ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 23 Ιούνη 2006
Σελ. /32

Γκάνα!

Αυτά είναι τα «έργα» τους

Ο ένας δήλωνε προεκλογικά ότι η βασική του προτεραιότητα ως πρωθυπουργού κατά τη «νέα διακυβέρνηση» της ΝΔ θα ήταν η Παιδεία και ο Πολιτισμός...

Ο άλλος, πριν γίνει αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, είχε διατελέσει υπουργός Παιδείας...

*

Είναι, επομένως, το ίδιο τους το «έργο» που δίνει την καλύτερη απάντηση για το είδος της «κοκορομαχίας» που επαναλήφθηκε χτες στη Βουλή. Εκεί που και πάλι «τσακώθηκαν», αυτή τη φορά για το ποιος από τους δυο «στραγγαλίζει» το χώρο της Παιδείας.

Δεν έχετε, λοιπόν, παρά να συγκρίνετε το «έργο» τους με τα ...λόγια τους. Ο πίνακας που δημοσιεύουμε είναι ενδεικτικός: Την ώρα που ο Ελληνας εργαζόμενος δουλεύει παράγοντας πλούτο για να τον τρώνε οι κηφήνες, την ώρα που ο λαός με τον ιδρώτα και το αίμα του έχει οδηγήσει την Ελλάδα από άποψη οικονομικής μεγέθυνσης (την οποία καρπώνονται - πάντα - οι κηφήνες) στην 26η θέση του κόσμου, την ίδια ώρα η Ελλάδα του δικομματισμού κατέχει στην παγκόσμια κατάταξη των δαπανών για την Παιδεία την «τιμητική» ...85η θέση. Αντίστοιχες οι «επιδόσεις» των δικομματικών εταίρων στους τομείς της έρευνας και των νέων τεχνολογιών. Ο πίνακας είναι κατατοπιστικός. Τα υπόλοιπα περιττεύουν...

Του Αντρέα Πετρουλάκη (από την «Καθημερινή»)
Του Αντρέα Πετρουλάκη (από την «Καθημερινή»)

Να μια ωραία ιδέα που θα μπορούσε να αξιοποιήσει ο κ. Πολύδωρας ώστε να πάψουν τα... ακίνητα ΜΑΤ να δέχονται τις... βίαιες επιθέσεις των φοιτητών!

ΣΥΝιδιωτικοποίηση της Παιδείας

Ωστε ο ΣΥΝ είναι αναφανδόν υπέρ του αγώνα των φοιτητών... Είναι και κατά της μετατροπής της γνώσης και της μόρφωσης σε εμπόριο στα χέρια των ιδιωτών. Μάλιστα...

Αντιγράφουμε:

α) «Εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων στην εκπαίδευση σήμερα, ευρύτερα κοινωνικά στρώματα επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση. Γι' αυτό δεν είναι αποδεκτό να απορρίπτεται εκ των προτέρων κάθε πρωτοβουλία που σ' ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συνθηκών καλύπτει υπαρκτές κοινωνικές ανάγκες».

(Σχέδιο Θέσεων για τη «Δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση», που εγκρίθηκε ενόψει του προγραμματικού συνεδρίου του ΣΥΝ, Μάρτης 2002, σελίδα 176).

β) «Φυσικά δεν είναι δυνατό να καλυφθούν όλες οι ανάγκες ούτε είναι σωστό να απορρίπτονται ιδιωτικές πρωτοβουλίες που καλύπτουν μορφωτικές ανάγκες και ειδικά όταν δεν υπάρχουν άλλες διέξοδοι από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα».

(Στο ίδιο, σελίδα 177)

*

Ενδεχομένως να μας πουν ότι έχουν αλλάξει απόψεις στο ΣΥΝ. Ισως ισχυριστούν ότι από τότε άλλαξαν μέχρι και πρόεδρο. Πράγματι. Ομως, ο (νέος) πρόεδρός τους ήταν αυτός που από τη θέση του ευρωβουλευτή καλούσε την Ελλάδα, απευθύνοντας ερωτήσεις στην Κομισιόν, να εφαρμόσει τις οδηγίες της ΕΕ και να αναγνωρίσει τα πτυχία των ...Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών που λειτουργούν στη χώρα. Μάλιστα, στην ιστοσελίδα του ο Αλ. Αλαβάνος, στις 29/8/2002, επαιρόταν ότι πρωταγωνιστούσε για την αναγνώριση των πτυχίων των παραμάγαζων, λέγοντας τα εξής:

«Παρά τις πολύχρονες και συνεχείς καταγγελίες μου ότι η κυβέρνηση παραβιάζει την οδηγία 89/48, εμμένει να μην αναγνωρίζει τους τίτλους των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που δίνονται σε συνεργασία με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών».

Εχει αλλάξει κι αυτή η θέση;...

*

(ΥΓ: Αν ευκολύνεται ας μας απαντήσει ο κ. Καλύβης, ο μέχρι πρότινος αντιπρόεδρος της «Ακαδημίας Εργασίας» της ΓΣΕΕ, συνδικαλιστής του ΣΥΝ, του οποίου την «ευγενική» επιστολή λάβαμε και φυσικά δε θα στερήσουμε τους αναγνώστες μας από την απόλαυση να ενημερωθούν πλήρως για την «ποιότητα» και τον «πλούτο» των «επιχειρημάτων» του. Σύντομα...)


Ο μεγάλος ... ΣΕΒντάς του ΠΑΣΟΚ

«Εμείς δεν αδικούμε την υπόθεση της Παιδείας... Το ΠΑΣΟΚ έχει ήδη προχωρήσει σε πολύ σημαντικές προτάσεις για μια συνολική μεταρρύθμιση».

Πρόκειται για τη δήλωση που έκανε χτες η Μ. Αποστολάκη, υπεύθυνη του τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ (στο ρ/σ της ΝΕΤ).

*

Για να έχετε τώρα μια καλύτερη ενημέρωση ως προς τη «συνολική μεταρρύθμιση» που εισηγείται το ΠΑΣΟΚ στην Παιδεία, δώστε προσοχή στην επόμενη δήλωση:

«Θέλω να πω όμως κάτι. Χρειάζεται να αποκρατικοποιήσουμε. Ισως να ακούγεται περίεργο αυτό από εμένα (...). Ποιος θα πάρει αποφάσεις για αλλαγές; Εάν δεν απελευθερώσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα απ' τον ασφυκτικό κλοιό ενός συγκεντρωτικού κρατικού μηχανισμού, δε θα έχουμε εκπαιδευτικό σύστημα ανταγωνιστικό στη σημερινή εποχή. Ενα σύστημα που επιτρέπει πολύ ελεύθερη επιλογή και διεπιστημονικές επιλογές για τον φοιτητή, που προωθεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των πανεπιστημίων και των δημοσίων και μεθαύριο των μη κρατικών. Και δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχωρά και η κυβέρνηση στη διευθέτηση αυτού του ζητήματος, της δυνατότητας να υπάρξουν μη κρατικά πανεπιστήμια»!

(Γιώργος Παπανδρέου, 26/5/2005, ομιλία στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ).

*

Είναι πρόδηλο το πόσο ωραία, με τι σαφήνεια - και με πόση ειλικρίνεια - μιλάνε, όταν βρίσκονται ενώπιον των βιομηχάνων...

1789 Ο βασιλιάς της Γαλλίας Λουδοβίκος 16ος εμφανίζεται μπροστά στους αντιπροσώπους των γενικών τάξεων και διατάσσει κάθε τάξη να συνεδριάσει χωριστά. Οι αντιπρόσωποι μένουν στις θέσεις τους. Ο εκπρόσωπος του βασιλιά επεμβαίνει: «Κύριοι, δεν ακούσατε τη διαταγή του βασιλιά;». Ο εκπρόσωπος της τρίτης τάξης, κόμης ντε Μιραμπό, απαντά: «Φύγετε! Πηγαίνετε να πείτε σ' αυτόν που σας έστειλε πως είμαστε εδώ με την ψήφο του λαού και δε θα φύγουμε παρά μόνο με τη βία». Τρεις βδομάδες αργότερα, η πτώση της Βαστίλλης θα επισημοποιούσε την Επανάσταση.

1944 Τμήματα των Γερμανών χτυπούν το σανατόριο του Ασβεστοχωρίου.

1983 Η κυβέρνηση της Γερμανίας ανακοινώνει ότι θα δώσει χρηματικό «δώρο» ύψους 10.500 μάρκων σε όποιον ξένο εργάτη αποφασίσει να γυρίσει στην πατρίδα του.

1994 Μετά από δεκαετίες διεθνούς απομόνωσης και αποκλεισμού, η Νότια Αφρική αποκτά τη θέση της στη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

1996 Πεθαίνει ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ και τρεις φορές πρωθυπουργός Αντρέας Παπανδρέου.

2005 Πεθαίνει σε ηλικία 80 ετών ο ποιητής Μανόλης Αναγνωστάκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ