ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Και οι εθνικοί δρόμοι στους ιδιώτες...

Ιδιώτες, οι οποίοι θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστού και ως Ε65, τμήματος της ΠΑΘΕ στη σήραγγα των Τεμπών, αλλά και τη ζεύξη του Μαλλιακού - με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης για εκμετάλλευση των έργων - αναζητεί η κυβέρνηση.

Οπως αποκάλυψε, μιλώντας στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτας, τα ιδιωτικά κεφάλαια που αναζητεί η κυβέρνηση γι' αυτά τα έργα ανέρχονται στα 188 δισεκατομμύρια δραχμές. Για την Ε65 - έργο συνολικού προϋπολογισμού 283 δισεκατομμυρίων δραχμών - ο Χρ. Πάχτας ανακοίνωσε ότι έχουν δεσμευτεί μόνο 95 δισ. δρχ. και συγκεκριμένα από το ΠΕΠ Θεσσαλίας 25 δισ., από το ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας 20 δισ. και από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ 50 δισ., δηλώνοντας, ταυτόχρονα, ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα για την εκτέλεση του έργου, αν δε βρεθούν τα ιδιωτικά κεφάλαια που απαιτούνται.

Για να δελεάσει, μάλιστα, τους ιδιώτες να επιδείξουν ενδιαφέρον, η κυβέρνηση δίνει πρόσθετα κίνητρα και, συγκεκριμένα, προτίθεται να συμπεριλάβει στη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του τμήματος της Ε65 κι ένα τμήμα της ΠΑΘΕ, ώστε να αποδειχτεί ακόμα πιο συμφέρουσα η ιδιωτική επένδυση, από την είσπραξη, φυσικά, των διοδίων, που αναμένεται να υπεδιπλασιαστούν σε άμεσο χρονικό διάστημα. Και «αμ' έπος, αμ' έργον», καθορίστηκε ότι στις 14 Μάρτη λήγει η διαδικασία προεπιλογής αναδόχων, μετά την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού.

Πάντως, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι για την επέκταση της Ε65 προς το Βόλο, δηλαδή το τμήμα Παλαιοφαρσάλων - Βόλου.

Αναφερόμενος, εξάλλου, στην εκτροπή του Αχελώου - ως γνωστόν τα έργα έχουν σταματήσει εδώ και μήνες, με πρόσχημα μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και, ουσιαστικά, επειδή σταμάτησε η χρηματοδότηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ - υπογράμμισε ότι για την ολοκλήρωσή της απαιτούνται άλλα 100 δισ. δρχ., τα οποία θα πρέπει να καλυφθούν από εθνικούς πόρους, για να επισημάνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση και γι' αυτό το έργο (Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι - σύμφωνα με στοιχεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας - ο προϋπολογισμός μόνο για το έργο της εκτροπής του Αχελώου είχε υπολογιστεί εξ αρχής στα 120 δισ. δραχμές και μέχρι στιγμής έχουν απορροφηθεί τα 90 δισ. δραχμές). Πάντως, ο υφυπουργός ανέφερε ότι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας ζήτησε από το ΥΠΕΧΩΔΕ την κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος υλοποίησης του έργου, ώστε να προγραμματιστούν οι νέες χρηματοδοτήσεις.

Αποκαλύπτοντας τις κυβερνητικές προθέσεις να παραδοθούν τα πάντα στους ιδιώτες, ο Χρ. Πάχτας «συμβούλεψε» και το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας να εξετάσει την προοπτική προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων για την κατασκευή έργων περιφερειακού ενδιαφέροντος, αφού οσονούπω - και πάντως μέσα στο 2001 - θα ολοκληρωθεί η σύνταξη και ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου...

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
«Δούρειος Ιππος» οι υποψήφιοι αγοραστές;

Τις «Κυπριακές Αερογραμμές» θεωρεί η κυβέρνηση ως τον πιο σοβαρό υποψήφιο αγοραστή της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», ενώ ο εκ των αρμοδίων υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής δηλώνει... μη αισιόδοξος για την επιτυχία του κυβερνητικού εγχειρήματος, επειδή αντίστοιχες διαδικασίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές το τελευταίο διάστημα στην Ευρώπη δεν είχαν επιτυχή κατάληξη!

Βέβαια, τόσο οι «Κυπριακές Αερογραμμές», που είναι αρκετά μικρότερη εταιρία από την ΟΑ, όσο και οι υπόλοιποι τρεις υποψήφιοι αγοραστές, εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν το «Δούρειο Ιππο» για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα σε άλλον αεροπορικό κολοσσό. Οσον αφορά την υπουργική απαισιοδοξία, το πρώτο και κύριο ερώτημα που ανακύπτει είναι γιατί ο ίδιος ο Χρ. Βερελής μέχρι και την τελευταία στιγμή παρουσίαζε σαν «μονόδρομο» το ξεπούλημα της ΟΑ, εφόσον γνώριζε εκ των προτέρων ότι το κυβερνητικό σχέδιο οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε αποτυχία;

Πάντως, από την ερχόμενη Δευτέρα, η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα στους τέσσερις υποψήφιους αγοραστές («Κυπριακές Αερογραμμές», εφοπλιστής Στ. Ρέστης, κοινοπραξία Αυστραλών επιχειρηματιών και ΑΧΟΝ του ομίλου Λιακουνάκου) να έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του εθνικού αερομεταφορέα (οικονομικά, επιχειρηματικά, συμβάσεις, εργασιακά κλπ.), προκειμένου να καταθέσουν μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Απρίλη τις δεσμευτικές τους προσφορές.

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στον όμιλο εταιριών της ΟΑ κήρυξαν για αύριο Πέμπτη 3ωρη στάση εργασίας (1 μ.μ. - 3 μ.μ.) και συγκέντρωση στα γραφεία της εταιρίας, στη Λεωφ. Συγγρού, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την τροπολογία που προωθεί η κυβέρνηση στη Βουλή, με την οποία αίρεται ο περιορισμός στην πώληση μετοχών της ΟΑ μέχρι 49%, που προβλέπει νόμος του 1992.

ΕΝΩΣΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Βιάζεται να προωθηθούν οι υποχρεωτικές μετατάξεις

Εμμένει η Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ)στις υποχρεωτικές μετατάξεις υπαλλήλων των υπουργείων προς τις Νομαρχίες, δίνοντας έτσι για μια ακόμη φορά - η πρώτη ήταν στο συνέδριό της, στην Ξάνθη - «πάτημα» στην κυβέρνηση να τις επιβάλει.

Μπορεί οι νομάρχες να βιάζονται να επιβληθούν οι υποχρεωτικές μετατάξεις, ακριβώς λόγω της έλλειψης προσωπικού που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των νομαρχιών της χώρας, όμως καμία κατοχύρωση των εργασιακών κεκτημένων των υπαλλήλων που θα μεταταγούν δεν υπάρχει - γι' αυτό και δεν προχώρησαν οι εθελοντικές μετατάξεις.

Στα πλαίσια αυτά, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝΑΕ, στη χτεσινή του συνεδρίαση, αποφάσισε να ζητήσει συνάντηση για το θέμα με την ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Στην ίδια συνεδρίαση, οι νομάρχες εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους για την πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει - «παρασκηνιακά» και μυστικά» όπως τονίζουν - αρμοδιότητες, όπως η εποπτεία αθλητικών εγκαταστάσεων, στους Δήμους, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. «Ξεχνά» η ηγεσία της ΕΝΑΕ πως η μεταφορά αρμοδιοτήτων του κράτους προς την Αυτοδιοίκηση, χωρίς τους αντίστοιχους πόρους - όπως έγινε πρόσφατα με τους παιδικούς σταθμούς, τα γυμναστήρια και τη συντήρηση και επισκευή σχολείων που μεταφέρθηκαν στους δήμους - αποβαίνει σε βάρος των ίδιων των δημοτών, που καλούνται να πληρώσουν το κόστος άσκησης και λειτουργίας τους.

Τέλος, το ΔΣ της ΕΝΑΕ, μετά από πρόταση του νομάρχη Φθιώτιδας, συμφώνησε στη συγκρότηση επιτροπής η οποία θα επεξεργαστεί τη δυνατότητα επιβολής ανταποδοτικών τελών σε περιοχές εξόρυξης ορυκτών.

Διακοπή νερού

Χωρίς νερό θα παραμείνουν από τις 10 αύριο το βράδυ έως τις 8 το πρωί της Παρασκευής όσοι υδρεύονται από το δίκτυο των περιοχών Παλλήνης, Ανθούσας και Πικερμίου.

Οπως ανακοίνωσε χτες η ΕΥΔΑΠ, η διακοπή της παροχής νερού θα γίνει λόγω διενέργειας απαραίτητων τεχνικών εργασιών σε κεντρικό τροφοδοτικό αγωγό ύδρευσης.

Αύριο η συγκέντρωση για το Κτήμα Θων

Αύριο Πέμπτη 22 Φλεβάρη και ώρα 5 μ.μ. θα γίνει η κινητοποίηση για τη διάσωση του κτήματος Θων, που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανω Αμπελοκήπων και η Επιτροπή Αγώνα για τη διάσωση του Θων.

Οι κάτοικοι ζητούν το υπόλοιπο κτήμα - έκτασης 4,5 στρεμμάτων - να μην τσιμεντοποιηθεί, όπως ζητά ο μεγαλοεργολάβος Μπ. Βωβός, αλλά να αξιοποιηθεί ως πράσινο και να γίνει πνεύμονας ζωής για μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, που ασφυκτιά από το τσιμέντο και τη μόλυνση. Η συγκέντρωση θα γίνει στη διασταύρωση των λεωφόρων Κηφισίας και Αλεξάνδρας, με τη συμμετοχή σχολείων, φορέων και κατοίκων της περιοχής.

Ταυτόχρονα, με ανακοίνωσή της, η Επιτροπή Αγώνα για τη διάσωση του κτήματος Θων επισημαίνει ότι δεν έχει καμία σχέση με ανυπόγραφο δελτίο Τύπου, που κυκλοφόρησε με ημερομηνία 14.2 από κάποια αυτοαποκαλούμενη «επιτροπή κατοίκων Αμπελοκήπων κτήμα Θων».

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Ρωγμές σε εφτά σπίτια από κακοτεχνίες

Ρωγμές σε εφτά σπίτια προκλήθηκαν στην περιοχή Φούρεσι Γλυκών Νερών, μετά από καθίζηση της οδού Βυτίνης.

Οπως αναφέρει το Δημοτικό Συμβούλιο σε επιστολή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, «οι καθιζήσεις και οι ρωγμές προκλήθηκαν μάλλον από την προχειρότητα των εργασιών των υπευθύνων του έργου "Σήραγγα Εκτροπή λεκάνης απορροής του Ποδονίφτη προς Ρέμα Πλαναγίστας Ραφήνας"». Το έργο αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο των εργασιών της Αττικής Οδού.

Ταυτόχρονα, το Δημοτικό Συμβούλιο ζητά να κατατεθούν ασφαλιστικά μέτρα, ώστε να σταματήσει το έργο, μέχρι να ελεγχθεί η μελέτη και η σωστή εφαρμογή της από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου. Ζητά, επίσης, να καταβληθούν οι νόμιμες αποζημιώσεις στους κατοίκους για τις καταστροφές που υπέστησαν οι κατοικίες τους και να εγγυηθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ ότι το πρόβλημα αυτό δε θα επαναληφθεί. Και η επιστολή του Δημοτικού Συμβουλίου καταλήγει: «Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να ανεχτούμε κακοτεχνίες, που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή, αλλά και τις περιουσίες μας».

Θάνατος εργάτη

Σκοτώθηκε την ώρα του μεροκάματου. Προχτές, στις 10.40 το βράδυ, απορριμματοφόρο, που οδηγούσε ο 34χρονος Γ. Καλλέργης, κάνοντας όπισθεν, παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα τον εργάτη καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων Σωτήριο Γιαννίκο, 45 χρόνων. Το δυστύχημα συνέβη την ώρα αποκομιδής των σκουπιδιών, στην οδό Μεσσηνίας 5, στους Αμπελόκηπους της Αθήνας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ