ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Οχτώβρη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μπροστάρης στην... Παιδεία της αγοράς

Η Παιδεία είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα που πλασάρεται και με ινστιτούτα διά βίου κατάρτισης, όπως προωθεί και η ΓΣΕΕ

Associated Press

Η Παιδεία είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα που πλασάρεται και με ινστιτούτα διά βίου κατάρτισης, όπως προωθεί και η ΓΣΕΕ
Τη στήριξη του υπουργείου Παιδείας στο σχέδιο για δημιουργία «Ακαδημίας της Εργασίας και της Διά Βίου Μάθησης» εξασφάλισε η ΓΣΕΕ κατά τη χτεσινή συνάντηση του προεδρείου της με την ηγεσία του υπουργού. Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο για τη δημιουργία της Ακαδημίας Εργασίας παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάη, όταν φούντωνε η συζήτηση για δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων και μάλιστα είχε εκφραστεί από την πλειοψηφία στη ΓΣΕΕ η επιθυμία να μετεξελιχθεί σε πανεπιστήμιο, το οποίο θα υποστηρίζει δομές «διά βίου εκπαίδευσης».

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε χτες ότι η Ακαδημία Εργασίας μπορεί να υπαχθεί στο υπουργείο Παιδείας και ότι θα χρηματοδοτηθεί μια μελέτη, ώστε από τον επόμενο χρόνο να αρχίσει να λειτουργεί. Η υπουργός Παιδείας δήλωσε χτες ότι η Ακαδημία της ΓΣΕΕ δε θα είναι Πανεπιστήμιο, αλλά Ινστιτούτο Διά Βίου Εκπαίδευσης, επικαλούμενη το Σύνταγμα. Δήλωσε μάλιστα... ευτυχής που, «εκτός από τα Πανεπιστήμια, όπου θα δημιουργηθούν Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης, μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο στο χώρο της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης των εργαζομένων». Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι μιλώντας για Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης εννοούν ινστιτούτα που θα λειτουργούν μέσα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, θα παρέχουν τίτλους κατάρτισης - σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων, οι οποίες και θα τα αξιολογούν - θα παρέχουν πτυχία ισότιμα των ΑΕΙ και ΤΕΙ και θα έχουν δίδακτρα.

Αντίθετο στην υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης το ΠΑΜΕ

Στην απόφαση αυτή της πλειοψηφίας στη ΓΣΕΕ, για δημιουργία Ακαδημίας Εργασίας, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο (ΠΑΜΕ), αντιπαραβάλλει το συντονισμό και δράση όλων, ώστε να εμποδιστεί η στρατηγική του κεφαλαίου και προβάλλει τις πάγιες θέσεις του για κατάργηση του εμπορίου στην Παιδεία. Σημειώνει ότι «η θέση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ για ίδρυση ακαδημίας της εργασίας σαν πανεπιστήμιο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως το ονομάζει, δεν είναι καθόλου τυχαία. Εντάσσεται αυτή η θέση στην πολιτική υποστήριξης με συγκεκριμένα μέτρα των επιλογών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κομμάτων που τη στηρίζουν. Συστρατεύεται και προωθεί τη στρατηγική της "διά βίου εκπαίδευσης" είναι ευθυγραμμισμένη με την τακτική της λεγόμενης "κατάρτισης", μέσω της οποίας δεκάδες δισεκατομμύρια διολισθαίνουν στις τσέπες των βιομηχάνων, δίχως να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας». Τονίζει επίσης ότι «την ίδια ώρα που ανοίγουν τάχα "διάπλατες" πόρτες στην ανώτατη εκπαίδευση, για τα παιδιά των εργαζομένων επεξεργάζονται νέους φραγμούς, πριν και μετά την είσοδό τους στο πανεπιστήμιο και κυρίως μετά την αποφοίτησή τους, με την αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα». «Ετσι πρωτοστατεί σήμερα η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ στην υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και στη νομιμοποίηση της ιδιωτικής Παιδείας», καταλήγει το ΠΑΜΕ.

Αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις με «άρωμα συναίνεσης»

Με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ συναντήθηκαν χτες τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ

Τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ, που οδηγούν στην πλήρη διάλυση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας, ανέπτυξε στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ο Γ. Παπανδρέου, κατά τις διαδοχικές συναντήσεις που είχε χτες με τα διοικητικά συμβούλια των ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επανέλαβε, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, τις θέσεις για καθιέρωση κουπονιού στην εκπαίδευση, προτείνοντας μάλιστα να ξεκινήσει από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, με το επιχείρημα ότι αυτό ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα σχολεία. Τάχθηκε υπέρ της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ενώ σε ό,τι αφορά το σύστημα εισαγωγής, ανέπτυξε πρόταση για δημιουργία προπαρασκευαστικού έτους στα ΑΕΙ και στη συνέχεια οι φοιτητές να κατατάσσονται στα τμήματα και μίλησε για επαγγελματικά δικαιώματα που θα πιστοποιούνται από παραγωγικούς φορείς και επιμελητήρια. Προτάσεις που συμπυκνώνουν την πολιτική που θέλει την Παιδεία πιο ταξική, εμπορευματοποιημένη και ιδιωτικοποιημένη, υποταγμένη στις επιθυμίες της αγοράς. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εκφράστηκε... αυτοκριτικά σε ό,τι αφορά τη στάση της προηγούμενης κυβέρνησης στο θέμα των δαπανών για την Παιδεία και τις αυξήσεις στις αποδοχές των εκπαιδευτικών.

Η υπεύθυνη Μορφωτικών Υποθέσεων του ΠΑΣΟΚ Μ. Δαμανάκη, μετά το τέλος της συνάντησης, δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ στέκεται θετικά απέναντι στα αιτήματα των εκπαιδευτικών και ζήτησε διάλογο στο χώρο της εκπαίδευσης, ώστε να δοθούν λύσεις που θα έχουν «ένα άρωμα συναίνεσης», όπως είπε χαρακτηριστικά. Οι χτεσινές συναντήσεις δεν αφήνουν περιθώριο για αυταπάτη ότι το ΠΑΣΟΚ όχι μόνο δεν μπορεί να αντιπολιτευτεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, αλλά της ανοίγει και δρόμους για την επιτάχυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων. Και αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι η διέξοδος βρίσκεται στους αγώνες, στη συσπείρωση του ΠΑΜΕ και την αλλαγή των συσχετισμών.

Παγκόσμια Μέρα του Εκπαιδευτικού

Με εκδήλωση που πραγματοποιείται στις 6 το απόγευμα στην Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθήνας, τιμούν οι Ομοσπονδίες Εκπαιδευτικών Ελλάδας και Κύπρου τη σημερινή Παγκόσμια Μέρα του Εκπαιδευτικού. Η 5η Οκτώβρη έχει καθιερωθεί διεθνώς από την UNESCO και τη Διεθνή Οργάνωση των Εκπαιδευτικών (Education International) ως Παγκόσμια Μέρα των Εκπαιδευτικών. Σε κοινή διακήρυξή τους, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες Ελλάδας και Κύπρου σημειώνουν, ανάμεσα σε άλλα, ότι «οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας και της Κύπρου αγωνιζόμαστε για μια εκπαίδευση που χωράει όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση, λειτουργεί δημοκρατικά, είναι δημόσια και παρέχεται δωρεάν σε όλα τα παιδιά και τους νέους και νέες. Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα τον κίνδυνο να εμπορευματοποιηθούν οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες και να διαμορφωθεί ένα σχολείο υποταγμένο στις δυνάμεις της αγοράς».

Προσλήψεις αναπληρωτών

Ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Εθνικής Παιδείας τα ονόματα 267 δασκάλων (κλάδου ΠΕ70) και 123 νηπιαγωγών (κλάδου ΠΕ60) για την κάλυψη των λειτουργικών κενών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι προσλήψεις αυτές αποτελούν βέβαια σταγόνα στον ωκεανό, αφού, παρά την ικανοποίηση που εξέφραζε το υπουργείο για τη νέα σχολική χρονιά, τα προβλήματα στα σχολεία λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών είναι εκρηκτικά. Σύμφωνα μάλιστα με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, τα κενά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία πλησιάζουν τα 3.000.

Οι εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται, καλούνται να παρουσιαστούν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες προσλαμβάνονται για ανάληψη υπηρεσίας από 5 έως 7 Οκτώβρη 2004 και θα τοποθετηθούν με απόφαση του διευθυντή της Διεύθυνσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, σε κενές θέσεις των σχολείων της περιοχής που προσλήφθηκαν.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σε δίκη πέντε καθηγητές του ιδρύματος

Στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Κρήτης ξεκίνησε χτες η δίκη πέντε καθηγητών, μιας διοικητικής υπαλλήλου και του πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης, που κατηγορούνται για αξιόποινες πράξεις όπως «παράβαση καθήκοντος» και «πλαστογραφία» σε διαδικασίες κρίσεων για εξέλιξη συναδέλφων τους και εκλογής συναδέλφων τους σε διευθυντικές θέσεις. Ο πρώην πρύτανης, Χ. Νικολάου συγκεκριμένα, κατηγορείται για παράβαση καθήκοντος κατ' εξακολούθηση επειδή δεν άσκησε την εποπτεία για την καλή λειτουργία του ιδρύματος για να αποφευχθούν οι παραπάνω αξιόποινες πράξεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ