Στη «Νέα Σκηνή», στις 5 του Φλεβάρη, θα ανέβει το νέο έργο του Μιχάλη Δήμου «Ο από... μηχανής άνεμος», σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου. Σκληρές, αλλά και τραγελαφικές συγκρούσεις μέσα σ' ένα ελληνικό σπίτι. Ο συγγραφέας μιλά για μια «αρχέγονη μηχανή κυριαρχίας και εξαπάτησης...». Επίσης, μιλά για «ανθρώπους που καταστρέφονται παίζοντας...». Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Μοσχίδης, Μπέττυ Βαλάση. Συμπαίκτες τους οι: Νικολέτα Βλαβιανού, Χρήστος Βασιλόπουλος, Περικλής Καρακωνσταντόγλου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Νίκου Σαριδάκη. Οι φωτισμοί του Ανδρέα Μπέλλη, η μουσική επιμέλεια του Κώστα Τσιάνου.
Στο θέατρο «Κάππα», στις 13 του Φλεβάρη, θα ανέβει το έργο του Πίτερ Σάφερ «Το δώρο της Μέδουσας». Εργο υπαρξιακό, ψυχολογικό και κοινωνικοπολιτικό, σε σκηνοθεσία Γιώργου Θεοδοσιάδη και μετάφραση Στρατή Πασχάλη. Πρόκειται για μια ιστορία ενός αυτοκαταστροφικού έρωτα. Πρόκειται για ένα μύθο που διεισδύει και ανακατεύει την πραγματικότητα. Ο Πέτρος Φυσσούν που πρωταγωνιστεί στο έργο, συνεργάζεται ξανά με το Εθνικό Θέατρο, ύστερα από 16 χρόνια. Παίζουν επίσης: Αννίτα Σαντοριναίου, Σπύρος Σπαντίδας, Ντίνος Δουλγεράκης, Στέλιος Γούτης, κ.ά. Η μουσική είναι του Σταύρου Ξαρχάκου, τα σκηνικά - κοστούμια του Γιώργου Πάτσα. Οι φωτισμοί του Ανδρέα Μπέλλη και η κίνηση της Αντιγόνης Λύρα.
Στη Σκηνή «Κοτοπούλη», στις 18 Φλεβάρη, οι Θανάσης Παπαθανασίου και Μιχάλης Ρέππας θα παρουσιάσουν το νέο τους θεατρικό έργο «Ποια Ελένη;», έχοντας και την ευθύνη της σκηνοθεσίας. Σαράντα ηθοποιοί, οι περισσότεροι νέοι, συμμετέχουν σ' αυτή την παράσταση, που παίζει με το μύθο της αρπαγής και εξαφάνισης της ωραίας Ελένης... Καινούρια τραγούδια της Αφροδίτης Μάνου συνοδεύουν την παράσταση, της οποίας τα σκηνικά ετοίμασε ο Αντώνης Δαγκλίδης και τα κοστούμια η Εβελιν Σιούπη. Οι χορογραφίες είναι του Φωκά Ευαγγελινού, οι σπαθογραφίες του Κωνσταντίνου Μπουμπούκη και οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου. Παίζουν: Τζέσυ Παπουτσή, Τάνια Τρύπη, Γιώργος Καραμίχος, Τζίνη Παπαδοπούλου, Χριστίνα Τσάφου, Χρήστος Πλαΐνης, Νατάσα Μανίσαλη, Χρήστος Μάντακας, κ.ά.
Στο θέατρο «Εντροπία», παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η θεατρική παράσταση «Go Go Go» της Αμερικανίδας Τζουλιάνα Φράνσις, μετά την επιτυχημένη της πορεία στη Νέα Υόρκη και το Ινστιτούτο Σύγχρονης Τέχνης του Λονδίνου. Η συγγραφέας, επικαιροποιώντας και χρησιμοποιώντας ως μεταφορά τον αρχαιοελληνικό μύθο του Ερυσίχθωνος, ο οποίος λόγω ασέβειας καταδικάστηκε από τη θεά Δήμητρα σε ακόρεστη πείνα και έφτασε στο σημείο να πουλάει την ίδια του την κόρη, ώστε να μπορεί να συνεχίζει την ασταμάτητη κατανάλωση τροφής, αναπτύσσει με πρωτότυπο τρόπο το ευαίσθητο θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης στην παιδική ηλικία, καθώς και της γενικότερης εκμετάλλευσης και του κατακερματισμού του γυναικείου σώματος από την πορνογραφική του εκδοχή και την εμπορευματοποίησή του ως είδους προς κατανάλωση.
Ενας δυνατός μονόλογος, που αναπτύσσεται μέσα από τη σχέση της ηθοποιού με βιντεοεγκαταστάσεις, σε μια σύγχρονη αισθητικά περφόρμανς, που παντρεύει την τεχνολογία με το θέατρο, σε ένα εικαστικό περιβάλλον. Μετάφραση: Αθηνά Παραπονιάρη, δραματολογική επεξεργασία: Σάββας Πατσαλίδης, σκηνοθεσία - ερμηνεία: Μαρίλλη Μαστραντώνη, σκηνικά - Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού, μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος, κίνηση: Κωνσταντίνος Μίχος, φωτισμοί - βίντεο: Γιώργος Γιανέλλης. Στις βιντεοεγκαταστάσεις συμμετέχουν: Κάτια Γέρου, Καλλιρρόη Μυριαγκού, Αλέξανδρος Καμαρινέας, Εκτωρ Καλούδης, Εύα Στυλάντερ και ο σκηνοθέτης Χρήστος Δήμας.
Ο Κυριάκος Βελισσάρης αποφοίτησε το 1990 από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ είχε σπουδάσει και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επαιξε στις παραστάσεις του «Γενικού Γραμματέα», στο Μαρούσι, σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου, στο «Καπέλο από Ψάθα Ιταλίας» του Λαμπίς, στη «Δωδέκατη Νύχτα» του Σαίξπηρ, στον «Αρχοντοχωριάτη» του Μολιέρου, καθώς και στον «Θρίαμβο του Ερωτα», «Εξι Νούμερα Ζήλιας», «Το Παιχνίδι της Τρέλας και της Φρονιμάδας», οι «Θεσμοφοριάζουσες» και η «Φλαντρώ».
Η Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών προγραμματίζει τις παρακάτω εκδηλώσεις στην αίθουσά της (Γενναδίου 8, 7ος όροφος) με κοινή ώρα έναρξης 6.30 μμ:
19/1: Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας και απονομή βραβείων. 26/5: Παρουσίαση του βιβλίου «Η τριλογία των μικρών ωρών» του Βασίλη Μαστροκώστα, από τη φιλόλογο Τούλα Καρόνη. 29/1: Παρουσίαση του βιβλίου «Ενθα κατεπλέομεν» της Μαρίας Μιστριώτη, με ομιλητές τους Γιώργη Μωραΐτη, Πάνο Παναγιωτούνη και Δημήτρη Καραμβέλη. 2/2: Παρουσίαση του βιβλίου «Σμυρνιοί ποιητές πριν την καταστροφή» του Γιώργου Πετρόπουλου, με ομιλητές τους Δημήτρη Καραμβέλη και Νίκο Αλιπράντη. 4/2: Εκδήλωση με θέμα «Ηλίας Βενέζης - 100 χρόνια από τη γέννησή του», με ομιλητή τον Γιάννη Χατζηβασιλείου.
Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του 6ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης μεταφέρονται, λόγω των εκλογών, από 15 μέχρι 21 Μάρτη. Η Αγορά Ντοκιμαντέρ 2004 πρόκειται να πραγματοποιηθεί από τις 16 μέχρι τις 20 Μάρτη. Με την Αγορά Ντοκιμαντέρ θα υπάρχουν στη διάθεση των αγοραστών 24 θάλαμοι με όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την ιδιωτική θέαση των ντοκιμαντέρ στη βιντεοθήκη της Αγοράς. Τα ντοκιμαντέρ που θα σταλούν για συμμετοχή πρέπει να είναι παραγωγής των δύο τελευταίων ετών και να μην έχουν συμμετάσχει ξανά στην Αγορά.
Ολο το σχετικό υλικό (αίτηση συμμετοχής, διαφημιστικά φυλλάδια, αφίσες κλπ.) θα πρέπει να είναι στα αγγλικά, ενώ οι 2 κασέτες που θα αποσταλούν για κάθε ντοκιμαντέρ πρέπει να είναι υποτιτλισμένες στα αγγλικά. Το κόστος συμμετοχής είναι 70 ευρώ, τιμή με την οποία μπορούν να συμμετάσχουν μέχρι 6 ντοκιμαντέρ. Η αίτηση συμμετοχής πρέπει να αποσταλεί μέχρι τις 10 του Φλεβάρη (υπόψη: Μυρτώς Ρηγοπούλου, Υπεύθυνη Αγοράς, Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Λεωφ. Αλεξάνδρας 9, 114 73 Αθήνα, τηλ. 210 8706.013-14, 8706.000).
«Χορού κάθεξις» τιτλοφορείται η έκθεση φωτογραφίας του Στέλιου Μπακλαβά, που θα παρουσιάσει (18/1-29/2) ο χώρος «νήσος αρτ» (Σαρρή 14, 4ος όροφος, Ψυρρή).
Οπως σημειώνει η Κάτια Σαβράμη «μέσω των φωτογραφιών αυτών φανερώνει και ενδυναμώνει μια πραγματικότητα για το χορό, όπως την αντιλαμβάνεται εκείνος ως διαμεσολαβητής μεταξύ κάμερας και χορευτικής στιγμής στο χώρο. Αυτό που καταγράφει, με τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τη φωτογραφική του κάμερα, αποκαλύπτει μιαν άλλη όψη του χορού, εκθέτοντας έτσι τις μη αντιληπτές και φευγαλέες, με γυμνό μάτι, πτυχές της κίνησης, προσδίδοντας στο χορό την προσωπική ματιά του φωτογράφου».