Ολο και πυκνώνουν τον τελευταίο καιρό τα σενάρια για την επιβολή διοδίων πόλης, δηλωτικό και αυτό ότι στρώνεται το έδαφος για ένα ακόμα χαράτσι σε βάρος των εργαζομένων.
Το θέμα επανήλθε χτες στην επικαιρότητα, σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσαν ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Υποστηρικτής και εισηγητής προς την κυβέρνηση της επιβολής διοδίων πόλης, έναντι αντιτίμου 5 ευρώ, είναι ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής Πατρών Ευαγ. Ματσούκης, ο οποίος προβάλλει τον ισχυρισμό ότι η εφαρμογή του μέτρου μπορεί να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, περιορίζοντας τη χρήση του ΙΧ, αυξάνοντας ταυτόχρονα της χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ωστόσο, την άποψη αυτή αντικρούουν άλλοι συγκοινωνιολόγοι, οι οποίοι θεωρούν ότι αυτό που χρειάζεται είναι η πλήρης εκμετάλλευση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε συνδυασμό με την αυστηρότερη αστυνόμευση για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης.
Στη χτεσινή συνέντευξη, ο Ευαγ. Ματσούκης, αναλύοντας την πρότασή του, είπε ότι τα διόδια πόλης δε θα έχουν σχέση με τα διόδια των Εθνικών Οδών, καθώς δε θα υπάρχουν ουρές ούτε άνθρωποι που θα κόβουν εισιτήρια. Θα τοποθετηθούν κάμερες στις εισόδους του δακτυλίου, οι οποίες θα καταγράφουν την είσοδο εποχούμενων στο κέντρο και θα στέλνουν τους αριθμούς των πινακίδων κυκλοφορίας σε βάση δεδομένων.
Αντίθετη άποψη διατύπωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παν. Παπαδάκος, αναφέροντας ότι εκείνο που χρειάζεται είναι η πλήρης εκμετάλλευση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η αυστηρότερη αστυνόμευση για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης. Αν για κάθε παράνομο παρκάρισμα κόβεται μέσα σε πέντε λεπτά πρόστιμο 60 ευρώ, τότε αυτό λειτουργεί σαν διόδιο, σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου.
Κοινή διαπίστωση, πάντως, όσων παραβρέθηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, είναι ότι το κυκλοφοριακό στην Αθήνα επέστρεψε στους... προολυμπιακούς ρυθμούς, με κυριαρχία των ΙΧ στις μετακινήσεις. Ο Αντ. Σταθόπουλος, καθηγητής του ΕΜΠ, επισήμανε ότι έχουμε και πάλι κυριαρχία των ΙΧ στις μετακινήσεις και ουσιαστικά ακυρώθηκε η σηματοδότηση, αφού οι τροχονόμοι διοχετεύουν συνεχώς ΙΧ στο κέντρο. Επισήμανε την ανάγκη να γίνει ουσιαστικός διάλογος για την εκμετάλλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Στη συνέντευξη αναφέρθηκε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η λειτουργία του τραμ και του προαστιακού, καθώς και τα δύο αυτά νέα συγκοινωνιακά μέσα κυκλοφορούν σχεδόν άδεια και έχουν απαξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών. Ειπώθηκε χαρακτηριστικά ότι αν το τραμ συνεχίσει να κυκλοφορεί με λίγους επιβάτες, δεν υπάρχει λόγος να έχει πάντα προτεραιότητα.
Ο Ν. Παπαχρήστου, συγκοινωνιολόγος του ΕΜΠ, είπε ότι μέχρι στιγμής ο προαστιακός κυκλοφορεί άδειος στα Μεσόγεια και δεν εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής.
Καμιά συζήτηση δεν έγινε στο χτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων, για δύο πολύ σοβαρά ζητήματα που αφορούν το δήμο και συνολικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Συγκεκριμένα, ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», ζήτησε, στη διάρκεια συζήτησης των εκτός Ημερήσιας Διάταξης θεμάτων, να ανοίξει η συζήτηση για τις κάμερες παρακολούθησης ...«κυκλοφορίας» που υπάρχουν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Δήμου Αθηναίων. Η διοίκηση όχι μόνο δεν απάντησε, αλλά «πέρασε» το θέμα, σα να μην τέθηκε καν! Μάλιστα, ο Σπ. Χαλβατζής, αφού ολοκληρώθηκε η συζήτηση των θεμάτων εκτός ημερήσιας διάταξης, ξαναζήτησε το λόγο, ζητώντας και πάλι να συζητηθεί το θέμα: «Πρόκειται για μείζονος σημασίας θέμα και αφορά την ποιότητα ζωής των κατοίκων», είπε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του συμβουλίου Θ. Μπεχράκης, αποφεύγοντας ουσιαστικά τη συζήτηση, αρκέστηκε να πει πως «είναι θέμα της κυβέρνησης».
«Είναι ένα ζήτημα που αφορά την Αθήνα και θα πρέπει να έχουμε λόγο και γνώμη» ανταπάντησε ο Σπ. Χαλβατζής, αλλά η διοίκηση του δήμου επέμενε στην τακτική της να μη συζητούνται καν τα μεγάλα θέματα που αφορούν τους δημότες.
Η τακτική αυτή φάνηκε και σε μια ακόμη περίπτωση. Ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης» είχε ζητήσει, εδώ και ένα μήνα, να συζητηθεί ο νέος Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, αλλά και το σχέδιο «Θησέας». Ζητήματα που αφορούν συνολικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο μεγαλύτερος δήμος της χώρας θα έπρεπε να είχε θέση. Ωστόσο, αν και χτες το πρότεινε εκ νέου ο Σπ. Χαλβατζής, η διοίκηση αρνήθηκε - διά της ...«σιωπής» - να συζητήσει το θέμα.
Αυτοί οι ίδιοι μηχανισμοί είναι που δεν μπορούν να χωνέψουν ότι η διοίκηση του δήμου πέρασε σε αγωνιστικά χέρια. Με κάθε τρόπο, θεμιτό και αθέμιτο, προκαλούν προβλήματα με κάθε ευκαιρία. Φτάνοντας μέχρι προβοκάτσιες...
Χτες η Μ. Θεοδώρου κατήγγειλε ότι άγνωστοι της επιτέθηκαν, τη χτύπησαν, την απείλησαν, της άρπαξαν 750 ευρώ που είχε στην τσάντα της και της είπαν μάλιστα ότι είναι «άνθρωποι του δημάρχου»(!). Και όπως ήταν αναμενόμενο, το θέμα «έπαιξε» και στα κανάλια...
Ο μητροπολίτης Ζιμπάμπουε Θεόδωρος, εκλέχτηκε παμψηφεί, πάπας και πατριάρχης Αλεξάνδρειας και πάσης Αφρικής.
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1954. Αποφοίτησε από τη Θεολογική σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το 1990 χειροτονήθηκε επίσκοπος Κυρήνης, το 1997 μητροπολίτης Καμερούν και το 2002 μητροπολίτης Ζιμπάμπουε. Εχει αναπτύξει σπουδαία Ιεραποστολική δράση, ίδρυσε σχολεία, νοσοκομεία, παιδικούς σταθμούς, τεχνικές σχολές, ναούς στην αφρικανική ήπειρο. Η ενθρόνισή του, θα γίνει στις 24 Οκτώβρη.
Αρωγός και συμπαραστάτης του νέου πατριάρχη, δήλωσε η Εκκλησία της Ελλάδος. Οπως σημείωσε ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος «ο Πατριάρχης Θεόδωρος συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρίσματα και τα προσόντα που απαιτούνται για τη συνέχιση του μεγαλεπήβολου και υφ' όλων αναγνωρισμένου έργου του Μακαριστού προκατόχου του Πέτρου στην Αφρική».
Τέλος, τη συμπαράσταση και στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης εξέφρασε προς τον νεοεκλεγέντα, ο υφυπουργός Εξωτερικών Π. Σκανδαλάκης.