ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προσκλητήριο αγώνα για τις αστικές συγκοινωνίες

Σε ανοιχτή συζήτηση αύριο Πέμπτη καλούν τους εργαζόμενους οι Οργανώσεις Κίνησης της Αχτίδας Μεταφορών του ΚΚΕ

Ταλαιπωρία για το κοινό και χειροτέρευση των συνθηκών για τους εργαζόμενους είναι η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών
Ταλαιπωρία για το κοινό και χειροτέρευση των συνθηκών για τους εργαζόμενους είναι η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών
Κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες απευθύνουν οι Κομματικές Οργανώσεις Κίνησης της Αχτίδας Μεταφορών του ΚΚΕ, για να συζητήσουν από κοινού τα «καυτά» πρόβλημα των συγκοινωνιών, αλλά και του κλάδου και γενικότερα προβλήματα της εργατικής τάξης.

Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνουν αύριο Πέμπτη ανοιχτή συζήτηση στις 6 μ.μ., στα γραφεία της ΚΟΑ (Βερανζέρου και Κοτοπούλη). Καλούνται να πάρουν μέρος και να ενώσουν τις δυνάμεις τους όλοι οι εργαζόμενοι που αντιστέκονται στο ξεπούλημα των επιχειρήσεων, υπερασπίζονται τις εργασιακές τους σχέσεις και κατανοούν την ανάγκη συγκρότησης ενός αποτελεσματικού μετώπου ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, αλλά και για να μην κατεδαφιστεί το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, υγείας και πρόνοιας, με τις ρυθμίσεις που επεξεργάστηκε η ΕΕ και ετοιμάζεται να προωθήσει η κυβέρνηση.

Στην ανακοίνωση - κάλεσμα οι Οργανώσεις του ΚΚΕ, μεταξύ άλλων επισημαίνουν:

  • Τα προβλήματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και γενικότερα της εργατικής τάξης, της φτωχής και μεσαίας αγροτιάς, είναι επακόλουθο του μονόδρομου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που ακολουθεί με απόλυτη συνέπεια η κυβέρνηση. Η πολιτική αυτή φέρνει τις ιδιωτικοποιήσεις και τον εργασιακό μεσαίωνα.
  • Οι αιτίες που προκαλούν τα ελλείμματα και την κακοδιοίκηση των επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες, βρίσκονται στη ληστρική αφαίμαξή τους από το μεγάλο κεφάλαιο και στη ρουσφετολογική πολιτική που εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις.
  • Ψεύδεται η κυβέρνηση όταν αναφέρεται σε αλλαγές που στοχεύουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τη μείωση της ανεργίας. Οπως ψεύδεται όταν μιλά για «προνόμια» των εργαζομένων στις μεταφορές. Εκτός αν θεωρεί προνόμιο την εργασία 31 μέρες το μήνα, οκτώ και περισσότερες ώρες τη μέρα ή ακόμα ότι οι οδηγοί είναι στο τιμόνι στα 60 τους χρόνια.
  • Η κυβέρνηση κάνει λόγο για αυξημένο εργατικό κόστος στις αστικές συγκοινωνίες, χωρίς να λέει κουβέντα για τα 300 δισ.δρχ. που χάρισε στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ, για το ένα τρισεκατομμύριο δραχμές που έχει καρπωθεί η «Χόχτιφ» και πόσα ακόμα θα καρπωθεί από την 30χρονη εκμετάλλευση του αεροδρομίου Σπάτων.
  • Η κυβέρνηση αποσιωπά ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν προχώρησε - ως όφειλε - στον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων και στην παραγωγική ανασυγκρότησή τους. Αποσιωπά, επίσης ότι το δημόσιο ιδιοκτησιακό καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών είναι αναγκαίο, καθώς οι επιχειρήσεις αυτές έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και όχι κερδοσκοπικό.

Η μόνη λύση στα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών, των εργαζομένων σ' αυτές και του επιβατικού κοινού - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - είναι η σύσταση ενιαίου και δημόσιου φορέα μεταφορών, όπου οι επιχειρήσεις θα λειτουργούν παράλληλα και συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Σήμερα είναι επιτακτική ανάγκη να διεξαχθεί ένας αγώνας από τα κάτω, με τη συμμετοχή όσων διαφωνούν με την πολιτική της κυβέρνησης και τη στάση των συμβιβασμένων ηγεσιών της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ, αλλά και των άλλων κομμάτων, κυρίως ΝΔ και ΣΥΝ. Μοναδική διέξοδος είναι η συγκρότηση ενός μετώπου που θα συσπειρώσει τον ελληνικό λαό, θα έρθει σε ρήξη με αυτή την πολιτική και θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ανατροπής της και θα προβάλλει τη λύση της λαϊκής εξουσίας και της λαϊκής οικονομίας».

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πλήρης η ιδιωτικοποίηση

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται και η ίδρυση σώματος ελεγκτών για τον επανέλεγχο της ικανότητας των οδηγών

Στην πλήρη ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης οδηγεί σχέδιο νόμου της κυβέρνησης, που συζητείται από χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Με το νομοσχέδιο, ιδρύεται Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών, το οποίο θα διορίζεται από την κυβέρνηση, ενώ παρατείνεται μέχρι το 2009 η συμφωνία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για τη λειτουργία των συγκοινωνιών της συμπρωτεύουσας.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τζέκης κατήγγειλε ότι η κυβερνητική πολιτική οδηγεί σε πλήρη ιδιωτικοποίηση ενός κοινωνικού αγαθού, όπως οι συγκοινωνίες. Η ανανέωση της σύμβασης του δημοσίου με τον ΟΑΣΘ αποτελεί ένα ακόμα δώρο στους ιδιώτες - μετόχους του. Μάλιστα, ο Α. Τζέκης κατήγγειλε ότι επίκειται μείωση του προσωπικού του ΟΑΣΘ κατά 502 άτομα και είπε ότι με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου έμμεσα απαγορεύεται η σύναψη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μεταξύ του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων.

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής ανακοίνωσε μεταξύ άλλων ότι το υπουργείο του θα προβεί στη σύσταση ομάδας επιθεωρητών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου, όπως είπε, να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα διαφθοράς που παρατηρούνται στη διαδικασία απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης.

Οπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, οι επιθεωρητές αυτοί θα μπορούν κατ' επιλογήν και μετά την κανονική εξέταση ενός υποψηφίου στην οδήγηση να ζητήσουν την επανεξέτασή του. Στην περίπτωση, δε, που διαπιστωθεί ανεπάρκεια του οδηγού, αυτός θα υποχρεώνεται σε πρόσθετα μαθήματα και σε επανεξέταση, ενώ ο εξεταστής του θα υπόκειται σε διοικητικές κυρώσεις.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο δρόμος κόβει στη μέση τον οικισμό Φοίνικα

Παραπέρα υποβάθμιση της ποιότητας ζωής τους, καταγγέλλουν οι κάτοικοι του Φοίνικα Θεσσαλονίκης, μετά από την απόφαση της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας να προχωρήσει στη μελέτη διαμόρφωσης Ανατολικής Εισόδου από Κ13 μέχρι τον κόμβο του Αεροδρομίου. Σύμφωνα με το σχέδιο, με τη διαπλάτυνση της οδού, ο οικισμός χωρίζεται από τον αυτοκινητόδρομο στα δύο, ενώ με τη διαπλάτυνση της οδού καταστρέφονται οι χώροι πρασίνου και τα πεζοδρόμια.

Οπως τόνισαν οι κάτοικοι σε συγκέντρωση προχθές το βράδυ, ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας που διευρύνεται στα 25 μέτρα θα φθάσει μέχρι τα δωμάτια των σπιτιών τους, ενώ για το θέμα της ηχορύπανσης είπαν ότι αμφιβάλλουν πως μπορεί αυτή να αντιμετωπιστεί με «πλεξιγκλάς»! Επίσης θα αναστατωθεί γενικά η καθημερινή ζωή των κατοίκων, καθώς τα αστικά θα χρησιμοποιούν τους παράλληλους με την κεντρική λεωφόρο δρόμους του συνοικισμού και επιπτώσεις θα υπάρξουν στην αγορά. Με τη μελέτη αυτή, η Περιφέρεια ολοκληρώνει την απαράδεκτη από κάθε άποψη απόφαση που έλαβαν οι τοπικοί άρχοντες πριν από 40 περίπου χρόνια, να περνάει ο δρόμος για το αεροδρόμιο μέσα από τον οικισμό. Το αποτέλεσμα ήταν δεκάδες κάτοικοι να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν από τα διερχόμενα αυτοκίνητα.

Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει, επιτέλους, υπόψη της τον ανθρώπινο παράγοντα και να μην υπολογίσει το κόστος δημιουργίας ενός υπόγειου αυτοκινητόδρομου, προτείνει η «Δημοτική Ενωτική Κίνηση Καλαμαριάς». Αναφερόμενος στη συγκεκριμένη πρόταση, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Δαμιανός Παπαδόπουλος σημείωσε ότι «μόνο με τον τρόπο αυτό το κράτος θα διορθώσει το αρχικό του λάθος, για να μην πούμε καλύτερα έγκλημα, να χωρίσει στα δύο το Φοίνικα. Ετσι, όταν γίνει ο υπόγειος, ο παλιός δρόμος θα αποδοθεί στους κατοίκους του, για να δημιουργηθούν γήπεδα μπάσκετ - βόλεϊ και τένις».

Η ΑΔΕΚ διευκρινίζει ότι είναι ανοιχτή και σε κάθε άλλη πρόταση που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα, λαμβάνοντας υπόψη πρώτα τον ανθρώπινο παράγοντα. Ηδη, ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Ν. Μήτας τόνισε ότι μετά την πλήρη ενημέρωση πάνω στο θέμα ο φορέας του θα υποβάλει τις δικές του σκέψεις. Από τη συγκέντρωση εκλέχτηκε πενταμελής επιτροπή αγώνα, αποτελούμενη από τους προέδρους των συλλόγων γονέων των σχολείων της περιοχής και εκπρόσωπο της Αθλητικής Ενωσης Φοίνικα και συντονιστή τον Τ. Εξαδάκτυλο.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Φραγμό σε ιδιωτική πολεοδόμηση στις Ροβιές

Φραγμό στην οικοδόμηση από ιδιώτες στη θέση «Θραψερή» Ροβιών του Δήμου Λίμνης Εύβοιας βάζει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) κρίνοντας παράνομο το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για την έγκριση της πολεοδομικής μελέτης, με το σκεπτικό ότι δεν προτείνεται νόμιμα.

Παράλληλα, από το «μικροσκόπιο» του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου πέρασαν μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 24 του νόμου 2598/1997. Το δικαστήριο έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η μεταβατική διάταξη, όταν υποβάλλεται αίτηση για έγκριση πολεοδομικού σχεδίου βασιζόμενο σε αναδρομική ισχύ του νόμου, αλλά δεν έχει επακολουθήσει πράξη έγκρισης της καταλληλότητας του χώρου.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Το ΣτΕ είχε κρίνει αντισυνταγματικό το νόμο 1947/1991 που αφορούσε ιδιωτική πολεοδόμηση σε έκταση 50 στρεμμάτων. Στη συνέχεια η κυβέρνηση ανέβασε την έκταση στα 100 στρέμματα με το νόμο 2508/1997, ενώ έμπαιναν προϋποθέσεις για να εγκρίνει η Πολιτεία την ιδιωτική πολεοδόμηση.

Το άρθρο 24 όμως, έδινε το δικαίωμα σε όσους είχαν υποβάλει αίτηση για ιδιωτική πολεοδόμηση πριν την ισχύ του παραπάνω νόμου (2508/1997), να υπαχθούν στο παλαιό καθεστώς του νόμου 1947/1991. Ωστόσο, το ΣτΕ έκρινε ότι η μεταβατική αυτή διάταξη είναι αντισυνταγματική γιατί:

- Διατηρεί σε ισχύ τη δυσμενέστερη για το περιβάλλον και τη χωροταξία ρύθμιση.

- Η σχετική αίτηση για έγκριση πολεοδομικής μελέτης με τα δικαιολογητικά υποβλήθηκε χωρίς να επακολουθήσει διοικητική πράξη έγκρισης της καταλληλότητας του χώρου.

Αντίθετα, το ΣτΕ έκρινε συνταγματική άλλη μεταβατική διάταξη του άρθρου 24 (νόμος 2508/1997) που επιτρέπει να συνεχιστεί η διαδικασία της ιδιωτικής πολεοδόμησης με το προηγούμενο καθεστώς, εφόσον έχει εκδοθεί η διοικητική πράξη της οικιστικής καταλληλότητας του χώρου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ