουν μια σχετική πρωτοτυπία και, απ' ό,τι βλέπω, τυγχάνουν εκτίμησης από τους επαΐοντες, αλλά και τους ακροατές».
Οπως εξηγεί το Κόμμα στο κείμενο της Ερώτησης: «Ο μυκηναϊκός τάφος Τζαννάτων Κεφαλονιάς είναι ο μεγαλύτερος γνωστός με σχήμα κυψέλης ή θολωτός τάφος στα Ιόνια Νησιά και είναι μοναδικός στο είδος του. Θεωρείται πως είναι ένας βασιλικός τάφος με σημαντικά ευρήματα. Παρά το γεγονός αυτό, η προστασία και ανάδειξη του μνημείου από τις αρμόδιες αρχές δεν είναι ανάλογη και τα προβλήματα μεγαλώνουν αντί να αντιμετωπίζονται. Επιπλέον, απουσιάζουν οι σύγχρονες προδιαγραφές για τη διασφάλιση της επισκεψιμότητας του αρχαιολογικού χώρου (σήμανση, δρόμος πρόσβασης, πάρκινγκ, ασφαλείς διάδρομοι για άτομα ΑμεΑ, σύγχρονες τουαλέτες ανδρών, γυναικών και ΑμεΑ, φυλάκιο, αναψυκτήριο, μεταλλικός διάδρομος επισκέψεως στο άνω διάζωμα της θόλου, Η/Μ κ.τ.λ.).
Οι μελέτες, που αφορούσαν εργασίες για την προστασία του μνημείου, οριστικοποιήθηκαν το 2016 και, ακολούθως, υπογράφηκαν με την υπ. Αρ. 187695/15338/1181/371/21.06.2016 ΥΑ απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΑΔΑ: ΨΘ4Γ4653Π4-69Ξ), μετά από την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, όπως αυτή διατυπώθηκε στη με αριθμό 18/17.05.2016 Συνεδρία του.
Ωστόσο, οι μελέτες αυτές καθώς και οι τροποποιήσεις που αφορούσαν τη συνολική πληρότητά τους παραμένουν στα χαρτιά. Είναι ενδεικτικό ότι ενώ η αρμόδια προς τούτο Εφορεία Αρχαιοτήτων Κεφαλληνίας και Ιθάκης θα έπρεπε σε συνεργασία με κάθε αρμόδια Υπηρεσία να δρομολογήσουν άμεσα όλα τα προαπαιτούμενα για την υλοποίηση αυτών των μελετών, εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να αδρανούν και να υποβάλουν κατά καιρούς ελλιπείς προτάσεις για την ανάδειξη και την προστασία του μνημείου. Αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη τους την παραπάνω εγκεκριμένη μελέτη, με αποτέλεσμα τα Τεχνικά Δελτία, που στέλνουν προς έγκριση στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ), να απορρίπτονται.
Ετσι, στα πλαίσιο της αξιολόγησης προτάσεων για τον πολιτισμό, που εντάσσονται στο ΕΣΠΑ και συζητούνται στην ΠΙΝ, είδε το φως της δημοσιότητας τεχνικό δελτίο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κεφαλληνίας που διακρίνεται από μερικότητα και αποσπασματικότητα, εξαιρώντας σημαντικές παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, δεν συμπεριλαμβάνει την κατασκευή του προβλεπόμενου - από τις σχετικές μελέτες - θόλου του μνημείου, εκθέτοντας το μνημείο στις καιρικές συνθήκες και διαμορφώνοντας όρους επικινδυνότητας στην πρόσβαση για τους επισκέπτες».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και Νίκος Παπαναστάσης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από την υπουργό Παιδείας:
Η sold out παράσταση «Επιστροφή στην Κανονικότητα», που ξεκίνησε τον χειμώνα και διακόπηκε λόγω τον περιοριστικών μέτρων για την πανδημία, μεταφέρεται ανανεωμένη στο «Τριανόν», τηρώντας όλα τα μέτρα, που έχουν ανακοινωθεί. Σε αυτήν την stand up comedy παράσταση «Επιστροφή στην Κανονικότητα... Ξανά», θα υπάρχουν - όπως πάντα - κοινωνική και πολιτική σάτιρα, τρελή διάθεση και ανατρεπτικό χιούμορ, χωρίς επίσης να λείπουν οι αυτοσαρκασμοί και οι εύστοχοι σχολιασμοί για όλους και για όλα. Την παράσταση ανοίγουν οι μαθητές από τα σεμινάρια stand up comedy του Χριστόφορου Ζαραλίκου.