ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 31 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Πανάκριβα πληρώνουν οι επιβάτες την... ταλαιπωρία!

Σοβαρά προβλήματα και χτες προκάλεσαν ταλαιπωρία σε χιλιάδες επιβάτες

Μεγάλη ταλαιπωρία περίμενε και χτες τους επιβάτες που προσέρχονταν στο νέο Αεροδρόμιο Σπάτων, ενώ οι αρμόδιοι του ιδιωτικού αεροδρομίου ζητούν τώρα πίστωση χρόνου, τουλάχιστον, μιας βδομάδας, προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Αντί των καλύτερων εξυπηρετήσεων, με πρόσχημα τις οποίες οι επιβάτες υποχρεώνονται να πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και τέλη, βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολύωρες καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων, αλλά και με άλλα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσαν τις έντονες διαμαρτυρίες τους. Χαρακτηριστικό του «αλαλούμ» που επικρατεί είναι το γεγονός ότι μέχρι χτες το μεσημέρι μόνο δύο πτήσεις είχαν φύγει στην ώρα τους, όλες οι υπόλοιπες έφυγαν με καθυστέρηση από μία μέχρι και 12 ώρες, ενώ τέσσερις πτήσεις της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» και συγκεκριμένα αυτές προς Σαντορίνη, Σάμο, Νάξο και Ηράκλειο, ματαιώθηκαν...

Ολα αυτά τα προβλήματα είναι αποτέλεσμα της γενικότερης δυσλειτουργίας των υπηρεσιών, των συστημάτων και μηχανημάτων του νέου αεροδρομίου και αποδεικνύουν ότι δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες δοκιμές ή ότι αυτές που έγιναν δεν ανταποκρίνονταν σε πραγματικές συνθήκες πίεσης, αλλά σε πολύ πιο «ήπιες» καταστάσεις.

Εντονες διαμαρτυρίες των επιβατών προς τους υπευθύνους του νέου αερολιμένα, προκάλεσαν ιδιαίτερα οι πτήσεις της «Ολυμπιακής» για Καστοριά και Χανιά. Η πρώτη, ενώ επρόκειτο να αναχωρήσει στις 8.30 π.μ. για Καστοριά μέχρι τις 2 μ.μ. περίπου δεν είχε ακόμη απογειωθεί, ενώ σαν να μην έφτανε αυτό, αποκαλύφθηκε ότι οι αποσκευές τους φορτώθηκαν σε άλλο αεροπλάνο, το οποίο αναχώρησε για... Αυστραλία! Οσον αφορά τους επιβάτες της δεύτερης πτήσης για Χανιά, αντιμετώπισαν μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς η πτήση τους έπρεπε να γίνει στις 8.45', αλλά μέχρι αργά το μεσημέρι το αεροπλάνο δεν είχε απογειωθεί...

Προβλήματα ωστόσο υπήρξαν επίσης:

  • Στην αποβίβαση των επιβατών από τα αεροσκάφη, για την οποία χρειάστηκαν πάνω από μισή ώρα, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν ούτε λεωφορεία μεταφοράς ούτε σκάλες καθόδου!
  • Στους ιμάντες μεταφοράς αποσκευών, με επακόλουθο να χάνονται πολλές βαλίτσες.
  • Στις ανακοινώσεις των δρομολογίων στους πίνακες αναχωρήσεων - αφίξεων, που είχαν αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να χάσουν τις πτήσεις τους, ενώ η εταιρία του αεροδρομίου υποχρεώθηκε τελικά να προαναγγέλλει τις πτήσεις από τα μεγάφωνα.
  • Σε ελλείψεις από κακούς υπολογισμούς στην κάλυψη και μεταφορά πληρωμάτων κ.ά.

Η «Ολυμπιακή Αεροπορία», μέσω του γενικού διευθυντή εξυπηρέτησης επιβατών Α. Αραβανή, απέδωσε τα προβλήματα στις διαδικασίες που ακολουθεί ο αερολιμένας, ενώ ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου Σπάτων Μ. Μίτσερλιχ, δήλωσε ότι οι καθυστερήσεις πτήσεων που παρατηρούνται, κυρίως αυτές της «Ολυμπιακής», οφείλονται στην ηλεκτρονική σύνδεση των συστημάτων του αεροδρομίου με αυτά της ΟΑ, τα οποία δεν έχουν ακόμη αναβαθμιστεί. Πάντως, σημειώνεται ότι η ΟΑ καλύπτει το 70% των πτήσεων του νέου αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, «κόντρες» και διαπληκτισμοί υπήρξαν μεταξύ εταιρίας του αεροδρομίου και άλλων αεροπορικών εταιριών, εκτός της «Ολυμπιακής».

Πάντως, οι γνωρίζοντες υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα παρουσιάζονται επειδή και το αεροδρόμιο δεν είναι επιχειρησιακά έτοιμο, αλλά ούτε οι αεροπορικές εταιρίες προετοιμασμένες επαρκώς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο αεροδρόμιο δε λειτουργούσε μέχρι χτες τελωνείο εμπορευμάτων, με επακόλουθο να μη γίνονται εκτελωνισμοί φορτίων από χώρες πλην ΕΕ. Επίσης, δεν είχαν τεθεί ακόμα σε λειτουργία τα τηλέφωνα της σχετικής υπηρεσίας του αεροδρομίου.

Οι υπεύθυνοι παρέπεμπαν τους ενδιαφερόμενους από τις εταιρίες μεταφορών και διαμεταφορών, σε κινητά τηλέφωνα υπαλλήλων της υπηρεσίας! Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτησή τους.

Επιπλέον, λέγεται ότι οι υπεύθυνοι της ΟΑ και των «Κυπριακών Αερογραμμών», που είναι υποψήφιος αγοραστής του εθνικού αερομεταφορέα, στα αιτήματα των μεταφορέων - διαμετοφορέων απαντούσαν ότι θα εξυπηρετηθούν μετά τις 4 του Απρίλη. Ανεπισήμως σημείωναν ότι μόνο τότε θα είναι έτοιμοι να παράσχουν τις υπηρεσίες τους, καθώς η μετεγκατάστασή τους στα Σπάτα έγινε άρον άρον, μόνο και μόνο για να εγκαινιαστεί το αεροδρόμιο στις 28 του Μάρτη.

Αλλά στο αεροδρόμιο Σπάτων, πέραν όλων των άλλων σοβαρών προβλημάτων, δε λειτουργούσαν ούτε οι Αυτόματες Ταμειακές Μηχανές. Γεγονός που οδήγησε εκνευρισμένο επιβάτη να επικολλήσει σε μηχάνημα την αυτοσχέδια επιγραφή: «Μπράβο μ..... ς»!

Σε σύσκεψη που έγινε χτες το απόγευμα στο αεροδρόμιο Σπάτων, οι αρμόδιοι του αεροδρομίου και της ΟΑ συμφώνησαν να χορηγηθούν στον εθνικό αερομεταφορέα επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές και να προσδιοριστούν επακριβώς οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών του, ώστε να εκλείψουν καθυστερήσεις που οφείλονται στην «άγρα» θέσης πάρκιν στην πίστα.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι στο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων, τα γραφεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απέχουν μισή ώρα με τα πόδια από τις κεντρικές υπηρεσίες, ενώ η πρόσβαση των κρατικών αυτοκινήτων στους εσωτερικούς χώρους του αεροδρομίου, γίνεται μετά από έλεγχο της ιδιωτικής ασφάλειας!

«ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ»
Οι αρμόδιοι «ξεχνούν» το οικόπεδο ΧΡΩΠΕΙ

Τους πολιτιστικούς, περιβαλλοντικούς και λοιπούς φορείς του Πειραιά καλεί η Δημοτική Κίνηση «Πειραιάς - Αναγέννηση» να πάρουν θέση για τα οικόπεδα της ΧΡΩΠΕΙ, σημειώνοντας ότι μετά τον πρόσφατο θόρυβο δεν έγινε καμία σοβαρή ενέργεια από την πλευρά των αρμοδίων. «Περιμένουν να ξεχαστεί το θέμα, ώστε να δούμε αύριο καμία άδεια οικοδομής;», αναρωτιέται η Κίνηση.

Σε επιστολή τους προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, ο επικεφαλής της Κίνησης Κώστας Τζατζάνης και οι δημοτικοί σύμβουλοι Βούλα Κολιτσοπούλου και Πέτρος Σαλπέας, σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι τα οικόπεδα αυτό έχουν χαρακτηριστεί χώροι πρασίνου, αθλητικών και κοινωνικών χρήσεων. Σήμερα όμως τα οικόπεδα αυτά κινδυνεύουν, αφού πουλήθηκαν από την Εθνική Τράπεζα σε γνωστό μεγαλοεπιχειρηματία του Πειραιά, και η πώληση αυτή έγινε παρ' όλο που τόσο οι πωλητές, όσο και οι αγοραστές ήξεραν τις δεσμεύσεις των οικοπέδων. «Στην ουσία του ζητήματος κυριαρχεί λοιπόν μια σκανδαλώδης απόκτηση ιδιοκτησίας με πρόβλεψη να υποχωρήσουν αρκετοί θεσμοί και παράγοντες της Πολιτείας για να καρποφορήσει, ανάμεσα στους οποίους σημαντικό ρόλο παίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ», σημειώνουν οι δημοτικοί σύμβουλοι.

Καταλήγοντας, ζητούν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ να εμποδίσει την κυριαρχία του μπετόν στο χώρο των οικοπέδων και να γνωστοποιήσει στον δήμαρχο Πειραιά τις προθέσεις, προοπτικές και συγκεκριμένες ενέργειες του υπουργείου.

ΓΟΥΔΙ
Λαϊκό αίτημα, ενιαίο το πάρκο

Χιλιάδες είναι οι υπογραφές, που έχουν ήδη μαζέψει οι κάτοικοι της περιοχής γύρω από το πάρκο στο Γουδί, με κύριο αίτημα τη δημιουργία και λειτουργία ενιαίου πάρκου πρασίνου, που, όπως επισημαίνουν και σε σχετικό υπόμνημά τους, θα αποτελέσει πραγματικό πνεύμονα πρασίνου για την περιοχή.

Οι κάτοικοι ανησυχούν για τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια γύρω από τα 965 στρέμματα στο Γουδί. Συγκεκριμένα, ανησυχούν για την αδρανοποίηση του ν. 732/77 περί δημιουργίας πάρκου πρασίνου, καθώς και τη μη απομάκρυνση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων. Την ίδια στιγμή, οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη μη δημιουργία πρασίνου, που επί 20 χρόνια τους «τάζουν» οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Καταγγέλλουν τις μεθοδεύσεις για τον τεμαχισμό και την τσιμεντοποίηση του χώρου, ενώ απαιτούν αφ' ενός την ολοκληρωμένη κρατική χρηματοδότηση για τη διαμόρφωση και λειτουργία του πάρκου και αφ' ετέρου την άμεση απομάκρυνση όλων των στρατοπέδων (Φακίνου, Βαρύτη και Ζορμπά) και την αποτροπή επιβολής κερδοσκοπικών και ιδιωτικών κριτηρίων λειτουργίας με ανταποδοτικότητα του πάρκου - όπως, για παράδειγμα, με εισιτήρια.

Η Μ. Μαλακού, κάτοικος της περιοχής, λέει στο «Ρ»: «Τόσα χρόνια, θα μπορούσαν να είχαν φτιάξει πράσινο και να το χαίρονται τα παιδιά, οι οικογένειες και οι παππούδες. Αντ' αυτού, έχουν ακόμη τα στρατόπεδα».

Τρισάγιο για τον Χρ. Σταμούλο

Τρισάγιο στη μνήμη του Χρ. Σταμούλου τελούν αύριο Κυριακή η διοίκηση της Εταιρίας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) και το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, του οποίου ο εκλιπών ήταν πρόεδρος.

Το τρισάγιο θα τελεστεί στις 10.30 π.μ., στον Ιερό Ναό Αγ. Χριστοφόρου, που βρίσκεται μέσα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ στην περιοχή του Ρέντη.

Η διοίκηση της ΕΘΕΛ και το προεδρείο του Συνδικάτου καλούν όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να τιμήσουν με την παρουσία τους τη μνήμη του Χρ. Σταμούλου.

Παράλληλα, τα μέλη του προεδρείου του Συνδικάτου δίνουν «όρκο τιμής» στη μνήμη του Χρ. Σταμούλου ότι θα συνεχίσουν αποφασισμένοι να κάνουν πράξη τις ιδέες και το όραμά του για κλάδο ενωμένο και δυνατό.

Για τη σωτηρία του Αλσους Ριζάρη

Σε αντίσταση με κάθε μέσο στο έγκλημα κατά του περιβάλλοντος που επιχειρεί η κυβέρνηση σε συνεργασία με το Ιδρυμα Γουλανδρή, καλεί τους κατοίκους της Αθήνας η Επιτροπή Αγώνα για τη Σωτηρία του Αλσους Ριζάρη.

Οπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να περάσει στο νομοσχέδιο για τα Ολυμπιακά έργα νομοθετική ρύθμιση για τη δωρεάν παραχώρηση του Αλσους Ριζάρη στο Ιδρυμα Γουλανδρή. Η Επιτροπή καταγγέλλει ότι «οι δύο συνένοχοι του εγκλήματος κατά του περιβάλλοντος της Αθήνας - κυβέρνηση και ίδρυμα Γουλανδρή - σε πλήρη διαπλοκή έχουν εισέλθει στην τελική ευθεία της επίθεσης κατά του άλσους» και καλεί τους βουλευτές των κομμάτων να μη συνεργήσουν σε αυτό το έγκλημα. Τέλος, δηλώνει ότι θα προσφύγει στα αρμόδια Κοινοτικά Οργανα και θα αντισταθεί με «κάθε άλλο τρόπο στην επιβολή του χρήματος, της αλαζονείας και της διαπλοκής πάνω στο δικαίωμα στη ζωή και το μέλλον, το δικό μας και των παιδιών μας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ