ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Γενάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Ενίσχυση των δομών διά βίου κατάρτισης

Με στόχο την ενίσχυση των δομών διά βίου κατάρτισης, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες την επέκταση του θεσμού των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Με συχνές αναφορές στους στόχους της Διακήρυξης της Λισαβόνας, η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου σημείωσε ότι η διά βίου εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα στην ΕΕ και είναι παράγοντας «κοινωνικής αποτελεσματικότητας», ενώ έκανε λόγο για «ιδεολογικά κατάλοιπα γενικότερα στη χώρα μας που θέλουν να εξορκίζουν πραγματικότητες που όμως είναι ανελέητες και αδυσώπητες, χωρίς να υπολογίζουν ότι αφήνουν έξω μια μερίδα πληθυσμού που θέλει να έχει ευκαιρίες σε όλη της τη ζωή». Βέβαια, η αντίθεση του κινήματος στην προώθηση της διά βίου κατάρτισης είναι συνδυασμένη με τη διεκδίκηση ολόπλευρης μόρφωσης για όλους, την οποία οι μηχανισμοί ανάπτυξης δεξιοτήτων υποκαθιστούν ώστε να παράγονται εργαζόμενοι που θα υπηρετούν τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου. Η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για ανάγκη σύνδεσης της «ανάπτυξης με την ανταγωνιστικότητα, την εκπαίδευση και την απασχόληση» και αναφέρθηκε σε έκθεση της ΕΕ, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα είναι ουραγός στην προώθηση της διά βίου κατάρτισης.

Οπως είπε ο γενικός γραμματέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κ. Τσαμαδιάς, το ποσοστό πληθυσμού ηλικίας 25-65 ετών που συμμετέχουν ετησίως σε διαδικασίες διά βίου μάθησης είναι 1,2% και στόχος είναι μέχρι το 2010 να έχει φτάσει το 12,1%. Το υπουργείο προγραμματίζει μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2005 να λειτουργήσουν 43 Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (σήμερα λειτουργούν 24). Οπως σημείωσε στην ομιλία του ο Κ. Τσαμαδιάς, ο σχεδιασμός προβλέπει την ίδρυση ενός ΚΕΕ σε κάθε νομό «υπό την προϋπόθεση της παραχώρησης στη ΓΓΕΕ για χρήση κτιριακών εγκαταστάσεων από τους κατά νομό ΟΤΑ, την εκκλησία ή άλλο φορέα».

Ο χαρακτήρας των κέντρων ως χώροι εκμάθησης δεξιοτήτων γίνεται φανερός από τις θεματικές ενότητες που διδάσκονται και αφορούν «Βασικές και νέες βασικές δεξιότητες», «Νέες βασικές δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες», «Συμβουλευτική ευάλωτων ομάδων», «Δημιουργική διαχείριση ελεύθερου χρόνου» και απευθύνονται σε εργαζόμενους και ανέργους από αναλφάβητους μέχρι αποφοίτους πανεπιστημίων. Μετά από παρακολούθηση του προγράμματος δίνεται πιστοποιητικό επιμόρφωσης (διάρκειας μέχρι 50 ώρες), πιστοποιητικό συνεχιζόμενης εκπαίδευσης (διάρκεια μέχρι 175 ώρες), πιστοποιητικό συμπληρωματικής εκπαίδευσης (διάρκεια μέχρι 250 ώρες), τα οποία έρχονται να προστεθούν στο συνονθύλευμα πτυχίων, πιστοποιητικών που θα πρέπει να διαθέτει ο «απασχολήσιμος».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εξω οι χορηγοί από τα σχολεία

Κείμενο διαμαρτυρίας όλων των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τη συμμετοχή ιδιωτικών επιχειρήσεων σε διημερίδα για την Τεχνική Εκπαίδευση

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τη συμμετοχή ιδιωτικών επιχειρήσεων ως χορηγών στη διημερίδα που οργανώνεται για τη «Δομή και τις Προοπτικές της Τεχνικής - Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (28-29/1/05) εκφράζουν τα ΔΣ των Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης (4 στα 5 ΔΣ). Επίσης, την έντονη ανησυχία και αντίθεσή τους για το γεγονός ότι η θεματολογία των εισηγήσεων της διημερίδας κυριαρχείται από τη λογική της σύνδεσης της ΤΕΕ με τις «απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς και τις ανάγκες των επιχειρήσεων».

Στο σχετικό κείμενο, όπου υπογράφουν οι ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, σημειώνεται πως η πρωτοβουλία αυτή πάρθηκε τη στιγμή που «... σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης και τα συνδικαλιστικά του όργανα, που εκφράζουν τη συντριπτική του πλειοψηφία, είναι αντίθετος στην πολιτική που προωθεί την κατάρτιση στη θέση της Εκπαίδευσης και παράγει τους αυριανούς καταρτίσιμους - απασχολήσιμους - δηλαδή εργαζόμενους μιας χρήσης, που θα ανακυκλώνουν απλώς την ανεργία. Οταν η υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Εκπαίδευσης αποτελεί ζωτική κοινωνική ανάγκη».

Σε άλλο σημείο του κειμένου δηλώνουν ότι δε θα ανεχθούν να γίνει η Δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση πεδίο δράσης επιχειρηματικών συμφερόντων και πως η δημόσια εκπαίδευση χρειάζεται γενναία οικονομική χρηματοδότηση και όχι τις λεγόμενες «ευγενικές χορηγίες».

ΜΑΘΗΤΕΣ 7ου - 10ου ΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Να μπει φρένο στον εμπαιγμό

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο Περιστέρι
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο Περιστέρι
«Τέρμα πια στην κοροϊδία. Εδώ και τώρα φτιάξτε το σχολείο». Με αυτό το σύνθημα οι μαθητές του 10ου και 7ου ΕΛ Περιστερίου (περιοχή Χωράφας), πραγματοποίησαν δυναμική πορεία διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο της πόλης, κάτω από την έντονη παρουσία αστυνομικής δύναμης. Στο πλευρό τους από την πρώτη στιγμή συμπαρατάχτηκαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι φορέων της πόλης, δημοτικών παρατάξεων, καθώς και εργατικά σωματεία, όπως τα Συνδικάτα Κλωστοϋφαντουργών και Οικοδόμων. Την ίδια αλληλεγγύη δεν έδειξε όμως, η διευθύντρια και ο υποδιευθυντής του σχολείου του 10ου ΕΛ, οι οποίοι, ενώ γνώριζαν την ομόφωνη απόφαση του 15μελούς για τη χτεσινή κινητοποίηση, απείλησαν όσους θα συμμετάσχουν με απουσίες.

Κι όλα αυτά όταν οι μαθητές των δύο σχολείων κάνουν μάθημα κάτω από άθλιες συνθήκες, καθώς το κτίριο που συστεγάζει τα δύο σχολεία παραδόθηκε το 1981, ήδη έχει συσσωρευμένα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής και μετά το σεισμό του 1999 το μάθημα γίνεται σε λυόμενα. Αν και έχει δεσμευτεί οικόπεδο εδώ και μια δεκαετία για την ανέγερση νέου κτιρίου, το πρόβλημα δεν έχει λυθεί. «Ο δεκάχρονος αγώνας των μαθητών του 10ου ΕΛ έφερε νίκες, όμως το πρόβλημα δε λύθηκε οριστικά. Εχει απαλλοτριωθεί η γη των 9,5 στρεμμάτων με 700.000.000 δραχμές και έχει περάσει στο ΦΕΚ η άρση αναδάσωσης. Ο διαχρονικός όμως εμπαιγμός του υπουργείου Παιδείας και του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν οδήγησε στο να γίνει η έγκριση τοπικού ρυμοτομικού σχεδίου, να χαρακτηριστεί δηλαδή η γη σαν σχολική, για να χτιστεί το σχολείο», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Μαθητών - Γονιών και Εκπαιδευτικών του 10ου και 7ου ΕΛ Περιστερίου. Κύριο αίτημα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών είναι να μπει φρένο στον εμπαιγμό και να συμπεριλαμβάνεται σχετικά με το 10ο ΕΛ, αντίστοιχη τροπολογία στο πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ.

Οι μαθητές πορεύτηκαν προς το Δημαρχείο, όπου προχώρησαν σε συμβολική καθιστική διαμαρτυρία και αργότερα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής, καθώς και μαθητές συναντήθηκαν με το δήμαρχο Περιστερίου, Ανδρέα Παχατουρίδη, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι εντός δέκα ημερών θα οριστεί συνάντηση με τον υπουργό του ΥΠΕΧΩΔΕ, στην οποία θα παρευρεθούν οι επικεφαλής όλων των δημοτικών παρατάξεων και της Συντονιστικής Επιτροπής.

Να σημειωθεί ότι προχτές το συγκεκριμένο θέμα συζητήθηκε εκτός ημερησίας διάταξης στο δημοτικό συμβούλιο, μετά από πρωτοβουλία του Παναγιώτη Σοφού, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΠΑΣΥ», απ' όπου προέκυψε ομόφωνα ψήφισμα συμπαράστασης στο δίκαιο αγώνα των μαθητών.

«ΟΔΗΓΗΤΗΣ»
«Από μήνα σε μήνα» με νέες ειδήσεις

Μια νέα λειτουργία έχει εγκαινιαστεί εδώ και λίγο καιρό στην ιστοσελίδα του «Οδηγητή» (www.odigitis.gr), της εφημερίδας της νέας γενιάς, με τίτλο: «Από μήνα σε μήνα». Σ' αυτό το χώρο, η συντακτική ομάδα του «Ο», οι συνεργάτες και κυρίως οι ανταποκριτές του, παρουσιάζουν ειδήσεις και σχόλια που αφορούν τη νεολαία και το κίνημά της, τα οποία είτε δε χώρεσαν στο τρέχον φύλλο, είτε μέχρι να τυπωθεί το επόμενο φύλλο... θα 'χουν μπαγιατέψει.

Η συντακτική επιτροπή του «Ο» καλεί τα μέλη, τους φίλους της ΚΝΕ και όλους τους αναγνώστες της εφημερίδας να βοηθήσουν αυτή την προσπάθεια, τροφοδοτώντας τον «Ο» με ειδήσεις, καταγγελίες, σχόλια, ρεπορτάζ, ανταποκρίσεις ή απλώς πληροφορίες και ιδέες, συνοδευόμενες με τις σχετικές φωτογραφίες και σκίτσα.

Οσοι ενδιαφέρονται να συμβάλλουν σ' αυτή την προσπάθεια ή θέλουν περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να επικοινωνούν με τα μέλη της συντακτικής επιτροπής του «Ο» στα τηλέφωνα 210.5282.528, 210.5282.510, 210.5282.526 και με e-mail στη γνωστή διεύθυνση: odigitis@kne.gr.

Ηδη στο «από μήνα σε μήνα» που μπορεί και τώρα να επισκεφτεί κάποιος στο site του «Οδηγητή», υπάρχουν αρκετές ανταποκρίσεις, νέα και φωτογραφίες από τη δράση της ΚΝΕ και γενικότερα της νεολαίας, με πιο πρόσφατες τις ειδήσεις για τις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα στις 21 Γενάρη.

Διαχείριση της υποχρηματοδότησης

Ζητήματα οικονομικού προγραμματισμού του υπουργείου Παιδείας συζήτησαν κατά τη χτεσινή τους συνάντηση η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη. «Με πλήρη επίγνωση από το υπουργείο Παιδείας ότι ο σχεδιασμός γίνεται πάντα μέσω του προϋπολογισμού, προσπαθούμε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, ενώ στα περί εθνικής προτεραιότητας στην παιδείας αναφέρθηκε ο Γ. Αλογοσκούφης. «Θα συνεχίσουμε να έχουμε συνεργασία καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, ώστε να εξασφαλίσουμε και την εκτέλεση του προϋπολογισμού αλλά και την υλοποίηση όλων των πρωτοποριακών δράσεων που έχει αναλάβει το υπουργείο Παιδείας, για να έχουμε μια πολύ καλύτερη ποιότητα Παιδείας στη χώρα μας», δήλωσε. Πέρα πάντως από τις... καλές προθέσεις για καλή διαχείριση των οικονομικών της Παιδείας, η πραγματικότητα είναι ότι ο προϋπολογισμός του 2005 προβλέπει για την Παιδεία τα ίδια ψίχουλα των τελευταίων χρόνων, παρά τα οξυμένα χρόνια προβλήματα και τις αυξημένες σύγχρονες ανάγκες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ