Η αθλιότητα της εργασιακής ομηρίας εξακολουθεί να «βασιλεύει» στο υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠΠΟ), του οποίου η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να «σφυρίζει» αδιάφορα, όπως άλλωστε και οι προκάτοχοί της, αποδεικνύοντας ότι η «προτεραιότητα» - πολιτισμός είναι μόνο στα λόγια, ή μάλλον είναι προτεραιότητα η εξυπηρέτηση και από αυτό τον τομέα των κεφαλαιοκρατών.
Την ώρα που ο γγ του ΥΠΠΟ, Θ. Δραβίλλας, «διαφήμιζε», στην πρόσφατη συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το ΠΔ «Παυλόπουλου», το υπουργείο προχωρούσε για μια ακόμη χρονιά στην πρόσληψη 900 εποχιακών αρχαιοφυλάκων για τις αυξημένες ανάγκες της θερινής περιόδου και διαπραγματευόταν με το υπουργείο Οικονομικών ακόμη 600 θέσεις. Δηλαδή, 1.500 νέοι άνθρωποι για πολλοστή φορά θα «στυφτούν» και θα «πεταχτούν» μόλις τελειώσει η τουριστική περίοδος, χωρίς ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, χωρίς ελπίδα για το μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσα είπε ο γγ ήταν ...«απάντηση» σε ευχή μέλους του ΚΑΣ να δώσει, επιτέλους, το υπουργείο σημασία στο άξιο επιστημονικό δυναμικό που αποφοιτά από το πανεπιστήμιο και βρίσκεται εκτός της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.
Παραλλήλως, από τις 19 Μάρτη έχουν λήξει οι συμβάσεις των εργαζομένων που προσλήφθηκαν στην καθαριότητα και μέχρι τουλάχιστον πριν λίγες μέρες εξακολουθούσαν να εργάζονται στις θέσεις τους χωρίς τυπικά ...να «υπάρχουν». Πρόκειται για την ίδια ακριβώς «φάμπρικα» που «άνθισε» και επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, με τις «στρατιές» των συμβασιούχων να «βουλώνουν» επί χρόνια «τρύπες» στο ΥΠΠΟ, να λήγουν οι συμβάσεις τους και να εξακολουθούν να εργάζονται τζάμπα και χωρίς ασφάλιση μέχρι την επανέναρξη της νέας σύμβασης.
Με όλους αυτούς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, κάνει «παιχνίδι» και τους αξιοποιεί ως αναλώσιμο υλικό. Κατά τα άλλα σήμερα ο υπουργός εγκαινιάζει στη Ρόδο το «Κατάλυμα της Ισπανικής Γλώσσας», μαζί με τη βασίλισσα της Ισπανίας, Σοφία...
«Χορεύουμε γιατί χανόμαστε» τιτλοφορείται το πρόγραμμα που θα παρουσιάζουν ο Πάνος Μουζουράκης και οι Τζένη Χατζοπούλου, Στέφανος Λιγκοβανλής, Ιωάννα Μόρφη και Ανδρέας Σίκκης, από σήμερα (11μμ), στην «Ακτή Πειραιώς» (Πειραιώς και Λαμίας 4, 2103418020). Πέντε νέοι ερμηνευτές συμπράττουν σε ένα πρόγραμμα που φιλοδοξεί να καταργήσει μουσικές ταμπέλες. Συνδυάζοντας το ελληνικό και ξένο ροκ με τη funk, reggae, disco και latin μουσική, χωρίς να λείπουν και αναφορές σε ακόμη πιο απρόσμενα μουσικά είδη, στοχεύει στην ανάδειξη αγαπημένων τραγουδιών και μουσικών. Καλλιτεχνική διεύθυνση Κώστα Μαδεμλή. Πρόγραμμα, κάθε Παρασκευή και Σάββατο.
O Παντελής Θαλασσινός, δημιουργός διαλεχτών τραγουδιών και η Γιώτα Νέγκα, σημαντική νέα ερμηνεύτρια, θα συνταξιδέψουν το καλοκαίρι στην Ελλάδα, δίνοντας συναυλίες γεμάτες από αγαπημένα τραγούδια. Στις 25/5 (8.30μμ), εμφανίζονται στο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» στο Δήμο Ρέντη (Νάξου και Σταυράκη), στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πρόσωπα του ελληνικού τραγουδιού». Είσοδος ελεύθερη.
Ο Π. Θαλασσινός διαλέγει αγαπημένα τραγούδια δίσκων του, δοκιμάζει ακυκλοφόρητα τραγούδια για πρώτη φορά στη σκηνή, αλλά και επιλέγει τραγούδια άλλων δημιουργών, καθώς και παλαιότερα λαϊκά και παραδοσιακά. Φωνή που χρωματίζει μοναδικά κάθε τραγούδι, η Γ. Νέγκα έχει αφήσει κάλλιστες εντυπώσεις με την ερμηνεία της σε δίσκους, αλλά και συναυλίες με τραγούδια μεγάλων δημιουργών.
Φεστιβάλ Χάλκινων Πνευστών πραγματοποιείται (18- 21/5, 8.30 μ.μ.), στο Μέγαρο Μουσικής. Το φεστιβάλ θα ανοίξει (18/5) συναυλία του «Melos Brass» (έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια της διοργάνωσης), το οποίο θα συμπράξει με ανερχόμενους νέους σολίστ (Μαρία Μηλολιδάκη - υψίφωνος, Παύλος Σεράσης - κλαρινέτο, Νάσος Ιωάννου - κόρνο) και με τη Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων. Η συναυλία θα επαναληφθεί στις 20/5 με Ελληνες και ξένους νέους σολίστ. Επίσης, θα πραγματοποιηθούν οι συναυλίες: 19/5, με τον διάσημο Αμερικανό τρομπετίστα Ρεξ Ρίτσαρντσον, το Κουαρτέτο Τζαζ «Νάκας» και την Big Band - Μεγάλη Μπάντα του Δήμου Αθηναίων. 21/5 με το σύνολο χάλκινων πνευστών German Brass. Το φεστιβάλ αποτελεί συμπαραγωγή του ΟΜΜΑ με τα Μουσικά Σύνολα Δήμου Αθηναίων και το Εργαστήριο Πνευστών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
«Η ελληνική γλώσσα στην Κύπρο από την αρχαιότητα έως σήμερα» είναι το θέμα του ΙΗ΄ Πολιτιστικού Διημέρου που διοργανώνει (23,24/5) το Φιλολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας - Πολιτισμού της Κύπρου και το «Σπίτι της Κύπρου». Στις 23/5, οι πρωινές εργασίες (10.30πμ-2μμ) θα γίνουν στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου (Πανεπιστημίου 30) και οι απογευματινές (4.30-8μμ) στο κτίριο «Κωστής Παλαμάς» (Ακαδημίας 48 και Σίνα). Η τελετή έναρξης αφιερώνεται στη μνήμη του συνθέτη Μάριου Τόκα. Οι εργασίες στις 24/5 (9.30πμ- 2μμ) θα γίνουν στο κτίριο «Κωστής Παλαμάς». Εισηγητές θα είναι Ελληνες και Κύπριοι πανεπιστημιακοί καθηγητές.
Ο βετεράνος της μπλουζ Johnny Winter, από τους σημαντικότερους τραγουδιστές και κιθαρίστες του ροκ, βασικός σύνδεσμος ανάμεσα στο βρετανικό μπλουζ - ροκ και το ροκ του αμερικανικού νότου, εμφανίζεται για πρώτη φορά, σήμερα στη Θεσσαλονίκη («Principal club theatre») και αύριο στην Αθήνα (στο «Gagarin», Λιοσίων 205, 9.30 μ.μ.). Από την αρχή της 30χρονης καριέρας του συνδυάζει την παράδοση και το νεοτερισμό στην μπλουζ σκηνή, ενθουσιάζοντας χιλιάδες μουσικόφιλους που τον θεωρούν ισάξιο με τους κορυφαίους του είδους.
Τραγούδια του καμπαρέ και του μιούζικαλ παρουσιάζει η Γιούλη Τσίρου (19/5, 9 μ.μ.), στον «Ιανό» (Σταδίου 24). Ενα «ταξίδι» από τον «Γαλάζιο άγγελο» της Μάρλεν Ντίτριχ, τη «Λιλή Μαρλέν», σε τραγούδια της Εντίθ Πιάφ, της Λίζα Μινέλι, της Σοφίας Βέμπο, του Μπρεχτ και σε γνωστά τραγούδια του μουσικού θεάτρου. Μια παράσταση σε πέντε γλώσσες, με ένα πιάνο (Παναγιώτης Παπαγεωργίου) και μια φωνή.
Ξεκινά σήμερα στο Βυζαντινό Μουσείο το 28ο Εαρινό Συμπόσιο Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Αρχαιολογίας και Τέχνης (θα ολοκληρωθεί στις 18/5). Το φετινό θέμα είναι «Κείμενα σε αντικείμενα», με τέσσερις εισηγήσεις και συζήτηση στρογγυλής τράπεζας. Οι σημερινές συνεδριάσεις καλύπτουν την Τέχνη της παλαιοχριστιανικής και βυζαντινής περιόδου. Οι συνεδριάσεις του Σαββάτου αφορούν στο ειδικό θέμα, ενώ της Κυριακής στην Τέχνη της Δύσης και των λατινοκρατούμενων περιοχών, καθώς και στη μεταβυζαντινή Τέχνη.