ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Γενάρη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
Ταχύτερα τρένα σε βάρος της ασφάλειας;

Σε διαθεσιμότητα τρεις σταθμάρχες για δίλεπτη καθυστέρηση. Στα όριά τους κινούνται τα «Ιντερσίτι», ενώ κόβονται σταθμοί για να μειωθεί ο χρόνος

Δείγμα γραφής της νέας αυταρχικής πρακτικής που προτίθεται να θέσει σε εφαρμογή η διοίκηση του ΟΣΕ προκειμένου να καθυποτάξει τους εργαζόμενους και να κάμψει κάθε πρόθεση αντίστασης στις επιλογές της, φαίνεται πως αποτελεί η απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου Κ. Γιαννακού, να θέσει σε διαθεσιμότητα τρεις σταθμάρχες, με πρόσχημα τη δίλεπτη καθυστέρηση που σημειώθηκε σε δρομολόγια του «Ιντερσίτι». Οι τρεις σταθμάρχες παραχώρησαν προτεραιότητα σε άλλα τρένα και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα για το λόγο «της μη τήρησης της ορθής προτεραιότητας», όπως αναφέρει η διοίκηση του ΟΣΕ, η οποία μάλιστα, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, επικαλείται το σεβασμό στους πελάτες - χρήστες του, «που προτιμούν το InterCity Express, πληρώνοντας το αντίτιμο του εισιτηρίου τους για να φτάσουν στον προορισμό τους με ταχύτητα και ακρίβεια».

Στην πραγματικότητα πίσω από αυτές τις λίγες αράδες κρύβεται μια επικίνδυνη πρακτική που θέτει σε κίνδυνο επιβάτες και εργαζόμενους στο όνομα της αύξησης των κερδών του ΟΣΕ και της μείωσης του χρόνου των δρομολογίων στην πορεία της σύγκλισης με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Παράλληλα παίζεται και ένα παιχνίδι εντυπωσιασμού με αποδέκτες τους χρήστες των υπηρεσιών του, αφού στο όνομα της μείωσης του χρόνου των δρομολογίων τούς χαρατσώνει με αυξήσεις στα εισιτήρια έως και 34%.

Η μείωση του χρόνου στα δρομολόγια Αθηνών - Θεσσαλονίκης δε δικαιολογείται από τις υπάρχουσες υποδομές. Οπως καταγγέλλουν μηχανοδηγοί, ο χρόνος μειώνεται σε βάρος της ασφάλειας επιβατών και εργαζομένων, εντατικοποιείται η δουλιά του μηχανοδηγού και μεγαλώνει η φθορά του τροχαίου υλικού που σε αυτή τη φάση χρησιμοποιείται στα όριά του. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα «Ιντερσίτι» μπήκαν σε κυκλοφορία στη χώρα μας το 1989. Και όλα αυτά τα χρόνια κυκλοφορούσαν με ταχύτητα 140 χιλιόμετρα την ώρα. Ξαφνικά μετά από 14 χρόνια αποφασίστηκε να κινούνται με ταχύτητα 160 χιλιόμετρα που είναι και το όριο ταχύτητάς τους.

Στο όνομα της μείωσης του χρόνου, αυξάνεται η ταχύτητα σε κατοικημένες περιοχές (Τρεις Γέφυρες μέχρι και Πύργο Βασιλίσσης στην Αθήνα, από 50 χιλ. την ώρα σε 80 χιλ. την ώρα), αλλά και στα παλιά τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου. Π.χ. στη γέφυρα του Γοργοποτάμου η αμαξοστοιχία περνούσε στον κατήφορο με 10 χιλ. την ώρα. Τώρα χωρίς να έχει προηγηθεί καμία εργασία βελτίωσης περνάει με 30 χιλ. την ώρα.

Παράλληλα έχει επιπτώσεις και στην πρόσβαση των επιβατών. Παράδειγμα αποτελεί η απόφαση της διοίκησης να καταργήσει τις στάσεις στο Νομό Πιερίας και ειδικότερα σε Αιγίνιο και Λεπτοκαρυά στα 4 από τα 5 δρομολόγια, καθώς και στον Πλαταμώνα σε 2 δρομολόγια. Μια απόφαση που, όπως καταγγέλλει η ΝΕ Πιερίας του ΚΚΕ, «κινείται στη λογική της ανταποδοτικότητας και της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης, λογική που στην εφαρμογή της πλήττει τα φτωχά λαϊκά στρώματα και την περιφέρεια της χώρας».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ανοχύρωτη στις πλημμύρες

Σημαντικές επισημάνσεις του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το ΤΕΕ - Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς υπάρχουν έργα αντιπλημμυρικής προστασίας άμεσης προτεραιότητας, που επιβάλλεται να κατασκευαστούν στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και, κυρίως, στη δυτική Θεσσαλονίκη και στις τουριστικές περιοχές του Δήμου Θερμαϊκού. Επίσης, τουλάχιστον 120 φράγματα πρέπει να κατασκευαστούν στην περιοχή του περιαστικού δάσους της πόλης.

Παρουσιάζοντας χθες τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε Ομάδα Εργασίας του Επιμελητηρίου, ο πρόεδρος του ΤΕΕ - ΤΚΜ, Σ. Τζακόπουλος, είπε ότι υπάρχει ανάγκη άμεσα να προχωρήσουν 10 έργα στην ευρύτερη περιοχή του ΠΣ Θεσσαλονίκης, των οποίων το κόστος είναι της τάξης των 20 δισ. δραχμών

«Οι δήμαρχοι των γύρω περιοχών λένε ότι αν βρέξει δυνατά για περισσότερο από μισή ώρα, το πρόβλημα που θα προκύψει από τις πλημμύρες θα είναι πολύ σοβαρό και οι αποζημιώσεις στους πληγέντες μπορεί να είναι μεγαλύτερες από τα 20 δισ. που χρειάζονται για την αντιπλημμυρική προστασία», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ.

Για την ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, όπως αυτή οριοθετείται δυτικά από τον Αξιό ποταμό και ανατολικά από το Δήμο Θερμαϊκού, η Ομάδα Εργασίας του ΤΕΕ - ΤΚΜ τονίζει ότι η καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης καλεί για παρεμβάσεις συνολικά σε περίπου 20 περιπτώσεις. Για ορισμένες από αυτές, όπως στην παραλιακή ζώνη των οικισμών Κάτω Περαίας, Κάτω Νέων Επιβατών και Αγίας Τριάδας, η μη κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων, μπορεί να στοιχίσει ακόμη και τη ζωή ανθρώπων, αφού η πυκνοδομημένη αυτή περιοχή στερείται παντελώς δικτύου ομβρίων. Υπάρχουν έργα, τονίστηκε στη συνέντευξη, που έπρεπε προ ετών να έχουν μελετηθεί και κατασκευαστεί, αλλά τα οποία δεν προχώρησαν, κυρίως γιατί δε διατέθηκαν οι απαιτούμενοι χρηματοδοτικοί πόροι, παρά το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός είπε για θωράκιση της Θεσσαλονίκης. Εάν τα μισά χρήματα διατίθονταν, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των έργων άμεσης προτεραιότητας.

Ακόμη επισημάνθηκε ότι παρόλο που έχουν διευθετηθεί τα περισσότερα από τα γνωστά ρεύματα, το ενδεχόμενο πλημμυρών δεν αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά. Παρεμβάσεις είναι αναγκαίες σε ρέματα που έχουν διευθετηθεί με κλειστούς αγωγούς, που, όμως, δεν επιτρέπουν την αποθήκευση υδάτων σε περιπτώσεις πλημμυρικών παροχών, ενώ έργα πρέπει να γίνουν και στις ανοιχτές κοίτες των ρεμάτων που παρουσιάζουν έντονες επιχωματώσεις, μπαζώματα, αυθαίρετα κτίσματα κ.ά.

Δεν υπάρχει «πανδημία» γρίπης

«Η εμφάνιση "πανδημίας" γρίπης (δηλαδή επιδημίας με παγκόσμια διασπορά) αποτελεί ένα θεωρητικό ενδεχόμενο που μπορεί να συμβεί οποτεδήποτε στο μέλλον. Ωστόσο, το πότε θα συμβεί δεν μπορεί να προβλεφτεί».

Τα παραπάνω υπογραμμίζει, σε σχετική ανακοίνωσή του, το Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων (ΚΕΕΛ), με αφορμή δημοσιεύματα μερίδας του Τύπου ότι «υπάρχουν φόβοι για πανδημία γρίπης».


ΚΗΔΕΙΕΣ

Τον πολυαγαπημένο μας σύζυγο, πατέρα και παππού

ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΤΣΙΜΟΠΟΥΛΟ

κηδεύουμε αύριο Παρασκευή 24/1/2003 και ώρα 1.30 μ.μ. από τον ιερό ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης του Κοιμητηρίου Ζωγράφου.

Η σύζυγος: Σοφία - Καίτη. Τα παιδιά: Ρούλα και Γιάννης Ποδαράς, Γιώργος και Στέλλα. Τα εγγόνια. Οι λοιποί συγγενείς.

* * *

Τον πολυαγαπημένο μας σύζυγο και πατέρα

ΝΙΚΟΛΑΟ ΧΑΡΙΣΙΟΥ

Ιατρό - Ετών 80

κηδεύουμε σήμερα Πέμπτη 23/1/2003 και ώρα 3 μ.μ. από τον ιερό ναό Αγίας Ευφημίας Νέας Χαλκηδόνας Αττικής.

Η σύζυγος: Αννα. Ο υιός: Φιλήμων. Οι λοιποί συγγενείς.

ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Αντίθετο στα ιδιωτικά πολεοδομικά γραφεία

«Η δυσλειτουργία των Πολεοδομικών Γραφείων και άλλων Δημοσίων Υπηρεσιών και τα φαινόμενα ενδεχόμενης διαφθοράς δεν επιλύονται μεταθέτοντας την ευθύνη από το κράτος σε ιδιώτες». Με αυτήν την κατηγορηματική δήλωση του προέδρου του Κ. Παναγιωτόπουλου, η οποία περιέχεται σε επιστολή που απέστειλε στην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, το ΤΕΕ απορρίπτει τις επιδιώξεις της κυβέρνησης για νομοθετική αλλαγή του τρόπου έκδοσης των οικοδομικών αδειών, μεταθέτοντας την ευθύνη από τις Πολεοδομίες στους ιδιώτες μηχανικούς!

«Πιστεύουμε ακράδαντα - τονίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ - και αυτό έχουμε επανειλημμένα τονίσει, ότι κανένας ιδιώτης δεν μπορεί και δεν πρέπει να υποκαταστήσει τη Δημόσια Αρχή σε θέματα δημοσίου συμφέροντος». Σε ό,τι αφορά τα υπαρκτά προβλήματα στα Πολεοδομικά Γραφεία και τη διαδικασία έκδοσης των οικοδομικών αδειών, ο πρόεδρος του ΤΤΕ επισημαίνει ότι το Επιμελητήριο εδώ και πολλά χρόνια έχει καταθέσει στους προηγούμενους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ ολοκληρωμένη πρόταση για την οργάνωση και λειτουργία τους, η οποία προφανώς υπονοεί πως παραμένουν σε κάποια συρτάρια ή πετάχτηκαν στο καλάθι των... αχρήστων!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ