ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Φλεβάρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Συνεχίζουν αταλάντευτα τον αγώνα τους
  • Τρεις στάσεις εργασίας σήμερα πρωί, μεσημέρι και βράδυ, νέα γενική συνέλευση την Πέμπτη
  • Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Νέες κινητοποιήσεις, για τρίτη συνεχόμενη βδομάδα, αρχίζουν από σήμερα οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, ενώ την ίδια ώρα η μεν διοίκηση ΗΛΠΑΠ παραπέμπει τους εκπροσώπους των εργαζομένων στην κυβέρνηση, οι δε συναρμόδιοι υπουργοί Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης και Εργασίας Μιλτ. Παπαϊωάννου αρνούνται πεισματικά κάθε συνάντηση.

Οι κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας) θα διαρκέσουν μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή, ενώ η περαιτέρω στάση των εργαζομένων θα καθοριστεί στη νέα γενική συνέλευση, που έχει οριστεί για μεθαύριο Πέμπτη. Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της προηγούμενης γενικής συνέλευσης του κλάδου:

  • Σήμερα και την ερχόμενη Παρασκευή, όλοι οι εργαζόμενοι στην κίνηση θα κάνουν στάσεις εργασίας από 6.30 - 8.30 π.μ., 1.30 - 3.30 μ.μ. και 6.30 - 8.30 μ.μ.
  • Μεθαύριο Πέμπτη θα κάνουν στάση εργασίας 12 μ. - 4 μ.μ. και νέα γενική συνέλευση.
  • Από σήμερα μέχρι και την Παρασκευή, οι οδηγοί δε θα εργάζονται κατά το δεύτερο μέρος των πρωινών «σπαστών» βαρδιών και κατά το πρώτο μέρος των απογευματινών «σπαστών» βαρδιών.

Οι εκπρόσωποι της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, με ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι με την άρνησή της να τους δεχτεί, είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Κι αυτό, γιατί, όπως τονίζουν, οι εργαζόμενοι κήρυξαν ομόφωνα στάσεις εργασίας, χωρίς να διεκδικούν την ικανοποίηση κλαδικών τους αιτημάτων, αλλά διεκδικούν λύσεις στα προβλήματα που προκάλεσε η κυβέρνηση, με την εφαρμογή του αντισυγκοινωνιακού - αντεργατικού νόμου που ψήφισε στη Βουλή, τόσο στους εργαζόμενους ΗΛΠΑΠ (εξοντωτικά ωράρια εργασίας μέχρι 15 ώρες τη μέρα), όσο και στο επιβατικό κοινό με το νέο πρόγραμμα δρομολογίων, που σχεδιάστηκε στο «πόδι» και μεγάλωσε την ταλαιπωρία του κόσμου.

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, αγωνιζόμενοι για σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε βάρος τους, από τις ενέργειες της διοίκησης και την αδιαφορία της κυβέρνησης.

Η διοίκηση του ΗΛΠΑΠ, τονίζεται στην Ερώτηση, βασιζόμενη στο νόμο 2669/98, προχώρησε στην καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων, στην επιβολή εξοντωτικών ωραρίων, που με τις «σπαστές» βάρδιες κρατούν τους οδηγούς στο δρόμο 15 ώρες, περιέκοψε τα ρεπό, κατάργησε το χρόνο παραλαβής και παράδοσης του οχήματος, περιόρισε ή κατάργησε το διάλειμμα κλπ. Επιπλέον, παρότι αυξήθηκαν οι εισφορές των εργαζομένων, το Ταμείο Υγείας του προσωπικού ΗΛΠΑΠ οδηγείται σε διάλυση.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση ψήφισε το νόμο που επέτρεψε στη διοίκηση του οργανισμού να προχωρήσει μονομερώς, χωρίς καμιά ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, στην καταστρατήγηση βασικών δικαιωμάτων τους, προκαλώντας την αντίδραση όλων σχεδόν των εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ, ρωτά τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εργασίας αν σκέφτεται η κυβέρνηση να εξετάσει την πολιτική της και να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις των εργαζομένων.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Εκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ ζητά η ΕΣΚ

Προτείνει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης ενάντια στο σχέδιο απορρόφησης του εθνικού αερομεταφορέα από το πολυεθνικό κεφάλαιο 

Κρίσιμη και οριακή χαρακτηρίζει η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση (ΕΣΚ Αερομεταφορών) την κατάσταση στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) και ζητά με υπόμνημα, που κατέθεσε στη διοίκηση της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), τη σύγκληση εκτάκτου συνεδρίου της Ομοσπονδίας. Παράλληλα, καλεί τους εργαζόμενους σε πλήρη ενεργοποίηση για την ανατροπή της καταστροφικής πολιτικής, που εφαρμόζει η κυβέρνηση για τον εθνικό αερομεταφορέα.

Η παράταξη καταγγέλλει ότι η διοίκηση της «Ολυμπιακής» (Ελληνες και ξένοι), με την ανοχή και τη συνενοχή της κυβέρνησης ξεπουλούν, απαξιώνουν, συρρικνώνουν την εταιρία και υποθηκεύουν το μέλλον της, μαζί και το μέλλον των εργαζομένων, ενώ την ίδια στιγμή το συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου στέκεται παρατηρητής των εξελίξεων. Η ΕΣΚ θεωρεί ότι το σχέδιο απορρόφησης του εθνικού αερομεταφορέα από το πολυεθνικό κεφάλαιο βρίσκεται στην τελική και κρισιμότερη φάση του και τονίζει ότι η άσχημη κατάσταση στην εταιρία θα επιδεινωθεί μετά τις εκλογές. Στο υπόμνημα γίνεται αναφορά στο ξεπούλημα του στόλου της ΟΑ στους ανταγωνιστές, στην υποθήκευση της σημερινής, αλλά και μελλοντικής περιουσίας της εταιρίας, στην παραχώρηση κερδοφόρων δραστηριοτήτων στο ιδιωτικό κεφάλαιο, στη μετέωρη μετεγκατάσταση της ΟΑ στο νέο αεροδρόμιο Σπάτων, στην περικοπή δρομολογίων κλπ. Αναφορικά με τη στάση του συνδικαλιστικού κινήματος, επισημαίνεται ότι βρίσκεται σε αναντιστοιχία με την επίθεση που δέχεται ο εθνικός αερομεταφορέας και οι εργαζόμενοι και προστίθεται ότι η προεκλογική περίοδος δεν μπορεί να είναι δικαιολογία απραξίας. Το πρόγραμμα δράσης που προτείνει η ΕΣΚ, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει 24ωρη προειδοποιητική απεργία και συγκεντρώσεις στην Αθήνα, περιοδείες συνδικαλιστών της ΟΣΠΑ και των πρωτοβάθμιων σωματείων στην επαρχία, συναντήσεις με τα πολιτικά κόμματα, καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης κ.ά.

Στο μεταξύ, ο Βρετανός μάνατζερ της ΟΑ Ρ.Λιντς, από τη Μελβούρνη, όπου βρίσκεται από προχτές για να καλμάρει τη θύελλα αντιδράσεων, είπε ότι δεν έχει πάρει ακόμη οριστικές αποφάσεις για τα δρομολόγια της Αυστραλίας, αλλά ξεκαθάρισε ότι μακροπρόθεσμα η ΟΑ θα «πετά» μόνο σε μια πόλη της Αυστραλίας. Προανήγγειλε δε ότι η οριστική απόφαση για το μέλλον της γραμμής θα οριστικοποιηθεί πριν τις 26 Μάρτη, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να συνεχίσει η εταιρία τις πτήσεις και προς Μελβούρνη και προς Σίδνεϊ, μέχρι την Ολυμπιάδα του Σίδνεϊ, τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

Με ανακοίνωσή τους 83 ομογενειακές οργανώσεις της Μελβούρνης που εκφράζουν το σύνολο του Ελληνισμού της πόλης, ζητούν την παρέμβαση του πρωθυπουργού για τη διατήρηση της γραμμής προς Μελβούρνη. Τέλος, προειδοποιούν ότι αν η γραμμή κοπεί τώρα στα πρόχειρα, το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας της θα είναι δύσκολο, καθώς το κενό θα έχει καλυφθεί από άλλες εταιρίες.

Για τη σωτηρία του Φαληρικού Ιππόδρομου

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και σατιρική θεατρική παράσταση αύριο στις 5 μ.μ. έξω από τη Βουλή

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα συνοδευτεί από σατιρική θεατρική παράσταση, διοργανώνουν αύριο Τετάρτη, 1 Μάρτη, στις 5 το απόγευμα, έξω από τη Βουλή, οργανώσεις πολιτών και δημοτικές κινήσεις της παραλίας του Σαρωνικού. Την ίδια στιγμή εντός του Κοινοβουλίου θα συζητείται το νομοσχέδιο με τίτλο «Ιδρυση Εταιρίας Ολυμπιακό Χωριό 2004», του υπουργείου Πολιτισμού με το οποίο προωθείται η τσιμεντοποίηση του Φαληρικού Ιπποδρόμου.

Τη συγκέντρωση διοργανώνουν: «Επιτροπή για τη Διάσωση του χώρου του Ιπποδρόμου», «Πολίτες Αττικής», «Δημοτική Συνεργασία για το Ελληνικό», «Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων και Κινήσεων για την Προστασία των Ελεύθερων Χώρων της Αττικής», «Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού» και το «Δίκτυο Κινήσεων για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

Με κοινή τους ανακοίνωση, οι παραπάνω, καλούν «κάθε ευαισθητοποιημένο πολίτη ή φορέα να συμμετάσχει στη συγκέντρωση ενάντια:

  • στη βάρβαρη τσιμεντοποίηση, τη στυγνή εμπορευματοποίηση και την επικείμενη παραχώρηση στον κ. Κόκκαλη και την κοινοπραξία του, του ζωτικού χώρου του Ιπποδρόμου
  • στη χωροθέτηση του Ολυμπιακού Χωριού στα όρια του Εθνικού Δρυμού της Πάρνηθας και στη μεθόδευση της Διεθνούς Ζώνης στα διαπλεκόμενα
  • στην τσιμεντοποίηση όλης της Αττικής, καθ' υπέρβασιν ακόμη και του νόμου 2730/99 (σ.σ. για τη χωροθέτηση των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων), διά της μεθόδου των δήθεν «προσωρινών» εγκαταστάσεων
  • στην τσιμεντοποίηση ενός από τους ελάχιστους ελεύθερους χώρους της Αθήνας (Ριζάρειος).

Μέσα στο πνεύμα των ημερών, οι φορείς συγκρότησαν το θίασο «Οι κοκκαλόπηκτοι», ο οποίος κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης έξω από τη Βουλή θα δώσει παράσταση με τίτλο: «Ιππόδρομος Φαλήρου ή 2004 Διαπλεκόμενοι Κουλοχέρηδες». Στην παράσταση θα πρωταγωνιστήσουν, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση των φορέων: ο «Αρχων του τζόγου», ο «Διαχειριστής Μημίτης», ο «Πόντιος Πιλαλιώτης», ο «Φουρφούρας», η «Μάγισσα Χλαμπαζώη», ο «Μάγειρας Κουτάλας» και πολλοί άλλοι.

Απώλειες του ΟΤΕ από τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία

Στο 1.1 τρισ. δραχμές έφτασαν τα έσοδα του ομίλου του ΟΤΕ την περασμένη χρονιά, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 17,3% από το 1998 (939 δισ.) Ομως, τα κέρδη του Οργανισμού, παρά τις μεγάλες αυξήσεις στην αστική μονάδα, έπεσαν στα 283 δισ. από τα 285 δισ. δραχμές του 1998. Βέβαια, η Διοίκηση του Οργανισμού ισχυρίζεται ότι τα κέρδη θα ήταν μεγαλύτερα, αν δεν υπολογιστούν οι απώλειες από την επένδυση στη Σερβία (6 δισ). και στην εταιρία ICO, στην οποία συμμετέχει με αρχικό κεφάλαιο 34 δισ. Η διοίκηση του Οργανισμού φαίνεται, όμως, να ξεχνά ότι αυτές οι απώλειες είναι το «τίμημα» του ανοίγματος του ΟΤΕ στις ξένες αγορές, του ανταγωνισμού και της «παγκοσμιοποίησης», στο όνομα των οποίων «πίνει νερό η κυβέρνηση» και τα επικαλείται για να δικαιολογήσει την πολιτική του μικροϊμπεριαλιστή στα Βαλκάνια.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Ενισχύθηκαν οι ταξικές δυνάμεις

Σημαντική νίκη στις εκλογές του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας πέτυχε το ψηφοδέλτιο της «Αγωνιστικής Ενότητας Ταχυδρόμων» που υποστηρίχτηκε από την παράταξη της «Δημοκρατικής Συνεργασίας» (ΕΣΑΚ) και άλλες ριζοσπαστικές και ταξικές δυνάμεις. Μετά από πολλά χρόνια η ΠΑΣΚΕ έχασε την αυτοδυναμία της στο ΔΣ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ψήφισαν 1.002 ταχυδρόμοι και η «Αγωνιστική Ενότητα» έλαβε 353 ψήφους και 5 έδρες (στις εκλογές του 1998 είχε 226 ψήφους και 3 έδρες). Η ΠΑΣΚΕ έλαβε 354 ψήφους και 5 έδρες (από 517 και 7 έδρες στις προηγούμενες εκλογές), ενώ η ΔΑΚΕ έλαβε 2 έδρες και 1 έδρα ένας ανεξάρτητος συνδυασμός.

«Οι ταξικές δυνάμεις της "Αγωνιστικής Ενότητας" - δήλωσε ο Βασίλης Βήττος - ενισχυμένες και με την ψήφο των ταχυδρόμων, από καλύτερες θέσεις θα μπουν μπροστά στον αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου ταχυδρομείου και την υπεράσπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους».

  • Χτες η ΟΜΕ-ΕΛΤΑ (πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ), λίγες μέρες πριν διαλυθεί η Βουλή, διαπίστωσε ότι δεν τηρείται το Συμβόλαιο Διαχείρισης και το Επιχειρησιακό Σχέδιο με τα οποία είχε συμφωνήσει και έτσι 350 θέσεις εργαζομένων μένουν κενές στην Αττική, ενώ στο σύνολο της χώρας φτάνουν τις 600. Το ταχυδρομείο σήμερα λειτουργεί με λιγότερους εργαζόμενους ενώ ο κύκλος εργασιών έχει αυξηθεί κατά 20% περίπου.

Η ΟΜΕ-ΕΛΤΑ στη συνέντευξη Τύπου, προειδοποίησε ότι οι ελλείψεις αυτές, βάζουν σε κίνδυνο την έγκαιρη διακίνηση της αλληλογραφίας που λόγω και της προεκλογικής περιόδου θα είναι αυξημένη και ζήτησε την πρόσληψη 300 εργαζομένων με τρίμηνη σύμβαση εργασίας.

Συγκέντρωση ιδιοκτητών ταξί την Κυριακή

Παναθηναϊκή συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνει την ερχόμενη Κυριακή στις 10 π.μ. στο θέατρο «Περοκέ» η διοίκηση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΣΑΤΑ, η οποία σημειωτέον τα τελευταία 10 χρόνια, αν όχι στηρίζει, επιεικώς ανέχεται την αντιαυτοκινητιστική πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις, στη συγκέντρωση θα ενημερώσει τους αυτοκινητιστές ταξί «για την αδόκιμη συμπεριφορά του υπουργείου Μεταφορών προς τον κλάδο και άλλα ζητήματα». Αξιοσημείωτο είναι ότι στην ολοσέλιδη ανακοίνωση της διοίκησης δε θίγονται τα ουσιαστικά προβλήματα του κλάδου (διαρκής αύξηση κόστους λειτουργίας, με παράλληλη μείωση του εισοδήματος του αυτοκινητιστή ταξί, εξοντωτικά φορολογικά μέτρα, περιορισμός του έργου κλπ.). Αντίθετα, γίνεται κριτική στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών και μάλιστα σε επουσιώδη ζητήματα, ενώ αφήνεται στο απυρόβλητο η κυβερνητική πολιτική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ