ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 11 Οχτώβρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Δικαίωμα στην πολιτική κήδευση

Η ανάγκη να προβλεφτεί η πολιτική κήδευση στην ελληνική νομοθεσία αφ' ενός και να θεσπιστεί το δικαίωμα στην επιλογή ανάμεσα στην καύση ή στην ταφή αφ' ετέρου, ήταν τα δύο κύρια στοιχεία που αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια της χτεσινής ημερίδας της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», με θέμα: «Πολιτική κηδεία - Αίτημα των καιρών. Καύση ή ταφή - Δικαίωμα στην επιλογή», που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα της ΕΣΗΕΑ. Η Ημερίδα ήταν αφιερωμένη στον ιδρυτή και επικεφαλής της παράταξης Λεων. Αυδή, που συμπληρώθηκε ένας χρόνος από το θάνατό του και που με την απόφασή του να κηδευτεί πολιτικά, έκανε πράξη αυτό το δικαίωμα.

Η Ζωή Βαλάση, δημοτική σύμβουλος Αθηνών με τη «Συμπαράταξη» και συγγραφέας, σημείωσε ανοίγοντας τις εργασίες: «Εμείς δεν καταδικάζουμε τη θρησκευτική τελετή. Αλλά δε συμφωνούμε αυτή να επιβάλλεται ως η μόνη οδός. Δεν έχουμε σκοπό να καταργήσουμε τη θρησκευτική κηδεία. Δεν έχουμε σκοπό να επιβάλουμε την πολιτική κηδεία ή την καύση. Σύμφωνα με το πνεύμα του Λεων. Αυδή, είμαστε κατά των επιβολών, των απαγορεύσεων, των φανατισμών. Διεκδικούμε μόνο την ελευθερία επιλογής, το σεβασμό της ιδεολογίας του καθενός, που θα εξασφαλίζονται όχι με αφηρημένες διακηρύξεις, αλλά έμπρακτα και ουσιαστικά».

Το θέμα της πολιτικής κήδευσης αναπτύχθηκε από την Ιρις Αυδή - Καλκάνη, επίτιμη δικηγόρο και συγγραφέα. Αφού αναφέρθηκε στο νομικό καθεστώς που σήμερα επικρατεί, αλλά και σε όσα γίνονται στην πράξη, σημείωσε πως «ως προς την πολιτική κήδευση, το κράτος συνεχίζει να αδιαφορεί γι' αυτήν», αφού «στη συνείδηση του λαού ταυτίζεται με την άρνηση της εκκλησίας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις να κηδεύει θρησκευτικά τους πιστούς της, ως επιτίμιο». Και κατέληξε: «Η ελληνική κοινωνία είναι ώριμη από καιρό να αποδεχτεί τη θέσπιση της απαιτούμενης νομοθεσίας σχετικά με την πολιτική κήδευση».

Η Χαρούλα Χαλκιά, πρόεδρος του Συνδέσμου Φίλων Αποτέφρωσης, αναφέρθηκε στο δικαίωμα της καύσης. Μίλησε για τα περιβαλλοντικά, υγειονομικά και χωροταξικά πλεονεκτήματα, που απορρέουν από την εφαρμογή της. Τόνισε το αναφαίρετο δικαίωμα του ανθρώπου στην επιλογή - οποιασδήποτε φύσεως, συνεπώς και της καύσης ή ταφής του, όταν αποβιώσει.

Επίσης στην πολιτική κήδευση αναφέρθηκε η Αλ. Μαραγκοπούλου, πρόεδρος του «Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα δικαιώματα του ανθρώπου», ακριβώς από αυτή τη σκοπιά. Ο Γ. Πατσιλινάκος, δήμαρχος Περάματος, ασχολήθηκε στην παρέμβασή του με τα προβλήματα σχετικά με το νεκροταφείο Σχιστού και ο Γιάννης Ζωχιός, συγγραφέας και επίτιμος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κερκυραϊκών Συλλόγων Αττικής, μίλησε για την απόφαση του Λεων. Αυδή να γίνει ο πρώτος Ελληνας που κηδεύτηκε με πολιτική κηδεία.

Χαιρετισμό απηύθυνε η Αικ. Δασκαλάκη, από την παράταξη της πλειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, που εξέφρασε τη συμφωνία της και η Μ. Δαμανάκη έστειλε γραπτό μήνυμα με το οποίο εκφράζει επίσης τη συγκατάθεσή της. Ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τη συμμετοχή πολλών προσκεκλημένων της «Συμπαράταξης».

Υπουργείο ... ιδιωτών, αντί Μεταφορών - Επικοινωνιών

«Χαράτσι» 5% στα εισιτήρια των υπεραστικών ΚΤΕΛ, την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και τον «πλειστηριασμό» των αποκαλούμενων «άγονων» αεροπορικών γραμμών εσωτερικού, προβλέπει μεταξύ άλλων νομοσχέδιο που κατέθεσε χτες στη Βουλή η κυβέρνηση.

Η κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου, που φέρει τις υπογραφές εννιά υπουργών και τιτλοφορείται «Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις», είναι η παραχώρηση εσόδων, έργου και κερδών στους ιδιώτες. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο που φέρει τις υπογραφές των υπουργών Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ΠΕΧΩΔΕ, Υγείας - Πρόνοιας, Εμπορικής Ναυτιλίας, Μεταφορών - Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • Την καθιέρωση ειδικού τέλους 5% στα εισιτήρια των υπεραστικών ΚΤΕΛ από την 1η Γενάρη 2002. Τα τέσσερα πέμπτα αυτού του ποσού, που υπολογίζεται σε πολλές δεκάδες δισ. δρχ. ετησίως, θα τα διαχειρίζονται οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ και το ένα πέμπτο θα πηγαίνει στα ταμεία του κράτους για να ασκεί «κοινωνική πολιτική». Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, κάθε χρόνο με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ μετακινούνται 150 εκατ. επιβάτες. Συνεπώς, μια αύξηση 250 δρχ. σε ένα εισιτήριο 5.000 δρχ. σημαίνει επιπλέον έσοδα 37,5 δισ. δρχ. το χρόνο! Και απ' αυτά, τα 30 δισ. δρχ. θα είναι η καθαρή «προίκα» των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ.
  • Την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ). Σημειώνεται ότι τα ετήσια έσοδα των δημόσιων ΚΤΕΟ υπερβαίνουν τα 45 δισ. δρχ. Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα μπορούν να ιδρύουν ασφαλιστικές εταιρίες, εταιρίες οδικής ασφάλειας, συνεργεία αυτοκινήτων κλπ. Και εδώ, δηλαδή, ενισχύεται το μεγάλο κεφάλαιο, καθώς οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δύσκολα θα βρουν τα περίπου 80 εκατ. δρχ. που υπολογίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ ότι χρειάζονται για να «στηθεί» η επιχείρηση.
  • Την εκχώρηση της εκμετάλλευσης δέκα αεροπορικών γραμμών εσωτερικού σε ιδιώτες, μέσω διαγωνισμού. Πρόκειται για τις γραμμές από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Μήλο και Σκύρο. Επίσης τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Χίος και Θεσσαλονίκη - Σάμος και Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελόριζο. Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος. Η εκμετάλλευση των γραμμών αυτών, που σήμερα εξυπηρετούνται από την «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» (θυγατρική της «Ολυμπιακής Αεροπορίας»), θα εκχωρηθεί στους ιδιώτες, έναντι αδράς επιδότησης.
ΕΛΤΑ
Προς «μίσθωση» εργαζομένων

Στην «ενοικίαση» εργαζομένων φαίνεται να στρέφεται η διοίκηση του «Ελληνικού Ταχυδρομείου» (ΕΛΤΑ). Υλοποιώντας στο ακέραιο την κυβερνητική πολιτική, δεν προωθεί τις αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Αντίθετα, σε πρώτη φάση αναθέτει εργασίες σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, ακολουθώντας το πρότυπο άλλων ελεγχόμενων από το δημόσιο εταιριών (π.χ. ΟΤΕ, ΔΕΗ).

Συγκεκριμένα, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) πρόσφατα έστειλε εξώδικο στη διοίκηση του ΕΛΤΑ, σημειώνοντας ότι «με την εντολή ή ανοχή ή παρότρυνση της κυβέρνησης» ασκεί μεθόδους διοίκησης «μεσαιωνικού τύπου» και ότι προχωρά στην «ενοικίαση» εργαζομένων από πολυεθνική εταιρία.

Προσθέτει ότι η μέθοδος που επιλέγει η διοίκηση για να αντιμετωπίσει τα λειτουργικά προβλήματα του Οργανισμού, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, είναι «ποινικά κολάσιμη», «ανήθικη και πολιτικά απαράδεκτη». Η ΠΟΣΤ προσθέτει ότι «δεν είναι δυνατόν από τη μια να μην εγκρίνονται οι αναγκαίες προσλήψεις και από την άλλη να "ενοικιάζονται" εργαζόμενοι για την αντιμετώπιση της δουλιάς». Σε αυτό το πλαίσιο καλεί τη διοίκηση του ΕΛΤΑ να σταματήσει το «δουλεμπόριο των εργαζομένων» και να προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις.

Κατά πληροφορίες, ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΛΤΑ Π. Κυριακόπουλος διαμήνυσε στην ΠΟΣΤ ότι δεν πρόκειται για «ενοικίαση», αλλά για σύμβαση έργου με μερικούς υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρίας, στην οποία ανατέθηκε η πληκτρολόγηση στοιχείων στο νέο πληροφοριακό σύστημα της Διεύθυνσης Οικονομικών του ΕΛΤΑ. Πρόσθεσε ότι σύντομα η εργασία τους θα ολοκληρωθεί και θα αποχωρήσουν. Σημειωτέον ότι ανάλογα κόλπα μετέρχεται η διοίκηση και στη θυγατρική των Ταχυμεταφορών, όπου - καθώς λέγεται - χρησιμοποιεί ευρέως τη μέθοδο των αναθέσεων έργου, απασχολώντας πολλούς εργαζομένους ιδιωτικών εταιριών, για μεγάλο διάστημα.

Ομως, όπως τονίζουν στην ΠΟΣΤ αλλά και στην Ομοσπονδία Εργαζομένων - ΕΛΤΑ, η «ενοικίαση» είναι στις σκέψεις της διοίκησης. Συμπληρώνουν ότι η ανάθεση έργου είναι ένα στάδιο πριν τη μίσθωση και ένα πρώτο βήμα προς τη χρησιμοποίηση ξένων προς το σώμα του ΕΛΤΑ εργαζομένων, για να διεκπεραιώνουν τις εργασίες της επιχείρησης.

Καθυστερήσεις στην πληρωμή

Με καθυστέρηση πέντε και έξι ημερών πληρώνονται οι εργαζόμενοι του Δήμου Ανω Λιοσίων, οι οποίοι μάλιστα αναγκάζονται να προχωρούν σε κινητοποιήσεις για να πάρουν τα λεφτά τους.

Το γεγονός, όπως σημειώνει ο Σύλλογος Υπαλλήλων σε επιστολή του προς τους αρμοδίους, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε συναδέλφους οι οποίοι έχουν πάρει δάνεια από τη Δημοτική Εταιρεία. Κι αυτό γιατί η παρακράτηση των δόσεων γίνεται από το μισθό τους, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνουν τοκοχρεολύσια χωρίς να φταίνε.

Στην επιστολή του ο Σύλλογος καλεί τα αρμόδια όργανα να παρέμβουν ώστε να σταματήσουν οι καθυστερήσεις στις πληρωμές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ