ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Οχτώβρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
FAST εκμετάλλευση

Ως τριτοκοσμικοί αντιμετωπίζονται Ελληνες και Φιλιππινέζοι ναυτεργάτες στα δύο πλοία του Παναγόπουλου που δουλεύουν στη γραμμή της Φινλανδίας

Σύγχρονες γαλέρες αποτελούν για τους Ελληνες ναυτεργάτες τα δύο επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία «SUPERFAST VII» «SUPERFAST VIII», του Π. Παναγόπουλου, τα οποία είναι δρομολογημένα στην τακτική γραμμή Ροστόκ Γερμανίας - Χάνκο Φινλανδίας. Ο Παναγόπουλος, αυθαίρετα και δείχνοντας τη... φιλοπατρία των εφοπλιστών, μεταχειρίζεται ως τριτοκοσμικούς τους Ελληνες και Φιλιππινέζους ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στα δύο πλοία και αρνείται να ισχύει και γι' αυτούς η σύμβαση που έχει υπογράψει με τα φινλανδικά συνδικάτα.

Η Συλλογική Σύμβαση έχει υπογραφεί μεταξύ της εταιρίας και των φινλανδικών ναυτεργατικών συνδικάτων και περιέχει ρητή διάταξη ότι οι όροι «ίσης αμοιβής και εργασίας ισχύουν για όλο το πλήρωμα ανεξάρτητα από εθνικότητες». Συνεργό στην επιχείρηση μετατροπής των Ελλήνων σε ναυτεργάτες... τριτοκοσμικού τύπου ο εφοπλιστής έχει την ίδια την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, η οποία, όπως αποκαλύφθηκε, εν κρυπτώ έχει συμφωνήσει με τον εφοπλιστή από τις 4 του Απρίλη 2001! Χτες η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» έστειλαν επιστολή απαιτώντας από την ΠΝΟ να σταλεί στη Φινλανδία αντιπροσωπεία των ναυτεργατικών ενώσεων και από κοινού να επιβληθεί αγωνιστικά η εφαρμογή της σύμβασης.

Τα δύο πλοία του Π. Παναγόπουλου έχουν δρομολογηθεί στη συγκεκριμένη γραμμή από τις αρχές του περασμένου Μάη με 85 ναυτεργάτες πλήρωμα το καθένα. Από αυτούς οι 30 περίπου είναι Ελληνες. Οι υπόλοιποι είναι Φινλανδοί, Γερμανοί, Σουηδοί και Φιλιππινέζοι. Η παραβίαση της σύμβασης διαπιστώθηκε από τα δύο ελληνικά ναυτεργατικά σωματεία κατά τη διάρκεια επίσκεψης αντιπροσωπείας τους στα δύο πλοία στα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Στις 11 του Σεπτέμβρη, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της διοίκησης της ΠΝΟ, κάτω από την πίεση των εκπροσώπων των ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», αποφασίστηκε πριν τελειώσει ο Σεπτέμβρης να μεταβεί αντιπροσωπεία των ναυτεργατικών ενώσεων στη Φινλανδία για να καθοριστούν από κοινού με τα φινλανδικά συνδικάτα οι κινητοποιήσεις για την εφαρμογή της σύμβασης. Ηρθε ο Οκτώβρης και ακόμα η απόφαση της 11ης του Σεπτέμβρη δεν έχει υλοποιηθεί. Η Ενωση Μηχανικών και οι Θερμαστολαδάδες απαιτούν να σταλεί αντιπροσωπεία άμεσα στη Φινλανδία και προειδοποιούν με κινητοποιήσεις.

ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Αλλοιωμένα στοιχεία από το «Νηογνώμονα»

Αποκαλυπτική για τη φερεγγυότητα των ερευνών και των πορισμάτων που «συνοδεύουν» κάθε ναυάγιο ήταν η χτεσινή μέρα της δίκης που διεξάγεται στο τριμελές Εφετείο Πειραιά για τη ναυτική τραγωδία του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ». Χτες κατέθετε για δεύτερη μέρα ο ναυπηγός κ. Θεοδωρίδης, ένας από τους πραγματογνώμονες που υπέγραψαν το πόρισμα για τις αιτίες που το πλοίο αυτό στις 3 Σεπτέμβρη 1994 βυθίστηκε αύτανδρο - με 24 ναυτεργάτες πλήρωμα - στον Ατλαντικό Ωκεανό, με ήπιες καιρικές συνθήκες. Ο κ. Θεοδωρίδης, παρά το γεγονός ότι επιχείρησε να διατηρήσει «ίσες αποστάσεις» και είναι γνωστές οι σχέσεις του με τον κατηγορούμενο Δ. Μελισσηνό, γενικό τεχνικό διευθυντή την εποχή του ναυαγίου, αποκάλυψε ότι ορισμένα από τα στοιχεία στα οποία βασίστηκε έφεραν σημάδια αλλοίωσης, ενώ δεν τους δόθηκαν όλα τα έγγραφα που ζήτησαν από τον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Ο πραγματογνώμονας κατά την πρώτη μέρα της κατάθεσής του επιχείρησε να πείσει ότι η κατάσταση του πλοίου δεν είχε σχέση με τη βύθισή του. Οτι την ευθύνη του ναυαγίου φέρει ο νεκρός πλοίαρχος, ο οποίος υπερφόρτωσε το πλοίο και όχι τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του Νηογνώμονα. Χτες και στα πλαίσια των ερωτήσεων που του υπέβαλαν οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων, Γ. Τρανταλίδης και Χρ. Βρούστης, παραδέχτηκε ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας παραβίασε τους ίδιους τους κανονισμούς του, για να εκδώσει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο πλοίο αυτό. Ανέφερε ότι από τα στοιχεία για την κατάσταση του πλοίου προέκυπτε ότι τα ελάσματά του έφεραν έντονα τα σημάδια της αλλοίωσης και ότι οι επισκευές που είχαν γίνει δεν ήταν οι ενδεδειγμένες. Ομως το αποκαλυπτικό στοιχείο που παρουσίασε ήταν ότι αντίγραφο του έγγραφου του Ελληνικού Νηογνώμονα που ονομάζεται Δ4 και αποτελεί διαβιβαστικό εκθέσεων επιθεωρήσεων και παρατηρήσεων για το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και δόθηκε για μελέτη στους πραγματογνώμονες σε ορισμένα του σημεία ήταν σβησμένο με μπλάνκο και από πάνω είχαν αναγραφεί εκ των υστέρων ημερομηνίες. Ο ίδιος ανέφερε ότι ο Δ. Μελισσηνός αρνήθηκε να δώσει στους πραγματογνώμονες το πρωτότυπο «Δ4»! Επίσης δεν κατάφερε να δώσει σαφή απάντηση από ποια στοιχεία προκύπτει ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο.

ΒΟΛΟΣ
Παιδιά ενός κατώτερου θεού

Περίπου 100 παιδιά χαμηλόμισθων εργαζομένων στο Βόλο έμειναν εκτός των παιδικών σταθμών, λόγω της αυθαίρετης απόφασης του ΙΚΑ να μην εγκρίνει την επιδότηση των τροφείων γι' αυτά τα παιδιά. Το γεγονός έφεραν στη Βουλή με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υγείας - Πρόνοιας και Εσωτερικών -Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής, Τ. Τσιόγκας και Αντ. Σκυλλάκος.

«Η πολιτική λιτότητας της κυβέρνησης και στον τομέα της Πρόνοιας έχει σαν αποτέλεσμα το να μένουν στο Βόλο 100 περίπου παιδιά φτωχών οικογενειών, ασφαλισμένων στο ΙΚΑ, εκτός Παιδικών Σταθμών του Δήμου Βόλου», αναφέρει η Ερώτηση.

Ειδικότερα επισημαίνει: «Ενώ στο Κέντρο Παιδιού του Δήμου Βόλου υποβλήθηκαν 147 αιτήσεις - για επιδότηση των τροφείων για τους παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Βόλου - μόνο 50 παιδιά θα εξυπηρετηθούν από τον Οργανισμό, σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης του ΙΚΑ. Με την απόφαση αυτή, τα υπόλοιπα παιδιά - αν και οι γονείς τους είναι χαμηλόμισθοι και δικαιούνται την επιδότηση από το ΙΚΑ - μένουν τελικά εκτός Παιδικών Σταθμών».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρονται και συνολικά στο σύστημα των τροφείων: «Η ρύθμιση της επιβολής τροφείων στους δημόσιους (Κρατικούς και Δημοτικούς) Παιδικούς Σταθμούς είναι πέρα για πέρα αντιλαϊκή και υπονομεύει το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα που πρέπει να έχει η Πρόνοια. Αλλά και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο αυθαίρετος περιορισμός του ΙΚΑ, να χορηγηθεί επιδότηση μόνο για 50 παιδιά, αφαιρεί ένα προνοιακό κεκτημένο - την επιδότηση τροφείων - από τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους, στερώντας από μικρά παιδιά του δικαιώματος της προσχολικής αγωγής και οδηγώντας τους γονείς σε τρομερά αδιέξοδα».

Οι υπουργοί ερωτώνται: «ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να καταργηθεί η απαίτηση καταβολής τροφείων στους Δημοτικούς και Κρατικούς Παιδικούς Σταθμούς αναλαμβάνοντας το κράτος τη σχετική δαπάνη, αλλά και πώς θα διευθετηθεί άμεσα το πρόβλημα με τα παιδιά των χαμηλόμισθων ασφαλισμένων του Βόλου, που το ΙΚΑ δεν τους χορηγεί την επιδότηση τροφείων, προκειμένου τα παιδιά τους να ενταχθούν κανονικά στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου Βόλου;».

ΔΡΑΜΑ
Παλλαϊκή αντίδραση για τη «ΣΟΦΤΕΞ»

Συμβολική κατάληψη του σιδηροδρομικού σταθμού

Συμβολική κατάληψη του σιδηροδρομικού σταθμού Δράμας πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι εργαζόμενοι στη χαρτοβιομηχανία «SOFTEX», καθώς και οι εργαζόμενοι στη Νομαρχία και το Δήμο Δράμας. Αίτημά τους να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα της χαρτοβιομηχανίας, στην οποία απασχολείται μεγάλο μέρος του τοπικού εργατικού δυναμικού. Συγκεκριμένα, ζήτησαν την άμεση ανάκληση των διαθεσιμοτήτων και την αναστολή πώλησης της βιομηχανίας.

Οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στις 9 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο της πόλης και στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο σιδηροδρομικό σταθμό όπου πραγματοποίησαν για πάνω από μία ώρα κατάληψη στις γραμμές. Κατόπιν, σχημάτισαν πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, καταδικάζοντας με τα συνθήματά τους την πολιτική που οδηγεί εκατοντάδες οικογένειας της Δράμας στην ανεργία. Στις εκδηλώσεις συμμετείχε αντιπροσωπεία της ΝΕ Δράμας του ΚΚΕ, καθώς και εκπρόσωποι των άλλων κομμάτων, ο νομάρχης, ο δήμαρχος της Δράμας κ.ά.

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ «ΓΚΑΛΑΞΥ»
«Εγκατέλειψε» το προσωπικό απλήρωτο

Σε απόγνωση βρίσκονται οι 15 εργαζόμενοι - ιπτάμενο προσωπικό της αεροπορικής εταιρίας «ΓΚΑΛΑΞΥ» (θυγατρική της γνωστής εταιρίας κονσερβοποίησης ψαριών «ΞΙΦΙΑΣ») καθώς μετά τη διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης δεν τους έχει πληρώσει μισθούς τεσσάρων μηνών και τις αποζημιώσεις.

Η εργοδοτική αυθαιρεσία απέναντι στους εργαζόμενους ξεκίνησε από τον περασμένο Ιούλη, όταν το τελευταίο από τα τρία αεροπλάνα που είχε - έκανε δρομολόγια από την Τρίπολη της Λιβύης προς το εσωτερικό της χώρας και την Ευρώπη - κατασχέθηκε σε γερμανικό αεροδρόμιο λόγω χρεών του ιδιοκτήτη Π. Ιωαννίδη στο γερμανικό δημόσιο. Μαζί με το αεροπλάνο ο εργοδότης «εγκατέλειψε» στη Γερμανία και το προσωπικό (τρεις αεροσυνοδούς και δύο πιλότους). Την ίδια τύχη είχε και το υπόλοιπο προσωπικό που βρίσκονταν στη Λιβύη. Αποτέλεσμα, οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν στην Ελλάδα με δικά τους έξοδα αναζητώντας τους υπεύθυνους της εταιρίας. Σε συνάντηση που είχαν τελικά, τους ζητήθηκε να παραιτηθούν και ότι θα πληρώνονταν κανονικά μισθούς και αποζημιώσεις (περίπου 2 εκατομμύρια στον καθένα). Η υπεύθυνη προσωπικού όμως της εταιρίας τους δήλωσε ότι η εταιρεία δεν προβλέπει να πάρουν τίποτα. Από εκείνη τη μέρα όμως εξαφανίστηκαν και όλοι οι υπεύθυνοι της εταιρίας! Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε μεγάλη απόγνωση, καθώς εκτός από τα δεδουλευμένα δεν μπορούν να μπουν ούτε στο Ταμείο Ανεργίας αφού δεν έχουν απολυθεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ