Κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ προσπαθούν να κρύψουν τις ευθύνες κάνοντας λόγο για ανθρώπινο λάθος. Εργαζόμενοι όμως αναφέρουν ότι τα προβλήματα είναι πολλά και γνωστά στους αρμόδιους...
Motion Team |
Ανεξάρτητα από τις όποιες ευθύνες προκύψουν και που θα καταλογιστούν, ένοχη είναι η πολιτική τους, γιατί αυτή έχει καταδικάσει, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας, εργαζόμενους και επιβάτες - χρήστες του ΟΣΕ να μετακινούνται με κίνδυνο της ζωής τους.
Τα καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι... «Από θαύμα δεν είχαμε περισσότερα θύματα», λένε μηχανοδηγοί και σταθμάρχες του ΟΣΕ, που ήδη έχουν τη δική τους εσωτερική ενημέρωση όσον αφορά τις συνθήκες του προχθεσινού σιδηροδρομικού ατυχήματος στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης.
«Ας αποτελέσει αυτό το σιδηροδρομικό ατύχημα ένα καμπανάκι για τον ΟΣΕ και την κυβέρνηση», προσθέτουν. Επισημαίνεται ότι την ώρα του ατυχήματος οι επιβάτες βρίσκονταν στις θέσεις τους λόγω του ελέγχου των εισιτηρίων, γεγονός σωτήριο γι' αυτούς δεδομένου ότι το τρένο την ώρα του εκτροχιασμού έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα. Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Πλατέως, όπως και σε άλλα σημεία του δικτύου, το σύστημα τηλεδιοίκησης δε λειτουργεί το τελευταίο διάστημα, λόγω εμπλοκής. Μηχανοδηγοί βεβαιώνουν ότι η φωτοσήμανση δε λειτουργεί πολλές μέρες στην εν λόγω περιοχή. Ακόμη στο Σταθμό του Αδενδρου δεν υπάρχει σταθμάρχης, καθώς ο ΟΣΕ μειώνει συνεχώς το προσωπικό του. Αυτά τα δύο αποτελούν προϋποθέσεις για ασφαλή δρομολόγια, λένε όσοι εργαζόμενοι γνωρίζουν καλά αυτές τις διαδρομές.
Στο μεταξύ, χτες, ο Επ. Μαρίας, συνήγορος του μηχανοδηγού του «Ιντερσίτι» ανέφερε ότι ο πελάτης του στην κατάθεσή του στον ανακριτή υποστήριξε ότι δεν παρέλαβε ειδικό σήμα για παράκαμψη ή βραδυπορία. Επίσης, ότι πριν το σιδηροδρομικό σταθμό της Σίνδου υπήρχε κόκκινο σήμα και όταν αναζήτησε σχετικές οδηγίες, ο σταθμάρχης της Σίνδου του είπε ότι μπορεί να φύγει ελεύθερα μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό Πλατέως, δηλαδή να οδηγήσει μέχρι το Πλατύ με την κανονική δρομολογιακή ταχύτητα (το όριο σύμφωνα με πληροφορίες είναι 160 χιλιόμετρα). Ο μηχανοδηγός είπε ακόμη ότι είχε πράγματι ρεπό την προηγουμένη του ατυχήματος, αλλά πριν 11 μέρες είχε ξανακάνει την ίδια διαδρομή και τότε του είχε υποδειχτεί εντολή βραδυπορίας την οποία και εφάρμοσε. Και πρόσθεσε ότι διακόσια μέτρα πριν τα ψαλίδια στο σταθμό του Αδενδρου αντιλήφθηκε τι συνέβαινε και προσπάθησε να μειώσει ταχύτητα.
Με μια κατάθεση - πρόκληση για τα θύματα του ναυαγίου και τους συγγενείς τους, χτες, κατά τη συνέχεια της δίκης για το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ, ο Γεώργιος Κοντογιώργης, πλοίαρχος και επιθεωρητής της εταιρίας MFD (σημερινή HSW), έδωσε σαφέστατα δείγματα γραφής για το πώς λειτουργούσε, αλλά και πώς λειτουργεί στην εταιρία και σήμερα. Συγκεκριμένα, θεώρησε φυσιολογικό το γεγονός ότι οι καμπίνες του πληρώματος ήταν κάτω από το γκαράζ, σε χώρο που θα έπρεπε να είναι «στεγανά», αφού όπως υποστήριξε: «Το πού θα κοιμηθεί το πλήρωμα είναι θέμα λειτουργίας του πλοίου, δεν είναι θέμα απαγόρευσης απόπλου»! Πράγμα που αφήνει υπόνοιες ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει και σήμερα σε πλοία της εταιρίας.
Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι οι έλεγχοι που γίνονταν από το ΚΕΕΠ στο πλοίο ήταν εξονυχιστικοί, σε σημείο που κατέβαζαν τις βάρκες και τις έβαζαν να κάνουν «βόλτα στο λιμάνι...», αλλά και ότι το Βιβλίο Επιθεωρήσεων και Γυμνασίων του πλοίου, δεν ήταν υποχρεωτικό να είναι στο καράβι, αλλά μπορούσε να ήταν και στα γραφεία της εταιρίας!!!
Τα λεγόμενά του ήρθε να αντικρούσει η κατάθεση του Γεωργίου Μήλιου, καθηγητή της Σχολής Εμποροπλοιάρχων Σύρου, ο οποίος ήταν κατηγορηματικός για το συγκεκριμένο Βιβλίο Επιθεωρήσεων και Γυμνασίων. «Το Βιβλίο είναι σημαντικό και πρέπει να είναι πάνω στο πλοίο», τόνισε. Αναφερόμενος στις υδατοστεγείς πόρτες, που έμεναν ανοιχτές, επειδή κάτω από το γκαράζ υπήρχαν καμπίνες του πληρώματος», ο Γ. Μήλιος υπογράμμισε: «Μόλις το πλοίο λύσει από το λιμάνι, πρέπει να κλείσουν. Είναι κανόνας». Οταν ρωτήθηκε για τις βάρκες και για τους ισχυρισμούς στελεχών της εταιρίας ότι στις ασκήσεις κατέβαιναν όλες, απόρησε: «Στις ασκήσεις δεν κατεβαίνουν όλες οι βάρκες. Εγώ δεν ξέρω να έχει γίνει κάπου τέτοιο γυμνάσιο»!..
Για το πόσο... «προσεκτική» ήταν η MFD, σε θέματα ασφάλειας προσπάθησε να πείσει το δικαστήριο ο Αντων. Παπαδάκης, διευθυντής προμηθειών της εταιρίας. Οπως σημείωσε, το 2000 η εταιρία είχε κάνει μαζικές αγορές για λαμπάκια σε σωσίβια, για όλα της τα πλοία, ύψους 100 εκατ. δρχ.!!! Ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πολλά από τα σωσίβια των ναυαγών, δεν είχαν όχι λαμπάκι, ούτε σφυρίχτρα όπως έπρεπε.
Το πόσο αναξιόπιστες είναι οι καταθέσεις κάποιων μαρτύρων και ειδικά ανθρώπων που αποτελούσαν πλήρωμα του ΣΑΜΙΝΑ κατήγγειλαν χτες οι περισσότεροι δικηγόροι της Πολιτικής Αγωγής, καθώς κατέθεσε ο τότε θαλαμηπόλος Σταύρος Καμίλης. Οπως φάνηκε από την εξέταση του μάρτυρα, ο οποίος δεν εργάζεται πλέον στο χώρο της ναυτιλίας, είναι ο δεύτερος που κατέθεσε ακριβώς τα ίδια με τον επίσης θαλαμηπόλο Τσαγάλα, ο οποίος είχε αμφισβητηθεί έντονα από το δικαστήριο, γιατί είχε πέσει σε σοβαρές αντιφάσεις.
Εψαχνε δουλιά για το γιο της και βρέθηκε κατηγορούμενη για απόπειρα δωροδοκίας. Σύμφωνα με την Αστυνομία, χτες στις 11.30 το πρωί, μια 60χρονη γυναίκα πήγε στο υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και απευθύνθηκε στο γραφείο του υφυπουργού Γεράσιμου Γιακουμάτου.
Μαζί της είχε δυο κουτιά με γλυκά, ένα από τα οποία πρόσφερε στους υπαλλήλους του γραφείου, ενώ για το άλλο δήλωσε πως προορίζεται για συνεργάτη του υφυπουργού, αρμόδιο για το θέμα της. Την ώρα εκείνη ο συνεργάτης του υφυπουργού απουσίαζε και επέστρεψε στη θέση του, όταν η 60χρονη αποχώρησε από το υπουργείο. Τότε, άνοιξε το κουτί με τα γλυκά και διαπίστωσε ότι μέσα σε αυτό υπήρχε και ένας φάκελος, που περιείχε μία ανώνυμη οπισθογραφημένη επιταγή 5.000 ευρώ σε διαταγή της ιδίας. Η 60χρονη συνελήφθη στις 3.15 το μεσημέρι από αστυνομικούς του Τμήματος της Ομόνοιας.
Εκδήλωση - συζήτηση, με θέμα τα οξυμένα προβλήματα του 7ου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθήνας και την ανάγκη διαμόρφωσης αγωνιστικού διεκδικητικού πόλου κόντρα στην κυρίαρχη πολιτική, πραγματοποιεί η Γραμματεία του Διαμερίσματος της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», την ερχόμενη Δευτέρα 24 Οκτώβρη και ώρα 7 μ.μ., στα γραφεία του 7ου Διαμερίσματος (Πανόρμου 59, 1ος όροφος). Ομιλητής θα είναι ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης».
Την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης προκάλεσαν οι καταγγελίες δημάρχων και της «Επιτροπής αγώνα για την απομάκρυνση των κεραιών», για τις παράνομες κεραίες τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών στο Χορτιάτη.
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας παρήγγειλε στο διευθυντή της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης τη διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, προκειμένου να διακριβωθεί η νομιμότητα σε όλες τις εγκαταστάσεις κεραιών. Σε όσες περιπτώσεις διαπιστωθούν αξιόποινες πράξεις, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας ζητά από την Ασφάλεια να προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες για την κατάσχεση του εξοπλισμού, ενώ οι αρμόδιες αρχές θα προχωρήσουν και σε κατεδάφιση και αφαίρεση των παράνομων εγκαταστάσεων.