ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40

Κινηματογραφική βδομάδα με ήρεμους ρυθμούς και αρκετή ουσία... Το μήλο, όχι μόνο κάτω από τη μηλιά έπεσε, αλλά ψάχνει και καινούριο έδαφος για να καρποφορήσει. «Χαμένοι στη μετάφραση» από τη Σοφία Κόπολα!

«Χαμένοι στη μετάφραση»

Ο Μπομπ Χάρις (Μπιλ Μάρεϊ) και η Σαρλότ (Σκάρλετ Γιόχανσον) είναι δυο Αμερικανοί στο Τόκιο. Ο Μπομπ είναι ένας κινηματογραφικός αστέρας, που βρίσκεται στην πόλη για τα γυρίσματα διαφημιστικού για ουίσκι, ενώ η Σαρλότ είναι μια νεαρή γυναίκα, που απλώς σκοτώνει το χρόνο της ακολουθώντας τον επαγγελματία φωτογράφο άντρα της σε ακόμα ένα ταξίδι για δουλιά. Πάσχοντας από αϋπνίες ο Μπομπ και η Σαρλότ θα συναντηθούν στο μπαρ του ξενοδοχείου και μια τυχαία συνάντηση θα μετατραπεί σε πρωτοφανή φιλία. Καθώς ο Μπομπ και η Σαρλότ ξεχύνονται στους δρόμους του Τόκιο, αντιμετωπίζοντας συχνά ξεκαρδιστικά περιστατικά με τους κατοίκους του, ανακαλύπτουν μέσα τους μια νέα πίστη στις πιθανότητες της ζωής.

Η ζωή του Μπομπ είναι ένα κουβάρι. Περνά κρίση ηλικίας και ψάχνει για ένα καινούριο ξεκίνημα. Από την άλλη η Σαρλότ είναι γύρω στα είκοσι και δεν ξέρει τι να κάνει με τη ζωή της. Ο Μπομπ και η Σαρλότ είναι δυο άνθρωποι που βρίσκονται στα αντίθετα άκρα. Περνούν και οι δυο την προσωπική τους κρίση και οι δυο μαζί κάνουν μια προσπάθεια να ξεδιαλύνουν τη ζωή τους και όλα αυτά μακριά από την πατρίδα τους, σε μια χώρα άγνωστη, αντιφατική, αλλά οικεία και ζεστή, ανάλογη με την ψυχολογία του Μπομπ και της Σαρλότ τη συγκεκριμένη στιγμή της ζωής τους.

Η Σοφία Κόπολα φτιάχνει μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς (γυρισμένη εξολοκλήρου στο Τόκιο) και χαρίζει στον Μπιλ Μάρεϊ τον πιο αστραφτερό ρόλο στην καριέρα του.

Το σενάριο δουλεμένο στο «χέρι» και βασισμένο στην ψυχολογία, δεν αφήνει ίχνος αντιφατικότητας, ενώ δεν ξεχνά την ευαίσθητη πλευρά των πραγμάτων, γήινα χρώματα και ρεαλισμός, χωρίς το φιλμ να χάνει το μυθοπλαστικό του στοιχείο και τη ρομαντική ατμόσφαιρα... Το «Χαμένοι στη μετάφραση» είναι μια τρυφερή ιστορία και ένας στοχασμός για τις ανθρώπινες σχέσεις, που φτιάχνονται από το πουθενά. Γιατί όλοι θέλουμε να έρθουμε πιο κοντά.

«Lost in translation»

Κοινωνική περιπέτεια, αμερικανικής παραγωγής 2003. Σκηνοθεσία: Σοφία Κόπολα. Με τους: Μπιλ Μάρεϊ, Σκάρλετ Γιόχανσον, Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Ανα Φάρις.

«Η συμμαχία»

Στο αποκορύφωμα της βιομηχανικής εποχής ένας ανελέητος τύραννος έχει σχεδιάσει ένα τρομακτικό οπλικό σύστημα, με σκοπό να θέσει τον κόσμο υπό την κυριότητά του. Ενάντια σε αυτό το σατανικό σχέδιο, συστήνεται μια συμμαχία. Ο Κάπτεν Νίμο, η βαμπίρα του Δράκουλα Μίνα Χάρκερ, ο αόρατος άνθρωπος Ρόντνεϊ Σκίνερ, ο Αμερικανός πράκτορας των μυστικών υπηρεσιών Τομ Σόγιερ, μαζί με τον Ντόριαν Γκρέι και τον Ντόκτορ Τζέκιλ -Μίστερ Χάιντ, πρέπει να σώσουν τον κόσμο.

Η ταινία του Στίβεν Νόρινγκτον είναι βασισμένη στα δημοφιλή κόμικ του Αλαν Μουρ. Εχει στοιχεία που τη διαφοροποιούν από μια συνηθισμένη περιπέτεια αμερικανικής γραφής, αλλά στο τέλος δεν καταφέρνει να ξεφύγει εντελώς από τη μοίρα της.

Από τα θετικά της ταινίας είναι ότι τουλάχιστον στο πρώτο μέρος κρατάει το παραμύθι και το μύθο ζωντανό, σμίγει ήρωες που από μόνοι τους είναι υπερ-ήρωες και τους έχουμε γνωρίσει μέσα από μυθιστορήματα για να αντιμετωπίσουν μια απειλή, αλλά στη συνέχεια η υπερβολική χρήση των ειδικών εφέ και το σενάριο, που κάπου ξεφεύγει και γίνεται προβλέψιμο, κάνουν τη «Συμμαχία» περιπέτεια συνηθισμένης κοπής και ανεξέλεγκτης δράσης. Αν κρατούσε ως το τέλος το στοιχείο του παραμυθιού, η «Συμμαχία» θα είχε ενδιαφέρον και θα ήταν μια πρωτότυπη κινηματογραφική πρόκληση, αφού δεν έχουμε ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Ο Σον Κόνερι στον πρωταγωνιστικό ρόλο δίνει το ανάλογο βάρος, χωρίς να χάνει το μέτρο. Η «Συμμαχία» δεν είναι κακή ταινία, αλλά θα μπορούσε να είναι αρκετά καλύτερη.

«The league of extraordinary gentlemen»

Περιπέτεια φαντασίας, αμερικανικής παραγωγής 2003. Σκηνοθεσία: Στίβεν Νόρινγκτον. Με τους: Σον Κόνερι, Μασερουντίν Σα, Πέτα Γουίλσον, Τόνι Κουράν, Στιούαρτ Τάουνσεντ, Σέιν Γουέστ, Τζέισον Φλέμινγκ, Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ.

«Ο καλός κλέφτης»

«Ο καλός κλέφτης» Μπομπ Μοντανιέ είναι ένας Αμερικανός απατεώνας, που έχει αποσυρθεί στη γαλλική Ριβιέρα και ασχολείται με τον τζόγο και τα ναρκωτικά. Κυνικός και αποστασιοποιημένος απ' όλα αποφασίζει να επανέλθει στην ενεργή δράση για το τελευταίο κόλπο. Του προτείνουν να οργανώσει ένα περίπλοκο σχέδιο με «υποψήφιο θύμα» το καζίνο του Μόντε Κάρλο. Αυτή τη φορά, ο στόχος δεν είναι το χρηματοκιβώτιο, αλλά οι πίνακες αμύθητης αξίας. Στρατολογώντας μια ομάδα επίλεκτων επαγγελματιών θα στήσει μια αριστοτεχνική απάτη.

Αφού έγραψε και σκηνοθέτησε ταινίες με ερωτικά πάθη και εξωφρενικές ίντριγκες, όπως «Το τέλος μιας σχέσης», «Το παιχνίδι των λυγμών» και το «Μόνα Λίζα», τώρα ο δαιμόνιος Ιρλανδός Νιλ Τζόρνταν αφήνει για λίγο το ερωτικό στοιχείο, χώνει την κάμερά του και βουτάει τη πένα του στους γοητευτικούς δρόμους του αστυνομικού μυστηρίου και μάλλον καταφέρνει να βρει το δρόμο, αφού φτιάχνει ένα φιλμ που διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία του «κλασικού»: Κοσμοπολίτικο περιβάλλον, ηθικά διλήμματα, «καθαρόαιμα» αρσενικά και το τελευταίο κόλπο ενός «βασανισμένου» κλέφτη.

Η ταινία του Νιλ Τζόρνταν έχει γρήγορους ρυθμούς, ένα καλοδουλεμένο σενάριο με ενδιαφέρουσα αστυνομική πλοκή και τους καλύτερους ηθοποιούς απ' όλη την Ευρώπη... Αν είχε και ένα τέλος που δεν το περιμέναμε, ίσως να ήταν ακόμη καλύτερη, αλλά και έτσι «Ο καλός κλέφτης» είναι ταινία που χαρίζει δυο ψυχαγωγικές ώρες.

«The good thief»

Αστυνομική περιπέτεια, αγγλικής παραγωγής 2002. Σκηνοθεσία: Νιλ Τζόρνταν. Με τους: Νικ Νόλτε, Εμίρ Κουστουρίτσα, Τσέκι Κάριο, Νούτσα Κουκιανίτζε, Ρέιφ Φάινς.

«Μπαμπάδες Νταντάδες»

Δυο απολυμένοι μπαμπάδες αναγκάζονται να πάρουν τα μικρά παιδιά τους από την περίφημη Ακαδημία Τσάπμαν και να μείνουν σπίτι για να τα προσέχουν, ώσπου τους έρχεται η μεγάλη ιδέα: να ανοίξουν το δικό τους ασυνήθιστο παιδικό σταθμό.

«Μπαμπάδες νταντάδες», δεν έχει κάτι που να την κάνει ενοχλητική, αλλά ούτε μπορείς να πεις ότι σου τραβάει το ενδιαφέρον. Είναι μάλλον αδιάφορη, αφού εκτός από ένα - δυο μέτρια αστειάκια και έναν Εντι Μέρφι συνηθισμένο, χωρίς ν' αλλάξει κάτι στην ερμηνεία του, η ταινία είναι βαρετή και μάλλον δεν αξίζει τον κόπο.

«Daddy day care»

Κωμωδία αμερικανικής παραγωγής 2003. Σκηνοθεσία: Στιβ Καρ. Με τους: Εντι Μέρφι, Στιβ Ζαν, Αντζέλικα Χιούστον.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ