Χτες, από νωρίς το πρωί ως το μεσημέρι τον πρώτο λόγο είχαν τα παιδιά από δημοτικά και γυμνάσια. Ο χώρος της έκθεσης κατακλύστηκε από τους μαθητές των 3ου και 4ου Δημοτικών Σχολείων Περάματος και του 1ου Γυμνασίου της πόλης. Οργανωμένα και συγκροτημένα με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών που τα συνόδευσαν, των καλλιτεχνών, αλλά και συνδικαλιστών από τα σωματεία της Ζώνης τα παιδιά, όπως ειπώθηκε από τα ίδια, είχαν την ευκαιρία να κάνουν ένα διαφορετικό μάθημα.
Κάθε έργο, πίνακας ζωγραφικής, γλυπτό, φωτογραφία ήταν γι' αυτά και θέμα συζήτησης. «Είδα πίνακα που άνθρωποι είναι κρεμασμένοι από το λαιμό από ένα καράβι. Γιατί;» ρώτησε μαθητής και η απάντηση από τον μεταλλεργάτη Μιχάλη ήταν η εξής: «Οι εργοδότες κρατούν δεμένους τους εργάτες με θηλιά από το λαιμό. Οι εργάτες δουλεύουν για να κερδίζουν οι εργοδότες. Οσο οι εργάτες δέχονται αυτή τη θηλιά, τόσο αυτή θα σφίγγει. Πρέπει λοιπόν να σπάσουμε αυτά τα δεσμά για να ζήσουμε καλύτερα». Και η Εύα Μελά, από την ομάδα των καλλιτεχνών, συμπλήρωσε: «Βλέπετε όλα αυτά τα εργαλεία γύρω σας μέσα στο μηχανουργείο; Αυτά τα δουλεύουν οι εργάτες και από τη λαμαρίνα κατασκευάζουν τεράστια καράβια. Αυτά δείχνουν ποιοι είναι αυτοί που παράγουν τον πλούτο, ποιοι πραγματικά είναι οι δημιουργοί της ζωής».
Σήμερα στην έκθεση από τις 11.30 το πρωί έχουν προγραμματιστεί επισκέψεις και άλλων σχολείων. Ενώ μέχρι και την Κυριακή έχουν προγραμματιστεί επισκέψεις από πλήθος σωματείων, πολιτιστικών και εξωραϊστικών συλλόγων, αλλά και Επιτροπών Ανέργων.
Το πρόγραμμα αύριο Παρασκευή περιλαμβάνει από τις 7 - 9 προβολή ταινιών μικρού μήκους (αναλυτικά σε διπλανή στήλη). Το Σάββατο στις 7 Θεατρική παράσταση «Καληνύχτα Μαργαρίτα» από τη θεατρική Ομάδα «Αλέκα Παΐζη» και την Κυριακή 28/10 6.30 Συζήτηση: «Οι αγώνες είναι τέχνη του λαού και η τέχνη όπλο του». 8.30 Συναυλία: Βασίλης Βασιλάτος «Ιστορίες για κρουστά».
Το Σαββατοκύριακο επίσης από 11 π.μ. έως 1 μ.μ. θα λειτουργήσουν εργαστήρια για παιδιά με Ζωγραφική κατασκευές / αφήγηση παραμυθιού από τη Θαλασσιά Αντωνοπούλου.
Κάλεσμα προς τους εργατοτεχνίτες του ΥΠΠΟ να ψηφίσουν τη «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» - ΔΑΣ (στηρίζει το ΠΑΜΕ) στις εκλογές του σωματείου τους (ξεκίνησαν τη Δευτέρα στην επαρχία και από χτες μέχρι την Παρασκευή στην Αθήνα) απευθύνει η παράταξη σε ανοιχτή επιστολή της.
Η ΔΑΣ σημειώνει ότι «οι τελευταίες εξελίξεις στον πολιτισμό, όπως αυτές καθορίζονται από τα νομοσχέδια για το νέο οργανόγραμμα του ΥΠΠΟ και τη "βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος", το "κούρεμα" των αποθεματικών του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ), η συνεργασία του ΥΠΠΟ με τις ΜΚΟ είναι αποκαλυπτικές για το ξεπούλημα της πολιτιστικής κληρονομιάς προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων».
Απαιτεί «την κατάργηση των δανειακών συμβάσεων και των μνημονίων, την έξοδο της χώρας από τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ, τη διαγραφή του χρέους. Μας χρωστάνε, δεν τους χρωστάμε δεκάρα!
Διαχωρίζουμε τις θέσεις μας και τις ευθύνες μας απέναντι στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, τις πλειοψηφίες των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, αλλά και την πλειοψηφία στην ομοσπονδία μας, που αποπροσανατολίζει, διαιρεί τους εργαζόμενους (...)
Αγωνιζόμαστε για ένα σωματείο ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ γερό, μαζικό, που πάνω του θα ακουμπούν όλοι οι εργαζόμενοι (...) ικανό να αντιστέκεται στην επίθεση του κράτους, απαλλαγμένο από τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές, από τη γραμμή της ταξικής συνεργασίας στο κίνημα».
Το «ΕΜΠΡΟΣ», ένα κηρυγμένο ιστορικό κτήριο στο κέντρο της Αθήνας, που αφού φημίστηκε και ως θέατρο, παρέμενε κλειστό για χρόνια, ξαναλειτούργησε από το Νοέμβρη του 2011 με τη συμβολική «κατάληψή» του από την «Κίνηση Μαβίλη», με συμμετοχή και στήριξη των κατοίκων του Ψυρρή και πολλών καλλιτεχνών και θεωρητικών των Τεχνών (μουσικής, χορού, θεάτρου, εικαστικών, κλπ.). Mετά από ένα χρόνο καλλιτεχνικών δωρεάν εκδηλώσεων στο «Εμπρός», η νεοσυσταθείσα ΕΤΑΔ (πρώην ΚΕΔ - εταιρεία διαχείρισης ακινήτων του Δημοσίου) θα σφραγίσει σήμερα το «Εμπρός», προκειμένου να πουληθεί... Γι' αυτό η Κίνηση Μαβίλη, που θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10πμ, έξω από το θέατρο (Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή), καλεί την πολιτεία να παραχωρήσει το χώρο ώστε να δημιουργηθεί ένα πρότυπο κέντρο έρευνας για τις παραστατικές τέχνες εκπαιδευτικού, ερευνητικού και όχι εμπορικού χαρακτήρα.
Μια σπάνια ευκαιρία να δουν ποιοτικό κινηματογράφο και να συζητήσουν γι' αυτόν θα έχουν οι επισκέπτες της Εκθεσης αύριο, στις 7 μ.μ., οπότε θα προβληθούν τέσσερις μικρού μήκους ταινίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό: «Κατάληψη» του Frederic Dubreuil (Γαλλία, 2008, 24') για την εργάτρια Mathilde, που είναι θύμα μαζικών απολύσεων στην εταιρεία της. «Το νησί των λουλουδιών» του Jorge Furtado (Βραζιλία, 1989, 12') με θέμα ...μια ντομάτα που περνάει από το χωράφι, το σούπερ μάρκετ, το τραπέζι μιας οικογένειας και καταλήγει σ' ένα νησί - χωματερή, όπου γουρούνια κι άνθρωποι (μ' αυτή τη σειρά προτεραιότητας) τρέφονται απ' τα σκουπίδια. Tο 1995 επιλέχθηκε από Ευρωπαίους κριτικούς ως μια από τις εκατό σημαντικότερες ταινίες μικρού μήκους του 20ού αιώνα. «Μάθε Εργάτη Πώς» των Σήφη Στάμου και Κώστα Σταματόπουλου (Ελλάδα, 2011, 11'): «Ετσι και αλλιώς η ιστορία δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι πράξεις των ανθρώπων που επιδιώκουν τους δικούς τους σκοπούς» (Κ. Μαρξ). «Πιγκουίνοι» του Δημήτρη Ζάχου (Ελλάδα, 2012, 16') βασισμένη στο διήγημα «Πιγκουίνοι έξω απ' το λογιστήριο» του Χρήστου Οικονόμου.
ΑΥΡΙΟ (10.30μμ) στη μουσική σκηνή «Αυλαία» εμφανίζεται η Ιρανή τραγουδίστρια Mamak Khadem, που χαρακτηρίστηκε ως «ένα από τα θαύματα της world μουσικής», καθώς αιχμαλωτίζει το κοινό αναμιγνύοντας τις μουσικές της ρίζες, την αρχαία ποίηση, τη μουσική των μεγάλων δασκάλων της Περσίας, με έναν εμφατικό και επαναστατικό νέο ήχο. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Σοφία Λαμπροπούλου: (κανονάκι), Κώστας Μερετάκης (κρουστά), Γιάννης Πλαγιαννάκος (μπάσο).
ΟΙ «ΧΑΙΝΗΔΕΣ» από αύριο και για τέσσερις ακόμα Παρασκευές (10.30μμ) θα εμφανίζονται στο «Σταυρό του Νότου». Το πρόγραμμά του 10μελούς συγκροτήματος, με ευφάνταστο τρόπο, θέτει οικουμενικά και αιώνια ερωτήματα και «βουτά» στον «ωκεανό» της συλλογικής ύπαρξης.