Το Γενάρη του 2001 πρέπει να είναι έτοιμο το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών από κυβέρνηση και Οργανωτική Επιτροπή.
Η ΔΟΕ θεωρεί αναγκαία τη σύσταση ομάδας εργασίαςγια τις μεταφορές, η οποία θα πρέπει να συγκροτείται από εκπροσώπους των υπουργείων Μεταφορών - ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης, καθώς και εκπρόσωπο της ΟΕΟΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εμπειρογνώμονας της ΔΟΕ Φιλίπ Μποβί, μετέφερε στη Λοζάνη την τραγική του εμπειρία από το κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα και γι' αυτό το λόγο αποφασίστηκε να παρθούν άμεσα μέτρα, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα όπως αυτά της Βαρκελώνης (αθλητές έχαναν τη συμμετοχή τους στα αθλήματα λόγω του κυκλοφοριακού χάους).
Μερικές από τις διαπιστώσεις του ειδικού της ΔΟΕ ήταν:
Η ΔΟΕ στην έκθεσή της θεωρεί πως απαραίτητη προϋπόθεση για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας είναι η κατασκευή γραμμής τραμ προς την παραλία, όπου θα υπάρχει ένα μεγάλο μέρος Ολυμπιακών εγκαταστάσεων (Ιστιοπλοϊκό Κέντρο, μπέιζμπολ, σόφτμπολ κ.ά.), καθώς και την ολοκλήρωση του προαστιακού σιδηροδρόμου Αθήνα - Μενίδι - Σπάτα, σύμφωνα δηλαδή με τις προβλέψεις των υπουργείων Μεταφορών και ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου θα έχει τρεις φάσεις υλοποίησης. Η 1η θα διαρκέσει τρεις μήνες (Γενάρης _ Μάρτης 2000). Σε αυτό το διάστημα θα προσδιοριστούν οι βασικές κατευθύνσεις και τα μέτρα που πρέπει να παρθούν. Η φάση αυτή θα ολοκληρωθεί τον Απρίλη του 2000, όταν στελέχη της εταιρίας θα μεταβούν στο Σίδνεϋ, για να γίνει το τεστ Μεταφορών για τους εκεί Ολυμπιακούς Αγώνες.Η 2η θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Ιούνη του 2000. Τότε θα είναι έτοιμο το προκαταρκτικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που θα παρουσιαστεί στη ΔΟΕ τον Ιούλιο του 2000. Το Σεπτέμβρη του 2000 οι αρμόδιοι θα παρακολουθήσουν τους Αγώνες του Σίδνεϋ. Τα πιθανά προβλήματα στον τομέα των Μεταφορών θα ληφθούν υπόψη στη σύνταξη του τελικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.Η 3η θα διαρκέσει από τον Οκτώβρη του 2000 μέχρι το τέλος του χρόνου. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα είναι έτοιμο και θα παρουσιαστεί στη ΔΟΕ το Γενάρη του 2001.
Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια προώθησης της ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων μέσα στο 2000, ενώ την ίδια ώρα, παρά τις θυσίες των εργαζομένων, οι επενδύσεις καθυστερούν και ένα μέρος -σύμφωνα με πληροφορίες- κινδυνεύουν να ματαιωθούν. Τα σενάρια της ιδιωτικοποίησης, τα οποία διοχετεύονται από τα δύο συναρμόδια υπουργεία, Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών _ Επικοινωνιών, προβλέπουν είτε το ξεπούλημα ενός πακέτου μετοχών μέχρι και 20% σε πολυεθνική εταιρία του κλάδου, (ΥΠΕΘΟ), είτε τη σύναψη συμφωνίας με «στρατηγικό σύμμαχο» και στη συνέχεια εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Οποια, βέβαια, εκδοχή και αν προκριθεί τελικά, το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να βάλει οριστικά «ταφόπλακα» στο δημόσιο ταχυδρομείο και να χτυπήσει την κοινωνική του αποστολή, όπως ήδη έκανε με ΟΤΕ και ΕΥΔΑΠ. Η «διαπάλη» στα κυβερνητικά κλιμάκια για τη μορφή της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, περιορίζεται μόνο στο ποιος θα έχει το πάνω χέρι στη διαδικασία αυτή, ενώ είναι δεδομένη η θέση της κυβέρνησης ότι τα ταχυδρομεία θα οδηγηθούν στους ιδιώτες.
Το ενδιαφέρον αυτό, όπως σημειώνουν συνδικαλιστές, δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι στα ΕΛΤΑ βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα «Ταχυδρομεία», ύψους 20 δισ. δραχμών, ενώ από το Γ' ΚΠΣ, αναμένεται να πέσουν στα ταμεία του Οργανισμού ακόμα 30 δισ. Ετοιμάζεται μεγάλο «φαγοπότι», που κινεί το άμεσο ενδιαφέρον, όχι μόνο των εταιριών που θ' αναλάβουν τα έργα, αλλά και αυτών, που ενδιαφέρονται για την εξαγορά των ΕΛΤΑ μέσω των οποίων θα κυριαρχήσουν στην ελληνική αγορά. Αλλωστε, μια γεύση για το τι πρόκειται ν' ακολουθήσει, πήραμε με την πορεία υλοποίησης του προγράμματος «Ταχυδρομεία», που από το 1995 βολοδέρνει στις συμπληγάδες των διοικητικών κρίσεων στα ΕΛΤΑ και των αντιμαχόμενων λόμπι, για το ποιος θα έχει των έλεγχο των επενδύσεων. Αποτέλεσμα αυτού ήταν το πρόγραμμα να μειωθεί από τα 41 στα 20 δισ. δραχμές, ενώ είναι αμφίβολο αν μέσα στο επόμενο έτος, απορροφηθούν και αυτά τα κεφάλαια. Βέβαια και αυτό το πρόγραμμα, που συντάχτηκε κάτω από τον απόλυτο έλεγχο των κοινοτικών επιτετραμμένων, λίγη σχέση έχει με τις πραγματικές ανάγκες και τις ιεραρχήσεις ενός δημόσιου ταχυδρομείου. Αντίθετα, κινείται στα πλαίσια της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς και των προτεραιοτήτων που θέτουν οι πολυεθνικές, οι οποίες επιδιώκουν είτε να εκτοπίσουν τα δημόσια ταχυδρομεία είτε μέσα από εξαγορές να τα θέσουν υπό τον έλεγχό τους.
Το γεγονός όμως, ότι το μεγαλύτερο έργο του προγράμματος, η ανέγερση του νέου Κέντρου Διαλογής Αθηνών και η εξαγορά οικοπέδου στον Αγ. Στέφανο γι' αυτό το σκοπό, -ύψους 9 δισ.-κατέληξε σε ποινική δίωξη, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα εισαγγελέα, δείχνει το μέγεθος των πολιτικών ευθυνών της κυβέρνησης, αλλά και ότι πλέον, τα ΕΛΤΑ κινδυνεύουν να κινηθούν στα «αστερισμό των διαπλεκομένων».
Απεργιακές κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από την ερχόμενη Παρασκευή 17 Δεκέμβρη με 48ωρη απεργία, αποφάσισαν σε γενική τους συνέλευση οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας».
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν προειδοποιητικό χαρακτήρα και κηρύχτηκαν για να εκφράσει δυναμικά το ιπτάμενο προσωπικό της εταιρίας την αντίθεσή του σε κάθε σχέδιο και ενέργεια που αποσκοπεί στη συρρίκνωση και απαξίωση της «Αεροπλοΐας», αλλά και να καταγγείλει την παρελκυστική τακτική - εμπαιγμό της διοίκησης στην επίλυση εργασιακών προβλημάτων του κλάδου.
Στο ψήφισμα που ενέκριναν ομόφωνα οι εργαζόμενοι, μεταξύ άλλων καταγγέλλονται οι «αποικιοκρατικού» χαρακτήρα αντιλήψεις των αρμοδίων για τους όρους απασχόλησης και αμοιβής του εποχικού προσωπικού κατά παράβαση της νομοθεσίας και των κανονισμών ασφαλείας. Επίσης, καταγγέλλεται ότι τα τελευταία χρόνια προσλαμβάνεται εποχικό προσωπικό που απασχολείται όλο το χρόνο, το οποίο επιδιώκεται να τελεί σε συνεχή «ομηρία».
Οι συνοδοί ζητούν την άμεση καταγραφή και κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών της εταιρίας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ώστε να σταματήσει πλέον η «παρωδία» με το εποχικό προσωπικό, που αμείβεται ισχνότατα αν και υπεραπασχολείται, ενώ παράλληλα είναι έρμαιο στις διαθέσεις όλων των διοικήσεων. Επίσης, οι εργαζόμενοι αξιώνουν την υπογραφή νέας ΣΣΕ, η οποία θα θέτει τον κλάδο εργασιακά και μισθολογικά «σε αξιοπρεπή βάση, μετά τις ανεπίτρεπτες μειώσεις των τελευταίων χρόνων», όπως αναφέρεται στο ομόφωνο ψήφισμα των μελών της «Ενωσης Συνοδών Ολυμπιακής Αεροπλοΐας».
Κανονικά κυκλοφορούν από σήμερα τα τρένα στη γραμμή της Πελοποννήσου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, ανακοίνωσε ο ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή της Πελοποννήσου έκλεισε λόγω ζημιών στο δίκτυο, με τις νεροποντές στις αρχές του περασμένου μήνα. Τότε είχε ανακοινωθεί επίσημα ότι οι ζημιές θα αποκαθίσταντο σε δέκα μέρες, αλλά για μια ακόμα φορά οι υπολογισμοί των αρμοδίων του ΟΣΕ αποδείχτηκαν, τουλάχιστον, πρόχειροι.
Νομοσχέδιο που θα προστατεύει το έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων από την αντιγραφή και την παράνομη εκμετάλλευσή του και με το οποίο θα παραχωρηθεί στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) ο χώρος του Φαληρικού Δέλτα (ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών) για να εκτελεστούν έργα, αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή η υπουργός Πολιτισμού Ελ. Παπαζώη την ερχόμενη βδομάδα.
Παράλληλα, με το νομοσχέδιο θα οριστούν οι διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των εκτάσεων όπου θα κατασκευαστούν ολυμπιακά έργα, ενώ θα θεσπιστεί και τυπικά η θέση του αντιπροέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής.
Χτες, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΕΟΑ Κ. Μπακούρης και ο πρόεδρος Π. Θωμόπουλος παρουσίασαν, στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΔΟΕ στη Λωζάνη, την πορεία των εργασιών της εταιρίας.