Με τις «Τραχίνιες» το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Βίκτωρα Αρδίτη (την Παρασκευή) και την παράσταση «Υλικό Αίας» του θεάτρου «Αττις» σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου (το Σάββατο) ξεκίνησε (25/6) στους Δελφούς η 12η Διεθνής συνάντηση αρχαίου ελληνικού δράματος, με θέμα «Σοφοκλής, 2.500 χρόνια από τη γέννησή του».
Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτισε ο υφυπουργός Πολιτισμού, Πέτρος Τατούλης. Μια ομάδα πανεπιστημιακών, ειδικών ερευνητών αλλά και καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο βρίσκεται αυτές τις μέρες στον «ομφαλό της Γης», για να συμμετάσχει στις εργασίες του συνεδρίου και να παρακολουθήσει τις παραστάσεις που το πλαισιώνουν. Την Κυριακή το βράδυ παρουσιάστηκε το έργο «Οιδίπους εξόριστος» σε σκηνοθεσία της Σαχίκα Τεκάντ.
Στη σημερινή έβδομη συνεδρία, με πρόεδρο τον Δημήτρη Μαρωνίτη, μιλούν: Θεοφάνης Κακριδής, με θέμα «Η Ιφιγένεια στους Δελφούς», R.G.A Buxton, Μαρία Χατζηγεωργίου με θέμα «Ο Σοφοκλής του Σεφέρη: Η σκηνική λειτουργία της μυθικής φωνής», κ.ά.
Στην όγδοη συνεδρία, στην οποία προεδρεύει ο Παύλος Σφυρόερας, η «Oasis Theatre Company» παρουσιάζει την παράσταση «Η αναμονή της Ηλέκτρας» και θα ακολουθήσει συζήτηση.
Επίσης θα γίνει βράβευση του Ρόμπερτ Ουίλσον για εξαιρετική προσφορά στο Αρχαίο Δράμα, ενώ το βράδυ στο Αρχαίο Στάδιο Δελφών θα παρουσιαστεί ο «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Νικολάι Ροσίν.
Στο Συνεδριακό - Πολιτιστικό Κέντρο του το Πανεπιστήμιο Πατρών θα πραγματοποιήσει (2-4/7) το 24ο Συμπόσιο Ποίησης, με θέμα «Η ποίηση των ύμνων». Στο συμπόσιο, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ, του Δήμου Πάτρας και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, θα συμμετάσχουν ποιητές, πανεπιστημιακοί καθηγητές, κριτικοί, δοκιμιογράφοι, ερευνητές, σχολικοί σύμβουλοι, ακόμα και ζωγράφοι. Οι εργασίες θα γίνονται το πρωί (έναρξη 9πμ) και το απόγευμα (έναρξη 6μμ). Μεταξύ των συνέδρων είναι οι: Μ. Μερακλής, Χρ. Χατζηθεοδώρου, Ξ. Βερύκιος, Θ. Πυλαρινός, Στ. Παϊπέτης, Α. Λυκουργιώτης, Α. Μπελιζίνης, Σ. Σκαρτσής, Ν. Ευθυμιάδη, Ξ. Σκαρτσή, Δ. Χαρίτος, Κ. Κρεμμύδας, κ.ά.
Σε διεθνή διαγωνισμό θα αναζητηθεί η μελέτη για τη μόνιμη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στην Ακρόπολη, ενώ, μέχρι τότε, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο αποφάσισε «εκτιμώντας το επείγον του θέματος», να γνωμοδοτήσει υπέρ της μελέτης κατασκευής προσωρινού αναβατορίου στη βόρεια πλευρά της Ακρόπολης. Κατά το ΥΠΠΟ, «πρόκειται για μια λύση που σέβεται το χαρακτήρα του μνημείου της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, με εμφανή το χαρακτήρα του προσωρινού και πλήρως αναστρέψιμη».
Να θυμίσουμε ότι το θέμα της πρόσβασης των ΑμΕΑ στην Ακρόπολη σχετίζεται με τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας, ιδιαίτερα σε συνάρτηση με τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες. Πάντως, για την «προσωρινή» λύση έχουν εκφράσει αμφιβολίες οι αρχαιολόγοι λόγω της έμμεσης βλάβης που θα προκύψει στο κορυφαίο μνημείο. Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε να δούμε τι εννοείται από το ΥΠΠΟ με τις λέξεις «προσωρινό» και «πλήρως αναστρέψιμο».
Στα πλαίσια των τριήμερων (2-4/7) εκδηλώσεων του Δήμου Παλλικής, στο Ληξούρι Κεφαλονιάς, η Μεικτή Χορωδία του Συλλόγου Υπαλλήλων Τραπέζης της Ελλάδος, με διεύθυνση του Κώστα Θ. Ευαγγελάτου, θα δώσει δύο συναυλίες. Στις 3/7 στο Ληξούρι και στις 4/7 στα Κουρκουμελάτα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα από την Αναγέννηση, το μπαρόκ, ρομαντικά, σπιρίτσουαλς, της δεκαετίας του 1960, καθώς και ελληνικά παραδοσιακά και σύγχρονα.
«Γιατροί και Ιατρική Κεφαλονιάς στα χρόνια των ξενικών κυριαρχιών (1500-1864)», τιτλοφορείται η μελέτη του Γεράσιμου Πεντόγαλου, την οποία παρουσίασαν χτες οι εκδόσεις «University Studio Press» της Θεσσαλονίκης, με ομιλητές τους καθηγητές Ιατρικής στα πανεπιστήμια Ιωαννίνων και Θεσσαλίας, Στέφανο Γερουλάνο και Γιώργο Αντωνακόπουλο, αντίστοιχα, και τον συγγραφέα.
Με τη διάθεση να προσεγγίσει τους φίλους της ποιοτικής μουσικής, μέσα από πολυποίκιλο μουσικό υλικό, το «Μεταλλείο» της Σερίφου συνεχίζει να δίνει μουσικό παλμό στο κυκλαδίτικο νησί, προτείνοντας ένα εφ' όλης της ύλης πρόγραμμα γι' αυτό το καλοκαίρι. Στο πλαίσιό του εμφανίζονται: 3/7 Αρλέτα, 17/7 Τάκης Μπαρμπέρης, 23/7 «BLISS» και «ECHO TATTOO», 24-25/7 «Υπόγεια Ρεύματα».