Οπως ανέφερε στη χτεσινή επίσημη παρουσίασή του ο Πρόεδρος της Βουλής, Απόστολος Κακλαμάνης, αποτελεί «έργο μεγάλης καλλιτεχνικής ιδιοφυίας, αλλά κυρίως έργο ψυχής και ταυτόχρονα μαρτυρία μιας ηρωικής εποχής, μιας ηρωικής γενιάς». Ο ακαδημαϊκός Παναγιώτης Τέτσης τόνισε ότι «από σήμερα το μεγάλο αυτό έργο, για το οποίο γίνονταν συζητήσεις επί σαράντα χρόνια, κατέχει την κορυφή που του έπρεπε. Το υποδέχεται όλος ο ελληνικός λαός μέσω των αντιπροσώπων του».
Η γλυπτική σύνθεση, σκαλισμένη σε πωρόλιθο της Αίγινας, έχει συνολικό μήκος 41 μ. και ύψος 1,10 μ. Αποτελείται από επτά τμήματα και έχει ως θεματική βάση τον πόλεμο και την ειρήνη. Το πρώτο τμήμα ανοίγει με τις ασχολίες της αγροτικής ζωής στην περίοδο της ειρήνης. Το δεύτερο με την κήρυξη του πολέμου όταν τα όπλα παίρνουν τη θέση των αγροτικών εργαλείων. Το τρίτο αφορά στις συγκρούσεις του πολέμου. Το τέταρτο στην επιστροφή από τον πόλεμο. Το πέμπτο τμήμα αναφέρεται στην εξαθλίωση των ξεριζωμένων από τη γη τους και το έκτο στην Κατοχή και την Εθνική Αντίσταση. Η ζωφόρος ολοκληρώνεται με τη συναδέλφωση νικητών και νικημένων.
Η χτεσινή παρουσίαση, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού, έκλεισε με τον Στέφανο Ληναίο, ο οποίος απήγγειλε αποσπάσματα από το «Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη.
Οταν κλείνει ένα θέατρο είναι σα να κλείνει ένα σχολείο. Το 29χρονο θέατρο «Ερευνας» (από τα παλαιότερα περιφερειακά θέατρα), που μεγάλωσε τρεις γενιές, όπως ανακοίνωσε ο Δημήτρης Ποταμίτης, αναστέλλει τη λειτουργία του. Οι λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση αυτή, όπως λέει ο δημιουργός του, «είναι αισθητικοί, ηθικοί, αλλά και οικονομικοί». Θεωρώντας το υποχρέωσή του ο Δ. Ποταμίτης ευχαριστεί όλους όσοι συμπαραστάθηκαν στον αγώνα του θεάτρου «Ερευνας», ενώ νιώθει την ανάγκη να μοιραστεί με το κοινό τους λόγους που τον οδήγησαν σε μια τέτοια απόφαση. Μεταξύ άλλων «Στους καιρούς που ζούμε και υπό τις συνθήκες που η εξουσία από τη μια, και η τηλεόραση από την άλλη, έχουν αναλάβει εργολαβικά την παραγωγή πολιτικής αλλά και πολιτισμού, οδήγησαν τον τόπο σ' αυτό το πανηγύρι θολοκουλτούρας, διαπλοκής, συναλλαγής και βυζαντινισμού, που σήμερα αποκαλείται "πολιτική και πολιτιστική ζωή του τόπου", με τον αποπροσανατολισμό του κοινού, με το φασισμό μιας διαφήμισης αθέμιτα ανταγωνιστικής. Με τους κάθε λογής παραγοντίσκους που μισούν κατά βάθος τον πολιτισμό, αλλά λατρεύουν τα κονδύλια από την ΕΟΚ. Με την εξαγορά της σιωπής των πνευματικών ανθρώπων με βραβεύσεις και οφίτσια. Με τον παντελή, αναίτιο αποκλεισμό μας από τη μεγάλη πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης και τον εξαναγκασμό να λειτουργούμε σαν "κρυφό σχολειό"».
Και καταλήγει ο Δημήτρης Ποταμίτης «δε νομίζουμε ότι μπορούμε να μιλάμε για αντίσταση, αλλά για μια αξιοπρεπή αποχή. Το θέατρο "Ερευνας" θα επανέλθει, όταν η μυθολογία ξαναδώσει τη θέση της στην ιστορία».
Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία και συγκέντρωση στις 9 το πρωί στο υπουργείο Πολιτισμού προχωρούν αύριο, αλλά και στις 13/11 οι έκτακτοι αρχαιολόγοι με απόφαση του συλλόγου τους, διεκδικώντας, μεταξύ άλλων, να δοθεί τέλος στο απαράδεκτο και εξουθενωτικό καθεστώς των συμβάσεων διαφόρων «τύπων».
Ο σύλλογος απαιτεί ειδική ρύθμιση για την κατάταξη σε θέσεις Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ2) των αρχαιολόγων με συμβάσεις αορίστου χρόνου στο υπουργείο Πολιτισμού, «στοχεύοντας στην αποκατάσταση του ήδη υπάρχοντος έμπειρου προσωπικού, που παραμένει σε καθεστώς επαγγελματικής ομηρίας 10 και πλέον χρόνια με συμβάσεις διαφόρων τύπων».
Απαιτεί «τη συστηματική στελέχωση της αρχαιολογικής υπηρεσίας του ΥΠΠΟ, με προγραμματισμό της απορρόφησης που προτίθεται να πραγματοποιήσει» και «την άμεση πλήρωση των 600 νέων οργανικών θέσεων που δημιουργήθηκαν με το Νόμο 2947/01».
Ο ΣΕΚ διεκδικεί, τέλος, «ίση μεταχείριση έναντι των λοιπών κλάδων προσωπικού ειδικοτήτων ΠΕ, όπως π.χ. με τους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, για τους οποίους έχει υπάρξει ειδική ρύθμιση και απαιτούμε να δοθεί τέλος στο υπάρχον καθεστώς ανασφάλειας των κάθε "είδους" εκτάκτων αρχαιολόγων και των οικογενειών τους».
Ολοκληρώνεται ο Διεθνής Διαγωνισμός «Δημήτρης Μητρόπουλος 2002» για διεύθυνση ορχήστρας με τον αυριανό διαγωνισμό στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, των τριών φιναλίστ που επιλέχτηκαν από τους συνολικά 200 συμμετέχοντες. Ο νικητής θα αναλάβει την προετοιμασία και διεύθυνση της όπερας «Ευμενίδες» του Αλβανού συνθέτη Βασίλ Τόλε, που κέρδισε πέρσι το πρώτο βραβείο σύνθεσης του διαγωνισμού. Οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν σε έργα για συμφωνική ορχήστρα και αποσπάσματα όπερας ερμηνευμένα από την «Ορχήστρα των Χρωμάτων», που ανέλαβε τη διεξαγωγή του διαγωνισμού.
Λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κοινού, παρατείνεται μέχρι και τις 15/11 η έκθεση του ελληνοαμερικανού ζωγράφου Λου Ευσταθίου, στο «Artower Agora» (Αρμοδίου 10, 6ος όροφος, Βαρβάκειος πλατεία).
Η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς (Τρυπόδων 28, Πλάκα) σήμερα (7μ.μ.) θα τιμήσει τη μνήμη του Κωνσταντίνου Λεβέντη, δίνοντας το όνομά του σε μια αίθουσά της. Θα μιλήσουν: Κ. Καρράς (πρόεδρος της εταιρίας), Στ. Μαμαλούλος (αρχιτέκτων, αναστηλωτής), Β. Καραγιώργης (πρώην διευθυντής Αρχαιοτήτων Κύπρου, διευθυντής του Ιδρύματος Λεβέντη στην Κύπρο), Τ. Λεβέντης.
Με αφορμή τη συμπλήρωση σαράντα χρόνων από το θάνατο του Μανώλη Καλομοίρη, σε έκτακτη συνεδρία της Ακαδημίας Αθηνών, σήμερα (7 μ.μ.), θα μιλήσουν οι Μενέλαος Παλλάντιος, Φίλιππος Τσαλαχούρης και Βύρων Φιδετζής. Θ' ακολουθήσει συναυλία με έργα Καλομοίρη και ερμηνευτές τους Αρη Γαρουφαλή (πιάνο), Τάτση Αποστολίδη (βιολί), Εύη Τσίρτση (τραγούδι).