ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
Πραξικοπηματικά η ΠΑΣΚΕ επιβάλει αγωνιστική απραξία

Η φωτό είναι από το Μάρτη του 1993. Τότε έγινε η τελευταία κινητοποίηση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ
Η φωτό είναι από το Μάρτη του 1993. Τότε έγινε η τελευταία κινητοποίηση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ
Με πραξικοπηματικό τρόπο ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και επικεφαλής της ΠΑΣΚΕ Α.Κολλάς έκλεισε χτες τα μικρόφωνα και μαζί και τις διαδικασίες της προγραμματισμένης γενικής συνέλευσης του κλάδου, στο θέατρο «ΑΚΡΟΠΟΛ», τις ώρες της στάσης εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.). Ο προσχηματικός λόγος ήταν «η έλλειψη απαρτίας» αλλά ο ουσιαστικός η φίμωση των εκπροσώπων της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ) και της ΑΣΚΕ που ζήτησαν το λόγο για να διατυπώσουν συγκεκριμένη πρόταση για πρόωρες αρχαιρεσίες στο συνδικάτο και για κάλπες στα αμαξοστάσια, ώστε να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι ποιο θα είναι το περιεχόμενο της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και αν εμπιστεύονται για την υπογραφή της τη σημερινή πλειοψηφία στην ηγεσία του συνδικάτου.

Η στάση αυτή της ΠΑΣΚΕ στηλιτεύτηκε τόσο από τα στελέχη της ΔΑΣ και της ΑΣΚΕ, όσο και από εργαζόμενους, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι πρόκειται για «συνειδητή προσπάθεια απομαζικοποίησης του σωματείου για να περάσουν πιο εύκολα τα κυβερνητικά μέτρα για τις αστικές συγκοινωνίες και τις εργασιακές σχέσεις».

Με κοινή τους ανακοίνωση οι παρατάξεις ΔΑΣ και ΑΣΚΕ, καταγγέλλουν ότι η χτεσινή στάση των στελεχών της ΠΑΣΚΕ στο θέατρο «ΑΚΡΟΠΟΛ» να μην επιτρέψουν να ακουστούν άλλες απόψεις και ιδιαίτερα η πρόταση για πρόωρες εκλογές και για μυστική ψηφοφορία με κάλπες στα αμαξοστάσια, δεν είναι απλά μια αντισυνδικαλιστική - αντιδημοκρατική συμπεριφορά, αλλά συνειδητή επιλογή, που έχει στόχο να καταστούν ανενεργά και άνευρα τα σωματεία και οι εργαζόμενοι να απομακρυνθούν από την οργανωμένη δράση και πάλη και έτσι η κυβέρνηση να προχωρήσει ανενόχλητη και στο ξεζούμισμα των εργαζομένων και στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

Καταλήγοντας, επισημαίνουν ότι η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στο ΔΣ του συνδικάτου, ενώ στα λόγια πουλάει «επανάσταση», στην πράξη στηρίζει κάθε κυβερνητικό νομοθέτημα και επί της ουσίας, επιδιώκει να φορτώνει πολιτικές και συνδικαλιστικές ευθύνες στις πλάτες των εργαζομένων, στέλνοντάς τους παράλληλα στα σπίτια τους, με τακτικές σαν τη χτεσινή.

Ο Χρ. Σερμετίδης, εκπρόσωπος της ΑΣΚΕ, υπογραμμίζει ότι μπορεί η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ να ελέγχει τη γενική συνέλευση κλείνοντας και τα μικρόφωνα, όμως δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με την κάλπη, γι' αυτό, άλλωστε, δεν ήθελε να ακουστεί η κοινή πρόταση ΔΑΣ και ΑΣΚΕ. Αναφέρει ότι με βάση και τη χτεσινή τακτική της ΠΑΣΚΕ, αλλά και όσα ακούγονται στους «διαδρόμους», μένει με την αίσθηση ότι χρησιμοποιούν τα προβλήματα όχι γιατί θέλουν να τα λύσουν - γιατί αν ήθελαν κάτι τέτοιο θα έστηναν και κάλπες για να ακούσουν και τη γνώμη των εργαζομένων αντί να τους στέλνουν σπίτια τους - αλλά και γιατί ίσως τους αρέσει να παίζουν τη γάτα με το ποντίκι, μήπως και εξασφαλίσουν υποψηφιότητα στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές, αφού έτσι ή αλλιώς το νόμο της κυβέρνησης τον στήριζαν και εξακολουθούν να τον στηρίζουν.

Σημειώνεται ότι η χτεσινή γενική συνέλευση αναβλήθηκε για δεύτερη συνεχή φορά, λόγω έλλειψης απαρτίας. Ο «Ρ» απευθύνθηκε σε νέους οδηγούς της ΕΘΕΛ καταγράφοντας τις δικές τους απόψεις, οι οποίες έχουν «κοινό παρονομαστή» το «δεν πάει άλλο»...

«Θεωρώ ότι οι παρατάξεις ΔΑΣ και ΑΣΚΕ πρέπει να εντατικοποιήσουν τη συνδικαλιστική δουλιά τους στα αμαξοστάσια, ώστε να δοθούν πραγματικές ευκαιρίες σε νέους συναδέλφους να αναπτύξουν δράση σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο» είπε ο Νίκος Μιστεγνιώτης. «Σημαντικός παράγοντας θα είναι η λειτουργία, έστω και εθελοντικά, γραφείων των δύο αυτών παρατάξεων στους χώρους δουλιάς. Η καθημερινότητα είναι αυτή που πρώτα αντικρίζει ο εργαζόμενος και για τη βελτίωση της καθημερινότητας υπάρχουν άπειρα βήματα που μπορούν να γίνουν».

«Στα 3,5 χρόνια που είμαι στη δουλιά βιώνω καθημερινά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε εμείς οι εργαζόμενοι και κατ' επέκταση τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών», είπε ο Ηλίας Βουρνάς. «Θεωρώ ότι ανεξάρτητα από την πολιτική τοποθέτηση του καθενός μας, χρειάζεται συλλογικός αγώνας. Βλέποντας την τακτική που ακολουθεί η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ, αποφάσισα να συνταχθώ με όσους αγωνίζονται πραγματικά για το καλό του κλάδου και των αστικών συγκοινωνιών».

«Η αδιαφορία των συναδέλφων, που εκφράζεται και με την αποχή από τις γενικές συνελεύσεις, λύνει τα χέρια σε όσους απεργάζονται ακόμα χειρότερα μέτρα για τους εργαζόμενους και προωθούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών», τονίζει ο Παναγιώτης Υάκινθος. «Θέλω να πιστεύω ότι δε θα χρειαστεί να κατέβουμε στους δρόμους προ τετελεσμένων γεγονότων για να υπαρασπιστούμε εργασιακά μας δικαιώματα και κατακτήσεις. Ελπίζω ότι κάθε εργαζόμενος θα συνειδητοποιήσει την ευθύνη που έχει και στις επόμενες γενικές συνελεύσεις θα δώσει δυναμικά και αγωνιστικά το δικό του παρόν.

«Προσλήφθηκα αμέσως μετά το καθεστώς των ΣΕΠ και εκείνο που φρόντισαν να μου καλλιεργήσουν από την πρώτη μέρα ήταν να "βάλω πλάτη" για να μη ξαναβρεθούν οι εργαζόμενοι στο δρόμο. Επρόκειτο για μεθόδευση της ΠΑΣΚΕ, η οποία συνεχίστηκε και στις επόμενες προσλήψεις, ενώ το μήνυμα προς όλους τους νέους οδηγούς είναι ότι μόνο τα "καλά παιδιά" επιβραβεύονται και ανεβαίνουν σε καινούριο λεωφορείο, έχουν καλή βάρδια κλπ. Το θέμα είναι ότι εμείς οι νέοι οδηγοί, που χάσαμε όσα είχαν κερδίσει με σκληρούς αγώνες οι παλιοί συνάδελφοι, πρέπει να αναλάβουμε δράση τώρα, γιατί δεν πάει άλλο», επισημαίνει ο Γιώργος Σεκρετζής.

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Στην «ελεύθερη αγορά» το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο

Σε ιδιωτικές εταιρίες η φύλαξη αεροδρομίων και λιμανιών. Ταμειακές μηχανές στα ταξί από το 2003

Η λειτουργία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου με τους νόμους της «ελεύθερης αγοράς», η ανάθεση της φύλαξης λιμανιών και αεροδρομίων σε εταιρίες «σεκιούριτι», καθώς και ο εφοδιασμός των ταξί με ταμειακές μηχανές, είναι μερικά από τα πρωτοχρονιάτικα εκσυγχρονιστικά «δώρα» που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χτες στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ), από δημόσια υπηρεσία, μετατρέπεται σε ένα ακόμα κερδοσκοπικό τραπεζικό ίδρυμα, προσανατολισμένο στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, κάτι που αντικειμενικά θα υπονομεύσει τον όποιο κοινωνικό ρόλο είχε, στα πλαίσια της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής. Η μετατροπή του ΤΤ σε ένα ακόμα πιστωτικό ίδρυμα, ανοίγει το δρόμο για να υπαχθεί το δίκτυό του στα συμφέροντα του «απελευθερωμένου» τραπεζικού συστήματος, αλλά και να εξυπηρετήσει καλύτερα τις ανάγκες φτηνής χρηματοδότησης του μεγάλου κεφαλαίου.

Οπως σημειώνεται και στην ανακοίνωση του ΥΜΕ, προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης δανείων και σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για χρηματοδότηση έργων υποδομής στις μεταφορές και επικοινωνίες. Μια δυνατότητα, που θα εξασφαλίσει σίγουρη και φτηνή ροή κεφαλαίων, πριν από όλους τις κοινοπραξίες των μεγάλων οδικών έργων, τις ιδιωτικές εταιρίες τηλεπικοινωνιών που ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν μετά και την πλήρη απελευθέρωση, αλλά και εταιρίες που σχεδιάζουν ν' αποσπάσουν τα φιλέτα από το έργο του ΟΣΕ, μέσα από τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης. Σε αυτά τα πλαίσια είναι φανερό ποια θα είναι η θέση του μικροκαταθέτη στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, αλλά και ορισμένων κοινωνικών ομάδων, που μέχρι τώρα είχαν ευνοϊκούς όρους δανειοδότησης.

Σε άλλο σημείο του πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται ότι ο έλεγχος πληρωμάτων, επιβατών, φορτίου και ταχυδρομικού υλικού, καθώς και ο έλεγχος πρόσβασης στους χώρους και τις εγκαταστάσεις αεροδρομίων και λιμανιών θ' ανατίθεται σε ιδιωτικές εταιρίες ασφάλειας. Μάλιστα η ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρίες του ελέγχου και της ασφάλειας τόσο σημαντικών και ευαίσθητων χώρων, όπως είναι τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, γίνεται με την επίκληση του ισχυρισμού ότι έτσι περισσότεροι αστυνομικοί και λιμενικοί θα απασχολούνται στην πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας. Ισχυρισμός που φαίνεται να ξεχνάει ότι η ασφάλεια και ο έλεγχος αυτών των χώρων σχετίζονται με την εθνική ασφάλεια, αλλά και ότι είναι ένα από τα κρίσιμα σημεία στη δράση του οργανωμένου εγκλήματος και των διεθνών διασυνδέσεών του.

Για τα επιβατικά δημόσιας χρήσης μεταξύ άλλων το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι από την 1/1/2003 θα πρέπει τα οχήματα να μην ξεπερνούν τα 15 χρόνια κυκλοφορίας και εκτός από το ταξίμετρο θα υποχρεούνται να φέρουν ταμειακές μηχανές.

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει νέες ρυθμίσεις στις εμπορευματικές μεταφορές, στον έλεγχο της παράνομης δημόσιας μεταφοράς («μαϊμούδες»), στην αλλαγή και διαχείριση των απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων, στα πρατήρια υγρών καυσίμων και τους σταθμούς αυτοκινήτων με αντλίες καυσίμων, ενώ προβλέπει και την έκδοση Εθνικού Κανονισμού Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας.

Δώρο στα ταξί

Από χτες και μέχρι τις 7 Γενάρη 2000 θα καταβάλλεται το δώρο Χριστουγέννων στους αυτοκινητιστές ταξί, που φέτος ορίστηκε στις 200 δραχμές.

Ετσι, για κάθε μετακίνηση με ταξί μέχρι τις 7 Γενάρη, οι επιβάτες θα καταβάλλουν 200 δρχ. επιπλέον απ' ό,τι «γράφει» το ταξίμετρο.

Με «λουκέτο» προειδοποιούν οι βενζινοπώλες

Το κλείσιμο των πρατηρίων υγρών καυσίμων ακόμα και από αύριο, θα εξετάσει, στη σημερινή συνεδρίασή της, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ), μετά την άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει το αίτημά της για θεσμοθέτηση ανθρώπινου ωραρίου λειτουργίας των πρατηρίων.

Συγκεκριμένα, με σχετική ανακοίνωσή του, το υπουργείο Εργασίας δηλώνει ότι η κυβέρνηση δεν κρίνει σκόπιμο να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση συγκεκριμένου ωραρίου έναρξης και λήξης της λειτουργίας των πρατηρίων και συνιστά στους πρατηριούχους να επιδιώξουν την καθιέρωση ενός τέτοιου ωραρίου σε τοπικό επίπεδο με τις Νομαρχίες.

Εκπρόσωποι των πρατηριούχων καταγγέλλουν ότι μ' αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στις Νομαρχίες, εξακολουθώντας στην πράξη να οδηγεί σε εξόντωση τον κλάδο προς όφελος των πολυεθνικών του χώρου.

Ακινητοποιούνται τα φορτηγά ΔΧ

Την επ' αόριστον ακινητοποίηση των οχημάτων τους από τις 4 τα ξημερώματα αύριο έχουν αποφασίσει οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών, καθώς και οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων υγρών καυσίμων.

Την απόφαση αυτή πήραν σε γενική τους συνέλευση οι πρόεδροι των παραπάνω ομοσπονδιών, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην ικανοποίηση των αιτημάτων των τριών κλάδων, με κύρια: Την αύξηση στο κόμιστρο κατά 15% και την αλλαγή των πινακίδων για να αποκαλυφθούν τα παράνομα φορτηγά αυτοκίνητα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ