ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Μάρτη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
Αντιμέτωποι με ξεπουλημένες ηγεσίες

ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και «Ενότητα» (ΣΥΝ - ΚΕΔΑ) επέβαλαν στο χτεσινό έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ την ...επαναστατική απόφαση για 3ωρη στάση εργασίας στις 20 Μάρτη

Οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής δεν είναι αντιμέτωποι μόνο με τα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια, αλλά και με τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες
Οι εργαζόμενοι της Ολυμπιακής δεν είναι αντιμέτωποι μόνο με τα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια, αλλά και με τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες
«Δεκανίκια» της κυβέρνησης, για να περάσει τα καταστροφικά της σχέδια για την «Ολυμπιακή Αεροπορία» και τους εργαζόμενους σ' αυτή, έγιναν για πολλοστή φορά οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΥΝ στην Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Και η... ειρωνεία είναι ότι την ίδια ώρα που οι τρεις αυτές παρατάξεις, έπαιρναν την «επαναστατική» απόφαση για 3ωρη στάση εργασίας στις 20 Μάρτη και σύγκληση τακτικού συνεδρίου της Ομοσπονδίας δύο μέρες αργότερα, η διοίκηση της ΟΑ αποφάσιζε να θέσει σε άμεση εφαρμογή το κυβερνητικό σχέδιο για το ξεπούλημα της εταιρίας!

Κατά το χτεσινό έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ, οι παρατάξεις ΔΑΚΕ και «Ενότητα» (πρόσκειται σε ΣΥΝ και ΚΕΔΑ) «ανέκρουσαν πρύμναν» από τις θέσεις που είχαν υποστηρίξει μαζί με την ΕΣΚ - Συνεργαζόμενοι και την «Αυτόνομη Παρέμβαση» στο τελευταίο ΔΣ της Ομοσπονδίας και σε αγαστή συνεργασία με την ΠΑΣΚΕ, ψήφισαν την πρόταση που προβλέπει την κήρυξη της 3ωρης στάσης εργασίας και μάλιστα υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει κάλυψη από τη ΓΣΕΕ! Σημειώνεται ότι η ηγεσία της ΓΣΕΕ έχει δηλώσει ήδη ότι η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ είναι... αναπόφευκτη, ενώ τηρεί σιγή ιχθύος, αν και έχουν παρέλθει 15 μέρες από την κοινοποίηση των κυβερνητικών μέτρων για την εταιρία (κατακερματισμός και ξεπούλημα κομμάτι - κομμάτι).

Η ΕΣΚ - Σ και η «Αυτόνομη Παρέμβαση» επέμεναν στην υπεράσπιση των αποφάσεων του τελευταίου ΔΣ της ΟΣΠΑ και πρότειναν κινητοποιήσεις, ανεξάρτητα από τυχόν απαγορευτικές δικαστικές αποφάσεις, ενώ όσον αφορά την τήρηση του νόμου περί προσωπικού ασφαλείας, πρότειναν να οριστούν ως προσωπικό ασφαλείας συνδικαλιστές, οι οποίοι θα δηλώνουν απεργοί, ώστε αν ασκηθούν ποινικές διώξεις, να ασκηθούν εναντίον συνδικαλιστών και όχι εναντίον εργαζομένων. Την πρόταση αυτή απέρριψαν σύσσωμες οι τρεις παραπάνω παρατάξεις, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φόρα, πόσο υποκριτικά στέκονται απέναντι στα προβλήματα.

Την ίδια ώρα που οι συνδικαλιστές των παρατάξεων, κυρίως ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ... αγωνιούσαν να μη χάσουν τον έλεγχο της κατάστασης (π.χ. η 3ωρη στάση εργασίας να συνοδευτεί με συγκέντρωση των εργαζομένων στο αεροδρόμιο, δεδομένου ότι η προηγούμενη είχε στεφθεί με επιτυχία και ήταν μαζική), η διοίκηση της ΟΑ κοινοποιούσε στις διοικήσεις των θυγατρικών εταιριών («Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» και «Μακεδονικές Αερογραμμές») έγγραφο του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, με το οποίο εντέλλονται να προχωρήσουν στην ενοποίηση του πτητικού τους προγράμματος, όπως ακριβώς προβλέπει το κυβερνητικό σχέδιο. Παράλληλα, έγινε γνωστό στους συνέδρους, ότι η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε την περαιτέρω περικοπή του δικτύου της ΟΑ και την πώληση κινητήρων αεροσκαφών, περιορίζοντας έτσι δραστικά το στόλο.

Η ΕΣΚ - Σ στηλίτευσε τη στάση αυτή των συγκεκριμένων παρατάξεων, που στηρίζεται στις υποκριτικές «επαναστατικές κορόνες», στην εξαγγελία κινητοποιήσεων για το «θεαθήναι» και που στην ουσία βάζει «πλάτη» στην κυβέρνηση να περάσει τα σχέδιά της χωρίς αντιδράσεις. Η παράταξη θα προχωρήσει στην έκδοση ανακοίνωσης, με την οποία θα ενημερώσει τους εργαζόμενους αναλυτικά για όσα συνέβησαν στο τελευταίο ΔΣ της ΟΣΠΑ και το έκτακτο συνέδριο, καλώντας τους παράλληλα σε συσπείρωση από τα κάτω, έστω και τώρα, που η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ είναι στο «και πέντε», προκειμένου να ανατρέψουν το κυβερνητικό σχέδιο, που εξυφαίνεται με την ανοχή, αν όχι συνενοχή, των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών του χώρου.

ΚΙΛΚΙΣ
Νέο ξεπούλημα ορυκτού πλούτου

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Αγγ. Τζέκης κατήγγειλε με Επίκαιρη Ερώτηση τη δημοπρασία, για εξόρυξη χρυσού στην περιοχή

Τελειωμό δεν έχει το ξεπούλημα του ορυκτού πλούτου της χώρας αλλά και η συνακόλουθη καταστροφή του περιβάλλοντος. Σειρά αυτή τη φορά έχει η περιοχή του Δήμου Κρουσσών στο Κιλκίς όπου η κυβέρνηση προκήρυξε πλειοδοτική δημοπρασία για την εκμίσθωση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης 239.000 στρεμμάτων δημόσιας και δασικής έκτασης προκειμένου να αποδοθούν στη μεταλλευτική χρήση και στην εξόρυξη χρυσού.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Αγγ. Τζέκης αλλά ο υφυπουργός Ανάπτυξης Α. Καλαφάτης αντί να απολογηθεί για το νέο ξεπούλημα δημόσιου πλούτου είπε ότι η ερώτηση του βουλευτή «διαπνέεται από έντονο αίσθημα καταστροφολογίας». Δεν παρέλειψε να επιτεθεί και στους τοπικούς φορείς που αντιδρούν καταλογίζοντάς τους «ημιμάθεια και τοπικιστική υστερία που καλλιεργείται επιτηδευμένα από διάφορα συμφέροντα». Κατά τον υφυπουργό η συγκεκριμένη δημοπρασία αποσκοπεί στην αξιοποίηση του εθνικού πλούτου με ευαισθησία στο περιβάλλον και με κοινωνικό έλεγχο.

«Το ΚΚΕ δεν καταστροφολογεί γιατί εάν καταστροφολογεί αυτό, τότε το ίδιο κάνει και το Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο ακύρωσε την επένδυση της TVX για το χρυσό στην περιοχή Ολυμπιάδας στη Χαλκιδική» τόνισε στην παρέμβασή του ο Αγγ. Τζέκης για να λάβει την απαξιωτική προς το ΣτΕ απάντηση του υφυπουργού ότι «εμείς κυβερνάμε, δεν κυβερνά το Συμβούλιο της Επικρατείας».

Εμείς, είπε ο Αγγ. Τζέκης, θεωρούμε τον ορυκτό πλούτο ως λαϊκή περιουσία και ως τέτοια δεν πρέπει να ξεπουλιέται. Η κυβέρνηση, συνέχισε, θα ξεπουλήσει 293.000 στρέμματα όπως έκανε σε αντίστοιχη περιοχή στη Χαλκιδική. «Πιστεύουμε, τόνισε, ότι η όποια αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου πρέπει να γίνεται σε συνεννόηση και με τους φορείς ολόκληρης της περιοχής για τον αποχαρακτηρισμό της από την οικονομική ανάπτυξη που υπάρχει». Στο συγκεκριμένο Δήμο Κρουσσών υπάρχει κτηνοτροφία και γεωργία και με βάση το σχεδιασμό άρχισαν προγράμματα αγροτοτουρισμού.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατέθεσε ψηφίσματα φορέων που αντιδρούν στην κυβερνητική πρόθεση, όπως του Δήμου Κιλκίς, του Δήμου Κρουσσών, του τοπικού Εργατικού Κέντρου καθώς και 15 πολιτιστικών συλλόγων. Καταλήγοντας είπε ότι η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει πως «ο ορυκτός πλούτος δεν πρέπει να παραδίνεται σε πολυεθνικά συγκροτήματα που έχουν απώτερο στόχο το ίδιο όφελος και μετά από μία ληστρική εκμετάλλευση να αφήσουν πίσω κρανίου τόπο». Πρέπει, είπε, να ληφθούν υπόψη οι διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής και όχι να σταλούν τα ΜΑΤ για να επιβάλλουν την κυβερνητική απόφαση, όπως έγινε σε άλλες περιοχές.

ΒΟΡΕΙΕΣ ΣΠΟΡΑΔΕΣ
Επιβάλλεται ακτοπλοϊκός αποκλεισμός

Να αποδρομολογήσει τρία συμβατικά πλοία από τέσσερα που ίσχυαν πέρσι κατά τη θερινή περίοδο αποφάσισε η πλοιοκτήτρια εταιρία «HELLAS FERIES» για τα νησιά των Βορείων Σποράδων. Η απόφαση της εταιρίας προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων και των φορέων των νησιών, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια ήδη αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα από τις συνεχείς μειώσεις δρομολογίων πλοίων από και προς τις Βόρειες Σποράδες.

Τη χαρακτηρίζουν, δε, απαράδεκτη και καταστροφική, καθώς θα δώσει καίριο πλήγμα στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών, ενώ ήδη έχουν δεχτεί πολλά «χτυπήματα» από την τακτική που ακολουθηθεί τα τελευταία χρόνια η «HELLAS FERRIES» με τη στήριξη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, επιβάλλοντας τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό των Βορείων Σποράδων, δεδομένου ότι η κύρια πηγή εισοδήματος είναι ο τουρισμός. Μάλιστα, όλα αυτά τα χρόνια απαιτούσαν και απαιτούν όχι μόνο να παραμείνουν τα δρομολόγια ως έχουν, αλλά να αυξηθούν για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες τους, αλλά και οι ανάγκες των χιλιάδων τουριστών που επισκέπτονται κατά τη θερινή περίοδο τα νησιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι με τη νέα μείωση των δρομολογίων, η Αλόννησος μένει στην ουσία εκτός ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο «Ρ» έχει δημοσιεύσει σχετικά ρεπορτάζ για τα προβλήματα που δημιουργούνται εξαιτίας των μειωμένων δρομολογίων στα νησιά των Βορείων Σποράδων, αλλά και των «τσουχτερών» τιμών που επιβάλλει στα εισιτήρια η «HELLAS FERRIES». Σ' ένα απ' αυτά, δε, η πλοιοκτήτρια εταιρία απάντησε με επιστολή της προς την εφημερίδα ως εξής: «... τόσο τα ναυλολόγια, όσο τα δρομολόγια, οι ώρες αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων, η συχνότητα των δρομολογίων, τα λιμάνια προσέγγισης, ο αριθμός των πληρωμάτων ανά ειδικότητα σε κάθε πλοίο κ.λ.π. καθορίζονται με απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ