ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Μάη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ
Οι «φιέστες» και η οργή!

Ο υπουργός Πολιτισμού - Τουρισμού (πλάτη) μπροστά στο πλήθος των συμβασιούχων

Eurokinissi

Ο υπουργός Πολιτισμού - Τουρισμού (πλάτη) μπροστά στο πλήθος των συμβασιούχων
Μόνο «λάδι» στη «φωτιά» της οργής προκάλεσε η χτεσινή κυβερνητική «φιέστα» στην Ακρόπολη, με την επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κ. Παπούλια, με αφορμή την ολοκλήρωση μεγάλου μέρους των αναστηλωτικών έργων.

Πλήθος συμβασιούχων εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού - Τουρισμού συγκεντρώθηκαν από τις 7 το πρωί στην είσοδο του Ιερού Βράχου, με πανό και συνθήματα, αποφασισμένοι να αναδείξουν το πραγματικό πρόβλημα της συνεχιζόμενης εργασιακής και πολιτικής ομηρίας και της συνεχόμενης απαξίωσης της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, πίσω από τα έργα, που πραγματοποιούνται εδώ και 35 χρόνια στην Ακρόπολη πάνω στις πλάτες κακοπληρωμένων και «αναλώσιμων» εργατοτεχνιτών και επιστημόνων πολλών ειδικοτήτων.

Εξαγριωμένοι οι συμβασιούχοι από τη συνεχή, δικομματική, κοροϊδία και με το φάσμα της ανεργίας ορθάνοιχτο μπροστά τους, «υποδέχτηκαν» με συνθήματα τον Κ. Παπούλια και τη συνοδεία του, απαιτώντας άρση του 24μηνου (σ.σ. πέραν του οποίου απολύονται χωρίς δικαίωμα επαναπρόσληψης στην Αρχαιολογική Υπηρεσία), μόνιμη και σταθερή δουλειά και με το γνώριμο πανό να «φωνάζει»: «Τα έργα εγκαινιάζονται, οι εργαζόμενοι απολύονται»!

Εχοντας αποκλείσει τα ταμεία και αφήνοντας τους επισκέπτες να μπαίνουν χωρίς εισιτήριο στον αρχαιολογικό χώρο, οι συμβασιούχοι «έσπασαν» τις προσπάθειες της Αστυνομίας να παρεμποδίσει την είσοδό τους στην Ακρόπολη και ακολούθησαν το προεδρικό κλιμάκιο συνεχίζοντας τη διαμαρτυρία τους σ' όλη τη διάρκεια της επίσκεψης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός Πολιτισμού - Τουρισμού, Π. Γερουλάνος, περίμενε τον Πρόεδρο πάνω στον Ιερό Βράχο ...χωρίς να περάσει μπροστά από τους συγκεντρωμένους, γεγονός που σημαίνει ότι ανέβηκε από άλλη είσοδο...

Σε μια προσπάθεια να «κατευνάσει» τα «πνεύματα», ο υπουργός πλησίασε τους εργαζόμενους, χωρίς όμως να πει τίποτα ουσιαστικό για τα άμεσα ζητήματα. Αρκέστηκε να υποσχεθεί ότι το πρόβλημα της πληρωμής των δεδουλευμένων στους συμβασιούχους που εργάζονται με ασφαλιστικά μέτρα θα «λυθεί» μέσω τροπολογίας που προωθεί. Ωστόσο, πρόκειται για τροπολογία «καρμπόν» με την τροπολογία του πρώην υπουργού Πολιτισμού, Α. Σαμαρά, και ουσιαστικά διατηρεί τους εργαζόμενους μέχρι και τις 31/10/2010, οπότε απολύονται! Την ίδια μέρα απολύονται και όσοι είχαν ενταχθεί στην τροπολογία Σαμαρά. Τίποτα δεν είπε και για τη νέα «σαλαμοποίηση» των συμβασιούχων μέσω της μερικής άρσης του 24μηνου. Ταυτόχρονα, στον «αέρα» βρίσκονται και 194 φύλακες και 38 αρχαιολόγοι επιτυχόντες μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίοι δεν πρόλαβαν να προσληφθούν ...λόγω του νόμου για το «πάγωμα» των προσλήψεων στο Δημόσιο. Ωστόσο, το ΥΠΠΟ-Τ προσλαμβάνει αυτή τη στιγμή χιλιάδες συμβασιούχους για να καλύψει τις ανάγκες του, διευρύνοντας και βαθαίνοντας την εργασιακή ομηρία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δύο συμβασιούχοι κατάφεραν και πλησίασαν τον Κ. Παπούλια και του είπαν ότι αυτοί είναι οι ...«περίφημοι» «καταληψίες» της Ακρόπολης. Εκείνος τους ζήτησε ...υπόμνημα με τα αιτήματά τους...

Τα έργα

Αποκαταστάθηκε η βόρεια πλευρά του Παρθενώνα, η οποία είχε καταρρεύσει από την έκρηξη του 1687 και είχε αναστηλωθεί προβληματικά στις αρχές του 20ού αι. από τον Ν. Μπαλάνο. Απομακρύνθηκαν οι οξειδωμένες ενισχύσεις, αποκαταστάθηκαν τα θραυσμένα αρχιτεκτονικά μέλη, με τη χρήση νέου μαρμάρου, και τα αρχιτεκτονικά μέλη αναστηλώθηκαν στις αυθεντικές τους θέσεις.

Αποκαταστάθηκαν οι οροφές του κεντρικού κτιρίου των Προπυλαίων. Εγινε επέμβαση στις οροφές της ανατολικής στοάς και της δυτικής αίθουσας, που είχαν καταρρεύσει τον 17ο αι. και είχαν αναστηλωθεί στις αρχές του 20ού αι. από τον Ν. Μπαλάνο. Η συστηματική διερεύνηση και η ταύτιση διάσπαρτου υλικού, προερχόμενου, κυρίως, από τις φατνωματικές οροφές του μνημείου, επέτρεψαν την αναστήλωσή του σε επιφάνεια διπλάσια, σχεδόν, από αυτή που είχε αναστηλώσει ο Ν. Μπαλάνος.

Συνολικά αναστηλώθηκαν 1.094 αρχιτεκτονικά μέλη, με συνολικό βάρος 2.675 τόνων, 686 λίθοι δημιουργήθηκαν από θραύσματα, 1.129 αρχιτεκτονικά μέλη συντηρήθηκαν, 530 κυβικά μαρμάρου χρησιμοποιήθηκαν για να συμπληρωθεί η εικόνα της Ακρόπολης.

Υπογραφές υπέρ του ΕΚΕΜΕΛ

Τουλάχιστον 400 συγγραφείς, πανεπιστημιακοί, κριτικοί, καλλιτέχνες του θεάτρου, εκδότες, δημοσιογράφοι και πλήθος άλλες ειδικότητες στο πεδίο του Λόγου, υπογράφουν κοινή επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού - Τουρισμού διαμαρτυρόμενοι για το επαπειλούμενο κλείσιμο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Μετάφρασης Λογοτεχνίας (ΕΚΕΜΕΛ).

Στην επιστολή, την οποία συνυπογράφουν επίσης διευθυντές τμημάτων Νεοελληνικών Σπουδών και οργανισμών του εξωτερικού, καθώς και μεταφραστές ελληνικής λογοτεχνίας σε ευρωπαϊκές γλώσσες, σημειώνεται, μεταξύ άλλων, ότι η απόφαση του ΔΣ του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για περικοπή δαπανών (σ.σ. απόφαση που πάρθηκε στο πλαίσιο περικοπών που επιβάλλει το ΥΠΠΟ-Τ) και διακοπή της επιχορήγησης στο ΕΚΕΜΕΛ «προκαλεί κατάπληξη» αφού, αυτή η επιχορήγηση «αντιπροσώπευε ελάχιστο ποσοστό του συνολικού προϋπολογισμού του ΕΚΕΒΙ».

«Ετσι, εξαναγκάζει ουσιαστικά σε κλείσιμο ένα φορέα με πολύπλευρη δραστηριότητα, που υλοποιείται με απασχόληση τριών μόνο υπαλλήλων. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη σχολή-φυτώριο μεταφραστών, όπου διδάσκουν διακεκριμένοι καθηγητές, τα εξειδικευμένα σεμινάρια γλώσσας, θεωρίας της λογοτεχνίας κτλ., τα ετήσια βραβεία λογοτεχνικής μετάφρασης σε συνεργασία με τα ξένα ινστιτούτα (Ελληνοαμερικανική Ενωση, Ινστιτούτο Γκαίτε, Γαλλικό Ινστιτούτο, Ινστιτούτο Θερβάντες, Ιταλικό Ινστιτούτο), τους δύο ξενώνες για Ελληνες και ξένους συγγραφείς και μεταφραστές στην Πάρο και την Κρήτη, το ηλεκτρονικό περιοδικό "Απηλιώτης" που, μεταξύ άλλων, προωθεί μεταφράσεις ελληνικών λογοτεχνικών έργων στο εξωτερικό κ.ά.».

Οπα!!!

Ολα τα 'χε η Μαριωρή, η ...Γιουροβίζιον της έλειπε! Γιατί μπορεί, φέτος, οι εγχώριοι υπηρέτες της γιουροβιζιονάδας να έκρυψαν - λόγω οικονομικής κρίσης - στα σεντούκια τα «λάβαρά» της - όσα ύψωναν πασχίζοντας να μας πείσουν ότι είναι «εθνική υπόθεση» - όμως μ' ένα «Οπα» κάνουμε κι εμείς πάλι το κομμάτι μας στο φετινό κιτς πανηγύρι. Την ώρα που κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ εξοντώνουν συνταξιούχους και εργαζόμενους, δίνουν λεφτά για να υπηρετήσουν το ευρωπαϊκό «ιδεώδες» της κακογουστιάς και της εμπορευματοποίησης. Τα χρήματα που ξοδεύτηκαν φέτος μπορεί να είναι - όπως λένε - λιγότερα συγκριτικά με τον πακτωλό που έρεε τα προηγούμενα χρόνια, όμως δεν παύει να είναι πρόκληση οποιαδήποτε δαπάνη για την ευρωεμποροπανήγυρη της ευτέλειας, όταν στη χώρα μας απειλούνται με λουκέτο κορυφαίοι πολιτιστικοί οργανισμοί...

«Thievery Corporation» στους Βράχους

«Ραδιοφωνικά Αντίποινα» και άλλες δημιουργίες που φέρουν τη σφραγίδα των μοναδικών «Thievery Corporation» θα πλημμυρίσουν στις 29/5 (9.30 μ.μ.) το θέατρο βράχων «Μελίνα Μερκούρη», στο Βύρωνα.Τραγούδια με λόγο πολιτικό, «πυρακτωμένα» από μουσικές ρυθμικές και δυναμικές, κομίζουν οι «Thievery Corporation» που στα πλαίσια καλοκαιρινής τους περιοδείας εμφανίζονται στην Αθήνα. Το αξιόλογο σχήμα, που τα τραγούδια του κατακεραυνώνουν το αμερικανικό πολιτικό σύστημα και τη χειραγώγηση από τα ΜΜΕ της υπερδύναμης, καταδεικνύοντας παράλληλα πως η μόνη λύση είναι η αποδέσμευση και ανατροπή αυτού του ανελεύθερου συστήματος, θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει τα καλύτερα κομμάτια τους και πολλές εκπλήξεις.

Τα βραβεία των Καννών

Ο Ταϊλανδός σκηνοθέτης, Απιτσατόνγκ Βεεραστακούλ, κέρδισε τον «Χρυσό Φοίνικα» του 63ου φεστιβάλ κινηματογράφου Καννών για την ταινία «Uncle Boonmee», που αναφέρεται στον ανιμισμό (σ.σ. δοξασία περί της «ψυχής» των πραγμάτων) στη ζούγκλα της Ταϊλάνδης και για έναν άνδρα που γιορτάζει τις προηγούμενες ζωές του. Η ταινία παρουσιάζει τις αναζητήσεις ενός ανθρώπου για τη μετενσάρκωση, αλλά και τις προσπάθειές του να επιβιώσει σαν αγρότης. Ο σκηνοθέτης, που έχει κερδίσει και άλλα βραβεία στις Κάννες, δήλωσε ότι στη διάρκεια του φεστιβάλ το μυαλό του ήταν στην πατρίδα του, λόγω των γνωστών βίαιων συγκρούσεων μεταξύ κυβερνητικών δυνάμεων και διαδηλωτών.

Με το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας τιμήθηκε η ηθοποιός Ζιλιέτ Μπινός, για το ρόλο της ως ιδιοκτήτρια γκαλερί στην Τοσκάνη στη ρομαντική δραματική ταινία «Εγκεκριμένο Αντίγραφο» (Certified Copy) του Ιρανού σκηνοθέτη Αμπάς Κιαροστάμι, ο οποίος το 1997 πήρε το «Χρυσό Φοίνικα» για την ταινία του «Η γεύση του Κερασιού».

Το βραβείο καλύτερου ανδρικού ρόλου μοιράστηκαν ο Ισπανός Χαβιέρ Μπαρδέμ για την ερμηνεία του στην ταινία «Biutiful» και ο Ιταλός Ελι Τζερμάνο για την ερμηνεία του στο «La Nostra Vita».

Το βραβείο καλύτερου σκηνοθέτη απονεμήθηκε στον Ματιέ Αμαλρίκ για την ταινία «Tournee».

Η Νίκαια του βιβλίου

Το 13ο Δεκαήμερο Προβολής και Διάδοσης του Βιβλίου πραγματοποιεί από σήμερα και μέχρι τις 6 Ιουνίου, ο Δήμος Νίκαιας, σε συνεργασία με τα βιβλιοπωλεία της πόλης. Η έκθεση θα λειτουργεί στην πλατεία «Διαμάντω Κουμπάκη». Την έκθεση θα εγκαινιάσει αύριο, στις 8μμ, ο δήμαρχος Νίκαιας, Στέλιος Μπενετάτος.

«Θρύλοι της Αραβίας (Η ξένη)» τιτλοφορείται το νέο βιβλίο (μυθιστόρημα) της Δήμητρας Πέτρουλα, που κυκλοφόρησε η «Σύγχρονη Εποχή». Το βιβλίο θα παρουσιαστεί στις 28/5, 7μμ, στο βιβλιοπωλείο «Σύγχρονη Εποχή» (Μαυροκορδάτου 3), από τον Χρήστο Τσιντζιλώνη (πρόεδρο της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ) και τη συγγραφέα του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ