ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Μάη 2009
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΣΕ
Απολύσεις και εργασιακός «μεσαίωνας»

Η κυβέρνηση μεθοδεύει την ...«απαλλαγή» του Οργανισμού από 3.000 εργαζόμενους

Ανάστατοι είναι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, μετά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την προώθηση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού και την - κατ' ουσίαν - απόλυση 3.000 και πλέον σιδηροδρομικών άνω των 50 ετών, με συγκροτημένα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Στόχος της κυβέρνησης με το προωθούμενο σχέδιο «ανασυγκρότησης του ΟΣΕ», το οποίο προβλέπει την απόλυση σχεδόν του μισού προσωπικού, μέσω του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», είναι η προετοιμασία των ελληνικών σιδηροδρόμων για την ιδιωτικοποίηση, ενόψει της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011. Το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ, το οποίο αναμένεται να εφαρμοστεί μέσα στο 2009, προβλέπει την υποχρεωτική απόλυση εργαζομένων που έχουν συμπληρώσει το 50ό έτος. Οι εργαζόμενοι θα απολυθούν με το 70% των βασικών τους αποδοχών - και όχι των συνολικών - και με το 50% της εφάπαξ αποζημίωσής τους. Ωστόσο, δε θα λυθεί η σύμβαση εργασίας τους. Θα παραμένουν σε «εφεδρεία», ενώ ο ΟΣΕ διατηρεί το δικαίωμα να τους ανακαλεί στην εργασία, ανάλογα με τις ανάγκες σε προσωπικό. Με τις αντεργατικές αυτές μεθοδεύσεις, η κυβέρνηση επιχειρεί την αποψίλωση του Οργανισμού από το προσωπικό που έχει συγκροτημένα δικαιώματα, ώστε έτσι να ανοίξει ο δρόμος για τη γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στον κλάδο. Ουσιαστικά, δηλαδή, η κυβέρνηση προχωρά στην κατάργηση χιλιάδων θέσεων σταθερής και μόνιμης απασχόλησης και στην αντικατάσταση ορισμένων απ' αυτών, με συμβάσεις της «ελεύθερης αγοράς».

Η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών καταγγέλλει ότι τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για τον ΟΣΕ είναι:

  • Η πλήρης διάσπαση του Οργανισμού, με την αποκοπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προοπτική παράδοσης στους ιδιώτες.
  • Εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
  • Παράδοση της συντήρησης της υποδομής και του τροχαίου υλικού στους ιδιώτες.
  • Συρρίκνωση και κλείσιμο του περιφερειακού δικτύου.
  • Νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων με βάση εμπορικά κριτήρια.
  • Απολύσεις προσωπικού μέσω του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», το οποίο θα διαχειρίζεται αποκλειστικά ο ΟΑΕΔ.

Τα στελέχη της ΔΕΣΚ καλούν τους εργαζόμενους να απορρίψουν και να αντιπαλέψουν τα μέτρα της κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς και την πολιτική που εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Τους καλούν, επίσης, να καταδικάσουν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου και να παλέψουν για ένα σιδηρόδρομο 100% δημόσιο, που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία και θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες.

ΚΚΕ
Στη Βουλή οι εισφορές των ΕΒΕ

Επίκαιρη Ερώτηση του Κόμματος

Αποψη από την προχτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας της Συντονιστικής επιτροπής των ΕΒΕ, στα γραφεία του ΟΑΕΕ
Αποψη από την προχτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας της Συντονιστικής επιτροπής των ΕΒΕ, στα γραφεία του ΟΑΕΕ
Την πολιτική της κυβέρνησης για την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ στον ΟΑΕΕ καταγγέλλει το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή η βουλευτίνα Λ. Κανέλλη. Στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης, η οποία απευθύνεται στην αρμόδια υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, αναφέρει:

«Σύμφωνα με δημοσιεύματα οικονομικών εφημερίδων, υπάρχει έτοιμη εισήγηση του υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας για νέες αυξήσεις στις ήδη υψηλές εισφορές των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, 6% στον κλάδο σύνταξης και 20% για τον κλάδο υγείας, ενώ ήδη έχουν δημοσιευθεί και οι σχετικοί πίνακες.

Σήμερα, περίπου 180.000 αυτοαπασχολούμενοι αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και βρίσκονται χωρίς ιατροφαρμακευτική κάλυψη, οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αντί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε μείωση των εισφορών, ιδιαίτερα για τους μικρούς ΕΒΕ και τους αυτοαπασχολούμενους, φαίνεται ότι σχεδιάζει αυξήσεις που θα επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο τη θέση χιλιάδων επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων, που ήδη δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • Ποια μέτρα θα πάρει ώστε να μην επιβληθεί καμία νέα αύξηση στις εισφορές των ΕΒΕ στον ΟΑΕΕ
  • Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα προβεί για την οικονομική στήριξη ιδιαίτερα των μικρών ΕΒΕ και των αυτοαπασχολούμενων, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση».
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Αξιώνουν πρόσθετα μέτρα στήριξης

Τώρα ζητούν επιδοτούμενους εργαζόμενους για ολόκληρο το χρόνο

Παραθέτοντας τα ποικιλόμορφα μέτρα που υλοποιεί η κυβέρνηση για την άμεση και έμμεση στήριξη των μεγαλοεπιχειρηματιών του τουρισμού, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, απευθύνθηκε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής στην 17η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), σημειώνοντας ότι «όποτε χρειαστεί θα επαναξιολογήσουμε την κατάσταση», αφήνοντας έτσι ανοιχτό το θέμα νέων παροχών προς όφελός τους. Ο Κ. Καραμανλής έχει αποδείξει έμπρακτα την ολόπλευρη στήριξη της κυβέρνησής του στους επιχειρηματίες του τουρισμού με τα τελευταία μέτρα, παραδέχτηκε μάλιστα ότι «έκανε περισσότερα, απ' όσα για οποιονδήποτε άλλο κλάδο». Δεν παρέλειψε, όμως, να υιοθετήσει πλήρως και τους ισχυρισμούς τους για τη σπουδαιότητα της τουριστικής δραστηριότητας στην οικονομία, επαναλαμβάνοντας ότι πρόκειται για τη «μεγάλη βιομηχανία» της χώρας. Παράλληλα, κάλεσε σε συμπίεση των τιμών.

Ορισμένα νούμερα που αναφέρθηκαν από τον πρωθυπουργό είναι ενδεικτικά, αναδεικνύοντας και το μέγεθος της πρόκλησης από την πλευρά των μεγαλοξενοδόχων, κυρίως, οι οποίοι επιμένουν ότι δεν ενισχύονται πραγματικά και ότι ο κλάδος τους κινδυνεύει, προβάλλοντας εκβιαστικά την προοπτική να χαθούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ απαιτούν και προωθούν σημαντικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις. Τα 5 δισ. ευρώ φτάνει ο συνολικός προϋπολογισμός 1.500 επιδοτούμενων τουριστικών επενδύσεων, τα 50 εκατ. ευρώ για την απασχόληση εργαζομένων και άλλα 45 εκατ. ευρώ για «κατάρτιση», τα οποία κι αυτά θα διοχετευθούν στους ξενοδόχους. Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ γλιτώνουν και απο τις φορολογικές απαλλαγές, τη μείωση τελών, τις αναστολές πληρωμών.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ν. Αγγελόπουλος επισήμανε στην ομιλία του ότι «βιώνουμε πρωτοφανείς καταστάσεις», ομολόγησε ότι μεταξύ 2004 - 2008 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 13% και ζήτησε: Επέκταση για όλο το έτος της επιδοτούμενης εργασίας. Τραπεζικό δανεισμό με εγγύηση του Δημοσίου. Αρση του καμποτάζ για τις κρουαζιέρες. Η ΓΣ αποφάσισε να αναλάβει πρωτοβουλία για τη στρατηγική ανάπτυξη του τουρισμού προς το 2020, με κατάθεση αναπτυξιακών προτάσεων σε δημόσιο διάλογο, σηματοδοτώντας την αποφασιστικότητα των επιχειρηματιών να πιέσουν συντονισμένα για περισσότερα μέτρα ενίσχυσης των δραστηριοτήτων τους.

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΤΕΟ
«Μπίζνες» και με τις μηχανές

«Χρυσοφόρες μπίζνες» για ιδιώτες προετοιμάζει η κυβέρνηση, με την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα.

Τη σχετική απόφαση, που διαμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ΙΚΤΕΟ - ΜΟΤΟ, υπέγραψε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδης, ο οποίος επισήμανε ότι «ιδιώτες επενδυτές και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση θα έχουν πλέον "ανοικτό πεδίο" για την κατασκευή μονάδων».

Σε πρώτη φάση, το μέτρο θα αφορά δίκυκλα άνω των 50 κυβικών εκατοστών που έχουν ξεπεράσει τα τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες. Οι λεπτομέρειες θα καθοριστούν το επόμενο διάστημα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, το αντίτιμο του περιοδικού τεχνικού ελέγχου θα ξεπερνά τα 20 ευρώ.

ΚΚΕ
Να καταδικαστούν τα κόμματα που ευθύνονται

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Σε ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σχετικά με το σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ τονίζει:

«Το σχέδιο της κυβέρνησης, που ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, για τον ΟΣΕ, αποτελεί ένα ακόμα αυταρχικό, αντιλαϊκό και αντεργατικό μέτρο. Η επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και η απόλυση περισσοτέρων από 3.000 εργαζομένων, οι οποίοι θα ενταχθούν στα ταμείο ανεργίας του ΟΑΕΔ, πλήττουν συνολικά τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Οι σιδηροδρομικές μεταφορές γίνονται πανάκριβο εμπόρευμα και καταργούνται ταυτόχρονα κατακτημένα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο. Για την εξέλιξη αυτή είναι συνυπεύθυνο και το ΠΑΣΟΚ που άνοιξε αυτόν το δρόμο.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, να καταδικάσουν αυτήν την πολιτική και τα κόμματα που ευθύνονται. Να ενισχύσουν το ΚΚΕ, για να ενισχυθεί η προοπτική της φιλολαϊκής πολιτικής, όπου και οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα είναι λαϊκή περιουσία, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ