ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Διακοπή λειτουργίας πριν καλά καλά ξεκινήσει!

Από το εργοτάξιο στη λειτουργία μόνο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά ξανά ράβε - ξήλωνε... (Φωτό από τα έργα στο σταθμό του Χαλανδρίου)
Από το εργοτάξιο στη λειτουργία μόνο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά ξανά ράβε - ξήλωνε... (Φωτό από τα έργα στο σταθμό του Χαλανδρίου)
Τα παρατράγουδα στο έργο του μετρό της Αθήνας φαίνεται πως δεν έχουν τελειωμό. Ετσι, μετά τα τεράστια «πανωπροίκια» δεκάδων δισ. δρχ. και τις πολυετείς καθυστερήσεις, χτες κατά την περιοδεία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά αποκαλύφθηκε άλλη μια «ιστορία καθημερινής τρέλας» στο πολύπαθο αυτό έργο. Συγκεκριμένα, αποκαλύφθηκε ότι το κέλυφος του σταθμού Αγία Παρασκευή της επέκτασης από την Εθνική Αμυνα ως τα Σπάτα δεν κατασκευάστηκε μαζί με τη σήραγγα, με αποτέλεσμα τώρα - και λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της νέας γραμμής - να απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας της για χρονικό διάστημα που θα διαρκέσει έξι ολόκληρους μήνες!

Αιτία του γεγονότος αυτού, το οποίο ο ίδιος ο υπουργός χαρακτήρισε ως απαράδεκτο, είναι, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, ότι δεν τα βρήκαν στην τιμή με την προηγούμενη διοίκηση της «Αττικό Μετρό» και την κυβέρνηση. Κι όλα αυτά, όταν το - ενδεικτικό ακόμη - κόστος του βασικού έργου και των μέχρι τώρα επεκτάσεων έχει ξεπεράσει το 1 τρισ. δρχ. (3.024 εκατ. ευρώ) και αυτό χωρίς να υπολογίζονται τα υπόλοιπα έξοδα, όπως η λειτουργία της «Αττικό Μετρό», η πληρωμή των τεχνικών συμβούλων κλπ., που ξεπερνούν ίσως και τα 150 δισ. δρχ.!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε, κατά τα άλλα, ότι τον Ιούλη θα μπει σε λειτουργία η γραμμή Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος και Εθνική Αμυνα - Σπάτα, με αποτέλεσμα η διαδρομή Μοναστηράκι - Αεροδρόμιο να καλύπτεται σε 30 λεπτά. Ο υπουργός δεν ανακοίνωσε την τιμή του εισιτηρίου της διαδρομής αυτής, ωστόσο, όπως έγραψε ο «Ρ», η διοίκηση της ΑΜΕΛ έχει ζητήσει από τον υπουργό Μεταφορών να προσδιοριστεί ούτε λίγο ούτε πολύ σε ...7 ευρώ!

Ο Γ. Σουφλιάς πρόσθεσε ακόμη ότι ως το 2007 θα ολοκληρωθούν οι γραμμές Αγιος Αντώνιος - Θηβών και Μοναστηράκι - Αιγάλεω, ενώ μέχρι το 2008 οι γραμμές Αγιος Δημήτριος - Ελληνικό και Αιγάλεω - Χαϊδάρι. Αγνωστο ακόμη είναι τι θα γίνει με τις γραμμές Χαϊδάρι - Πειραιάς, Πανόρμου - Μαρούσι και Πανεπιστήμιο - Τράλλεων (στο Γαλάτσι), εκτιμώμενου κόστους 2.100 εκατ. ευρώ, για τις οποίες αναζητείται χρηματοδότηση...

Προαγωγές δικαστών

Οι δικαστές και εισαγγελείς που ανέβηκαν στην έδρα για τη δίκη της «17 Νοέμβρη», καθώς και ένας ανακριτής για την ίδια υπόθεση προήχθησαν σε ανώτερο βαθμό από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο.

Ο πρόεδρος εφετών και πρόεδρος του δικαστηρίου στη δίκη της «17 Νοέμβρη» Μ. Μαργαρίτης προήχθη σε αρεοπαγίτη, ο εισαγγελέας εφετών και αναπληρωτής εισαγγελέας στην ίδια δίκη Β. Μαρκής προήχθη σε αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο εφέτης Χαρ. Παπαηλιού προήχθη σε πρόεδρο εφετών και ο ειδικός εφέτης ανακριτής για την υπόθεση της «17 Νοέμβρη» Λ. Ζερβομπεάκος επίσης προήχθη σε πρόεδρο εφετών. Να υπενθυμίσουμε ότι και ο εισαγγελέας εφετών Χρ. Λάμπρου έχει ήδη προαχθεί σε αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ
Οι εργαζόμενοι «έδιωξαν» τις κάμερες

Την καθολική αντίδραση των εργαζομένων συνάντησε η προσπάθεια της διοίκησης του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη να τοποθετήσει κύκλωμα παρακολούθησης με κάμερες όλων των χώρων του εσωτερικού των νέων εγκαταστάσεων του Οργανισμού στην οδό Μιχαλακοπούλου.

Χτες το πρωί, επρόκειτο να εργαστούν για πρώτη ημέρα στο νέο κτίριο οι διοικητικοί υπάλληλοι. Ομως, στηριζόμενοι και σε απόφαση του ΔΣ της Ενωσης Προσωπικού Ημερήσιων Εφημερίδων Αθήνας (ΕΠΗΕΑ), αρνήθηκαν να πιάσουν δουλιά, αν πρώτα δεν απομακρύνονταν οι κάμερες. Μπροστά στην αποφασιστική στάση τους, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΟΛ Σταύρος Ψυχάρης αναγκάστηκε να αποδεχτεί το αίτημα, αλλά ζήτησε προθεσμία δύο ημερών προκειμένου οι τεχνικοί να τις απομακρύνουν.

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για 65 και πλέον κάμερες που η διοίκηση του ΔΟΛ έχει τοποθετηθεί σε όλους τους χώρους του κτιρίου (κοινόχρηστους και χώρους δουλιάς). Επίσης πρόθεση του ΔΟΛ είναι να καθιερώσει και ειδική ηλεκτρονική κάρτα εισόδου - εξόδου για κάθε εργαζόμενο, που δίνει τη δυνατότητα για συλλογή και αποθήκευση στοιχείων σε βάση δεδομένων.

Με το θέμα ασχολήθηκε χτες και το ΔΣ της Ενωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθήνας (ΕΣΗΕΑ), το οποίο αποφάσισε ότι δεν πρόκειται να αποδεχτεί ούτε στο ελάχιστο την εφαρμογή τέτοιων μέτρων, που, στο όνομα της ασφάλειας, καταπατούν δημοκρατικά και εργασιακά δικαιώματα.

Η ταλαιπωρία, η «συγνώμη» και το... «μάρμαρο»!

Περισσότερο με «ναρκοπέδια» μοιάζουν αυτές τις μέρες - λόγω έργων της τελευταίας στιγμής - σχεδόν όλοι οι δρόμοι (εθνικοί και μη) που οδηγούν στις εξόδους ή στις παραλίες της πρωτεύουσας. Ιδιαίτερα το περασμένο Σαββατοκύριακο, χιλιάδες οδηγοί ταλαιπωρήθηκαν επί ώρες τόσο στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, όπου γίνονται ασφαλτοστρώσεις, όσο και στην Κακιά Σκάλα ή στη Βάρης - Κορωπίου και αλλού, όπου τα έργα δε λένε να τελειώσουν...

Τι να το κάνουν το «συγνώμη» που ζήτησε χτες από τους πολίτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς και την... υπομονή για άλλον ένα μήνα που τους συνέστησε μέχρι να ολοκληρωθούν τα φτιασιδώματα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες; «Καθαρίζει», τόσο εύκολα κανείς - έστω κι αν μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν και οι προκάτοχοί του - με ένα συγνώμη για τόσες καθυστερήσεις, υπερβάσεις, έλλειψη προγραμματισμού και ταλαιπωρία;

Κι όχι μόνο αυτό. «Εχω ζητήσει από τους κατασκευαστές να επιταχύνουν τις εργασίες», πρόσθεσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Μόνο που δε μας είπε ότι και αυτά τα όποια «μέτρα επιτάχυνσης» θα κοστίσουν πρόσθετα κονδύλια. Δηλαδή, ακόμη και για την ταλαιπωρία το «μάρμαρο» θα το πληρώσει ο ίδιος ο λαός!..

Αναζητά οικογένεια

Θετή ή ανάδοχο οικογένεια που θα μπορούσε να προσφέρει αγάπη και ασφάλεια στον Παναγιώτη, ένα γλυκό αγόρι 3,5 ετών με όμορφα εκφραστικά γαλάζια μάτια, αναζητά το Κέντρο Βρεφών «Η Μητέρα».

Ο μικρός Παναγιώτης είναι κοινωνικός, τρυφερός, με καλή σωματική ανάπτυξη και φυσιολογική αντίληψη. Πάσχει από ιχθύαση, κληρονομικό μη μεταδιδόμενο νόσημα, για το οποίο θα χρειάζεται συνεχή τοπική περιποίηση του δέρματος και τακτική παρακολούθηση από δερματολόγο.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επικοινωνήσουν κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες με την Κα Ε. Ψαρρά στα τηλέφωνα 210.2627.155 και 2621.911 και με την Κα Β. Ταλάντζη στα τηλέφωνα 210.2621.911 και 2611.181.

ΛΑΜΙΑ
Σε ιδιώτες η δημοτική αγορά

Σε ιδιωτικοποίηση του οικοπέδου τής υπό κατεδάφιση δημοτικής αγοράς είναι διατεθειμένη να προχωρήσει η δημοτική αρχή του Δήμου Λαμίας (πρόσκειται στη ΝΔ), έχοντας και τη στήριξη της προσκείμενης στο ΠΑΣΟΚ αντιπολίτευσης, η οποία αποδέχτηκε την ουσία της πρότασης του δημάρχου, ζητώντας απλώς περισσότερη ενημέρωση..!

Ο εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» ήταν ο μόνος κατήγγειλε τη συμπαιγνία και την προσπάθεια παράδοσης δημοτικής περιουσίας σε εργολαβικά συμφέροντα.

Το σημαντικό αυτό ζήτημα, έφερε ξαφνικά σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, προτείνοντας, μετά την κατεδάφιση της δημοτικής αγοράς, να δοθεί το οικόπεδο σε εργολαβική κοινοπραξία για να κατασκευάσει υπόγειο πάρκιν, που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια, και από πάνω εμπορικό κέντρο. Πρόκειται δηλαδή, για προσπάθεια να προστεθεί ένα ακόμα τσιμεντένιο μεγαθήριο μέσα στην πόλη της Λαμίας, που ασφυκτιά ήδη από το τσιμέντο, το κυκλοφοριακό και την έλλειψη ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου.

Σε αυτήν την πρόταση της πλειοψηφίας, συμφώνησε και η αντιπολίτευση και, ζητώντας περισσότερη ενημέρωση για το θέμα, το υπερψήφισε.

Τη στάση των δύο εταίρων του, στηλίτευσε ως αντιδημοτική και αντιλαϊκή ο δημοτικός σύμβουλος της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» Κ. Μπασδέκης, ο οποίος, αναπτύσσοντας την πρόταση της παράταξης τόνισε την αναγκαιότητα του έργου του πάρκιν και μόνο και κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να διεκδικήσει χρήματα για την κατασκευή του από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς καμία επιβάρυνση των δημοτών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ